حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراح ایتالیایی‌ “الکساندرو مندینی” لوازم جانبی انحصاری برای ساعت Gear S2 طراحی می‌کند

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

طراحی منحصربه‌فرد، یکی از ویژگی‌های اصلی محصولات مختلف سامسونگ است و این شرکت توجه به طراحی را مدت‌هاست که جزو اصلی‌ترین سیاست‌های کاری خود قرار داده است. به طوری که تعداد طراحان داخلی این‌ شرکت از سال ۲۰۰۰ میلادی  تا به حال، دو برابر شده است. یونگی لی، معاون اجرایی بازاریابی جهانی‌ بخش فناوری اطلاعات سامسونگ الکترونیکس در این باره می‌گوید: «سامسونگ دارای یک پیشینیه طولانی در شراکت با طراحان مهم و برجسته است و به خوبی می‌داند چگونه فناوری، دنیای مد را تقویت می‌کند و چگونه مد، به دنیای فناوری الهام می‌بخشد.»

شرکت سامسونگ الکترونیکس از اوایل دهه ۱۹۹۰، با شرکت IDEO وارد همکاری شد که نتیجه این همکاری، تاثیرگذاری در صنعت و همچنین کسب‌ جوایز متعددی بود که به طور مشترک توسط این دو شرکت به ارمغان آمد. سامسونگ و IDEO با هم روی بیش از ۵۰ پروژه کار کرده‌اند .

تولیدات این همکاری، طیف وسیعی از محصولات را در بر‌می‌گیرد؛ از دستگاه‌های چند‌رسانه‌ای گرفته تا نمایشگرهای قابل شارژ، تلویزیون، لپ تاپ، گوشی موبایل، دستگاه‌های جانبی موبایل. همچنین دو محصول سیمپل مدیا (Simple Media) در سال ۱۹۹۸ و توتال مدیا (Total Media) در سال ۱۹۹۵ از مجموعه سیستم‌های سرگرمی خانه هستند که جوایز طراحی را از طرف مجله اید (ID) و بیزینس ویک(Business Week) دریافت کردند. همچنین نمایشگر تخت SyncMaster 400TFT جایزه طراحی در کره، آلمان، و آمریکا را از آن خود کرد و در سال ۲۰۰۷، نمایشگری که توسط مایک نوتل بنیان‌گذار IDEO، طراحی شده بود، جایزه طلایی‌ ID را به‌دست آورد.

Samsung Gear S2_Alessandro Mendini1

سامسونگ، در طراحی آخرین نسل از سری محصولات تلفن‌ هوشمند Galaxy S6 و Galaxy S6 edge از این نیز فراتر رفته و با شرکت‌های بزرگ و مطرح صنعت مد و طراحی در جهان، برای تولید لوازم جانبی اختصاصی این دو گوشی، همکاری کرده است. یونگ لی درباره این همکاری می‌گوید: «سامسونگ همیشه تلاش دارد که با شرکت‌های برتر دنیای مد همکاری‌های نوآورانه و معنی‌دار داشته باشد تا از این طریق بازتاب خواسته‌های متغیر مشتریان باشد و به آن‌ها پاسخ دهد.»

این مجموعه لوازم جانبی، طراحان و برندهایی را معرفی‌ کرده که نمایانگر هدف سامسونگ برای ادغام فناوری و مد هستند و از این طریق مشتریان راه‌های متنوعی خواهند داشت که علاقه خود را بیان کنند و دستگاه‌هایشان را برای خود شخصی‌ سازند. از جمله این برندها برند محصولات اسکی و اسنوبورد «برتون» (Burton) است که با طراحی کاورهای بسیار درخشان برای این گوشی‌ها، بر اساس دو طرح اصلی و محبوب برتون، به پیشگامی خود ادامه می‌دهد. «سواروسکی» (Swarovski) دیگر برندی است که با داشتن پیشینیه طولانی مدت همکاری با سامسونگ، مجموعه‌ای از کاورهای مزین به کریستال را تولید می‌کند که نور را به شکل زیبایی‌ انعکاس می‌دهند. همچنین حاصل همکاری سامسونگ و مون بلان(Mont Blonc) در تلفیق فناوری سامسونگ و هنر مون ‌بلان، مجموعه بی‌نظیری از قاب‌های چرمی و محافظ است. از دیگر شرکت‌هایی که با سامسونگ برای تهیه لوازم‌جانبی S6 و S6 edge همکاری می‌کنند، ربکا مینکف (Rebecca Minkoff)، یک شرکت پیشتاز در تولید کیف‌های لوکس، وسایل جانبی و کفش و لباس است که با طرح‌های گلدار روی کاورهای محافظ و کیف‌های چرمی، به شکل بی‌نقصی ظاهر این دو گوشی را زیباتر می‌کند.

Samsung Gear S2_Alessandro Mendini2

همچنین همکاری با رومِرو بریتو (Romero Britto) هنرمند جهانی‌، اولین مورد همکاری سامسونگ با یک هنرمند است. بریتو با زبان تصویری مخصوص به خود، رنگ‌های درخشان و تصویرهای منحصر به فرد، طراحی خاصی برای کاورهای شفاف S6 و S6 edge به ارمغان آورده است.

اما این تمام داستان نیست! اخیراً سامسونگ همکاری خود را با طراح ایتالیایی‌ “الکساندرو مندینی” (Alexandro Mendini) جهت تولید لوازم جانبی انحصاری برای محصول جدید Gear S2 اعلام کرده است. این محصول یک ساعت هوشمند چند کاره با طراحی دایره شکل و قابلیت‌های پیشرفته اتصال و تجربه کاربری (UX) قابل تنظیم است. همکاری بین سامسونگ و “الکساندرو مندینی” مجموعه‌ای از انتخاب‌ها را برای محصول Gear S2 به ارمغان می‌‌آورد تا از این طریق مشتریان بتوانند ساعت هوشمند خود را به سلیقه خود سفارش دهند و از این طریق لذت بیشتری در استفاده از آن‌ تجربه کنند.

“الکساندرو مندینی” که به دلیل تلفیق فرهنگ‌های گوناگون، جابجایی‌ مرزهای طراحی و رها شدن از تصورات و کارکردهای سنتی‌ شناخته شده است، می‌گوید: «به اعتقاد من، ساعت یکی‌ از دقیق‌ترین و با‌‌‌ارز‌ش‌ترین کالاهایی است که بشر تاکنون خلق کرده و سامسونگ این دستگاه را به شکلی‌ که با فناوری سازگار باشد مجدداً به شکل موفقیت‌آمیزی تولید کرده است. همکاری با بزرگترین شرکت سازنده موبایل در دنیا برای ساخت ساعتی‌ که طراحی یک ساعت قدیمی‌ را با دنیای دیجیتال تلفیق کند برای من سرگرم‌کننده و استثنایی بود، و این محصول قطعاً آینده صنعت موبایل است.»/

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG _ The Best Brand

SAMSUNG… Feel The SuperPower B-)

galaxy

ماشالله

Benzin

الکساندرو یا الساندرو؟؟؟

https://en.wikipedia.org/wiki/Alessandro_Mendini

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....