حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ناسا در فناوری راکت پلاسمایی برای پرواز فضایی سریع سرمایه‌گذاری کرد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

با حمایت مالی ناسا از یک شرکت خصوصی برای توسعه یک موتور پلاسمایی با فناوری پیشرفته، بشریت ممکن است یک گام به پروازهای فوق‌سریع به مریخ نزدیک‌تر شود.

شرکت فناوری راکتی Ad Astra که در توسعه فناوری پیشرانش راکتی پلاسمایی تخصص دارد، مذاکرات قرارداد با ناسا را به پایان رسانده است. به‌عنوان بخشی از کمک‌هزینه NextSTEP (مخفف Next Space Technology Exploration Partnership به معنای مشارکت بعدی در اکتشاف فناوری فضایی)، سازمان ناسا نیمی از هزینه‌های آزمایش‌های شرکت Ad Astra را طی سه سال آینده پوشش خواهد داد.

موتور راکت این شرکت از فناوری VASIMR (مخفف Variable Specific Impulse Magnetoplasma Rocket به معنای راکت مگنتوپلاسما با ضربه ویژه متغیر) بهره می‌برد و برای رساندن راکت‌ها به سرعت‌هایی است که قبلاً غیر قابل دستیابی بودند. برای تولید پلاسما، این موتورها گاز تحت‌فشار را به کمک امواج الکترومغناطیس به دماهای بسیار بالا می‌رسانند. پلاسمای تولیدشده به کمک میدان‌های مغناطیسی کنترل می‌شود.

در یک بیانیه شرکت Ad Astra نوشته‌شده:

هدف این آزمایش‌ها نشان دادن طراحی جدید اختصاصی هسته این موتور و زیرسامانه کنترل حرارتی آن و برای تخمین بهتر طول عمر آن است.

اگر این شرکت فناوری VASIMR را با موفقیت توسعه دهد، زمان موردنیاز برای سفر به مریخ می‌تواند تا مدت کمتر از دو ماه کاهش یابد.

NK_Nov10_Vasimr_spread_v3

تحت مفاد توافقنامه همکاری، شرکت Ad Astra باید نشان دهد که موتورش قادر به کار با توان ۱۰۰ کیلووات به مدت حداقل ۱۰۰ ساعت است. این آزمایش‌های پیش‌نمونه‌ها در مجتمع Webster این شرکت در تگزاس انجام خواهد شد.

حتی قبل از دریافت کمک‌هزینه ناسا، شرکت Ad Astra بیش از ۱۰۰۰۰ آزمایش VASIMR را با موفقیت اجرا کرده است. این آزمایش‌ها اثباتگر فناوری بودند، اما تاکنون، موتورهای پلاسمایی فقط می‌توانند به مدت کمتر از یک دقیقه کار کنند. تحقیقات جدید به امید ارتقای ظرفیت‌های موتور انجام می‌شوند.

ارزش کلی این کمک مالی ۹ میلیون دلار است و به‌صورت یک قرارداد یک‌ساله است که بسته به نتایج آزمایش‌ها، دو سال تمدید بالقوه برای آن در نظر گرفته شده است.

[su_button url=”http://www.spacedaily.com/reports/NASA_Funds_Plasma_Rocket_Technology_for_Superfast_Space_Travel_999.html” target=”blank” background=”#159f84″]SpaceDaily[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده