حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پذیرایی گرم بیل گیتس و ساتیا نادلا از رییس جمهور چین؛ هدف رفع تحریم ویندوز ۱۰ در این کشور

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

رییس جمهور چین برای شرکت در مجمع سالانه‌ی سازمان ملل وارد آمریکا شده است و روزهایی پیش از آغاز اجلاس رسمی فرصتی به وجود آمده تا خود را به سیاتل یکی از مهمترین ایالت‌های تکنولوژی آمریکا برساند تا از نزدیک با پرنفوذترین چهره‌های ثروتمند جهان که برخی در بخش تکنولوژی فعال هستند دیداری داشته باشد. ظاهرا مایکروسافتی‌ها از این فرصت نهایت استفاده را برده‌اند و از مرد شماره ۱ کشور اژدها پذیرایی گرمی را به عمل آوردند. در ادامه با ما باشید.

آقای Xi Jinping رییس جمهور چین در جریان این سفر با ۳۰ نفر از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای مدیریت دیدار داشت که در این بین نام ۴ نفر از آنها در لیست ثروتمندترین افراد در رده‌بندی Forbes دیده می‌شود و این موضوع اهمیت این دیدار را دو چندان کرده است.

طبق گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده، غول شهر ردموند مهمانی مفصلی را برای قدرتمندترین شخص دنیای شرق تدارک دیده و ظاهرا هدف از این دیدار پیگیری مشکلاتی بوده که مایکروسافت در کشور یک میلیارد و سیصد میلیون نفری چین دست به گریبان است. در جریان این دیدار ۲ شخصیت شماره اول مایکروسافت یعنی بیل گیتس بنیان‌گذار و ساتیا نادلا رییس کنونی این شرکت به شکلی ویژه از رییس جمهور چین پذیرایی کرده‌اند.

بنابه این گزارش سران مایکروسافت در جریان این دیدار، آقای Xi را دعوت دیدن آخرین دستاوردها و محصولات این شرکت کرده‌اند و در واقع یک تور مختصری را از مقر این غول دنیای تکنولوژی برای ایشان تدارک دیده‌اند.

روابط مایکروسافت با سران چین در چند سال اخیر تنش آلود بوده و این شرکت با وجود اینکه بیشترین سهم را در بخش سیستم‌عامل‌های دسکتاپ در این کشور دارد، بنابه محدودیت‌هایی که گریبانش را گرفت نتوانست که ویندوز ۸ را به صورت قانونی در این کشور بزرگ و پرجمعیت عرضه کند و میلیاردها دلار از درآمدهای خود را از این بازار بزرگ از دست داد و اکنون هم با وجود عرضه‌ی ویندوز ۱۰ هنوز نتوانسته از پس مراحل قانونی و محدودیت‌هایی که در چین با آن روبروست عبور کند و این سیستم‌عامل پشت درهای مراحل تایید قانونی در این کشور منتظر مانده است.

با توجه به مشکلات ذکر شده، آنچه از این دیدار و پذیرایی گرم گیتس و نادلا از رییس جمهور این کشور برمی‌آید آن است که تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا نظر مساعد رییس جمهور را جلب کنند.

ظاهرا فیسبوک خود تبدیل به یک نگرانی بزرگ برای مایکروسافت شده است چرا که این شرکت نیز مورد غضب قوانین این کشور قرار گرفته و دسترسی ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت در این کشور بزرگ به شبکه‌ی فیسبوک مسدود است و این درحالیست که اخیرا زاکربرگ در گفتگویی که با یکی از خبرگزاری‌ها انجام داد، اعلام کرد که سخت در تلاش است تا بتواند با رییس جمهور Xi دیداری داشته باشد و بتواند از مشکلاتی که برای مایکروسافت در این کشور به وجود آمده درس بگیرد و روابط خود را با سران این کشور توسعه بخشد.

رییس جمهور چین در حال حاضر در فیسبوک صفحه‌ی اختصاصی خود را دارد و این درحالیست که با توجه به مسدود بودن این شبکه‌ی اجتماعی در این کشور، ظاهرا تنها بازدیدکننده‌ی صفحه‌اش فقط خودش است!

اکنون که ردموندی‌ها در تکاپو افتاده و سعی دارند که نظر مساعد رییس جمهور را جلب کنند، ظاهرا جنگ در قلب تکنولوژی آمریکا برای فتح این بازار بزرگ به اوج خود رسیده و باید ببینیم که در دوئل نفس‌گیر بین مایکروسافت و فیسبوک کدامیک می‌توانند نخست از پس محدودیت‌هایی که در این کشور گریبانشان را گرفته عبور کنند و میلیاردها دلار درآمد را به جیب بزنند.

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/satya-nadella-bill-gates-give-chinese-president-private-tour-of-microsoft-campus” target=”blank” background=”#159f84″]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alitorabiix

بایدم اینجوری باشه بازار بزرگ و پول سازیه

fa.sajjad

کاش یه دیدار با ریس جمهور محترم دولت تدبیر و امید هم بذارن
مشکلات قانونی که داریم تو بحث تحریم ها زودتر رفع بشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...