حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۸ راه برای گذراندن زندگی به آن صورتی که دوست دارید!

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

شاید کنترل زندگی در جوامع امروزی، کمی سخت و یا حتی کسل کننده شده باشد. سختی‌های زندگی که گاهی اوقات به صورت ثانیه‌ای به سمت شما حمله‌ور می‌شوند، جلوی گذراندن زندگی دلچسب شما را می‌گیرند؛ پس باید چکار کرد؟ آیا می‌توان با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کرد و زندگی را به سمت هدف خود، جلو برده و موفق شد؟ آیا تنها با برنامه‌ریزی همه چیزی حل می‌شود؟ اگر مایل به استفاده از روش‌هایی لذت بخش برای ساده کردن زندگی هستید، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خودت را بشناس

خودشناسی یکی از مهم‌ترین عوامل برای گذراندن زندگی بدون استرس است. مثال خوبی در منبع آورده شده است؛ رفتن به خرید بجای باغبانی؟! آیا واقعا خرید رفتن را دوست دارید؟! فرض کنید در چنین موقعیتی در یک مکالمه دوستانه قرار گرفته‌اید! این یک مورد بسیار مهم است که جوابی مطابق با شخصیت خود بدهید؛ آخر همه را که نمی‌شود راضی نگه داشت. فراموش کنید که دوستان، خانواده، اطرافیان و امثال چنین افرادی، چه کارهایی را دوست داشته و از چه کارهایی متنفرند. این زندگی مخصوص شماست. اسکی روی یخ را ترجیح می‌دهید؟ بدون معطلی آن را انجام دهید!

کارهایی انجام دهید که از انجام آن‌ها می‌ترسید!

از آب می‌ترسید؟! دل را به دریا زده و غواصی کنید! وقتی شما کاری را انجام می‌دهید که از آن ترس دارید، بعد از آن یک احساس موفقیت فوق‌العاده‌ای به شما دست می‌دهد. مهم این نیست که شما با موفقیت چنین ترسی را گذرانده‌اید یا با شکست فراوان روبرو بودید، اما وقتی حتی فقط قصد غلبه بر ترس خود می‌گیرید، احساس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد. همه ما چنین تجربه‌ای را داشته‌ایم و می‌دانیم که در مورد چه احساسی صحبت می‌کنیم؛ حتی گاهی اوقات پس از این احساس، شما می‌خواهید بارها و بارها بر ترس خود در آن موقعیت غلبه کنید و پشیمان خواهید شد که چرا زودتر اینکار را انجام ندادید!

داوطلب بودن برای دیگران

مطمئن باشید این کار به زندگی شما معنی می‌بخشد! فرض کنید دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید؛ مسلما بعد از این مرحله باید وارد جامعه بزرگتری شوید. اما چه می‌شود اگر در آن جامعه‌ی بزرگ شما تنها به فکر خود باشید و به کارهای خوب دیگران جوابی ندهید؟ چه حس خوبی است وقتی درخشش خوشحالی را در چشمان فرد مقابل می‌بینید و می‌دانید که دلیل این درخشش شمایید. این دید به زندگی، رسما آن را برایتان معنی می‌کند!

کارهای تصادفی انجام دهید!

اگر در زندگی از کاری خوشتان آمد، سعی کنید در آن مهارت کسب کنید! نویسنده منبع اینگونه بیان می‌کند که وقتی تریلر فیلمی را می‌بیند، دوست دارد چنین تریلری را “خودش” بسازد! اینگونه می‌شود که دنبال این هدف کوچک، اما لذت بخش می‌رود و با انواع و اقسام میکس و مسترینگ ویدئو و آهنگ آشنایی پیدا کرده و به هدفش هم دست پیدا کرده است! پس اگر واقعا چیزی باعث می‌شود در زندگی خود احساس لذت کنید، آن را انجام دهید. این تصمیم‌های لحظه‌ای، موجب خوشحالی شما می‌شود و همچنین، مهارت‌های شما را هم افزایش می‌دهد.

قدر فرصت‌های زندگی خود را بدانید؛ هر چند کوچک باشند

در مسیر زندگی شما فرصت‌های بسیاری قرار خواهند گرفت که موجب خوشحالی شما خواهند شد. دوستان شما یک دور همی کوچک گرفته‌اند؟ بدون معطلی قبول کنید و از آن لذت ببرید. یک کنسرت در مرکز شهر برپا می‌شود؟ به آن رفته و لذت ببرید. همین فرصت‌های کوچک خاطراتی برای شما خواهند ساخت که هیچگاه فراموششان نکنید.

بر روی سرگرمی‌های خود کار کنید

سرگرمی نقش بسیار مهمی در گذراندن یک زندگی با آرامش دارد. چه خوب است پس از سر و کله زدن با مشکلات، با یک سرگرمی مناسب، حال و هوای خود را عوض کنیم. اگر شما علاقه خاصی به جمع آوری کلکسیون دارید، پس بیش از پیش تلاش کنید. به کلاس نقاشی علاقه دارید؟ پس به آن کلاس رفته و سر خود را گرم کنید. اگر هم سرگرمی در زندگی خود ندارید، با کمی سعی و تلاش می‌توانید بهترین آن را پیدا کنید.

به مسافرت بروید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در زندگی خود انجام دهید؛ مسافرت رفتن است. از خانه خود خارج شده و کمی هم به گردش بروید، یک کشور متفاوت را ملاقات کنید و مطمئن باشید که می‌توانید چیزهای زیادی را یاد بگیرید. همین موارد به زندگی بهتر شما هم کمک می‌کنند و باعث می‌شود از روش‌های دیگری هم برای گذراندن زندگی استفاده کنید.

در آخر، برای داشتن یک زندگی با معنی و جالب، این راه‌هایی بود که می‌توانید انجام دهید. به قول معروف؛

این من هستم که راه را به تو نشان می‌دهم؛ این تو هستی که تصمیم می‌گیری به سمت آن حرکت کنی!

از زندگی خود لذت ببرید!

[su_button url=”http://www.inc.com/quora/8-ways-to-live-the-life-you-want.html” target=”blank” background=”#159f84″]inc[/su_button]

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....