حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با ۱۴ ویژگی جدید نکسوس ۶P آشنا شوید

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

پس از چند ماه، سرانجام شایعات نکسوسی رنگ واقعیت به خود گرفتند و مشخص شد که هواوی شرکت سازنده نکسوس جدید گوگل است.دقایقی پیش در ترنجی، از معرفی نکسوس جدید گوگل و هواوی با نام نکسوس ۶P خبر دادیم و اکنون با بررسی ۱۴ ویژگی جدید در این اسمارت فون با شماییم.

پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

در زورهای آینده ما می توانیم با بررسی های جامع تری از نکسوس ۶P با شما همراه باشیم اما، تا آن زمان بیایید با ویژگی های پرچمدار جدید گوگل بیشتر آشنا شویم.

در اولین قدم کاملا مشخص است که نکسوس جدید گوگل نسبت به نکسوس قبلی کوچکتر شده است. بله! گوگل ترجیح داده که سایز صفحه نمایش را کوچک کرده و از ۶ اینچ به ۵٫۷ برساند. برخی از ویژگی های دیگر هم شاید نشان از به سوی عقب رفتن گوگل در نکسوس ۶P باشد. اما به هرحال نکسوس ۶P معرفی شده و ما با بررسی ۱۴ ویژگی جدید این پرچمدار با شما هستیم. پس با ما همراه باشید.

۱٫ شاسی تمام فلزی

Full-metal-jacket (1)

برای اولین بار، هووای یک بدنه تمام فلزی را به خانواده نکسوس آورده و نکسوس جدید محصولی لوکس تر از سایر نکسوس هاست. نکسوس ۶P اکنون دارای بدنه ای تمام فلزی شده است و گوگل گفته که جنس بدنه نکسوس ۶P از جنس آلومینیوم آدونایز شده است. اگر این را به لبه هایی تراشیده شده با الماس اضافه کنید متوجه می شوید که نکسوس ۶P محصولی قابل احترام است.

۲٫ به طور قابل توجهی نازک تر شده است

Considerably-thinner

نکسوس ۶ با ضخامت ۰٫۴ اینچی نه سبک بود و نه خیلی سنگین. نکسوس ۶ محصولی زیبا بود اما، باید بدانید که این زیبایی در نکسوس ۶P ببیشتر شده است. زیرا نکسوس ۶ پی تنها ۰٫۲۹ اینچ یعنی معادل ۷٫۵ میلی متر ضخامت دارد که واقعا نازک تر از نکسوس ۶ است.

۳٫ رنگ های انتخابی جدید

New-color-options

برخلاف نکسوس ۶ که در ۲ رنگ ارائه می شد، نکسوس ۶ پی در ۳ رنگ در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. این سه رنگ عبارت است از “مات سفید”، “آلومینیوم” و “گرافیت” پس علاوه بر زیبایی انتخاب زنگ های بیشتری هم برای علاقه مندان به نکسوس وجود دارد.

۴٫ صفحه نمایش کوچکتر

Smaller-screen

صفحه نمایش ۶ اینچی در نکسوس ۶ کمی شوک آور بود برای خیلی ها غیر قابل هضم. زیرا تا آن زمان گوگل دستگاه هایش را در اندازه ۵ و زیر ۵ اینچی معرفی و ساخته بود. تا این که نکسوس ۶ آمد و خیلی ها از آن با واژه غول پیکر یاد کردند. به همین دلیل فکر می کنیم که نکسوس ۶ پی پاسخی از سوی گوگل به این انتقادات بود تا محصول جدیدش قابل قبول تر باشد. با وجود آن که صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی شده، اما هنوز دارای وضوح QHD است.

۵٫ باتری بزرگ تر

Larger-battery

اگر یک چیز باشد که کافی برایش وجود نداشته باشدف آن باتری است. به همین دلیل ما خوشحالیم که گوگل در فبلت نکسوسی جدیدش از یک باتری بزرگتر با اندازه ۳۴۵۰ میلی آمپری استفاده کرده است. (گوگل در نکسوس ۶ از یک باتری ۳۲۲۰ میلی آمپری استفاده کرده بود.) با توجه به این که در اندروید ۶ مصرف باتری بهبود داده شده است، ما انتظار داریم که استقامت بیشتری را در باتری نکسوس جدید شاهد باشیم.

۶٫ پورت USB از نوع C

USB-Type-C

یکی از ویژگی های جالب نکسوس ۶ پی، مجهز بودن به پورت USB از نوع C است. این پورت ویژگی های جالبی دارد که از جمله می شود به استفاده از کابل های برگشت پذیر در آن اشاره کرد. همچنین، گوگل گفته که نکسوس ۶ پی دارای شارژ سریع هم خواهد بود و در نهایت باید منتظر ماند تا از نزدیک با این ویژگی آشنا شد.

۷٫ دوربین عقب جدید

A-new-rear-camera

دوربین عقب نکسوس ۶ پی، یکی از ویژگی های جدید این پرچمدار است : ۱۲٫۳ مگاپیکسل سنسور سونی با لنز f/2.0، و با ۱٫۵۵ میکرون پیکسل که گوگل می گوید می تواند ۹۰ درصد نور را در مواقع عکاسی با نور کم در خود جذب کند. این دوربین همراه با یک فلش LED دو رنگ زوج به همراه یک فوکوس لیزر خودکار برروی نکسوس جدید مجهز شده است.  در کنار این، ویدئوهای ۴K و همچنین ثبت ویدئوهای با حرکت آهسته ۲۴۰ فریم از ویژگی های دیگر این دوربین است.

۸٫ دوربین سلفی با بهبودی قابل توجه

Significantly-improved-selfie-cam

نکسوس ۶ پی برای سلفی دوستان جذاب است. زیرا این دستگاه دارای یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی با لنز نسبتا بزرگ f/2.4 شده است. HDR پلاس هم به شما اجازه می دهد تا عکس های پویاتری را بگیرید.

۹٫ رفتن به دوربین با دوبار کلیک

Double-click-power-key-for-camera

این ویژگی احتمالا توسط سازندگان کره ای سامسونگ و ال جی الگوبرداری شده است. رابط کاربری دوربین ۶P یک رابط شسته و رفته است. برای رفتن به دوربین در نکسوس ۶ پی تنها کافیست که برروی قفل صفحه دوبار کلیک کنید.

۱۰٫ اسکنر اثر انگشت

Nexus-Imprint

بله! سرانجام شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت. نکسوس ۶P مجهز به یک سنسور اثر انگشت است.

سنسور لمسی اثر انگشت جدید در نکسوس ۶P طوری طراحی شده است که بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش آن را فعال کرده و قفل آن را باز می کند. گوگل با افتخار اعلام کرده که سرعت پاسخ دهی این سنسور بسیار بالاست و در زمان ۶۰۰ میلی ثانیه عمل می کند.

۱۱٫ ۹۰ روز گوگل پلی موزیک رایگان

90-day-Google-Play-Music-trial

گوگل برای جذب خریداران بیشتر نکسوس جدید خود، وعده داده تا در آمریکا به هز خریداری که نکسوس ۶ پی را می خرد، ۹۰ روز استفاده رایگان از سرویس گوگل پلی موزیک را هدیه می کند.

۱۲٫ ۵۰ دلار هدیه برای خرید از فروشگاه گوگل پلی در آمریکا

50-app-voucher-for-US-purchases

این یکی هم که از تیترش مشخص است. برای خریداران نکسوس ۶ پی در آمریکا، گوگل ۵۰ دلار کارت هدیه برای خرید از فروشگاه بازی گوگل در ایالات متحده در نظر گرفته است.

۱۳٫ محافظت نکسوسی

Nexus-Protect

گوگل از یک برنامه بیمه ای برای حمایت از خرید نکسوس جدیدتان هم برای خریداران در نظر گرفته که بر این اساس، شما با پرداخت ۸۹ دلار، به مدت ۲ سال دستگاه خود را در مقابل نقص های مکانیکی ضمانت می کنید. در کنار این در طول این ۲ سال خیالتان از استفاده از گوشی تان راحت است و شما حتی نباید اصلا نگران ترک خوردگی های صفحه نمایش دستگاه بر اثر افتادن آن هم باشید.

۱۴٫ ارزانی قابل توجه با قیمت ۴۹۹ دلار

Considerably-cheaper-at-499

قیمت بالای ۶۴۹ دلاری نکسوس ۶ در زمان خودش تعجب آور بود.

خوشبحتانه نکسوس ۶ پی قیمتی رقابتی تر با نکسوس ۶ دارد. با شروع قیمت از ۴۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابابتی، ۵۴۹ دلار برای قیمت ۶۴ گیگابابتی و ۶۴۹ دلار(قیمت نکسوس ۶ ۳۲ گیگابابتی) برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی. قیمت ها مناسب است.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Google-Nexus-6P-14-new-features_id74186″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HG

واقعا بدنه فلزی بسیار زیبایی داره.می تونه با این قیمت فروشی خوب رقم بزنه.

mortal galaxy

مهمترین مزیت نکسوز داشتن اندروید خالص و اپدیت های منظم هست.

md4956

مهمترین عاملی که منو به سمت نکسوس‌ها جذب میکنه 🙂

amir Narimnpour

گوشیه عالی هستش

saman_67

در کل تجربه نکسوس یه تجربه جالب و تا حدی متفاوت هستش ، من که نکسوس ال جی رو بیشتر میپسندم ، امیدوارم نکسوس های بعدی باز هم در دو نسخه و توسط سونی و htc ساخته شن ، پرچمدارهای امسال واقعاً همه شون غولن ، اما من انتخاب اولم آیفون ۶ اس پلاس هست :rose: توی برندهای چینی هم فقط به شیائومی اعتقاد و اعتماد دارم :mail: :yes:

f.khabiry

ببخشید اشتباهات تایپی در متن شما زیاد بود مثلا نکسوس ۶ پی را همه جا نوشته نکسوس ۶ پیف!هر چند به نظر من برند های چینی واقعا پیف هستن ولی باید تصحیح بشه بالاخره!!!

mortal galaxy

:good: :good: :good: 😉 😉 😉

H.Et

هر چقدر هم خوب باشه ولی این قسمت پشت سمت بالاش رو نمی پسندم خیلی ضایعه :unsure:

md4956

اتفاقا من از طرح پشتش خیلی خوشم اومده 🙂
سلیقه‌ها کاملا متنوع هستن .. 🙂

Mammad Gherghi

تو توضیحات مورد شماره یک اشتباهی بجای آندایز نوشتید آدونایز
با این سخت افزار و مشخصات گوشیه خوبیه امیدوارم تو ایران هم با قیمت مناسبی عرضه شه

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان