حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاورکالر شیطان ۱۳ را اینبار با دو عدد R9 390 معرفی کرد!

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

پاورکالر شرکتی تایوانی است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد؛ امروز این شرکت از شیطان ۱۳ یا Devil 13 جدید خود رونمایی کرد، این کمپانی سری “شیطان ۱۳” را با ترکیب دو کارت گرافیک بالارده شرکت AMD بر روی یک برد مدار چاپی “PCB” تولید می‌کند. جدیدترین کارت گرافیک Powercolor ترکیبی ویژه از دو کارت AMD R9 390 است. همانطور که گفته شد این کارت گرافیک در درون خود دارای دو عدد GPU از سری گرانادا ای‌ام‌دی می‌باشد. فرکانس کلاک هر GPU مقدار ۱ گیگاهرتز و فرکانس حافظه نیز ۱۳۵۰ مگاهرتز تعیین شده‌است. حالب است که بدانید پاورکالر برای تامین انرژی این کارت گرافیک ۴ (!) کانکتور ۸ پین برق را برای آن تعبیه کرده‌است!

با ترنجی برای آشنایی بیشتر با شیطان ۱۳ همراه باشید.

در ابتدا از مشخصات کارت گرافیک شروع می‌کنیم، R9 390 X2 Devil 13 مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 است. به دلیل استفاده از دو عدد تراشه گرانادا باس این کارت گرافیک از ۵۱۲ بیت به ۵۱۲X2 یا به بیانی دیگر ۱۰۲۴ بیت افزایش یافته‌ است.

show_img.asp3در برد مدار چاپی این کارت گرافیک مدار رگولاتور ولتاژ ۱۵ فاز تعبیه گشته‌ است، کنترل ولتاژ هم دیجیتالی است و توسط چیپ‌ست PowerIRstage انجام می‌گردد. علاوه بر این، ۱۵ چوک از جنس فریت، فازهای این مدار پیشرفته را تشکیل می‌دهند. مدار رگولاتور ولتاژ این کارت گرافیک همچنین شامل خازن‌های جامد ژاپنی نیز می‌گردد که از ویژگی‌های آنان می‌توان به عمربالاتر، ESR کمتر و حرارت پایین اشاره کرد. برای بالابردن ضریب اطمینان، بایوس دوگانه نیز در این کارت گرافیک فراهم شده‌است.

همانطور که گفته شد این کارت گرافیک از دو تراشه بر روی یک برد بهره می‌برد؛ بنابراین سیستم خنک کننده آن باید به نحوی طراحی شده باشد که توانایی دفع گرمای حاصل از مدارات مجتمع این کارت برای آن مقدور باشد. از همین رو پاورکالر ۳ فن و یک هیت‌سینک عظیم را بر روی PCB این کارت گرافیک قرار داده‌است، دو بلاک و ۱۰ هیت‌پایپ (لوله ناقل حرارت) نیز وظیفه رساندن سرما و بیرون کشیدن گرما را از تراشه و مدار رگولاتور ولتاژ بر عهده دارند.

show_img.asp2شرکت PowerColor همیشه در سری شیطان ۱۳ به نحوه بسته‌بندی محصول و محتویات جعبه اهمیت می‌دهد؛ در جدیدترین کارت گرافیک این شرکت نیز همین رویه تکرار شده‌است و ما علاوه بر بسته‌بندی ساده و شکیل دستگاه، شاهد یک ماوس گیمینگ ریزر Ouroboros هم هستیم. جالب است که بدانید ماوس موجود در جعبه این کارت گرافیک رایگان است!

این کارت گرافیک از آخرین و جدیدترین فناوری‌های شرکت Amd مانند LiquidVR، فری‌سینک، VSR، هسته‌های GCN و… پشتیبانی می‌کند، به همه این‌ها دایرکت ایکس ۱۲ را هم اضافه کنید. دیدگاه شما در مورد این غول چیست؟

[button url=”http://www.techpowerup.com/215755/powercolor-launches-radeon-r9-390-x2-devil13-dual-gpu-graphics-card.html” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Techpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mamzi

صد در صد قیمتش بالا ی ۷۰۰ دلار هست … اینورم چشم آب نمیخوره بیاد

relsi1053

:unsure: کارت گرافیکه خوره انرژی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com