حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در نسخه‌ی بعدی اندروید سیانوژن کرتانا جای Google Now را پر خواهد کرد و نقشی مهم را ایفا می‌کند

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

ظاهرا این سیانوژن به این راحتی‌ها قصد ندارد دست از سر گوگل بردارد و باید خودمان را برای آغاز دوئلی نفس‌گیر بین گوگل و سیانوژن بابت توسعه‌ی رام‌ها آماده کنیم. همانگونه که مطلع هستید گوگل همواره از جهت پشتیبانی ضعیف از سیستم‌عامل اندروید در کانون اتهامات قرار داشته است و غیر از سری نکسوس این شرکت، سایر اسمارت‌فون‌های اندرویدی باید برای دریافت نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل زمان زیادی را منتظر بمانند. سیانوژن تا حد زیادی این مشکل را حل کرده و کاربران خود را به صورتی یکپارچه‌تر به ویرایش‌های جدید اندروید بروز می‌کند و این همه‌ی ماجرا نیست و ظاهرا باید خودمان را برای ورود قدرتمندانه دستیار صوتی کرتانا به سیانوژن آماده کنیم. در ادامه با ما باشید.

سیانوژن به این راحتی‌ها قصد کوتاه آمدن ندارد و قصد دارد که رقیب جدی دستیار صوتی گوگل یعنی کرتانا را به قلمرو اندروید آن هم به شکلی کامل وارد کند و شاهد حضور پررنگ این دستیار صوتی در رام‌های بعدی سیانوژن خواهیم بود که بر پایه‌ی اندروید گوگل توسعه داده می‌شوند.

چندی پیش رییس سیانوژن اعلام کرد که قصد دارد وابستگی اندروید را به گوگل به حداقل ممکن برساند و به نوعی آن را از انحصار این شرکت خارج کند و ظاهرا کارهایی که آنها در طی این مدت انجام داده‌اند کاملا گواه بر تایید این موضوع است و اکنون قصد دارند پای Google Now را از اندروید کم کم بیرون بکشند و جای آن را با رقیب اصلیش یعنی کرتانا پر کنند.

در گفتگوی اختصاصی Kirt McMaster رییس سیانوژن با IBT نکته‌ی جالبی که شنیده شد در مورد دستیار صوتی نسخه‌های آینده‌ی سیانوژن بود که این شرکت در حال رایزنی با مایکروسافت جهت حضور پررنگ کرتانا در این سیستم‌عامل است و آن را در بخش‌های بسیاری از آن دخالت خواهند داد تا کاربر از دستیار خوش صدای ردموندی‌ها نهایت لذت را ببرد.

وی در ادامه تاکید کرد که در صورتیکه دستیار کرتانا بتواند پاسخ مثبت کاربران را دریافت کند و نشان دهد که از آنچه که قبلا در اندروید حضور داشت بهتر باشد، [اشاره‌ی ایشان به دستیار صوتی اختصاصی گوگل است] قطعا آن را کامل جایگزین خواهیم کرد و دستیار قبلی را کنار خواهیم گذاشت.

وی در گفتگوی خود تاکید کرد که هوش بالای یک دستیار صوتی بسیار مهم است اما مانند هر نرم‌افزار دیگری برای مهاجرت به سمت سیستم‌عامل دیگر نیاز به تغییر کامل کدهای آن و مهیا شدن فریم‌ورک آن سیستم‌عامل برای توسعه‌ی نرم‌افزار در محیط آن است و ظاهرا آنها درحال همکاری با مایکروسافت جهت مهیا کردن APIها و ابزارهای لازم برای ورود عمیق کرتانا به اندرویدی هستند که سیانوژن آن را توسعه می‌دهد.

درصورتیکه این همکاری‌ها با نتیجه برسد بزودی مایکروسافت دستیار صوتی کرتانا را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios عرضه خواهد کرد هرچند که در حال حاضر نیز به صورت آزمایشی برای اندروید عرضه شده اما نسبت به آنچه که در ویندوزفون شاهدش بودیم نقص‌های فراوانی دارد و ظاهرا در تلاش‌های بعدی این شرکت شاهد بهبود چشمگیر کرتانا در اندروید خواهیم بود. از ویرایش‌های بعدی سیانوژن که به احتمال فراوان کرتانا از همان ابتدای کار نقشی بسیار مهم را ایفا خواهد کرد.

به نظر شما توسعه‌ی پلتفرم سیانوژن و استحکام جایگاه این ویرایش از اندروید که تغییرات فراوانی را نسبت به آنچه گوگل در این سیستم‌عامل تعبیه کرده به خود دیده است، می‌تواند زنگ خطرها را برای غول آمریکایی به صدا درآورد؟ شما با کار مایکروسافت برای همکاری با رقبایش و ارائه‌ی نرم‌افزارهای مختلفش برای پلتفرم‌های رقیب موافق هستید؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/09/cortana-cyanogen-os-deep-integration” background=”#5ab28d”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hamid Reza Majidi

سیانوژن :negative:

Blue Tech

نه انصافا در نارگیل بودن کرتنا اصلا بحثی نیس
با این که نو پا تره ولی واقعا یه تعریف جدید تر و کامل تر از دستیار صوتیه B-)

Ari khan

وقت کردی جواب مارو هم بده….. :negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...