حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی سنسور Android Hub؛ دستیاری کوچک و مفید برای سخت‌افزاری قدرتمند

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

در طی کنفرانس گوگل، علاوه بر دو دستگاه نکسوس و ویژگی‌های جدید اندروید مارشمالو، از یک قطعه‌ی سخت‌افزاری جدید نیز رونمایی شده است. این قطعه کوچک و کم‌قدرت‌تر، می‌تواند به بالا رفتن سرعت عملکرد کلی یک دستگاه کمک کند. این سنسور با نام Android Hub توسط گوگل معرفی شد. اولین کاربردی که این سنسور دارد، کاهش انرژی مصرفی دستگاه در حین استفاده‌ی کاربر از دوربین است. اگر شما از دوربین دستگاه نکسوسی جدید خود استفاده کنید، این سنسور کوچک به صورت هوشمندانه فعال شده و تمام قدرت خود را برای کاهش مصرف انرژی پردازنده‌ی اصلی، به کار می‌گیرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گفته شده است این سنسور در هر دو دستگاه نکسوسی قرار دارد؛ پس شما با خرید نکسوس ۶P و نکسوس ۵X، چنین سنسوری را در کنار قلب تپنده‌ی دستگاه خود خواهید داشت. از دیگر کارهای فوق‌العادهای که این سنسور می‌تواند به انجام برساند، کاهش مصرف انرژی در هنگام خواندن و دریافت اعلان‌ها توسط کاربر است.

هنگامی که دستگاه شما، برای دریافت اعلان‌ها، شما را با خبر می‌سازد، مطمئنا به سمت دستگاه خود رفته و قصد روشن کردن و مشاهده‌ی آن اعلان را خواهید داشت. سنسور Hub، از زمان برداشته شدن دستگاه تا مشاهده‌ی اعلان توسط شما، به صورت هوشمندانه کارهایی را انجام می‌دهد.

اول از همه هنگامی که شما دستگاه را برمی‌دارید، این سنسور متوجه این حرکت شما شده و در صورتی که اعلانی وجود داشته باشد، آن‌ها را (بدون اینکه دستگاه خود را به حالت آماده باش وارد کنید)، در یک صفحه‌ی سفید به شما نشان خواهد داد. کاری که در نسل قبلی نکسوس ۶ و به صورت نرم‌افزاری انجام می‌شد، حالا شکلی سخت‌افزاری و پایه‌ای به خود گرفته و این موضوع، توجه گوگل در مصرف انرژی توسط پردازنده را نشان می‌دهد.

نظر خود را در رابطه با این سنسور با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/09/29/dnp-googles-android-sensor-hub-will-tell-you-how-many-things-yo/” target=”blank” background=”#159f84″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

خیلی خوبه
خیلی
جدا کاربردیه
اخرش یه نکسوس باید بگیرم

Ari khan

بسیار جالبه!!!منتظر بررسیهای بیشتر این قابلیت هستم…..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....