حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جاروکش خونسرد، عشق خانم های خانه دار

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

من یک گجت را به طور تصادفی به خانه آورده و در جایی قرار می دهم همسرم از من می پرسد «این چیست؟» و به من چپ چپ نگاه کرده و سپس به آن بی محلی می کند و از آن چشم پوشی می کند؛ انگار نه انگار که اصلا چنین چیزی وجود خارجی داشته است، تا زمانی که ما از شر آن خلاص شویم. اما قضیه iRobot Roomba 980 کمی متفاوت است چرا که همسرم وقتی به مسافرت رفتم از این وسیله در کمال تعجب من بدون هیچ اعتراضی استفاده کرده بود.

جاروبرقی های Irobot همیشه به گونه ای است که حتی کسانی که از تکنولوژی متنفر هستند را نیز به استفاده از خود ترغیب می کند. شما می توانید با فشار دادن یک دکمه بزرگ روی آن، به تمیز کردن خانه بپردازید. همسر من عاشق این ویژگی Irobot است.

از ۱۵ سال پیش تاکنون که اولین مدل رومبا ساخته شده، شکل آن همیشه دایره ای بوده و قد آن نیز بیشتر از چند اینچ نبوده است. این ربات دارای یک برس جارو است که کمی از خود ربات جلوتر قرار دارد و برای تمیزکردن گوشه های اتاق کاربرد دارد.

همچنین یک محفظه تقریبا بزرگ برای جمع آوری خاک ها و همچنین یک فیلتر برای ذرات ریزتر در آن وجود دارد. رومبا همچنین دارای دیوارهای مجازی است. منظور از دیوارهای مجازی یک مرز نامریی است که توسط خود شما می تواند تنظیم شود تا از برخورد رومبا به وسایل حساس جلوگیری به عمل آید.

طی سال های گذشته، کاربران برای استفاده از رومبا از یک ریموت برای کنترل کردن و تنظیم ساعت های تمیزکاری این وسیله استفاده می کردند اما با پیشرفت تکنولوژی و تحت الشعاع قرار گرفتن همه چیز توسط شبکه های اینترنتی و وای فای دیگر استفاده  از یک ریموت قدیمی شده است. خوشبختانه رومبا مجهز به سیستم اتصاف به وای فای و یک اپلیکیشن مخصوص گوشی های iOS است.

این ربات به هنگام تمیزکاری کدام جهت را انتخاب می کند؟

این ربات هیچ گونه حرت تصادفی و غیرمنظم ندارد و مجهز به سنسورهای بامپر (Bumper) در طرفین خود و همچنین سیستم VSLAM است که به آن امکان می دهد تا یک اتاق را به همراه تمامی وسایل آن ببیند. من به رومبا اجازه دادم تا کف کل یک طبقه را به طور کامل تمیز کند که تقریبا دو ساعت به طول انجامید و برعکس یک انسان، این ربات بدون هیچ گونه اعتراضی به طور مداوم به تمیزکاری می پردازد. شما با استفاده از اپلیکیشن این ربات بر روی گوشی خود می توانید یک برنامه هفتگی و یک ساعت مشخص را برای آن تنظیم کنید تا به تمیزکاری بپردازد.

وقتی که برای تست کردن رومبا ۹۸۰ به مسافرت رفتم، این وسیله را در اختیار همسرم قرار دادم. در ابتدا تصور کردم همسرم از آن چشم پوشی می کند و هیچ استفاده ای از این ربات نمی کند. اما وقتی که فیس بوک خود را چک کردم دیدم همسرم یک عکس تار از این ربات روی صفحه فیس بوک خود قرار داده که در حال تمیزکردن خانه است. من بسیار متعجب شدم چرا که من هیچ آموزشی به او نداده بودم.

651958_350

وقتی که به خانه برگشتم و از همسرم ماجرا را جویا شدم گفت که تنها کاری که کرده فشار دادن دکمه بزرگ این ربات بوده است. همسرم از اینکه این ربات چقدر خوب کار می کرده تعجب کرده بود اما برخی مسائل را در مورد آن به من گوشزد کرد. اول اینکه بخشی از آشپزخانه توسط این ربات تمیز نشده بود. دوم اینکه در برخی مواقع در یک جا گیر می کرده و همسر من باید آن را آزاد می کرده و در آخر اینکه محفظه آن پر شده بود و هیچ گونه پیامی مبنی بر پرشدن محفظه این ربات فرستاده نشده بود.

استفاده از اپلیکیشن

همانطور که پیش از این نیز گفتم استفاده کردن از اپلیکیشن رومبا بسیار ساده است و شما با فشاردادن یک دکمه می توانید این دستگاه را روشن یا خاموش نمایید. وقتی که من دکمه خاموشی رومبا ۹۸۰ را فشار دادم به طور خودکار تمیزکردن را متوقف و به سراغ ایستگاه شارژ خود رفت.

قیمت این دستگاه ۸۸۹ دلار و یکی از گران ترین جاروبرقی های حال حاضر بازار است. البته این قیمت به خاطر هوش مصنوعی و استفاده راحت از این دستگاه است. این دستگاه هم مجهز به یک جاروبرقی و هم مجهز به یک هوش مصنوعی است که به شما کمک می کند بدون هیچ زحمتی خانه خود را تمیز نگاه دارید.

651959_699

همچنین از سایر ویژگی های آن اتصال به شبکه وای فای و همچنین دارابودن یک اپلیکیشن مختص گوشی هوشمند شما است که به عقیده شخصی من این خصوصیات را سال ها پیش باید در چنین وسیله ای می گنجاندند.

وقتی که به مشاهده تمیزکاری این دستگاه بپردازید متوجه خواهید شد که این دستگاه بهتر از هر انسانی می تواند خانه را تمیز کند. بهترین مزیت این دستگاه همانطور که پیش از این ذکر شد، کم کردن مسئولیت های شما است. شما می توانید تمیزکردن خانه را به رومبا۹۸۰ سپرده و با خیالی آسوده به کارهای دیگر خود بپردازید.

تنها مواردی که رومبا ممکن است برای آنها نیاز به کمک داشته باشد، حرکت کردن از یک سطح کوتاه به سطح بلند یا بالعکس، و پیدا کردن ایستگاه شارژ خود است.

[button url=”http://www.bartarinha.ir/fa/news/248581/%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B3%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]bartarinha[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
md4956

عالیه ! از وسایل هوشمند خانگی خوشم میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....