حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زمینی و ارزان به ترکیه سفر کنید

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

همیشه نیازی نیست برای یک سفر خارجی هزینه گران قیمت تورهای هوایی را به جان بخرید. اگر علاقه زیادی دارید که غیر از ارمنستان، نخجوان و آذربایجان سفر خارجی رازان قیمت دیگری را تجربه کنید، ما به شما سفر به شهرهای توریستی شرق ترکیه را پیشنهاد می دهیم. البته در این سفر زمینی دیگر باید قید رسیدن به استانبول را بزنید چرا که از مرز ترکیه تا استانبول باید بالا ۲۹۵۰ کیلومتر رانندگی کنید. پیشنهاد ما برای سفر زمینی به ترکیه شهر توریستی ارزروم است که فاصله زیادی هم با مرز ایران ندارد. اما چطور باید به ارزروم سفر کرد؟

از چه مرزی برویم؟

معروف ترین مرز ایران- ترکیه مرز بازرگان است. اگر قصد سفر به شهرهای شمالی مانند ترابوزان، آنکارا، ارزروم و ازمیر داشته باشید مرز بازرگان مسیری ایده آل برای شما خواهدبود. البته به دلیل عبور نکردن اتوبوس از مرز رازی، اتوبوس هایی که از مسیر تبریز به قصد ورود به ترکیه را دارند از مرز بازرگان تردد می کنند. مرز بازرگان از تبریز ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد و جاده آن هم مناسب است.

در شهر بازرگان قبل از وارد شدن به گمرک می توانید باک خودرو را پر کنید. ساختمان پایانه مرزی به دلیل اینکه در ارتفاع بالاتری از شهر بازرگان است به خوبی ار دور مشخص است. موقع ورود برگه کاپوتاژ را به متصدی مربوطه نشان دهید و وارد گمرک شوید. توصیه همیشگی به مسافران این است که از قبول هرگونه بسته، محموله و باکس سیگار یا پیشنهاد انتقال مسافر به آن سوی مرز خودداری کنید.

631342_389

 

در آن سوی مرز چه خبر است؟

جاده های مرز ایران تا ارزروم در چند سال گذشته یا لکه گیری های آسفالت جاده ها وضعیت بهتری پیدا کرده و این موضوع شایعاتی که جاده های آن سوی مرز را ناامن توصیف می کنند، رد می کند. شهر ارزروم بزرگ ترین شهر شرق ترکیه است. این شهر ۲۸۰ کیلومتر بعد از بازرگان و در راه آنکارا و استانبول قرار دارد. آب و هوای این شهر در زمستان سرد و برفی و تابستان خنک است.

متوسط دمای هوا در زمستان ۱۱- درجه است که گاهی تا ۳۰- درجه همراه با بارش برف سنگین هم می رسد. در ارتفاعات جنوب این شهر پیست اسکی مهشور پالان دوکن قرار دارد که امکانات مناسب اسکی در آن فراهم است. امکانات تله اسکی و اجاره لوازم اسکی و کلاس های آموزش اسکی در فصل زمستان رونق زیادی دارد. پیست اسکی ارزروم ۱۵کیلومتر طول دارد. کلمه ارزروم در زبان پارسی به معنی سرزمین رومیان است. جمعیت این شهر حدود ۴۰۰ هزار نفر است.

در شهر ارزروم به چه جاهایی سر بزنید؟

شهر ارزروم روی شیب تند چند تپه ساخته شده. شیب شهر برعکس تهران از جنوب به شمال است. در شهر ارزروم برعکس شهرهای کوچک ترکیه خبری از خیابان های سنگفرش نیست و همه خیابان ها آسفالت هستند. فروشگاه میگروس و کارفور در خیابان ایستگاه راه آهن شعبه دارند. خیابان اصلی شهر، خیابان جمهوریت با پهنای نه چندان زیاد است. دستبندها، گردنبندها، سنجاق های سینه، گل آویز و تسبیح ساخته شده از سنگ از صنایع دستی شهر ارزروم است. دانشگاه آتاتورک ارزروم با ۴۲ هزار دانشجو جزو بزرگ ترین دانشگاه های ترکیه است.

 

631343_807

 

چطور از ارزروم به استانبول بروید؟

ایستگاه راه آهن ارزروم انتهایی ترین ایستگاه شرق ترکیه است و این شهر را به شهرهای غربی ترکیه متصل می کند. هر روز ساعت ۸:۳۵ صبح قطار از استانبول به سوی ارزروم حرکت می کند و در آنکارا، اسکی شه، سیواس و ارزنجان توقف دارد. علاوه بر این، قطار روزانه از آنکارا به سمت ارزروم حرکت می کند که این قطارها راحت تر هستند. قطارهای سریع السیر بین استانبول- آنکارا و آنکارا- قونیه با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در ماه های گذشته راه اندازی شده اند.

هتل های شهر ارزروم چطور هستند؟

هتل های این شهر با اتاق های مجلل هتل های استانبول متفاوت است. اما اتاق دونفره شبی ۱۲۰ دلار است. این هتل در خارج شهر و در بلندی های پالاندوکن واقع شده و مرکز اسکی ارزروم است و تا مرکز شهر حدود ۵ کیلومتر فاصله دارد. هتل های لوکس ارزروم در این منطقه قرار دارند. یک هتل ۵ ستاره به نام پولیت رنسانس با قیمت با شبی ۱۸۰ دلار برای اتاق دونفره و ۳ هتل ۴ ستاره، به نام های دمان هتل، اسکی لوژو پالن هتل در این ناحیه قرار دارند.

[button url=”http://www.bartarinha.ir/fa/news/241310/%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]bartarinha[/button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohsen Gladreall

درود بر شما…
خسته نباشید.. عالی بود..
میتونین یه سری اطلاعات راجع به هزینه های سفر با اتومبیل شخصی مثل عبور از مرز و مجوزهای لازم و سوخت و هزینه های خوراک هم اضافه کنین به مطلب بالا؟؟؟

Saeed Sj

از راه زمینی و شخصی بخوای به خارج از کشور سفر کنی اینقدر اعصابت خرد میشه که پشیمون میشی ! 😥

hsbn

با این وضعی که تو ترکیه شده الان اصلا به صلاح نیست زمینی به ترکیه برید.واقعا این گروه پ ک ک خطرناکه امنیت سفر زمینی به ترکیه رو کم کرده.

borderboy

سلام دوست عزیز
بنده خودم ساکن بازرگان هستم، و در مورد هزینه ها هم باید خدمتتون عرض کنم که اگه خودروتون کاپوتاژ نیست تقریبا ۵۰۰ تومن هزینه کاپوتاژ و گواهینامه بین المللی و بیمه ترکیه دفترچه خودرو میشه (که مدارک لازم همینا هستن)
و در مورد سوخت هم هر لیتر ۵ تومن جریمه شامل میشه یعنی ۶۰ لیتر ۳۰۰ هزار تومن. اونور هم بنزین حدود ۵ لیر هست که حدود ۶ تومن میشه.
در مورد خوراک هم اگه منظورتون قیمت هست حدودا پرسی ۱٫۵ برابر غذاخوریای ایرانه یه نهار ۲۰ لیر. تقریبا شما میتونی گرونتر و ارزون تر از این هم غذا بخورین. اما در مورد مسکن و کرایه خونه ارزونتر از ایران هست شاید نصف شمال تو عید!

Behzad 1280

این مطلب خیلی جالبه
اما درست زمانی منتشر میشه که مرزهای زمینی ایران و ترکیه بشته شده و توصیه میشه به هیچ وجه قصد سفر زمینی به ترکیه رو نداشته باشید، معلوم نیست این وضعیت چقدر طول میکشه …

Behzad 1280

ضمنا، لطفا دوستان جواب بدن
آیا واقعا سایت این روزها مشکل داره و سخت بالا میاد ؟
آیا اپ اندروید ترنجی شما هم نمیتونه به سرور ارتباط برقرار کنه و مطالب جدید رو بگیر ؟
یا فقط مشکل از من هست ؟
مرسی

Saeed Sj

من یه روز دسترسی به سایت نداشتم یعنی رفرش میکردم هیچ خبر جدیدی نمیومد! وقتی با گوشی اومدم دیدم ۱۰ تا پست جدید اومده بهت توصیه میکنم از اکانتت خارج شو بهتر میشه ! اگر هم دوستان راهی میدونن راهنمایی کنن! :rose:

Ehsan

دوست عزیز مشکل کلی هستش یعنی مربوط به سرور های سایته چون ترافیک زیادی داره از دسترس خارج میشه، فرقی نداره چ سایت باشه و چ آپ اندروید!
از ترنجی هم میخوایم این مشکل رو حل کنه خیلی روی اعصابه 😐
مگه یه سرور مناسب توی ایران یا خارج از کشور وجود نداره 😐
🙁

riofarina

متاسفانه مشکل داره، مخصوصا تو ارسال نظر، همش میره تست وب بروزر، انتظار ۵ ثانیه ای! نظر و مینویسی و ارسال میکنی نظرت ثبت نمیشه رفرشم نمیشه بازگشتم نمیشه خلاصه نظرتو دوباره باید تایپ کنی و شانستو امتحان کنی.
فکر کنم کار حسودا باشه، ترنجی و اذیت میکنن

Ehsan

بله به خاطر حملات زیادیه که به سایت میشه، اون چک مروگر هم برای جلوگیری از اینگونه حملاته

behzad.s

من خودم بچه بازرگان هستم نزدیک شهر ماکو وشوط هم هست بچه های اینجا کاری داشتن یا خواستن برن ترکیه در خدمتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....