حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۲۳ یا ۲۵ مگاپیکسل؟ جریان پرچمداران جدید سونی چیست؟

نوشته

8 سال قبل | 85 دیدگاه | ترنجی

به سراغ دوربین سونی برویم. بحث را این گونه برای شما باز خواهم کرد. اگر دوست یا آشنایی از شما بپرسد که نسبت تصویر ۴:۳ در تصویر برداری به چه دردی می‌خورد، چه جوابی خواهید داد؟ اسمارت فون شما دارای نسبت ۱۶:۹ است. مانیتور سیستم شما به احتمال زیاد همین نسبت تصویر را دارد. HDTV منزل شما نیز از نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌کند. پس در واقع برای کار های عادی چنین نسبتی اصلا کارا نیست یا بهتر بگوییم اصلا لازم نیست. در این جا نکته‌ای وجود دارد که به نظر می رسد برای اولین بار سونی این مورد را حل کرده است. در ادامه همراه باشید.

شما ۱۶:۹ به تصویر برداری می‌کنید در حالی که سنسور دوربین به صورت اصلی در حال تصویر برداری در حالت ۴:۳ است. این بدین معنی خواهد بود که در تصویر نهایی، پیکسل هایی از بین می‌رود اما شما متوجه نخواهید شد و بر اساس کادربندی جدید، تصویر خواهید گرفت. سونی چه کرده است؟ سونی در نسل جدید دستگاه های خود تحت عنوان خانواده Z5 لنز های مورد استفاده را به صورت جدیدی کنار هم قرار داده که در تصویر نهایی، پیکسلی حذف نشده و یا از مگاپیکسل نهایی دور نشوید بدین صورت که در اصل با دوربینی ۲۵ مگاپیکسل رو به رو هستید. کمی صحبت گنگ شد؟ مشکلی نیست، پاراگراف بعد از تصویر نمونه را بخوانید.

هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما Exmor RS سونی به نظر می رسد دارای Sony IMX300 باشد. دریچه دیافراگم f/2.0 و لنز واید ۲۴mm از دیگر مشخصات این دوربین به حساب می آید. سونی در معرفی محصولاتش اظهار کرد که خانواده اکسپریا Z5 از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی برخوردار هستند که در بالاترین کیفیت و درحالت نسبت تصویر ۴٫۳ قادر است تا با این رزولوشن عکسبرداری کند اما نکته اصلی و بسیار مهم از نظر فنی در پشت حالت ۱۶:۹ مخفی باقی مانده است که موضوع اصلی همین مطلب نیز خواهد بود.

تصاویر اولیه ثبت شده توسط تیم فنی وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا موردی را به وضوح مشخص کرده بود. احتلاف دو نوع نسبت تصویر یعنی ۴:۳ و ۱۶:۹ از نظر پیکسل های نهایی و زاویه ثبت شده باعث شد که دوربین این دستگاه مورد تست و بررسی بیشتری قرار بگیرد که در نهایت این نکته به ارمغان بیاید که سونی در واقع از یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی با فناوری نسبت تصویر چندگانه بهره گرفته است.

Screen Shot 2015-09-03 at 3.15.12 PM

حالت ۴:۳

Screen Shot 2015-09-03 at 3.15.28 PM

حالت ۱۶:۹

در دو نمونه تصاویر بالا عکس در حالت ۴:۳ با رزولوشن ۲۳ مگاپیکسل یا ۴,۱۴۰ در ۵,۵۲۰ پیکسل گرفته شده اند. در همین حال عکس بعدی با حالت ۱۶:۹ با رزولوشن ۳,۳۶۶ در ۵,۹۸۴ یعنی ۲۰٫۱۴ مگاپیکسل گرفته شده اند. اکنون اگر به عکسها نگاه کنید متوجه خواهید شد که تصویر گرفته شده در حالت ۱۶:۹ عریض تر از حالت ۴:۳ هستند و میدان دید بیشتری را نمایش می‌دهد. نکته اصلی همینجا خواهد بود. این عکسها از یک تصویر پایه ای که دارای نسبت تصویر ۴:۳ است، کراپ یا بریده نشده است بلکه به طور مستقل توسط بخش بزرگ دیگری از سنسور به ثبت رسیده است! به زبان دیگر، اگر قرار بود تصاویر گرفته شده در حالت ۱۶:۹، از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی بر پایه نسبت تصویر ۴,۱۴۰ در ۵,۵۲۰ گرفته شود، با بریدن تصویر و رسیدن به حالت ۱۶:۹ باید عکسی با ابعاد ۳,۱۰۵ در ۵,۵۲۰ یا ۱۷٫۱ مگاپیکسل را به ثبت می‌رسید که چنین نشده است.

باز هم کمی با اعداد بازی کنیم. اگر بخواهیم ابعاد دقیق سنسور نهایی را بدست آوریم، دقیقا ابعادی با رزولوشن ۴,۱۴۰ در ۵,۹۸۴ یا ۲۴٫۷۷ مگاپیکسل رو به رو خواهیم شد. نام این فناوری را نیز به لیست افتخارات سونی اضافه کنید. “فناوری تصویر چندگانه” این اجازه را به ما می‌دهد تا از مساحت دایره ای تصویر که توسط لنز، نور به آن برخورد میکند بیشترین استفاده را بکنیم. به زبان ساده تر، یک دایره بزرگتر برای انتخاب ابعاد مناسب تر در نسبت تصویر و استفاده صحیح از سنسور !

xperia-sensor

نتیجه گیری داشته باشیم؛ در هنگام ثبت تصویر در حالت ۱۶:۹ ، حدود ۳ مگاپیکسل بیشتر را با همان میدان دید خواهید داشت که سطح افقی تصویر، بیشترین پوشش را به خود اختصاص می‌دهد. با همه این صحبت ها به این نتیجه خواهیم رسید که بر روی کاغذ یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی است اما سونی  این دوربین را به طور رسمی با عنوان ۲۳ مگاپیکسل معرفی کرد. شما یک درصد تصور کنید که سونی به صورت رسمی نیز این دوربین را ۲۵ مگاپیکسل معرفی می‌کرد ….. بسیاری از کاربران و وب‌سایت های مختلف بعد از بررسی با توجه به نرسیدن رزولوشن تصویر به عدد ۲۵ مگاپیکسل سونی را متهم قلمداد می کردند اما اکانون با هوشمندی تمام با تصاویری رو به رو هستیم که رزولوشن کاملی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نظر شما چیست؟ آیا از این کار سونی به وجد آمده‌اید؟ این حرکت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/sonys_new_z5_series_phones_actually_use_a_custom_25mp_camera_sensor-blog-13806.php” target=”blank” background=”#159f84″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
85 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سونی ترکونده :yahoo: :heart: :yahoo:

احمد

خداییش من که نفهمیدم چی گفت ولی مثل اینکه کار خوبی کرده سونی.سه بار متنو خوندم متوجه نشدم خخخخخ

shahinhhh

آقا منظورش اینه که دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اندازه تصویرش مربعی (۴:۳) ولی تلویزیونای ما مستطیلیه ینی۱۶:۹ پس باید برای اینکه رو تلویزیون تمام صفحه باشه باید ۲۵ مگاپیکسلی باشه

ahmadreza1331

سوپرایزم کرد دیروز سونی .
خیلی این سه گوشی سوپرایزم کردن .
اصن فکرشو نمیکردم
زد ۵ پریموم از نوت ۵ کاملا سره :
ضخامت نوت ۵ ، ۷٫۶ هست باتریش ۳۰۰۰ میلی آمپر . با دوربین ۱۶ مگاپیکسل قدیمی بیرون زده و سرعت فوکوس افتضاح !طراحیشم خوبه ولی عالی نیست ! حسگر اثر انگشت قدیمی !
زد ۵ پریموم ضخامتش ۷٫۸ هست باتریش ۳۴۳۰ میلی آمپر . با دوربین ۲۳ مگاپیکسل ( در واقع ۲۵ مگاپیکسل ) با سرعت فوکوس باور نکردنی ( ده برابر سرعت پلک زدن ) با کیفیت فوق العاده . و بیرون نزده . طراحی این گوشی مخصوصا رنگ طلایی و کرومش عشقه . سرعت حسگر اثر انشگت فوق العادس و پیشرفته و کاملا جدید . و مشکل داغی کلا برطرف شده و بینچمارک حدود ۶۰ هزار هست این عالیه ! با رزولوشن ۲ برابر نوت ۵ !
و صفحه نمایش ۴k در مقابل ۲k سامسونگ !
فقط نوت ۵ رمش ۴ هست که فقط ۱۰۰ مگاش آزاده ! چون مشکل مدیریت رم داره .
رم زد ۵ پریموم ۳ هست ولی ۱٫۵ گیگش ازاده ! تفاوت را احساس کنید . :yahoo: :yahoo: :good: :yes: :yes: 🙂 🙂 😉 😉 😉

Sattar Panjehshahin

نوت ۵ ۱٫۵ گیگش آزاده ها :bye:

just samsung

جالبه که چقدر راحت و بدون اطلاعات کافی نظر میذارید و جالبتر اونایی هستند که شمارو لایک زدن, کی گفته رم نوت پنج صد مگش ازاده؟؟؟ نوت پنج اتفاقا بسرعت رم رو خالی میکنه و بیشتر از پنج برنامه رو در پس زمینه نگه نمیداره تا سرعت گوشی حفظ بشه , درمورد باطری زدتری پلاس هم با باطری حجم بالاتر و صفحه نمایش فول اچدی خیلی از نوت پنج ضعیف تر بود و همینطور دیدیم که دوربین ۱۶ مگا پیکسل چقدر کیفیت و دقت رنگش از بیست مگا پیکسل سونی بهتر بود منبع سایت تخصصی دوکز , زدتری پلاس با صفحه نمایش فول اچدی به اندازه ۲k نوت پنج بهینه نبود و مصرفش خیلی بالاتر بود دیگه ۴k بماند , لطفا حرفی رو میزنید با مدرک و منبع مستند باشه , و تا تست ها و مقایسه های زد پنج نیومده اطلاعات غلط ندید به خورد ملت , زدتری پلاس هم رو کاغذر ازقام بالاتری داشت ولی در عمل دیدید که خیلی پایینتر از نوت پنج و اس سیکس بود

ali s

چه میشه گفت??تکنولوژی و پیشرفتش مدیون سونیه…
رزولوشن کامل!

shahab

اخر متن
از این کاره سامسونگ!!؟؟؟ :scratch:
اشتباه شدا

بابا سنسور مال سونی بود، تو مشتش بود D:

shahab

نه خواهش میکنم آقای مخملی، فقط خواستم یادآور بشم، بالاخره آدم گاهی حواسش نیست، هرچند با این روزهای نمایشگاه و حجم زیاد خبری بهتون حق میدم، خسته نباشید واقعا :rose:

manUnited

نظر شما چیست؟ آیا از این کار سامسونگ به وجد آمده‌اید؟
لطفا اصلاح کنید

ali s

نکته اصلیش اینه که با همچین لنز و سنسوری،««دوربینش بیرون نزده»»!!!!نه مث بعضیا که بعد۲نسل هنو دوربینشون بیرونه!چه امریکاییش،چه کره ایش!

just samsung

دوست عزیز بیزون نبودن لنز بخاطر فضای حالی بالای گوشی هست و بهمین علت سونی تا الان نتونسته لرزشگیر اپتیکال بذاره و طراحی گوشی زو تغییر بده , شاهکار رو سامسونگ کرده که با زخامت کمتر و مکان قرار گیری دوربین پشت دستگاه و اون فضای بسیار اندک دوربین رو با لرزشگیر و سنسور اونجا جا سازی کرده و اندکی بیرون زده که اصلا قابل لمس نیست , مطمعن باشید سونی نمیتونه دوربینش رو وسط گوشی جاسازی کنه و بیرون نزنه تازه لرزشگیر اپتیکال هم قرار بده

Moji

امیدوارم این دیگه تو عکاسی لومیا رو شکست بده

✰ BARDIYA ✰

اقای مخملی در پایان پست باید مینوشید ” آیا از این کار سونی به وجد آمده‌اید؟”
اما اشتباهی نوشتید از این کار سامسونگ لطفا اصلاح کنید سپاسگذارم :rose: :rose:

I LOVE SONY

بهترین کمرا فون :yes: :yes: :yes: :yes:

ali s

یه چیزی که بهش پرداخته نمیشه اینه مه رم این سریLDDR4که خیلی بهتر ازDDR3

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز سونی از Z3+ داره از رم LP-DDR4 استفاده میکنه رم Z3+ هم همین هست :rose: :rose:

i_love_quality

نه رم Z3+ مثل Z5 نیست
اون lpddr3 بود کافیه کالبدشکافی Z3+ رو ببینید
بنظر من سرعت بسیار بالاتر Z5 علتش همین تغییر نوع رم هست

✰ BARDIYA ✰

خدایی سونی فوق العادست توی دوربین حالا حالاها مونده تا بقیه بهش برسن :heart: :heart:
ایول سونی هر لحظه داره از رازهای جدیدی که توی گوشیات استفاده کردی پرده برداری میشه :rose: :rose:

AMIR 2311

اقا صدرا اخرش رو درست کنین ما از کار سونی به وجد امدیم نه سامسونگ .

arash

مدیرای محترم سایت اخر متن گفتی کار سامسونگ! اصلاحش کنید!

Moazez

اگه ساموسنگ بود قطعا مینوشت ۲۵ مگاپیکسل. کازوهیرای دیروز خیلی با اقتدار گفت این گوشی بهترین دوربین دنیای موبایلو با اقتدار در دستاش داره. لامصب در مورد لرزشگیرش هم خیلی صحبت کرد.

master

امیدوارم تو مقایسه دوربین امتیاز بالاتری از اس ۶ بیاره

از مدیریت سایت خواهش دارم ایمیل ها رو چک کنن و سریعتر جواب بدن

Mohammad.Reza

اگر اشتباه نکنم توی ۸۰۸ pureview نوکیا هم از این روش استفاده شده بود.به نظر که خیلی خوب میاد.این گوشی معلومه خیلی بیش تر از Z3+ سروصدا کرده امیدوارم سایت های بزرگ در زمینه های مختلف بررسیش کنن(مثلا DisplayMate و Dxo mark) که ببینیم در عمل با چی طرف هستیم.تا الان که همه چی خوب بوده و به نظر میاد مشکلات S810 هم رفع شدن

APK-LEARN.IR

البته فکر کنم توان s810 همون ۲۳ مگاپیکسه بیشتر از پشتیبانی نمیکنه

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز باید خدمتتون عرض کنم اسنپ ۸۱۰ تا ۵۵ مگاپیکسل رو ساپورت میکنه!! :yes: :yes:
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/810

APK-LEARN.IR

بله درست میگید منم که که گفتم فکر کنم مطمعن نبودم

AMIR 2311

اقا منم مثل اون دوست دیگمون تهدید به حمله نطامی و فیزیکی شدم همگی گزینه ها هم روی میزه منتظرن من صحبت کنم حمله کنن به من البته از ما ۱+۲ هس امشب دوباره مذاکرات رو با لحن اروم تری شروع میکنم .

PIMP LUKE

رو نیس سنگ پای قزوینه هخخخخخخ دادا مواظب باش کنسروت نکنن اینطور که معلومه اوضات خیلی کیشمیشیه ما به افرادی مث شما اینجا نیاز داریم….

Dr.Zed

بهتره دور جدید مذاکرات رو بعد کاهش قیمت نسبی از سر بگیری.
وگرنه اتحادیه، تحریم های جدیدی وضع میکنه ها. از من ب شما نصیحت:)
من عید ادامه مذاکرات رو ریزیوم میکنم. قطعا به نتیجه هم میرسم:)

AMIR 2311

من الان یه گوشه نشستم گوشی هم دستمه بد نگاه میکنن منو امشب یزره از مذاکرات رو ادامه میدم البته باید یه چیز هایی رو محدود کنم تا رضایتشون رو بگیرم تا چند ماه مذاکرات ادامه پیدا میکنه . تازه الان حال دل ظریف رو میفهمم .

PIMP LUKE

هخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ دادا الان وقت مذاکره نیس صبر کن آتیششون بخوابه بعد وار مذاکره شو خیلی هم پیله نکن چون ی موقع میزنن کلن تحریمت میکنن حتی تحریم آب و غذا خیلی مراقب باش

Nfs

خوب کافی نیست بهترین را داشته باشید. (سونی) :rose: :rose: :heart:

galaxy

منتظر بررسی دگزو هستم

far_zad

دوستان عزیز
به خصوص طرفداران سامسونگ.
اگه من رو میشناسین میدونین که خودم یکی از منتقدین سونی هستم.
اما میخوام اینو بگم که اینبار سونی فراتر از روال همیشگیش عمل کرده. همین هم باعث شده تغییرات کمی تو چشم باشه.

سونی عادت داشت همیشه با کمترین تغییرات گوشی رو بیرون بده اما اینبار سنت شکنی کرده. نه اینکه بگیم فراتر از سایر شرکت ها بوده. اما فراتر از روال همیشگی خودش بوده.
بعد از معرفی زد۱ این اولین باری هست که سونی کمی توجه منو جلب کرد. از این بابت باید تبریک گفت که تونسته نگاه های منتقد رو کمی ملایمتر کنه.
الان میشه گفت این گوشی به خصوص نسخه پریمیوم گوشی رقابتی هست. چیزی که ۲ سال طرفداران سونی ازش بی نصیب بودن. و واقعا خوشحالم که بالاخره از حالت اتوماتیک ۸ مگا دست کشید.

اما چند مورد باید بررسی تخصصی بشه تا در موردش نظر قطعی داد.
۱- عملکرد اسنپ ۸۱۰ هم از نظر گرما و هم از نظر کارایی. منظورم نسخه تجاری هست نه این نسخه ای که الان وجود داره.
۲- دوام باتری z5 و z5p که باید منتظر تست های مختلف بمونیم.
۳- عملکرد دوربین وکیفیت اون که به زودی مقایسه میشه
۴- صفحه نمایش به خصوص z5p

اما چند تا ایراد داره:
۱- طراحی رو میتونست کمی بیشتر تغییر بده تا تفاوت بین این گوشی و نسل قبل بیشتر بشه.
۲- رابط کاربری باید متحول میشد. بیش از حد تکراری و یکتواخت شده.
۳- وزن و ضخامت بیشتر شده.
۴- نسخه p باید کمی نرم افزار بیشتر داشت و حالت چند وظیفگی بهتر برای استفاده بهینه از اندازه صفحه نمایش.
۵- زمان عرضه محصول تو بازار دیره مخصوصا نسخه p.
۶- رزولوشن ۴k به نظرم هنوز زود بود. تو این زمینه کمی بازی با اعداد کرده. (یادمه دوستی گفت کاش نوت۵ با ۴k معرفی بشه. بهش گفتم همین qhd براش زیاده.). ببینیم اگه تو بنچمارک های گرافیکی و باتری سربلند بیرون بیاد اشکالی نداره
و یه ایراد اساسی: تا این گوشی ها وارد بازار بشه سخت افزار های جدید با قدرت بیشتر معرفی میشه که باعث میشه خیلی زود نسل بعدی از راه برسه و این گوشیها از نظر سخت افزاری قدیمی بشن. (منظورم اسنپ۸۲۰ هست)

اما تا اینجا از من نمره قبولی گرفته. به شخصه اگه نوت نبود میتونست اولین گزینه برا خرید من باشه. البته بعد از تست های عملی که بالاتر اشاره کردم.

مبارکه.

PIMP LUKE

ممنون از کامنت زیبای شما کاش بقیه منتقدین هم مث شما کامنت بذارن

احسان تودجی

دوست عزیز یک نکته دیدگاهمو بگم در مورد ۴کی
منم هنوز میگم fhd کافیه
اما یکی از دوستان استدلال خوبی کردن، دلیل وارد شدن سونی به حوزه تولید گوشی با صفحه ۴کی این هست که شما وقتی میتونی ۴کی فیلم.بگیری ولی با نهایت کیفیتش نمیتونی روی موبایل ببینی از فیلمت نهایت لذت وبهره رو نبردی و این یک خلا بوده توی گوشی ها، سونی برای بازی با اعداد نداده ۴کی رو،وگرنه اگه میخواست صرفا با رزولوشن بازی کنه میتونست اول بره کواد یا ۲کی بزنه ویکجا تکنولوژیش رو ارائه نکنه،
تنها دلیل برای صفحه ۴کی اینه که شما فیلمی که میگیرید با این کیفت بتونید توی گجت خودتون ازش بهره ببرید مخصوصا که هنوز تلوزیون های۴کی شایع نشده.

far_zad

درسته.
اما تا زوم نکنی بازم معلوم نمیشه.
۴k بد نیس. اما به نظرم از نظر بازدهی و مصر ف انرژی اسنپ۸۱۰ براش زود بود. شاید ۸۲۰ برا ۴k مناسب باشه.

احسان تودجی

خب بخشی ازین هم به رخ کشیدن توان فنیشه
اما من فکر نمیکنم زود بود چون توی دیتا شیت ۸۱۰ پشتیبانی از ۳کی هست و اگه پیشبینی نشده بود که اصلا پشتیبانی نمیکرد.
درسته قطعا توی ۸۲۰ بهینه تر میشه
توی همه زمینه های تکنولوژی این موضوع هست که بعد از مدتی پیشرفته ترش میاد
مهم ریسک استفاده از این صفحه با مصرفشه که سونی پذیرفته اولین باشه و ریسک هم کرده،
بالاخره باید از یکجا شروع بشه،
مثلا اولین سرفیس رو یادتونه،یا اولین تبلت های اندروید،اولین ها و اولین هایی که باعث ثبت شدن نام و برند شده در برابر کارایی

master

این که شما گفتی نه استدلاله نه دلیل
بهش می گن بهانه

galaxy

اصلا فرزاد کامنت میده ادم دوست داره چند دور بخونه
فرزاد واقعا پسر با دانش و مودبیه
مرسی فرزاد
ای لاو یو

far_zad

ممنون از نظر لطفت

امیدوارم فضای نظرات بیشتر به سوی بحث های منطقی تر کشیده بشه تا تعصبات و تخریب ها.

بارم سپاس. :rose:

احسان تودجی

امیوارم همه مثل ایشون مودب باشن، کاری ندارم هوادار کدوم برندن :rose:

Taktaz

فکر نکنم بتونه به کیفیت دوربین G4 برسه گشودگی دیافراگم خیلی مهمه که مال این ۲ هست مال جی ۴ ۱٫۸ هست در ضمن جی۴ به خاطر سنسور تشخیص رنگی که داره رنگها رو خیلی طبیعی ثبت میکنه از طرفی لرزشگیر اپیتیکال سه وجهی داره که خیلی بهتر از لرزشگیر دیجیتال هست به نظرم سونی به این خاطر از لرزشگیر اپتیکال استفاده نمیکنه که دوربین برجسته نشه یه مورد دیگه اینکه جی۴ قابلیت عکسبرداری با فرمت RAW رو داره و تنظیمات دستی خیلی خوبی در اختیار کاربر میزاره که در مورد Z5 مطمئن نیستم این موارد وجود داشته باشته امسال عنوان بهترین دوربین برازنده جی۴ هست همانطور که دیدیم بهترین کمرا فون در EISA انتخاب شد.

Dr.Zed

سنسور جی۴ ای ام ایکس ۲۳۴ بود. ولی این ۳۰۰عه. سری جدید.
از جی۴ بهتر نباشه، بدتر هم نیس.
دیروز رو دوربین خیلی مانور داد. قطعا ی خبرایی هست

far_zad

یه ایرادی هم که بادم رفت بگم همین لرزشگیر اپتیکال هست. لرزشکیر نرم افزاری هیچ وقت به نمیتونه مثل لرزشگیر اپتیکال عمل کنه.
گشودگی دیافراگم هم ای کاش کمی کمتر میشد تا عکاسی تو محیط های کم نور بهتر بشه

نکات خوبی رو اشاره کردی

احسان تودجی

من قبلا نوت داشتم،ایراثی که توی نوتم حس کردم که حتی در اون زمان اس ۵ قدرتمندترین دوربین گوشیای سامسونگ هم بهش دچار بود با لرزش عکسهاش تار میشد،درصورتی که من توی.گوشی قبلی خودم که سونی بود و از تکنولوژیی چند سال میگذشت این رو خیلی کمتر دیده بودم، سامسونگ باید میزاشت چون نتونست نرم‌افزاری حلش کنه،اما میبینیم سونی قبلا کمترین مشکل رو بین دوربینا توی لرزش داشت الان با الگوریتم جدید و سنسور پیشرفتش میگه مشکلات لرزش رو حل کرده پس میازی نیست صرفا سخت افزاری باشه. کسایی که از سونی استفاده کردن اینو یخوبی واقف هستن

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز اتفاقا لرزشگیر اپتیکال سونی در حقیقت SteadyShot with Intelligent Active Mode هستش که اگر دقت کنی در بررسی Dxo در بخش Stabilization در بخش فیلمبرداری Z3 بالاترین نمره رو گرفته در بین تمامی بررسی های Dxo گوشی های سونی تو این مورد توی همه بررسی های بالاترین نمره رو دریافت میکنن فوق العاده هستن که این نشون دهنده ی عملکرد بی نظیر قابلیت سونی در این بخش داره
من با دوربین Z3 خودم وقتی این قابلیت رو فعال میکنم و با گوشی هایی با لرزشگیر اپتیکال مقایسشون میکنم گوشی خودم انقد ثبات داره که انگار رو پایه داری فیلم میگیری پس تو این مورد سونی هیچ ایرادی نداره حتی توی ویدئوهای مختلف هم این موضوع رو کاملا میتونی مشاهده کنی
موفق باشید :rose: :rose:

far_zad

وجود لرزشگیر اپتیکال فقط برا فیلمبرداری نیست

اگه اشتباه نکنم وقتی شما در حالت دستی عکاسی میکنی و میخوای ایزو رو تغییر بدی لرزشگیر نرم افزاری غیرفعال میشه. تو این مورد وجود لرزشگیر اپتیکال میتونه تاثیر نسبی تو کیفیت عکس داشته باشه. مخصوصا تو محیط های کم نور و همچنین برا ثبت جزییات دور و با نویز کمتر.

احسان تودجی

دوست عزیز،تنها فاکتور نور در دوربین گشودگی نیست، شفافیت لنز،اولویت نوردهی یا اگپوزشر،حساسیت به نور یا ایزو،زمان تابیدن نور به سنسور و نوع سنسور هم در روشنایی عکس تاثیر داره.

Moazez

بابا دوربین g4 چیه تو بگو g6. در ضمن همون z3+ تو همه مقایسه ها امسال از g4 و s6 بهتر بود.

Ehsan kulak

من رفتم با g4 کار کردم از دوربینش حالم بهم خورد . انگار عکسا جون نداشتن

Ehsan kulak

اگه سه مگاپیکسل اضافه شه خو میشه ۲۶ :mail:

عشق ایرانی

خبر فوری
https://www.youtube.com/watch?v=isMVGFaEzwE
این ویدیو مقایسه نوت ۵ و زد ۵ پپریمیوم !!!
نوت ۵ صفحه نمایس و دروبین بهتر بود!!!! :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

سامی ( سامسونگ یعنی سه ستاره )

وااای صدا بار میگم نوت ۵ با زد ۵ پپریمیوم خیلی سرتره!!!!!!
عاشق نوت ۵ :rose: :rose: :rose:

سامی ( سامسونگ یعنی سه ستاره )

مقایسه نوت ۵ و پپریمیوم زد۵
http://www.aparat.com/v/6xbW2
نوت ۵ شاهکاره!!!!!!!! :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Soorena

کاملا به روسی گفت که سونی پریمویم از نظر دوربین و صفحه کاملا برتر از توت ۵ است. کاملا سونی از همه نظر برتر از نوت۵ ظاهر شده عینا گفت

Moazez

من حاضرم نوت۵ رو با z3 مقایسه کنم. جمع کنید بابا. بزودی مقایسه صفحه نمایش z3 و نوت۵ میذارم کرک و پرتون بریزه.

احسان تودجی

در درجه اول از ترنجی بابت پوشش تشکر میکنم و خسته نباشید میگم،
در درجه دوم متشکر از کاربرهایی که منطقی استدلال میکنن ممنونم، شاید بعضی جاها بحث سلیقه باشه که بالاخره انسانها ۷۰ رنگن و نظرشون محتذمه ام این که یک مساله سلیقه ای رو پرچم کنن بگن ایراد داره و ازش سو اسنفاده بشه مورد پذیرش هوادارهای برندها نیست.

Soorena

وای ببینید این کانال معروف یوتوب چقدر شوکه شده از کیفیت بییی نظییییر سونی زد۵
https://www.youtube.com/watch?v=U0WkfAkSmC4
آفرین به سونی

عشق ایرانی

بهت لایک زدم دلت میسوزه!
بیا ببینید مقایسه صفحه نمایس و دروبین بین نوت ۵ و زد ۵ پپریمیوم زد۵
http://www.aparat.com/v/6xbW2
https://www.youtube.com/watch?v=isMVGFaEzwE
نوت ۵ واقعا شاهکاره!!!! :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: B-)

آفرین به سونی؟؟؟؟ باید بگی آفرین به سامی!! :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Soorena

عزیزم این همونه که بالا توضیح دادم. شخص روس به وضوح میگه سونی بشدت برتر از نوت ۵ هست. در عکس میگه رنگ کفش سبز در سونی به شدت نزدیک هست به رنگ واقعی. عزیزم مدرکت تیر خلاص به خودت بود

عشق ایرانی

کفش سبز بهتره؟؟؟؟!!!!! خب بیا ببینید
http://s3.picofile.com/file/8210036818/%D8%B8%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%B8.png
این رو دیدی چرا کفش سبز روشنه؟؟!!

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
صدبار میگم هیچ به پای نوت۵ نمیرسه!!
خجالت نکش باید بگی آفرین به سامی!

حسین

از دیشب قاطی کردن !!!

Soorena

من عیننا ویدیویی که خودت گذاشتی ترجمه کردم بزرگوار. خود طرف گفت سونی به شدت برتره.

سامی ( سامسونگ یعنی سه ستاره )

Soorena
شخص روس طرفدار سونیه!! الگی میگه سونی بهتره ولی خودم ویدیو مقایسه دیدم نوت ۵ از سونی کیفیت بالاتره! B-) B-) B-) B-) B-) B-) B-)
آفرین به سامی! :rose: :rose: :rose:

سامی ( سامسونگ یعنی سه ستاره )

Soorena
شخص روس طرفدار سونیه!! الگی میگه سونی بهتره ولی خودم ویدیو مقایسه دیدم نوت ۵ دوربین از سونی کیفیت بالاتره! B-) B-) B-) B-) B-) B-) B-)
آفرین به سامی! :rose: :rose: :rose:

حسین

آقا سورنا با اینا کاری نداشته باش . الانه که بهت میگن مدرک زبان روسیتو بفرست تا مطمئن بشن !!!

توهمیا . جه خودشون ذوق مرگ شدن والله !!!

حسین

خدایا توبه … این توجیه فقط از یه … برمیاد. شخص روس طرفدار سونیه . ههههههه

چی شد خیلی خودتو تحویل گرفته بودی با سامسونگ . آقا سورنا بد جور زدن تو توهمت ؟

shahinhhh

هه راست میگه اینم میگه سونی بیشتر شبیه واقعیته تیر خلاصو به سامسونگ زدی رفت خخخخخ

Moazez

خخخخ خودتون خودتون تحقیر میکنید. الان منم برای رفیقم که تو روسیه زندگی میکنه فیلمو آدرسشو دادم طرف تو فیلم میگه برتری مطلق با سونیه.خخخخخ. الان میگن معزز تو رفیق روسی نداری.خخخخ. بخدا هنوز صفحه نمایش نوت۵ به z3 نرسیده

Soorena

واقعا از دیشب خیلی حس خوبی دارم از محصولات جدید شرکت اصیل سونی. اینکه این شزکت مثلا سامسونک دروغگو نیست عالیه نه؟

Soorena

عاشق هر ۳ محصول سونی شدم. به شخصه حاضرم به یکی از دوستان سامسونگ که از بند دروغ های سامسونگ به کیفیت سونی پناه بیاره و ایمان بیاره یک گوشی هدیه بدم. به قید قرعه . کاملا هم جدی هستم. من عاشق سونی شدم. کروم عالیه . پریمویم :rose:

Soorena

از وبسایت بی طرف ترن.جی که بیشترین میزان پوشش از محصولات سونی عزیز رو در بین سابتهای همسایه داشت تشکر میکنم.
جیره خوارهای همسایه مشخص شدند. جالبه مارکوس هم خفه خون گرفته…:))))))

Soorena

نظر من اینه اگه همین سنسور روی سامی بود اونا میگفتن ۲۵ مگ. اما سونی خیلی با شخصیت و جنتلمن برخورد کرد. عالیه. آرام و متین مثل کوه فوجی در ژاپن

arash

دقیقا اینکارو کرد که بعضیااا حرف در نیارن! به این میگن احترام به مشتری بیشتر از چیزی که میگه قدرت گوشی باشه!

far_zad

سنسور ۲۵ مگاپیکسلی هست.
اما آیا عکس ۲۵ مگا پیکسلی میگیره؟
خب وقتی دریچه لنز و نرم افزار اجازه عکاسی ۲۵ مگاپیکسلی رو نمیده طبیعی هست که دوربین رو ۲۳ اعلام کنه.

در آینده هم ۲۵ مگاپیکسلی نخواهد شد.
پس بنابراین نیاز به وجد آمدن نداره. هر سازنده ای بود دوربین رو با حداکثر رزولوشنی که میتونه عکس برداری کنه اعلام میکرد.

سونی این سنسور رو ساخته تا در آینده دست خودش و بقیه مصرف کننده ها باز باشه که اگه خواستن از رزولوشن ۲۵ استفاده کنند.

اما نکته ای که وجود داره اینکه برا عکاسی ۱۶:۹ رزولوشن ۲۰٫۱۴ مگاپیکسله. خیلیها به خاطر واید بودن ترجیح میدن ۱۶:۹ عکاسی کنند.

master

ترولهای سونی بهتره یکم منطقی باشید و از تکنولوژی لذت ببرید
به خاطر مراسم معرفی z5 چیزی نگفتم و دوست ندارم اون روش رو ادامه بدم.
حرفهای اثبات نشده رو تکرار نکنید

Dontbon

خدایا Note 8 باید بیاد بتونه شاید با Z5P رقابت کنه البته نتیجش معلومه :mail: خوب کافی نیست بهترین را داشته باشید B-)

nature

ماشالله سونی کارت خوب که نه عالی بود :heart:

ولی یه اشتباه کوچیک بود انقدر چرا تکرار کردید زشته زشتهه :mail: 🙁

HasanHoseinPoor

نمیدونم چرا عاشق شاهکار های سونی هستم ساده زیبا هوشمند قوی
ولی هرچی با خودم کلنجار میرم نمیتونم گوشی سونی رو به عنوان گوشی خودم قبول کنم
امیدوارم اونایی که میخوانش بهش برسند ، زیباییش محشور کنندست ولی نمیدونم چرا با داشتنش احساس راحتی ندارم :wacko: :heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....