حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ دیرینه فایرفاکس بعد از ۱۴ سال رفع شد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

موزیلا با انتشار یک به‌روزرسانی جزئی برای مرورگر محبوب فایرفاکس یک باگ بسیار قدیمی که موجب استفاده بیش از حد از منابع دستگاهی (سیستمی) می‌شد را حل کرد. موزیلا وقتی به بزرگ‌تر و بهتر کردن مرورگرش فکر می‌کرد بعضی نقاط کوچک و مهم را فراموش کرد که موجب این اشکال شد؛ درست مثل باگی که در ویندوز وجود داشت و مایکروسافت بعد از ۱۹ سال با کمک از IBM توانست آن را حل کند با ما همراه باشید تا به جزییات خبر نگاهی داشته باشیم.

در سال ۱۳۸۰ بود که موزیلا از وجود این مشکل با خبر شد و طی تحقیق و تهیه گزارش‌هایی رسمی این مشکل کاملاً تائید شد. این باگ که موجب می شد افزونه های محبوبی مثل Adblock Plus بیش از حد از رم سیستم استفاده کنند با انتشار این به‌روزرسانی بهبود یافته و حالا این افزونه ۱۰ درصد کمتر و چیزی حدود ۹۰ مگابایت رم استفاده می کند. تقریباً ۱۴ سال از وقوع این اتفاق می‌گذرد که در نوع خودش نمونه نادری به حساب می آید.

هم اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید بسیاری مشکلات در نرم افزار و سیستم عامل های مورداستفاده ما وجود دارند که ممکن است خود ما و حتی شرکت های سازنده نیز از این مشکلات که به باگ موسوم هستند خبر نداشته باشند؛ عمدتاً این مشکلات گه گاه موجب اختلالات کوچک و بزرگ می‌شوند که ممکن است در تجربه کاربری اصلاً مشاهده نشوند. به هر حال این مشکل و حل ۱۴ ساله آن یکی از معما های دنیای فنّاوری (تکنولوژی) به حساب می آید که همیشه به یاد ما کاربران ۰ و ۱ پرست می‌ماند. نظرات خود را درباره این موضوع جالب و مشکلات کنونی خود در نرم افزار های مورداستفاده تان با ما در میان بگزارید.

 [su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/09/firefox-14-year-bug-fixed/” target=”blank” background=”#159f84″]UberGizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

جانم ?!

im80za

ای بابا حالا جه عجله ای بود میزاشتی ۱۰-۲۰ سال دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....