حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به IFA 2015 و آن چه که تاکنون در آن گذشته است

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

IFA 2015  از راه رسیده است و شرکت های مختلف دنیای تکنولوژی، یکی پس از دیگری، از جدیدترین محصولات خود در محل این نمایشگاه که در شهر برلین آلمان واقع است، رونمایی می کنند.

باید گفت که نمایشگاه IFA یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های تکنولوژی در جهان است و برندهای مطرحی در دنیای فن آوری، هرساله این نمایشگاه را برای رونمایی از جدیدترین محصولاتشان در نظر می گیرند.

امسال هم این نمایشگاه پر بوده است از خبرهای داغ دنیای تکنولوژی و محصولات جدید، که ما در این جا نگاهی خواهیم انداخت به آن چه که تاکنون در این نمایشگاه گذشته است. پس با ترنجی همراه باشید.

ایسر

کمپانی ایسر با معرفی کامپیوترهای ماژولار با نام (Revo Build (M1-601 در همین شروع نمایشگاه IFA 2015، یک شوک اولیه به این نمایشگاه در برلین وارد کرد. این کامپیوترهای جذاب که با طراحی ماژولار ساخته شده اند، به کاربران این امکان را می دهند که کامپیوتر خود را بر اساس سلایق و نیازهای خود و بر اساس بودجه ای که دارند شخصی سازی کنند. این مینی کامپیوتر جذاب که تحسین حاضران را برانگیحت، می تواند با قطعاتی که شما آن را انتخاب می کنید ارتقا پیدا کند، آن هم بدین گونه که این قطعات که به هریک از آن ها بلاک گفته می شود به صورت قسمت های مختلفی آماده هستند تا همگی به راحتی توسط شما به کامپیوتر اصلی متصل گردند.

acer-02

برای یک شرکت محافظه کار، این که به اندازه زیاد سنتی عمل کند جالب نیست. اما ایسر با ارائه محصولات جذاب خود در IFA امسال نشان داده که شرکتیست که اهل ریسک و خلق نوآوری های جدید است. ایسر در نمایشگاه امسال، از یک گوشی هوشمند جدید پرده برداشت که نام آن Jade Primo است. این گوشی هوشمند که ایسر به آن لقب ” اولین گوشی پی سی جهان” داده است، دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینجی سوپرآمولد است که از یک پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ و یک تراشه ۲۱ مگاپیکسلی دوربین بهره می برد. این تلفن هوشمند که بر پایه ویندوز ۱۰ عرضه شده، می تواند از قابلیت Continuum ویندوز استفاده و تبدیل به یک پی سی شود. پس به همین دلیل، می توان موس، کیبرد و سایر اتصالات را به آن متصل نمود. البته ما پیشتر چنین تلفن های ترکیبی را با نام ایسوس پدفون و یا موتورولا آتریکس دیده بودیم، اما شاید ویندوز ۱۰ به چنین تلفن هوشمندی، برای کسب موفقیت، کمک بسیار بیشتری کند.

1

ایسر همچنین در این نمایشگاه به فکر طرفداران بازی بود و محصولات جالبی را برای آن ها معرفی نمود. یک لپ تاپ V Nitro برای بازی، و یک پروژکتور کوچک و جمع و جور برای بازی در خط تولید Predator رونمایی کرد که مخصوص طرفداران بازی طراحی شده است.

acer-predator-6

همچنین ایسر برای خوره های بازی یک گوشی هوشمند مخصوص این کار هم با نام  Predator 6 معرفی کرد که دارای پردازنده ده هسته ای ساخت مدیاتک با ۴ گیگ رم است و از چهار اسپیکر برای داشتن صدایی رسا و فراگیر بهره می برد. همچنین از نکات جالب توجه این اسمارت فون، لرزش در هنگام بازی به سبک دسته های بازی کنسول هاست تا هیجان را در نزد خوره های بازی بالا ببرد.

ایسوس

ایسوس هم محصولات جالبی را با خود به IFA آورده بود، که برجسته ترین آن ها، طیف جدیدی از زنفون ها بود.

asus-05

ایسوس عضو جدیدی را به خانواده زنفون ها اضافه کرد که زنفون مکس نامگذاری شده است.  این گوشی آن طور که از نامش پیداست، از یک باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپری بهره می برد و دارای دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو و عقب است. همچنین ایسوس ادعا می کند که این، باریک ترین گوشی هوشمند جهان است که دارای زوم اپتیکال ۳X است.

همچنین، یکی از محصولات دیگر ایسوس در این نمایشگاه، زنپد بود که اولین تبلت قابل تنظیم در جهان است. که این اتفاق به لطف پوشش های عقب که قابلیت جا به جایی دارند اتفاق می افتد.

pic1

همچنین ایسوس از کامپیوتر بدون کیس خود با نام Asus Zen AiO S رونمایی کرد که دارای صفحه نمایش ۲۳٫۳ با رزولوشن ۴K است و مشخصات داخلی چشمگیری را با خود به همراه دارد.

هواوی 

هواوی با معرفی یک گوشی هوشمند با فن آوری لمس فشاری همگان را شگفت زده کرد. این گوشی که Mate S نام دارد، همچون آیفون های اپل، با تکنولوژی فورس تاچ (لمس فشاری) عرضه می شود. این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی فول اچ دیست و دارای اسکنر اثر انگشت به همراه پشتیبانی ۴ جی از دو سیم کارت و یا قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است.

P1160749-970-80

همچنین هواوی یک مدل دیگر با نام G8 را معرفی نمود که شاید به اندازه قبلی جذاب نباشد اما، مشخصاتی همچون صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی با پوشش محافظ گوریلا گلس، به همراه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، به آن در بازار کمک می کنند تا از پیش بازنده نباشد.

اینتل

2015-09-02-16.07.22-2

اینتل در مورد دستگاه های ترکیبی لپ تاپ و تبلت صحبت کرد و از تمرکز بر آن ها سخن به میان آورد. همچنین، سه به روز رسانی برای پردازنده های سری Core M انجام شد : M5، M3 و M7 که سری جدید آن ها معرفی شدند.

لنوو

بزرگترین خبر از لنوو در IFA امسال در مورد موتو ۳۶۰ های جدید بود. لنوو نسل جدید موتو ۳۶۰ را در سه مدل مجزا معرفی کرد. موتو ۳۶۰ برای مردان، زنان و مدل موتو ۳۶۰ ورزشی که با یک بند سیلیکن و به همراه GPS عرضه می شود. همچنین این شرکت برای کسانی که خواهان تغییرات اساسی در این ساعت ها هستند، “Moto Maker” را در نظر گرفته تا به وسیله آن، امکان سفارشی سازی موتو ۳۶۰ برای خریاران، با ۳۰۰ مدل ترکیبی مختلف فراهم باشد.

New-Motorola-Moto-360-2015 (1)

لنوو همچنین، لپ تاپ های جدید ویندوز ۱۰ خود را معرفی کرد. اما نکته جالبتر این که، آن ها همچنین یک جفت از رایانه های شخصی خود را با نام های IDEACENTRE Y700  و IDEACENTRE Y900 و معرفی کردند که به پردازنده نسل ششم Core i7 اینتل اشاره کرد. همچنین Y900 دارای پشتیبانی از دو کارت گرافیک است.

main_yoga

و در پایان، می توان به یوگا تب ۳ پرو و  یوگا تب ۳ هیبریدی اشاره کرد. همچنین، لنوو از یک فبلت غول پیکر با صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی با نام فب پلاس رونمایی کرد.

پاناسونیک

panasonic-cz950

برجسته ترین خبر پاناسونیک در IFA 2015، خبر معرفی اولین تلویزیون ۴K OLED این شرکت بود. این تلویزیون ۶۵ اینچی که Viera CZ-950 نام دارد، که قرار است در ماه اکتبر امسال (مهر ماه) برای فروش عرضه شود. که البته انتظار قیمت ارزانی از آن را نباید داشته باشیم.

P1150611

همچنین، پاناسونیک از دوربین های امنیتی خانگی جدیدی با نام Nubo رونمایی کرد که برای اولین بار قابلیت اتصال به ۴G را داراست، که این قابلیت برای زمانی که شبکه وای فای فعال نباشد، عالی خواهد بود.

همچنین، پاناسونیک از دوربین های امنیتی خانگی جدیدی با نام Nubo رونمایی کرد که برای اولین بار قابلیت اتصال به ۴G را داراست، که این قابلی%

همچنین مدل جدیدی از دیسک گردان قدیمی پاناسونیک در یک تیزر ویدئویی منتشر شد که آن طور که پیداست، پاناسونیک قرار است که این دیسک گردان را پس از ۴۳ سال در مدلی ارتقا یافته روانه بازار کند.

سامسونگ

سامسونگ در IFA امسال، برروی خانه و وسایل آن بسیار متمرکز شده بود. کنفرانس مطبوعاتی این شرکت هم حول همین محور ارائه شد. از اینترنت اشیا و مواردی چون دوربین های بی سیم برای نظارت بر خانه در هر نقطه از جهان از طریق اپلیکیشن مانیتور هوشمند خانه که می تواند دود را تشخیص دهد.

Hub-Sensors-On-Wood

یکی دیگر از موارد اینترنت اشیا که سامسونگ در این نمایشگاه معرفی کرد، تکنولوژی Sleepsense بود که در زیر تشک نصب شده و می تواند ضربان قلب، تنفس و میزان حرکت را اندازه گیری و به صورت شبانه روزی از طریق یک اپلیکیشن گزارش دهد.

یکی دیگر از محصولات جذاب سامسونگ در IFA امسال، معرفی یک ماشین لباسشویی جدید با یک درب اضافه بود. تصور کنید که تمام لباس های کثیفتان را در ماشین لباسشویی قرار داده اید و ماشین مشغول شستن آن هاست که ناگهان متوجه می شوید که یک جفت جوراب کثیف برروی پله وجود دارد که شما فراموش کرده اید که آن را برای شستن به همراه سایر لباس ها در ماشین بیندازید. این جاست که ویژگی AddWash ماشین لباسشویی جدید سامسونگ به کمکتان می آید. بدین معنی که شما ی توانید شستشو را در اواسط چرخه آن متوقف و لباس های بیشتری را از طریق همان درب اضافی به چرخه شست و شوی قبلی اضافه کنید.

samsung-addwash-1

همچنین سامسونگ از یک دستگاه پخش بلوری جذاب با قابلیت پخش ۴K رونمایی کرد که شما را قادر می سازد تا با استفاده از یک تلویزون ۴K دیسک های ۴K پخش کنید و از دیدن تصاویر ۴K لذت ببرید.

و در نهایت Gamefly که به شما این امکان را می دهد که بازی هایتان را به طور مستقیم برروی تلویزیون سامسونگ استریم کنید. Batman: Arkham Origins و LEGO Lord of the Rings در میان عناوین ارائه شده دیده می شوند.

سونی

Sony-Xperia-Z5-Compact-and-Premium

بووووم! سونی با اسلحه های بزرگ وارد می شود! امسال سونی پرچمداران جدید دنیای تلفن های هوشمند خود به برلین آورده بود و در یک گروه سه تایی آن ها را معرفی کرد. این سه مدل اکسپریا عبارتند از : اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۵ پریمیوم و اکسپریا زد ۵ کامپکت. نکته جالب توجه این که اکسپریا زد ۵ پریمیوم از مشخصات قابل توجهی چون صفحه نمایش ۴K برخوردار است که با توجه به سایز ۵٫۵ اینچی و فبلت بودن این دستگاه، یک رقیب قدر برای گلکسی نوت ۵ و آیفون ۶ اس پلاس خواهد بود.

sonyhearon

سونی همچنین از سری جدید هدفون های خود رونمایی کرد که صدا را بالاترین کیفیت ممکن به گوشتان می رساند. سونی ادعا می کند که این هدفون ها بالاترین کیفیت صدا را در حین حرکت به گوش ها منتقل می کند.

شما فکر می کنید که کدام برند تکنولوژی نسبت به سایر برندها، در نمایشگاه امسال خلاق تر و موفق تر نشان داده است؟!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr. Strange

ایول سونی، پاناسونیک و توشیبا :good:
کلا شب ژاپنی ها بود، ترکوندن

Reza sony 5

امسال سال ژاپنه :yahoo: مخصوصا سونی زد۵ پرمیوم رقیب عالی برای نوت۵ و ایفون ۶s plus :bye:

morteza.ZU

سونی و ایسر خوب بودند تلاش زیادی کردند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان