حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا این جزایر خالی از سکنه هستند؟

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

با وجود افزایش جمعیت کره زمین در چند سال اخیر، پیدا کردن نقطه ای بدون سکنه سخت است. البته جزایری در جهان وجود دارند که هیچگاه دست انسان ها به آنها نرسیده است که ما در اینجا تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم. حتما از این که چرا انسان ها این مکان ها را برای زندگی انتخاب نکرده اند، تعجب می کنید.

۱٫جزیره اوکونوشیما، ژاپن

اوکونوشیما یک جزیره کوچک دور در سواحل ژاپن است که صدها خرگوش وحشی در آن زندگی می کنند. این جزیره در جنگ جهانی دوم به عنوان مکانی مخفی برای ارتش ژاپن بکار گرفته شد و به دلیل وجود بیش از ۶ هزار تن گاز سمی برای استفاده نظامی توسط ژاپنی ها از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۵ میلادی، مردم از زندگی در این مکان خودداری کرده اند.شایعات می گویند خرگوشها به جزیره آورده شدند تا گازهای شیمیایی روی آنها تست شود و بعد نسل های بعد از آنها ساکنان اصلی جزیره شدند!
Capture

۲٫جزیره جاکو، تیمور شرقی

این جزیره به مکانی مقدس شهرت دارد، به همین دلیل تا به حال ساکنین دائمی نداشته است. توریست ها اجازه بازدید و چادر زدن در این جزیره را در طول روز دارند.
Capture

۳٫جزیره کلیپرتون

جزیره کلیپرتون جزیره‌ای مرجانی و غیرمسکونی در شرق اقیانوس آرام، جنوب غربی مکزیک و غرب کاستاریا است. به دلیل جنگ داخلی مکزیک در سال ۱۹۱۴ ساکنین این جزیره دچار کمبود مواد اولیه برای زندگی و در جنگ جهانی دوم مجبور به ترک آن شدند.
Capture

۴٫جزیره درخت، دریای جنوبی چین

این جزیره به دلیل این که سر مالکیت آن اختلاف نظر است، همچنان بدون سکنه باقی مانده است. جزیره درخت یکی از جزایر زیر نظر استان هاینان چین است اما ویتنام و تایوان نیز ادعای مالکیت آن را می کنند. بازدید از این جزیره با کسب مجوز امکان پذیر است که البته بیشتر افرادی که از آن دیدن می کنند، نظامی هستند.
Capture

۵٫جزیره مرجانی پالمیرا، هاوایی

جزیره مرجانی پالمیرا یکی از جزایر آمریکا در اقیانوس آرام شمالی است که در ۱۰۰۰ مایلی جنوب هاوایی قرار دارد. این جزیره دست نخورده و خالی از سکنه است. اگر چه یک فرودگاه در آن وجود داشته اما به دلیل بی توجهی به آن پس از جنگ جهانی دوم، ویران شد.
Capture

۶٫جزیره مو کو آنگ تانگ، تایلند

مو کو آنگ تانگ مجمع الجزایری زیبا از حدود ۴۰ جزیره در خلیج تایلند تشکیل شده است. بسیاری از این جزایر سنگ آهکی با جنگل های استوایی و صخره های سنگی و صخره های عجیب و غریب  رو به دریا پوشیده شده است.رسیدن به سواحل شنی سفید رنگ و غواصی در میان صخره های مرجانی باعث می شود تا بسیاری از غواصان سفری یک روزه به این جزیره محبوب در تایلند داشته باشند.
Capture

۷٫جزیره هرم بال، استرالیا

هرم بال جزیره ای سنگی  واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اقیانوس آرام است. هرم بال باقی مانده ای از گدازه های آتشفشانی است که در حدود ۷ میلیون سال پیش تشکیل شده است. اولین صعود موفق به قله در سال ۱۹۶۵ توسط یک تیم از کوه نوردان استرالیایی انجام شده است. کمیاب ترین حشرات در جهان در این جزیره کشف شده اند.
Capture

۸٫جزایر کوکوس

جزایر کوکوس که جزایر کیلینگ هم نامیده شده، نام یکی از قلمروهای استرالیا است. این مجمع‌الجزایر در اقیانوس هند و در جنوب باختری جزایر کریسمس و در حدود میانه راه بین استرالیا و سری‌لانکا است. به دلیل وجود جنگل های انبوه، این جزیره خالی از سکنه بوده است.گردش فقط در ساحل، آن هم با کسب اجازه از پارک رنجرز های کاستاریکا، که تنها افرادی  هستند که مجاز به زندگی در این جزیره  هستند، امکان پذیر است. علاوه بر شنا و شیرجه، بازدید کنندگان برای یافتن گنج های پنهانی که در اینجا توسط دزدان دریایی در قرن ۱۹ دفن شده، به این جزیره می آیند.
Capture

۹٫جزیره آلدابرا، سیشل

آلدابرا دومین جزیره مرجانی بزرگ دنیا است که در مجمع الجزایر سیشل در اقیانوس هند قرار دارد. این جزیره دور افتاده و غیر مسکونی که از دسترس انسان ها دور مانده، حیوانات خاصی دارد که از جمله می توان به لاک پشت های غول پیکر با طول عمری به طور متوسط از ۱۰۰ سال یا بیشتر اشاره کرد. این جزیره در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. بزرگترین خرچنگ جهان نیز در این جزیره یافت می شود.
Capture

۱۰٫جزایر مامانوکا، فیجی

جزایر فیجی یک مجمع الجزایر آتشفشانی در حدود ۲۰ جزیره است. این جزایر به این دلیل که هیچ منبع طبیعی آب در آنها وجود ندارد، به صورت غیر مسکونی باقی مانده است.

Capture

[button url=”http://www.bartarinha.ir/fa/news/237407/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DA%A9%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]bartarinha[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

دوس داشتم الان جزیره درخت بودم. تکو تنها بدون وای فای

SONY

من دوست داشتم پیش خرگوشها باشم چه لمی هم داده بودن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....