حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ موردی که می‌توانستند نکسوس ۵X را دستگاهی تمام عیار جلوه دهند

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

نکسوس‌های حدید هم از راه رسیدند و با سخت‌افزاری که در اختیار ما می‌گذارند می‌توانیم از وجود آن‌ها اعلام رضایت کنیم. دوربین‌هایی که گوگل برای این دو دستگاه در نظر گرفته است، ذهنیت بد کاربران را نسبت به دوربین نکسوس‌ها از بین خواهد برد. طراحی و دیزاینی که هوآوی و ال‌جی برای این دو نکسوس در نظر گرفته‌اند، کمی به خاص بودنشان کمک کرده است. اسکنر اثر انگشت و اندروید مارشمالو، از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده این دو غول دوست داشتنی است که به کامل بودنشان کمک کرده. اما با این وجود، یکی از این غول‌ها تنها نسخه‌ی بروز شده‌ی نسل قبلیست؛ نسخه‌ای که با وجود جدید بودن، تفاوت زیادی با نسل قبل خودش ندارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با ۱۰ مورد از ویژگی‌هایی که در نکسوس ۵X وجود “ندارند” آشنا شویم.

با وجود اینکه هوآوی دستگاهی تمام عیار را برای کاربران تهیه کرده است، ال‌جی تنها با آپدیت‌هایی جزئی سعی در زنده کردن یاد نکسوس ۵ قبلی داشته؛ هوآوی یک دستگاه زیبا با سخت‌افزاری قدرتمند را به نسل نکسوس اضافه کرد، دستگاهی که شاید از لحظه‌ی معرفی، یکی از رقیبان اصلی دیگر پرچمداران به حساب آمده باشد. نمی‌گوییم ساخت نکسوس ۵X تنها یک اضافه کاری می‌باشد، انتظار داریم اسنپدراگون ۸۰۸ در کنار اندروید مارشمالو، بهترین تجربه را به کاربر منتقل کند. اما می‌خواهیم با مواردی آشنا شویم که در صورت رعایت شدن نکسوس ۵X را عالی‌تر جلوه می‌دادند!

۱٫ لطفا دستگاهی جمع و جورتر!

A-bit-more-compact-please

نکسوسی که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، حدود ۷۰٫۸۹ درصد از قسمت جلویی بدنه‌ی آن را صفحه نمایش ۵ اینچی آن پوشانده بود. حدودا ۷۰ درصد از قسمت جلوی نکسوس ۵X هم با صفحه نمایش آن پوشانده شده ولی با یک تفاوت جزئی و آن اینست که این نکسوس، صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی به خود اختصاص داده است. با یک مقایسه کوچک می‌توان پی برد که با یک دستگاه حجیمتر روبرو هستیم. چنین نسبتی مطمئنا بسیار خوب تلقی می‌شود اما وقتی صحبت از نسل جدید دستگاهی باشد انتظار داریم تا در هر قسمت آن با آپدیتی روبرو باشیم.

۲٫ خبری از گوریلا گلس ۴ نیست

Gorila-Glass-4

هوآوی نکسوسی را ساخته که پتانسیل تبدیل شدن به یک انتخاب قدرتمند را دارد، این مورد حتی شامل صفحه نمایش این دستگاه هم شده است. نسل جدید گوریلا گلس در ساختار نکسوس هوآوی به کار رفته است اما نکسوس ۵X هنوز از گوریلا گلس ۳ استفاده می‌کند. نسل اولیه نکسوس ۵، نیز از گوریلا گلس ۳ استفاده می‌نمود که شاید استفاده‌ی دوباره‌ی آن در نسل جدید، کمی عجیب و زننده باشد. به هر حال حسی که پس از لمس نکسوس ۶P به شما منتقل می‌شود، هیچگاه از لمس نکسوس ۵X به دست نمی‌آید!

۳٫ نیاز استفاده از حافظه رم بیشتری دیده می‌شود

More-RAM

این نسل از نکسوس هنوز از یک حافظه‌ی ۲ گیگابایتی LPDDR3 بهره می‌جوید. نکسوس ۶P در این زمینه همانند یک پرچم‌دار واقعی ظاهر شده و ۳ گیگابایت رم را در اختیار دارد که مسلما با نسل جدید اندروید چنین حافظه‌ای قدرتمند تلقی خواهد شد. بهتر بود نکسوس ۵X از رم ۳ گیگابایتی یا حداقل LPDDR4 استفاده می‌کرد.

۴٫ پشتیبانی از MicroSD می‌توانست یک بروزرسانی در نسل کلی نکسوس باشد

MicroSD-expansion-slot

داستان اندروید و MicroSD تبدیل به یک رمان شده است! ابتدا گوگل روی خوشی به این قابلیت نشان داده بود و شرکت‌های بزرگی هم از این قابلیت در دستگاه‌های خود استفاده می‌کردند؛ اما رفته رفته، این ویژگی از دید گوگل اضافه به نظر آمد. در اندروید کیت‌کت، این قطعه حافظه‌ی دوست داشتنی دیگر قابل شناسایی نبود! اما شرکت‌هایی همانند ال‌جی، با دستکاری این رام توانست این ویژگی را باز گردانند. اگر همین شرکت این باور را دوباره به نکسوس‌ها بازمی‌گرداند، شاید انتظار بهتری از نکسوس ۵X می‌رفت! به هر حال این دستگاه هنوز هم عالیست.

۵٫ خبری از شارژ وایرلس هم نیست! 

Wireless-charging

شاید با خوتان بپرسید “دقیقا چرا؟!”. شارژ وایرلس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوست داشتنی سری نکسوس برای کاربران خاصش بود. این ویژگی در نکسوس ۴ بسیار محبوب شده بود اما به نظر می‌رسد دیگر خبری از این ویژگی در نسل جدید نکسوس ۵X و البته نکسوس ۶P نیست.

۶٫ OIS هم در دوربین جایی ندارد! 

Optical-Image-Stabilization

دوربین این دو غول دوست داشتنی به سرعت سر زبان‌ها افتاد. نکسوس ۵X برای دریافت نور بیشتر و ثبت تصاویری فوق‌العاده، از پیکسل‌هایی بزرگ‌تر استفاده می‌کند. تصاویری که با این دستگاه ثبت شده است واقعا زیبا و چشم نواز هستند اما در همین حین متوجه خواهید شد که این دوربین فاقد ویژگی OIS بوده و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم اینست که بپرسیم “واقعا؟!”. البته نکسوس هوآوی این ویژگی را پشتیبانی می‌کند.

۷٫ ویژگی ضدآب بودن می‌توانست نظر کاربران را بهتر جلب کند

Water-resistance

برای جلوگیری از خراب شدن دستگاهتان یا محافظت بهتر از آن، ویژگی ضدآب بودن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین اگر دستگاهی ضد گرد و غبار و شن و ماسه باشد، لایه‌ی محافظتی بسیار خوبی را در خود گنجانده است. نکسوس ۵X هیچکدام از این لایه‌های محافظتی را نداشته و شاید کار شما در محافظت از آن کمی سخت‌تر باشد.

۸٫ بلندگوهایی معمولی در جلوی دستگاه وجود دارد

Stereo-front-facing-speakers

بلندگوهایی قوی و استریو، در تماشای برخی ار کلیپ‌ها و فیلم‌ها می‌توانند لذت دوچندانی را به شما منتقل کنند؛ چیزی که در نسل قبلی نکسوس ۶ این مورد را به بهترین نحو مشاهده می‌کردیم. اما نکسوس ۵X، از بلندگوهایی معمولی بهره می‌برد که البته شاید با وجود هدفون‌ها و هندزفری‌های جدید موجود در بازار چندان مهم هم نباشد.

۹٫ امکان تعویض باتری توسط کاربر می‌توانست به یک نوآوری در نکسوس‌های جدید مبدل شود

User-replaceable-battery

خیر این مورد هم به صورت کلی در سری نکسوس وجود نداشت اما می‌توانست تبدیل به یک نوآوری در خط تولید این سری شود. استفاده از برخی پاوربانک‌های دست و پا گیر امروزی، شاید احساس بی‌نظمی را به کاربر منتقل کند اما به همراه داشتن یک باتری قابل تعویض، بهترین گزینه‌ی موجود برای همیشه شارژ بودن است!

۱۰٫ دیزاینی به مراتب بهتر! 

A-better-looking-design

بگذارید صادقانه بگوییم؛ قاب پشتی نکسوس ۵X زیباترین طرحی نیست که وجود دارد و می‌توانست بهتر باشد. دوربینی برآمده و شکل عجیب و غریب فلاش دوربین و لیزر خودکار ماژول شکلی زیبا را ارائه نمی‌دهند، هر چند که هنوز هم ال‌جی یک طراحی با کیفیت ساخت بالا را ارائه داده است.

نظر شما در رابطه با نکسوس ۵X چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/10-things-that-could-have-made-the-Google-Nexus-5X-a-better-smartphone_id74226″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jahandar

اکثرش ایراداگیریهای بنی اسرائیلی بود !

amir Narimnpour

دقیقا

amir Narimnpour

دقیقاخداییش طراحی جفتشون عالیه
این پستم خوبه ولی خو یه گوشی با این قیمت ک قراره میانرده باشه واقعا دیگ نیاز ب کامل بودن نداره چون کسی چنین انتظاری نداره ازش
مثل اینه ک بگی چرا ام۵ رم۳ نداره یا آ۸
این گوشی در نقش میانردس اما پردازشش در حد یک پرچمداره

alireza-asol

نکسوس ۶p هم ois نداره

MaKenZi

درود

دوست من ۶P دارای EIS هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....