حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت کیت نصب ویندوز ۱۰ IoT روی رسپ بری پای ۲ را عرضه کرد

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

مایکروسافت در زمان عرضه ویندوز ۱۰ اعلام کرد که امکان نصب نسخه IoT این سیستم عامل بر روی مینی کامپیوتر رسپ بری پای ۲ وجود دارد که نوید امکانات و کاربرد های جالب را به کاربران را می‌دهد. از آن زمان که کاربران با این خبر رو به رو شدند هیچ آموزشی جهت نصب آسان و استفاده راحت از این سیستم عامل ارائه نشده بود که مایکروسافت با ارائه کیت وسایل و آموزش‌های نصب، لقمه آماده را در دهان کاربران گذاشت. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به جزییات این خبر مایکروسافتی.

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد هیچ آموزش کاملی جهت نصب و استفاده از ویندوز ۱۰ در رسپ بری پای ۲ تاکنون وجود نداشت که امروز مایکروسافت طلسم را شکست و با همکاری آدافروت (Adafruit) روشی کامل و راحت به همراه وسایل مربوطه به کاربران عرضه کرد تا همگان بتوانند پروژه‌ها کوچک خود مبنی بر این مینی کامپیوتر و پلتفرم ویندوز ۱۰ IoT را آغاز کنند. این کیت که با عنوان Windows IoT Care Starter Kit عرضه‌شده، شامل یک SD کارت می‌شود که به صورت پیش‌فرض ویندوز ۱۰ IoT (نسخه اینترنت اشیا) بر روی آن نصب شده است.

قیمت تعیین شده برای این بسته ارزشمند که رسپ بری پای ۲ نیز کنار آن عرضه می‌شود ۱۱۵ دلار در نظر گرفته شده است البته اگر هم اکنون به رسپ بری پای ۲ دسترسی دارید می‌توانید با پرداخت مبلغ ۴۰ دلار این بسته را دریافت کنید. اگر با این نسخه از ویندوز آشنایی ندارید، خوب است بدانید این نسخه از ویندوز ۱۰ فقط برای استفاده در پروژه های دانشجویی و اجرای خودکارسازی (اتوماسیون) در بین قطعات مختلف به کار می‌آید و در حالت کلی شامل رابط کاربری مخصوص کاربران نمی‌شود و در کل امکان اجرای دستورات مختلف خط فرمان را داراست. نظرات خود را درباره این کیت کاربردی و مینی کامپیوتر رسپ بری پای ۲ با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”www.engadget.com/2015/09/27/microsoft-windows-10-raspberry-pi-starter-kit/” target=”blank” background=”#159f84″]Engadget[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
masood

سلام
آقا یه سوال داشتم:
قبلا روی لپ تابم ویندوز ۷ نسخه هوم اورجینال نصب بود، بعد اومدم نسخه کرکی ویندوز ۸٫۱ رو نصب کردم، خلاصه یه اتفاقی افتاد اون ایمیجی که از ویندوز اصلیم داشتم رو از دست دادم، حالا فقط شماره سریال ویندوز هفت اصلیم رو دارم، میخوام ببینم میشه از همون شماره سریال استفاده کنم و ویندوز ۱۰ رو باهاش اکتیو کنم؟
خودم که امتحان کردم نشد. :unsure:
ویندوزی که نصب کردم نسخه پرو هست..
ممنون میشم اگه الان راهنماییم کنید..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....