حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

TSMC، سازنده‌ی اختصاصی اپل A10 خواهد بود؛ A10، یک تراشه ۱۶ نانومتری FinFET [شایعه]

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

هفته‌ی گذشته، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس و تبلت جدید ۱۲٫۹ اینچی اپل یعنی اپل آیپد پرو معرفی شدند. با این‌که هنوز محصولات جدید اپل وارد بازار نشده‌اند اما شایعات مربوط به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از هم‌اکنون به گوش می‌رسند. به نظر می‌رسد که TSMC، سازنده‌ی اختصاصی تراشه بعدی اپل یعنی اپل A10 خواهد بود که بر روی آیفون‌های بعدی، قرار خواهد داشت. همچنین شایعه شده است که اپل A10، یک تراشه ۱۶ نانومتری FinFET خواهد بود. در ادامه همراه ترنجی باشید.

به گفته‌ی روزنامه‌ی چینی Commercial Times، شرکت TSMC تایوانی (شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان)، تولیدکننده‌ی اختصاصی چیپ‌ست موبایل بعدی اپل یعنی SoC اپل A10 خواهد بود. طبق این شایعه، A10 یک تراشه ۶۴ بیتی بر اساس فرآیند ساخت ۱۶ نانومتری FinFET شرکت TSMC خواهد بود. همچنین WLP یا wafer-level packaging این تراشه، از گنجایش خروجی یکپارچه‌شده (InFO) شرکت TSMC استفاده خواهد کرد.

در مارس ۲۰۱۵، خبر رسید که TSMC، ساحت ۷۰ درصد از سفارشات تراشه اپل A9 را برعهده خواهد گرفت اما طبق اطلاعات جدیدتر، TSMC و سامسونگ به میزان مساوی، هر کدام تولید ۵۰ درصد از سفارشات اپل را برعهده می‌گیرند. اپل A9 بر اساس فرایند ساخت ۱۴ نانومتری یا ۱۶ نانومتری ساخته شده است.

چند ماه پیش، خبر رسید که TSMC درحال آزمایش تراشه‌های ۱۰ نانومتری خود است و به همین دلیل، ممکن است که TSMC، سهم تولید بیشتری از سفارشات اپل را برعهده بگیرد. با این حال، معلوم نیست که این آزمایش، موفق بوده است یا خیر اما اگر این آزمایش موفق بوده باشد، احتمال این‌که اپل A10، یک چیپ‌ست ۱۰ نانومتری باشد، وجود دارد.

در طول چند ماه گذشته، شایعه شده بود که TSMC، تنها تولیدکننده‌ی تراشه‌های A9 خواهد بود اما این شایعه، صحت نداشت. به هر حال، احتمالا سامسونگ جزو تولیدکنندگان پردازنده‌ی اپل A9 باشد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/First-Apple-A10-rumors-put-TSMC-as-the-exclusive-maker-the-chip-is-said-to-be-a-16nm-FinFET-one_id73721″ background=”#5ab28d”]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
no bias

مطلب بعدی قلم آیپد پرو ۲ در رنگ بندی های مختلف با سی پی یوی قوی و سیستم عامل مک عرضه می شود =)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی