حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی موبایل دلیل پردازش بیشتر قسمت‌های اکسپریا زد ۵ با رزولوشن ۱۰۸۰p را با وجود صفحه‌نمایش ۴K توضیح می‌دهد

نوشته

8 سال قبل | 54 دیدگاه | ترنجی

همان‌طور که در جریان هستید سونی از اولین اسمارت‌فون با صفحه‌نمایش ۴K رونمایی کرد. خانواده زد ۵ بدون شک بهترین خانواده سونی خواهد بود و آماده هستند تا از جهت‌های مختلف، اسمارت‌فون های بازار را به چالش دعوت کند. چگالی صفحه‌نمایش بسیار زیاد شده و این طبیعی است که فشار زیادی به پردازنده وارد شود و نقطه بد داستان جایی است که شاهد افت عملکرد نیز باشیم. اما چنین اتفاقی افتاده است؟ کمی دست نگاه دارید؛ در خبرهای تکمیلی شاهد بودیم که سونی رندر اپلیکیشن های فرعی را بر روی ۱۰۸۰p تنظیم کرده است و صرفاً در مشاهده ویدیو به سراغ ۴K رفته است. دلیل این موضوع را از خود سونی بشنویم. همراه باشید.

[su_quote cite=”سونی موبایل”] چند دلیل برای این کار وجود دارد. در ابتدا ما رفتار کاربران را مرور کردیم و متوجه شدیم رندر ۴K صرفاً برای تفریح کاربران اهمیت دارد و بیشتر افراد نیازهای مهم‌تری ازجمله عمر باتری بالاتر را در اولویت قرار داده‌اند اما ما کاری کرده‌ایم که علاوه بر ارائه ۴K امکان کسب تجربه فوق‌العاده کاربران در منوهای دیگر و یا اپلیکیشن های دیگر نیر فراهم باشد. [/su_quote]

 

تحلیل

صحبت سونی در ابتدا کاملاً موردقبول است. کمی موضوع را با نظر شخصی به شما تقدیم کنم. هدف از ارائه QHD چه بود؟ اسمارت فون های زیادی هستند که باوجود FHD اما وضوح بسیار بالا را به ارمغان آورده‌اند پس به راحتی می‌توان متوجه شد که درصد عمده‌ای از رونمایی صفحه‌نمایش QHD و پس‌ازآن ۴K نشان دادن قدرت شرکت سازنده است اما در بعد دیگر داستان شما در هنگام دیدم ویدئو متوجه این کیفیت خواهید شد یعنی سونی نیز انتخاب بی‌نقصی داشته است. شما در هنگام مشاهده ویدیو و یا تصویر (مولتی مدیا) به روی حالت ۴K می‌روید درحالی‌که اپلیکیشن های دیگر و یا منوی اصلی به حالت ۱۰۸۰p است بدون حتی کاهش یک فریم و افت سرعت که خود این سیاست بسیار خوبی خواهد بود.

[su_quote cite=”سونی موبایل”]اپلیکیشن های طراحی‌شده (تا همین لحظه) برای رزولوشن ۴K طراحی نشده‌اند اما صفحه‌نمایش ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل قدرت سونی را نشان می‌دهد و بالطبع راه‌های توسعه آن نیز به توسعه‌دهندگان داده‌شده است تا بتواند در حوزه نرم‌افزار قدم‌های رو به جلویی داشته باشند. ما آینده‌ای را برای توسعه‌دهندگان در سال ۲۰۱۵ شکل داده‌ایم که به‌زودی به ان دست پیدا خواهند کرد.[/su_quote]

 

بازهم تحلیل

کاملاً با این صحبت موافق هستم. درواقع رزولوشن ۴K هیچ فایده‌ای ندارد و در کار عادی نکته‌ای خاص موردتوجه کاربر قرار نمی‌گیره از سمت دیگر بسیاری از اپلیکیشن ها برای این رزولوشن بهینه نشده‌اند یعنی اگر سونی نیز بخواهد اپلیکیشن جوابگو نیست و درنهایت با افت عملکرد نرم‌افزاری روبه‌رو خواهیم شد. در کار روزمره سرعت رابط کاربری و سرعت باز شدن اپلیکیشن ها برای کاربر بیشتر اهمیت دارد تا این‌که به‌روز پیکسل‌ها زوم کند.

کمی در مورد این جمله فکر کنید. سونی باید اسمارت‌فونی با این صفحه‌نمایش را معرفی می‌کرد. غیرازاین با صفحه‌نمایش FHD اگر رونمایی می‌شد بازهم شاهد خبرهایی مبنی بر ناتوانی سونی روبه‌رو می‌شدیم اما با این حرکت توانست تمام منتقدین را راضی کند. در کار عادی شما تصور کنید با صفحه‌نمایش ۴K روبه‌رو هستید یا فرض کنید با صفحه‌نمایش FHD زیرا بر اساس تجربه تغییر محسوسی را متوجه نخواهید شد ازنظر نور و دیگر موارد همه‌چیز عالی است اما وقتی به سراغ ویدیو بروید باکیفیتی بسیار عالی روبه‌رو خواهید که سخت منتظر بررسی آن در ترنجی هستیم. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://blogs.sonymobile.com/2015/10/01/xperia-z5-premium-your-4k-display-technology-questions-answered/” target=”blank” background=”#159f84″]blogs.sonymobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
54 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rock

ایول به این میگن نبوغ و خلاقیت
و باعث مصرف کم باطری میشه و هم به cpu و gpu فشار نمیاد. چون برای بازی رزلوشن ۴k نیاز نیست برای استفاده از منو ها و رابط هم ۴k نیاز نیست . و ۴k برای همون فیلم و عکس نیاز هست . و میشه گفت یه حرکت بسیار جالب و هوشمندانست.
و همچنین قدرتشو به رخ شرکتای چینی کره ای کشید.

i_love_quality

دوست عزیز در حالت عادی کیفیت ۴K در یک گوشی تفاوتش با QHD خیلی کمه و با FHD یک مقدار بیشتره

اما…
این گوشی ۴K X-Reality داره که میتونه پردازش لازم روی فیلم های ۴K یا کیفیت پایین تر انجام بده و بسیار با کیفیت تر بکنشون که تفاوت زیادتر میشه
اگر یادتون باشه سونی بعد از رونمایی از Z3+ گفت که علت اینکه باز از رزولوشن فول اچ دی استفاده کرده اینه که تفاوتش با QHD فرقی نداره چون هنوز پردازش تصویر مناسب برای QHD درست نشده که تفاوت داشته باشن

ولی الان ۴K X-Reality علاوه بر بالابردن کیفیت صفحه و فیلم های ۴K امکان ارتقا کیفیت فیلم های با کیفیت پایین تر به ۴K هم داره دقیقا مثل تلوزیون های بازار!!
در ضمن در پرچمداران قبلی X-Reality در ویدئو های ۴K و شاید ۲K کار نمیکرد و تغییری ایجاد نمیکرد ولی الان در زد۵ پریمیوم به لطف ۴K X-Reality روی این ویدئو ها هم کار میکنه و صد درصد فرقش با یک صفحه فول اچ دی و کواد اچ دی بیشتر خواهد شد

در ضمن شما میتونید از فیلم ها عکس ها ۸ مگاپیکسلی بگیرید! یعنی تقریبا عکس با کیفیت ۴K از فیلم ها بگیرید که احتمالا این هم بخاطر همون قابلیت افزایش کیفیت فیلم ها به ۴K هست

فقط فقط اگر قابلیتی سونی براش بزاره که بشه کیفیت هر برنامه رو بطور دلخاه کم و زیاد کرد خیلی خوب میشه
مثلا فکر کنید رزولوشن برنامه های معمول مثل تلگرام، پیام رسان و… رو بصورت HD میزاشتیم که هم سرعت بالاتر میرفت هم مصرف باتری خیلی کمتر
یا برای بازی های VR روی ۴K تنظیم کردیم

بنظرمن اگر این کار رو انجام بده فوق العاده تر از فوق العاده میشه! البته مطمئنا اگر خود سونی نزاره دوستان توسعه دهنده براش میسازن!

حَمید

عالی عالی. ❤
الان مونده تست باطریش که امیدوارم بترکونه oO

i_love_quality

بنظر من که با باتری ۳۴۳۰ میلی آمپری باید بترکونه! حتی بهتر از Z5 نسخه معمولی!

محمد کردزنگنه

توی وب گردی و مکالمه مطمئنا خیلی خوب ظاهر میشه و توی تست ها این دو بخش نمره بالایی کسب می کنن ولی چون توی پخش ویدیو به ۴K تغییر می کنه احتمالا عمر کمتری داره و شاید نمره کلی دستگاه رو پایین بیاره البته تا منتشر شدن نتیجه gsmarena (چون زمان ها رو به تفکیک می نویسه)صبر می کنیم تا ببینیم توی این بخش چکار می کنه البته من با توجه به اینکه z4v توی پخش ویدیو نسبت به +z3 زمان کمتری داره پیش داوری کردم.

i_love_quality

یکی از دلایل افزایش مصرف باتری با رزولوشن بالاتر پزدازش بسیار بالاتر و مصرف رم بیشتر و… است ( بنظرمن مهمترین دلیل مصرف بالاشه)

ولی در دیدن فیلم پردازش کمتره نسبتا
من خودم هیچوقت موقع فیلم دیدن حتی فیلم ۴K گوشیم گرم نمیشه! ولی موقع وب گردی خیلی گرم میشه! پس نتیجه میگیریم نباید زیاد تاثیر داشت باشه

محمد کردزنگنه

اینکه موقع وب گردی گوشی گرم میشه و زمان پخش ویدیو اینطور نیست حق با شماست ولی اگر به نتایج +z3 در gsmarena نگاه کنید می بینید که زمان پخش ویدیو ۷:۴۱ و زمان وبگردی ۱۱:۵۱ و خودتون هم اول کامنتتون اشاره کردید که با افزایش رزولوشن مصرف پردازنده و رم بالا میره و این گوشی ویدیو ها رو به صورت ۴K نمایش میده که مصرف بالایی داره و مورد بعدی اینکه نتیجه ای که +z3 در پخش ویدیو بدست آورده با رزولوشن ۱۰۸۰p هست و در جدولی که برای z4v منتشر شده بود (فکر کنم از طرف سونی)زمان پخش ویدیو در +z3 برابر ۹:۴۲ و برای z4v با رزولوشن QHD زمان ۹ ساعت درج شده بود.

Heisenberg

انصافا حرکت فوق العاده هوشمندی زده و دری رو برای کمپانی های دیگه در این عرصه باز کرده!

این نواوریش منو یاد ماشین های ۸ سیلندری میندازه که برای مصرف سوخت کمتر میشه ۴ سیلندرشو خاموش کرد!
فقط اگه حق انتخاب هم میذاشت بهترم هم میشد!
سونی در هر نسل از گوشی داره در یک یا چند زمینه رقیبارو یکی یکی پشت سر میذاره!

این Z5 تست باطریش هم بیاد و خوب باشه هیچ دلیلی برای نخریدنش پیدا نمیشه!

Ali SONY

ابتکار به این میگن
کاری ک سونی کرد
در عین حال که از داشتن موبایلی با صفحه ۴k لذت میبرید
صفحه در حالت های عادی fhd رندر میشه و توان زیادی از پردازنده و پردازنده هم از باتری نمیخواد
واقعا عالیه
بدون هیچ شک و شبهه و فکری تا بیاد میخرمش :rose: :yes:

AraZ1

این جوووونم سووونی Sony Make belive B-)

مرسی ترنجی (آقای مخملی) بابت پوشش این خبر :rose: 🙂

Heisenberg

دوستان انگار ازمایش DxO که دوربین Z5 رو مورد ازمایش قرار داده رو رزولیشن دوربین ۱۶ مگاپیکسل بوده و اگه رو ۲۳ تنظیم میکرد میتونست نمره نهایی رو افزایش بده!
درسته مگاپیکسل بالاتر نشونه کیفیت بیشتر نیست ولی مگاپیکسل بالاتر با ثبت جزئیات رابطه مستقیم داره و خودشو تو بزرگنمایی بیشتر نشون میده و اگه رو ۲۳ تنظیم میشد ۱۰۰% میتونست رو نمره نهایی تاثیر مثبت بذاره!
مثل اینکه دوربین Z5 رو هم میشه رو ۱۶ و هم ۲۳ بصورت اتوماتیک تنظیم کرد!

mousavi007

اصلا این سایت فاکتوری به نام جزییات نداره

محمد کردزنگنه

دوست عزیز یه سوال دارم دو سه سال پیش توی یه کامنت خوندم رزولوشن بالاتر زمان چاپ کردن عکس به کار میاد و هرچی بالاتر باشه بهتره این حرف درسته؟

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

◄ Heisenberg

دوست عزیزم جهت اطلاع شما باید عرض کنم ازمایشاتی که سایت DxO از دوربین ها میگیره
فقط خروجی مستقیم سنسور و نرمالایز کردن نتایج مهم هست به طوریکه مثلا تفاوت رزولوشن سنسور و نورسنجی، تاثیری در نتایج ندارن.
پس اگه یک دوربین ۱۰۰ پیکسل باشه و یک دوربین دیگه ۱۰ پیکسلی باشه اینها با نرم افزار های حرفه ای این تفاوت رزولوشن رو با هم برابر میکنن.

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

دوستان یه سوال.

این ۴K موقع پخش فایل های تصویری، فقط مختص به برنامه ی Album و Video هست یا تو برنامه های دیگه مثل MX Player و QuickPic هم ۴K رندر میکنه؟

i_love_quality

احتمالا فقط برنامه های اختصاصی

اگر قابلیتی بزاره که انتخاب کنیم کدوم برنامه ۴K باشه عالی میشه

i_love_quality

سونی گفته علاوه بر دو برنامه اختصاصی خودش در برنامه YouTube و Netflix هم ۴K هست

به نظرم فقط تو برنامه های اختصاصیش باشه بهتره.
مثلا بنده با Mx Player سریال میبینم که خیلیم شارژ میخوره ! حالا اگه ۴K باشه واویلا

SAMAN_H

ممنون از تحلیلتون فقط اگه از نظر شارژدهی هم خودشو ثابت کنه دیگه همه چی تمومه

Moazez

عالی عالی عالی. درست همون چیزیه که میخواستیم

میثم نورالدین

سونی دمت گرم

shahinhhh

خیلی کار درست جالبی بود من هنوز کاهش فریم ریت بازی گوشی هایی با ریزولیشن کواد اچ دی رو یادم نرفته

master

“درواقع رزولوشن ۴K هیچ فایده‌ای ندارد و در کار عادی نکته‌ای خاص موردتوجه کاربر قرار نمی‌گیره ”
زمان معرفی نوت ۴ و G3 با نمایشگر QHD شاهد داستان سرایی ها و اشعار مختلف در باب بی تاثیر بودن این مقدار تراکم پیکسل بودیم و استفاده از این نوع نمایشگر به خاطر صرفا تبلیغاتی بودن نوعی جنایت محسوب می شد!!!
نمی دونم حالا چطور به این نتیجه رسیدید که در کار عادی تفاوتی وجود نداره ولی تو ویدئو میشه تشخیص داد!؟
کاری ندارم میشه تشخیص داد یا نه ولی اگر دلیل چنین کاری نشون دادن توانایی باشه هیچ فایده ای برای مشتری ها نداره و اسمش میشه تبلیغ هوشمندانه نه” حرکت هوشمندانه”

Nfs

کلا خوشت میاد فضای کامنت هارو بریزی بهم نه؟ :negative: :negative: :negative:

master

اینقدر حساس نباشید دوست عزیز

Rock

موقع دیدن فیلم و محتوای ۴k گوشی ۴k میشه. موقع کارکرد عادی FHD
به این میگن نبوغ و خلاقیت

shahinhhh

واقعیت هدس مجازیم پس کشک

master

حق با شماست اقا یا خانم با نام کاربری” shahinhhh ”
مثل این دوستمون بجای ناراحت شدن دنبال یک دلیل بهتر باشید

Nfs

دلیل میخوای؟ بیا اینم دلیل
http://Www.sony.com :yahoo: :yahoo:
برو اگه اینجا اگه پاسخت رو گرفتی که چه خوب اگه هم نگرفتی که دیگه خودت مشکل داری 🙂

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

جناب مستر، من خودم برداشتم رو بگم از این مسئله،

الان چند تا بازی و اپ هست که texture هاشون ۴K که پیشکش، QHD باشه؟

همه بازی ها یا texture اچ دی دارن یا نهایتش فول اچ دی.
که موقع نمایش تو صفحهqhd صرفا upscale میشن.

به نظر من این که کل دستگاه با رزولوشن فول اچ دی کار کنه و موقع پخش مدیا ۴K بشه خیلی هم عالیه.
تو بازی ها بالاترین فریم ریت رو میگیری تو فیلم و عکس بالاترین جزییات رو.

i_love_quality

دوست عزیز سونی توی ویدئو و عکس کلی پردازش عکس روش تصویر انجام میشه که تفاوت کیفیت معلوم میشه ولی چنین کاری رو نمیشه روی برنامه های دیگه انجام داد!

pouya

دمش گرم مثل همیشه عالی 😉

Sony make.believe

riofarina

کارش خوبه، این کار سونی و قبول دارم.
فقط یه مشکل اونم اینکه قیمت گوشی بخاطر این صفحه نمایش میره بالا.
کاش همه درک میکردن که همون فول اچ دی کافیه و دلیلی برای ۲k و ۴k نیست.
اینجوری الان g3 و g4 از g2 باتریش بهتر بود.
s6 و خانوادش با نبوغ سامسونگ در کم مصرف بودن بازم باتری فوقالعاده ای داشت یعنی بهتر از اینیکه هست! مثل a8
سونی دیگه مجبور به اینکار نمیشد خودشو قاطی این تبلیغات الکی مثل الجی سامی نمیکرد و با همون fhd باکیفیت تو عمر باتری حکمرانی میکرد.
در یک کلام کاش همه مثل اپل فکر میکردن و اولویتشون کارایی بود نه چشم هم چشمی.

shahinhhh

الان قیمت فول اچ دیه اپل از همه گرونتره حداقل سونی پول ۴k میگیره ۴k میزنه اپل پول ۸k میگیره k میزنه اپل برای اینکه حاشیه صودش بیشتر بیشتر بشه کواد نمی زنه وگرنه اپل خودش خدای تبلیغاته

i_love_quality

خب مگه این باتری رو فدای کیفیت بالاتر کرده! متن رو خوندین؟

shahinhhh

سود

محمد شنبدی

بهترین کار انجام داد ! آرزوی پیشرفت بیشتر شرکت با اصالت سونی..!

i_love_quality

گوشی آینده من :yahoo: البته انشاالله
با زحمت پول درآوردم که چیزی که علاقه دارم بخرم دیگه 🙂

far_zad

سونی هم راههای تبلیغات زیرکانه رو بلده.

اگه واقعا مدنظرش این حرفها بود چرا تو اوج زمان معرفی این گوشی این بیانیه ها رو منتشر نکرد. وایستاده آب ها که از آسیاب افتاد و اذهان مردم پر شد از اینکه سونی اولین ۴k رو داد اومده اینا رو میگه. تازه اونم اگه صداش در نمیومد احتمالا به این زودیها هم بیانیه نمیداد.

حتی موقع فیلم و عکس ۴k هم کاربرها تفاوت خاصی نخواهند دید.

من اصلا منظورم این نیست که چنین کاری که سونی کرده بده. بلکه بهترین کار ممکن تو این شرایط همین بود.

من از آقای صدرا سوال دارم چون تحلیل کردن:

به نظر شما آیا تو تنظیمات گوشی نیاز به رزولوشن FHD هست؟ یا مثلا تو پیام و مکالمه و …
واقعا خیلی جاها FHD هم زیاده. پس اگه قصد این باشه که بر اساس نیاز رزولوشن کم و زیاد باشه باید خیلی قبلها این فکر رو میکرد.
سونی با اسنپ ۸۱۰ روبرو بود که به زور داره FHD رو ساپورت میکنه. خواسته نامش جز اولینها باشه (اونم خودش پنل ۴k نمیسازه به تنهایی که بگیم توان خودشو داره به رخ میکشه) تنها چاره کار رو تو این دیده.
هر شرکتی با این شرایط روبرو بود باید چنین کاری میکرد. منتهی شرکتهایی که رو آوردن به qhd توان سخت افزار و مصرف باتری رو تا حدی دیدن که نیاز نباشه این کارا رو بکنن.
———————
من الانم میگم به جز واقعیت افزوده نیاز به رزولوشن بالاتر روی صفحه های گوشی نیست. مگر در شرایطی که سخت افزار به حدی پیشرفت کنه که قدرت بیشترش رو بخوان یه جایی خرج کنند.
البته تو گوشی هایی مثل نوت سامسونگ رزولوشن بالا باعث افزایش حساسیت قلم میشه. تفاوت نوت۳ و نوت۴ از این جهت کاملا مشهود بوده.

iman

تحلیل دوستمون زمانی درست به حساب میاد که سونی این کار رو در زمان عرضه ی زد۵ انجام داده باشه ! محصولی که هنوز عرضه نشده تبلیغات زیرکانه براش بشه یا نشه چه فرقی میکنه ؟؟؟؟؟؟ همین الان هم عرضه نشده این گوشی ! پس تحلیل شما کاملا رد میشه و غلط هست ! چو هیچ شخصی فریب نخورده و به دلیل تبلیغات به قول شما زیرکانه این گوشی رو خریداری نکرده !

iman

درضمن شما رو چه حساب میگی اسنپدراگون ۸۱۰ صفحه فول اچ دی رو هم به زور ساپورت میکنه ؟؟؟ این حرف شما واقعا من رو متاسف میکنه ! تنها ایراد این پردازنده مشکل گرما بود که حل شده و هیچ مشکلی نداره ! لطفا یک مقدار به اطلاعات خودتون رسیدگی کنید و به روز باشید خنده داره حرف شما که میگید صفحه ۱۰۸۰ رو به زور ساپورت میکنه واقعا خنده داره ! این کار سونی هم بهترین راه ممکن برای صرفه جویی در مصرف باتری و همینطور کاهش فشاری که به gpu وارد میشه هست ! وجود همچین رزولوشنی هم در یک گوشی موبایل کاملا نیازه ! کاربر وقتی فیلم و یا محتوا ۴k رکورد میکنه یا می خواد پلی کنه حقش هست که این محتوا رو با جزییات و رزولوشن اصلی خودش تماشا کنه ! ن اینکه اون تصویر رو روی یک صفحه ۱۰۸۰ یا QHD ببینه و هیچی حس نکنه ! حتما الان می خواید بگید که چشم انسان تشخیص نمیده و این حرف ها ! بهتره خدمتون عرض کنم این حرف ها همش پوچ ان ! شما اگر چشمتون تشخیص نداد مدل ۱۰۸۰ رو تهیه کنید ! همینطور بقیه کاربر ها که چشمشون تشخیض نمیده ! سونی هم به همین دلیل ۳ مدل پیش روی مشتری گذاشته ! کسی رو هم با تبلیغات فریب نداده و عمل زیرکانه هم فکر نمیکنم انجام شده باشه ! ببخشید طولانی شد موفق باشید

far_zad

دوست عزی
اطلاعات بنده کاملا به روز هست.
نتایج بنچمارک ۸۱۰ کاملا نشون دهنده اینکه این پردازنده برا رزولوشن های بالاتر از FHD مناسب نیست.
مساله گرما رو هم بهش اضافه کنیم که بعد از چند دقیقه کار با گوشی عملا تا بیش از ۵۰ درصد کارایی خودشو از دست میده یعنی این چیپ برا FHD هم به زور مناسب هست.
http://www.extremetech.com/computing/204093-independent-testing-confirms-qualcomms-snapdragon-810-has-a-heat-problem
مشکل گرمای این چیپ هم حل نشده بلکه صرفا تخفیف پیدا کرده.
رزولوشن های بالاتر از FHD زمانی توجیه استفاده داره که بستر سخت افزاری براش مهیا باشه. نه با خواهش و تمنا و قرار دادن مجدودیت های بسیار. حالا چه چشم تشخیص بده یا نده. غیر از این باشه صرفا حرکتی کاملا تبلیغاتی هست.
———-
تبلیغات زیرکانه یعنی شما در روز معرفی گوشی تمام واقعیت مربوط به محصول رو نگی. معمولا چند روز ابتدایی معرفی محصول بیشترین تاثیر رو تو عموم میزاره. بررسی های تخصصی رو همه آدمها نمیخونن. بنابراین تو ذهن اکثر مردم این نقش میبنده که این گوشی کاملا ۴k هست. تو کل دنیا ادمهای کمی وجود دارند که سرشون برا بررسی تخصصی درد میکنه.

در نهایت من هم موافقم که محدود کردن رزولوشن تنها چاره کار هست. از این جهت هم خرده نمیگیرم. هر شرکتی جای سونی بود هم مجبور میشد محدودیت بزاره. فقط به زیرکی سونی ایراد گرفتم.
در کل خیلی هم مهم نیست این بحث. شرکتها سعی میکنن از کوچکترین راهکارها برا نفوذ تو بازار استفاده کنن.
همین ۴k نصفه نیمه تو این گوشی حرکت خوب و رو به جلویی هست و باعث رقابت بیشتر میشه و نوید اینو میده که در آینده شاهد سخت افزار قدرتمندتر در کنار مصرف انرژی بهینه تر خواهیم بود.

Ali SONY

دوست عزیز شما چطور میگین پنل هاشو خودش تولید نمیکنه؟؟؟؟
سونی هم خودش پنل ساز هست
هم در شرکت jdi یکی از سهامداران و موسسان این شرکت هست و این پنل ۴k هم بنظر میرسه ساخت jdi display باشه

Ali SONY

این هم بگم که سونی نشون داد که هنوز هم بیشتر fhd نیاز نیست واقعا برای موبایل در این سایز صفحه
ولی میخواست همزمان لذت کیفیت ۴k رو در مشاهده عکس بالای ۸ مگاپیکسل و فیلم ۴k تجربه کنند کاربران و این هم هوشمندانه ترین و عاقلانه ترین کاری بود ک میشد کرد
درضمن طبق چیزی که توی سایت کوالکام نوشته پردازنده s810 هم ویدیو و هم صفحه نمایش ۴k پشتیبانی میکنه نمیدونم شما از کجا میگی بزور fhd ساپورت میکنه
اینم نوشته خود سایت کوالکام
Graphics
New Qualcomm® Adreno™ ۴۳۰ GPU and display engine enable 3D gaming on 4K displays

Video
Support for hardware based HEVC playback and capture at 4K resolution supports power efficient 4K streaming and uploads

بهتره یکم روی حرفاتون فک کنید و بعد نظر بدید

far_zad

دوست عزیز
سونی به صورت مستقل پنل تولید نمیکنه بلکه یک عضو از شرکت JDI هست. از شارپ و سامسونگ و برخی شرکت های دیگه هم پنل خریداری میکنه. البته فقط تو تلویزیون از سامسونگ خرید انجام میده نه تو گوشی(در گذشته که اینجور بوده شاید الان دیگه خرید از سامسونگ نداره). برا گوشی هاش شارپ و jdi استفاده میکنه.
http://abcnews.go.com/Technology/story?id=4344101&page=1
شاید فیلتر باشه این سایت در داخل ایران.
در مورد رزولوشن ما نگفتیم ۸۱۰ نمیتونه ۴k ساپورت کنه. ساپورت نمیکرد که اصلا نمیشد از ۴k استفاده کرد.
منظور من توانایی پاسخگویی به رزولوشن هست.
به فرض شما یه کارت گرافیک ۱ میلیون تومنی میخری. این کارت میتونه تا رزولوشن های بالاتر از ۴k رو هم ساپورت کنه. اما در عمل شما بخوای تو این رزولوشن با این کارت بازی کنی بیشتر از ۵ فریم نمیگیری. یعنی این کارت برا این رزولوشن عملا به درد نمیخوره.

Rock

خوشبختانه سونی و سامسونگ در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی از یکدیگر در حوزه ی تلویزیون جدا شدند. کارخانه (S-LCD)
خود سامسونگ علم ساخت صفحه نمایش رو از سونی یاد گرفته
http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/201112/11-156E/index.html
سونی در سال ۲۰۱۲ با شرکت های هیتاچی و توشیبا و همچنین صندوق نوواوری دولت ژاپن شریک شده برای ساخت و تولید صفحه نمایش های کوچک و متوسط. (ژاپن دیسپلی)
http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/201111/11-1115E/index.html
علاوه بر ژاپن دیسپلی ، سونی،پاناسونی،شارپ و توشیبا و هیتاچی هم دوباره یه کارخونه بنام joledتاسیس کردن که بصورت تخصصی فقط رو oled کار میکنه
همچنین برای تولید پنل های بزرگ هم با پاناسونیک همکار شده.
http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/201206/12-0625E/index.html

پنل IGZO گرون ترین پنل و با کیفیت ترین پنل در دنیاس که هیچ‌کس نمیتونه انکارش کنه

تلویزین های سونی و شارپ هم از این پنل استفاده میکنه و بخاطر هم خیلی گرونن

سونی رو تا سال ۲۰۱۲ خودش پنل های خودشو میساخت. پنل هم مهم نیست چون یه تیکه شیشه هست. رو تلویزیونهایی مثل hx925 یا hx850 پنل سونی made in japan بود. آخه پنل چیه که نتونه بزنه وقتی بیشترین ثبت پتنت در صنعت تصویر داره؟!!!

far_zad

یه مورد رو هم به ذهنم رسید که میخوام مطرح کنم:

اولا تو مشخصات این گوشی رزولوشن صفحه نمایش ۴k ذکر شده. پس خریدار چه مطلع و غیر مطلع این گوشی رو کاملا به اسم ۴k خواهد شناخت نه ۴k به ندرت.

دوما اشخاصی که میگن این حرکت سونی هوشمندانه بوده و از رو اجبار نبوده لطفا به این سوال پاسخ بدن:
فرض کنید من مصرف کننده دوست دارم عکس زمینه گوشیم ۴k باشه. وقتی من این گوشی رو با این رزولوشن خریدم دوست دارم تو جاهایی که خودم دلم میخواد ۴k یاشه.
اگه سونی هوشمند هست خیلی راحت میومد یه منو تو تنظیمات اضافه میکرد که کاربر به دلخواه خودش بتونه UI رو ۴k کنه یا FHD کنه. و میتونست خیلی راحت موقع تعویض رزولوشن به ۴k اخطار بده که این کار باعث بالا رفتن مصرف باتری میشه.
یعنی سونی آزادی عمل رو به کاربر میداد. اگه نداده پس چه دلیلی داره این کار سونی رو اجبار ندونیم و اونو خلاقیت و نبوغ بدونیم؟

shahinhhh

اگه شرکتای دیگه عرضشو داشتن از همین تکنیک سونی استفاده میکردن برای گوشیاشون تا اون افتضاح تو اجرای بازیا پیش نیاد پس نگو از روی اجبار فقط خلاقیت مطمئن باش سامسونگ یا هر شرکتی دیگه از این تکنیک استفاده خواهند کرد

shahinhhh

من نمیدونم منتقدا حرف حساب شون چیه واقعا کی دلش میخواد SMS ها رو با ریزولیشن بالاتر از حتی hd بخونه یا با صفحه نمایش ۴k پاشه بره تلگرام والا فقط صفحه نمایش بیشتر از full HD به درد هدس مجازی میخوره و بس

ali parvaz

آقا سونی اینه.شمایی که ناراحتی
نخر اقاجون نخر.اس۶اج بخر نوت۵ و الجی جی۴ و …بخر.
بهترین اونیه که برا خودت و از نظر خودت بهترین باشه
خواه نوکیا۱۱۰۰
خواه زد۵ پریمیوم و اس۶ اج + و…. :rose:

f.khabiry

خیلی جالبه که حتی منم فکر می کنم سونی عملکرد هوشمندانه ای ارائه کرده.هر چند من فکر نمی کنم سونی بخرم ولی به نظرم سونی کم کم داره به روزهای طلایی سونی اریکسون برمی گرده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....