حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توشیبا درایوهای حالت جامد Q300 و Q300 Pro را معرفی کرد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

توشیبا ساعاتی پیش از درایوهای حالت جامد Q300 و Q300 Pro با مشخصاتی متفاوت پرده برداشت؛ این دو درایو حالت جامد به ترتیب از فلش‌های ناند TLC و MLC برای فعالیت بهره می‌برند. طبق گفته توشیبا عمر مفید درایوهای حالت جامد Q300 و Q300 Pro به ترتیب نوشتن روزانه ۲۳۰ مگابایت داده تا ۳ سال و ۳۴۰ مگابایت داده در ۵ سال است.

با ترنجی در ادامه همراه باشید.

درایوهای حالت جامد مذکور هر دو از کنترلر و قطعات ساخت توشیبا بهره می‌برند، درایو حالت جامد Q300 از مشخصاتی بسیار خوب بهره می‌برد اما مصرف انرژی زیاد به واسطه استفاده از حافظه‌های TLC باعث بهینه نبودن آن برای استفاده در ابزارهای قابل حمل می‌گردد. مشخصات این درایو حالت جامد در زیر آمده است:

Q300همانطور که گفته شد علاوه بر Q300، توشیبا از درایو حالت جامد دیگری هم به نام Q300 Pro رونمایی کرده‌است؛ این درایو حالت جامد برخلاف Q300 از کنترلر پیشرفته TC58 استفاده کرده‌است. در درایو حالت جامد Q300 Pro حافظه‌های MLC جای خوش کرده‌اند و دیگر خبری از حافظه‌های TLC نیست. البته با استفاده از این نوع حافظه سرعت نوشتن کمی پایین آمده‌است اما مزیت اصلی این SSD در مصرف انرژی کمتر آن است. مشخصات این SSD را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

Q300

در حال حاضر درایو حالت جامد Q300 توشیبا به بازارهای جهانی ارسال شده‌است اما Q300 Pro از ماه آینده در خرده‌فروشی‌ها موجود خواهد شد. دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://www.anandtech.com/show/9604/toshiba-announces-q300-and-q300-pro-consumer-ssds” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]AnanTech[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali asc

چراترنجی امسال همه مراسمهای ایفارا پوشش نداد؟مراسم دوم سامسونگ مداسم امروز مایکروسافت…دلیل خاصی داره؟

Moazez

مراسمها همه رفتن زیر سایه مراسم سونی. خیلی کمرنگ شدن مراسمها بعد از مراسم سونی

alireza bahadori

ببخشید میشه یه مقاله در مورد استلاحاتی که استفاده کردید بنویسید یا منو ارجاع بدید تقریبا هیچی نفهمیدم :mail: :unsure:

galaxy

این مزخرفاتو ول کنبن
سونی جونتون با زی فایو بازم مشکل گرما داره
فون ارنا فقط رفت تو دوربین ولی ارور داد اومد بیرون از کرما
پوشش بده ترنجی

Moazez

دوباره سامسونگ جون مجبور شد سر کیسه رو شل کنه؟!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com