حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفریح و هیجان؛ از رفتینگ تا آفرود و پاراگلایدر

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

روزانه نیم ساعت نرمش خانگی برای بدن مفید است. این را همه می دانند. اما این که چه ورزشی کنیم که هم دوست داشته باشیم و هم سلامتی مان را تامین کنیم، برای خیلی ها دغدغه است. در این مطلب می خواهیم کمک تان کنیم تا ورزش هیجان انگیز موردعلاقه تان را انتخاب کنید و به دنبالش بروید.

پاراگلایدر

مگر می شود اسمش را نشنیده باشید؟ اصلا خیلی ها این کاره هستند و توضیحات ما برایشان مثل خاطره است. اما می گوییم برای آنها که نمی دانند. اگر روزی تصمیم گرفتید پاراگلایدر را امتحان کنید از جیب پر خود و خانواده تان مطمئن باشید.

چرا که فقط هزینه کلاس های آموزشی اش در سطح ابتدایی بدون نیاز به تجهیزات حدودا ۸٫۵ میلیون تومان است. مرحله بعدی خرید تجهیزات و بال است که برایتان بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان آب می خورد. بعد از آن هم باید در تور ثبت نام کنید که حداقل هزینه برای این تورها در کشورهای همسایه مثل ترکیه و امارات سه میلیون تومان است.

627042_738

جت اسکی

گزینه بعدی جت اسکی است. پیشنهادی هیجان انگیز برای فصل گرم تابستان. اما برای ورود به این عرصه ابتدا باید بین ۴۵ تا ۱۲۰ میلیون مصرف خرید جت اسکی کنید و بعد آن را به انبارهای مجاور دریاچه فشافویه تهران منتقل کنید و سالانه دو میلیون تومان برای هزینه نگهداری بپردازید.

بعد هم تجهیزات و لباس های مربوط به این ورزش را بخرید که البته بسته به سلیقه و نظرتان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد. هزینه آموزش این ورزش اما مبلغ زیادی نیست، چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در هر جلسه.

627043_653

آفرود

اتوموبیل رانی خارج از جاده پیشنهاد ما به شماست. ورزشی که در تهران و چند شهر بزرگ دیگر برگزار می شود. ورزشکاران! با خودروهای دو دیفرانسیل خود به طبیعت گردی در مسیرهای دشوار کوهستانی و جنگلی می پردازند و یا با هم رقابت می کنند. این ورزش چیزی بیش از جیب پرپول نیاز دارد، چرا که هزینه یک پرچم تزئینی چیزی حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

در صورت بروز خسارت به لاستیک ها و سپر ماشین، هزینه آن برای لاستیک ها بین ۱ تا ۳ میلیون و برای سپر پنج میلیون برآورد می شود. این یعنی احتمال آسیب دیدن خودروتان زیاد است و البته که نباید نگران پول آن بود. به اندازه نیاز است و البته که نباید نگران پول آن بود. به اندازه نیاز است، نگران نباشید. اگر هم بدون اتوموبیل در تور شرکت می کنید، به جز شناسنامه و کارت ملی، حتما وثیقه ملک و یا چک و سفته به همراه داشته باشید، چون تنها در این صورت است که خودروی ۳۵۰ میلیونی را در اختیارتان می گذارند.

627041_112

اسکی

 با اینکه اسکی دیگر حال نمی دهد و همه با تجهیزات چینی و تقلبی پایشان به پیست ها باز شده، اما بد نیست بدانید خرید همین تجهیزات تقلبی حدود یک میلیون تومان هزینه دارد. مبلغ ثبت نام برای آموزش اسکی حدود سه تا چهار میلیون است. به جز ماشین مناسب حتما و قطعا لازم و ضروری است، برای ورود به پیست باید ۵۰ هزار تومان از جیب مبارک خرج کنید. در مورد اسکی هرچه بگوییم، زیاد است. همه استادند و کل زمستان شان را در پیست های اسکی می گذارند و عکس های یهویی می گیرند.

627044_437

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ ورزش یا تفریحی است که در آن شخص ورزشکار خود را توسط محافظ و طنابی فنردار از ارتفاعی بسیار بلند به پایین پرتاب می کند. البته روی زمین هم یک تشک بادی بزرگ وجود دارد. نکته مهمی که قبل از انجام این تفریح وجود دارد این است که باید ببینید آیا ظرفیت این همه هیجان را دارید یا نه؟ این ورزش برای کسانی که فشار خون بالا یا بیماری های قلبی دارند اکیدا ممنوع و خطرناک است.

باشگاه بانجی جامپینگ توچال اولین باشگاه جامپینگ در ایران است که یک سکوی ۴۰ متری پرش و همچنین پیست اسکیت دارد. در هر دو بخش مربیان متخصص و حرفه ای، آموزش های ابتدایی و حرفه ای را به کلیه رده های سنی انتقال می دهند (در حال حاضر این ورزش مختص به آقایان است) هزینه یک بار پرش در این باشگاه نزدیک ۶۰ هزار تومان است.

627046_878

اسب سواری

گل سرسبد پیشنهادهایمان سوارکاری است. ورزشی که در سرتاسر دنیا ورزشی اعیانی به حساب می آید چه برسد در تهران! قیمت اسب در ایران به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون می رسد. حتی رکورد اسب ۷۰۰ میلیونی تاجر تهرانی نیز ثبت شده است.

باشگاه ها به متقاضیان ورود به این میدان توصیه می کنند بلکه با ابدا اسبی کمتر از ۲۰ میلیون، به این ورزش! ورود نکنند، بهتر است آنها اسب های ارزان قیمت را از اساس مناسب آموزش نمی بینند. حالا هزینه های مورد نیاز برای تامین لباس و ابزار و وسایل مورد نیاز این ورزش هم بماند. اول باید فکر چاره ای برای اصل مطب یعنی خود اسب عزیز بود، تا نوبت به حواشی اش برسد.

از همه اینها که بگذریم، روزش هایی هم هستند که با یک توپ پلاستیکی بنفش یا نهایتا با چند ده هزار تومان که صرف خرید لباس تکواندو و کاراته خواهدشد، حل می شود. اصلا تا به حال فر کرده اید چرا فوتبالیست ها بیشتر از پاراگلایدرها هستند؟ چرا اغلب کاراته کارها از جنوب شهر و مناطق محروم هستند؟ چرا آنقدر که در کشتی و تکواندو مهارت داریم، در اسب سواری وافرود نداریم؟ دلیلش واضح است چون تمام ورزش های بالا نیاز به هزینه هنگفت دارند. عمده ای از مردم حتی اسم این ورزش ها را هم نشنیده اند.

اما همین درصد تکواندو و کاراته و کشتی و فوتبال را از حفظ بلدند. ورزش هایی که قهرمانانش از نقاط محروم برخاسته و جهانی شده اند، اما در میان ورزش های بالا کدامیک قهرمانی در حد ملی داشته است؟ دیگر چه برسد به قهرمان جهانی!

627045_530

رفتینگ

در رفتینگ، شما به شکل گروهی یا انفرادی روی قایق های بادی می نشینید و در مسیر یک رودخانه که می تواند آرام یا خروشان باشد شروع می کنید به پاروزدن و هدایت کردن قایق. هیجان سرعت، ارتفاع، خیس شدن زیر آب رودخانه و نیاز به تسلط داشتن روی قایق بادی، همه چیزهایی است که این ورزش را جزو یکی از محبوب ترین ورزش های تابستانی می کند. این ورزش حدود ۴۰ سال است که در جهان خیلی محبوب شده و هیجان آن در حدی است که می تواند یکی از بهترین لذت های دنیا محسوب شود.

رفتنی ورزش خطرناکی است و بار همین جزو رده بندی ورزش های «فوق هیجان انگیز» قار می گیرد. احتمال آسیب دیدگی در این ورزش خیلی زیاد است و رعایت ابتدایی ترین نکات ایمنی خیلی مهم خواهدبود. علاوه بر هیجانی که پارو زدن در آب های خروشان برایتان ایجاد می کند، رفتینگ یک فرصت لذت بخش برای وقت گذراندن در طبیعت به شما می دهد.

پاروزدن در آب های طبیعی، طبیعت عموما سرسبز اطراف رودخانه و آفتای درخشانی که گرمای بدنتان رو تامین می کند، همه یادآوری می کنند که هنوز هم یک عالم کار و حس لذت بخش در دنیا هست که باید امتحان کنید.

رفتینگ در رودخانه و آب های خروشان با قایق سواری و یا کایاک خیلی فرق می کند و تکنیک های خودش رو دارد. دوست دارید یه فوت و فن جالب برای رفتینگ یاد بگیرید؟ اگر سواران بر قایق رفتنیگ روی قسمت عقبی قایق تمرکز کنند، می توانند به راحتی از روی سنگ های موجود در مسیر رودخونه عبور کنند! برای این ورزش هیجان انگیز چی لازم داریم؟ برای یک روز رفتینگ در آب رودخانه، شما به یک قایق بادی رفتینگ، یک پاروی دو طرف (اگر تنها هستید) و یا چند پاروی یک طرفه به تعداد افراد احتیاج دارید.

علاوه بر این ها داشتن، کلاه ایمنی و جلیقه نجات برای هرسرنشین الزامی است. با همه توضیحاتی که دادیم باید انتظار داشته باشید که همه لباسهاتون خیس بشوند، پس لباس آب یا هر چیزی که خودتان راحت تر هستید بپوشید.

بهترین فصل برای تجربه رفتینگ فصل تابستان است. این تجربه فرصتی برای دورشدن از گرمای خسته کننده می دهند و شناور بودن در آب های خنک جاری می تواند برایتان لذت بخش باشد. البته نه اینکه رفتینگ در فصل های دیگر امکان پذیر نباشد. البته نه اینکه رفتینگ در فصل های دیگر امکان پذیر نباشد. شما می توانید در هر فصل دیگری هم به رفتینگ ادامه بدهید اما دیگر خبری از رودخانه های خروشان نیست، چون سرمای هوا می تواند ریسک آسیب دیدگی را بالا ببرد.

627040_988

[button url=”http://www.bartarinha.ir/fa/news/239725/%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD-%D9%88-%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%81%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%A2%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]bartarinha[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
masoud class

ماه پیش تایلند رفتم دافتینگ واقعا بهترین لذت زندگیه اوج هیجان و شادی

Maxell

:)))))))))))))

Sajjad

اینا در دسترس نیست و نخواهد بود و اصن نمیخوام که باشه
لایی کشیدن با پراید تو روز بارونی با ۳۰% روغن ترمز…کدوم هیجانش بیشتره
راستی مرسی که اواتارتون رو عوض نکردین…قشنگه

rubiker

عاشق آفرودم ولی حیف پولش نیس 🙁

Mohammad H

جالب بود ، ممنون 🙂 ، فقط یه ویرایش اساسی در تایپ باید صورت می گرفت :scratch:

Behzad 1280

خب ما میریم معتاد میشیم، با هزینه کم هم بانجی هم رافتینگ خم پاراگلایدر هم اسب سواری هم جت اسکی … میکنیم و بعلت سانحه در یکی از اینها مثلا سقوط از آسمان، میمیریم
کلا یکدملیون تومن هم نمیشه از شروع تا سقوط

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....