حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه فضانورد دیگر سوار بر سایوز راهی ایستگاه فضایی شدند و ایستگاه ۹ نفره شد

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

صبح امروز، سه فضانورد از بایکنور قزاقستان سوار بر فضاپیمای سایوز، راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند و بعد از رسیدن به ایستگاه، جمعیت ایستگاه فضایی بین‌المللی به ۹ نفر خواهد رسید. جمعیتی که حدود دو سال است که در ایستگاه فضایی سابقه نداشته است.

فضاپیمای روسی سایوز، سه فضانورد به نام‌های آیدین آیمبتوف از قزاقستان، سرگئی والکوف از روسیه و آندریاس موگنسن از آژانس فضایی اروپا (از چپ به راست در تصویر بالای متن) را صبح امروز، ساعت ۱۰:۳۷ به‌وقت محلی قزاقستان (۹:۰۷ به‌وقت‌تهران) راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی کرد.

فضانورد

ویدئوی این پرتاب را تماشا کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/hRN84[/aparat]

اگر همه‌چیز طبق روال پیش برود، این سه فضانورد صبح روز جمعه، چهارم سپتامبر، به ایستگاه فضایی خواهند رسید. با رسیدن این سه فضانورد به ایستگاه، جمعیت ایستگاه فضایی بین‌المللی به ۹ نفر خواهد رسید. جمعیتی که ایستگاه آخرین بار در نوامبر سال ۲۰۱۳ دیده بود.

اما این ازدحام غیرعادی زیاد ادامه نخواهد یافت. موگنسن و آیمبتوف در ۱۲ سپتامبر به همراه فضانورد روس، گنادی پادالکا که از ماه مارس در ایستگاه است، به زمین باز خواهند گشت. بعد از بازگشت این سه فضانورد، شش نفر در ایستگاه باقی می‌مانند که عبارت‌اند از سرگئی والکوف، اولگ کناننکو، میخائیل کورنینکو، کیمیا یوئی (ژاپنی) و فضانوردان ناسا اسکات کلی و جیل لیندگرن.

اسکات کلی و میخائیل کورنینکو حدوداً نیمی از مأموریت یک‌ساله خود را گذرانده‌اند. مأموریت این دو فضانورد، اولین مأموریت یک‌ساله در ایستگاه فضایی بین‌المللی است. محققان در حال مطالعه نحوه انطباق فیزیولوژیک و روان‌شناختی این دو فضانورد با شرایط فضا در این پرواز فضایی طولانی هستند. مقامات ناسا اعلام کرده‌اند که نتایج این مأموریت می‌تواند راه را برای مأموریت سرنشین دار آینده به مریخ هموار کند.

برادر دوقلوی همسان اسکات کلی، به نام مارک کلی، که فضانورد سابق ناسا است، روی زمین در این مأموریت شرکت دارد و به‌عنوان معیار کنترلی برای مقایسه با اطلاعات جمع‌آوری‌شده از اسکات عمل می‌کند.

اغلب، خدمه ایستگاه ۵ الی ۶ ماه در این آزمایشگاه مداری زندگی می‌کنند. موگنسن و آیمبتوف در حال گذراندن مأموریت مختصر ۱۰ روزه خود هستند. چون فضاپیمای سایوز فقط صلاحیت حضور شش‌ماهه در فضا را دارد و لذا اسکات کلی و میخائیل کورنینکو نمی‌توانند با همان فضاپیمایی که آن‌ها را به ایستگاه آورده به زمین برگردند. در عوض، آن‌ها با فضاپیمایی به زمین بازمی‌گردند که موگنسن، آیمبتوف و والکوف را به ایستگاه آورده است.

آیمبتوف یک جایگزین لحظه آخر بود. صندلی او قرار بود به یک خواننده بریتانیایی به نام سارا برایتمن داده شود که قبلاً قرار بود ۵۰ میلیون دلار برای این پرواز فضایی پرداخت کند. اما در ماه مه از این پرواز انصراف داد و دلیل آن را “دلایل شخصی خانوادگی” اعلام کرد.

[su_button url=”http://www.space.com/30437-russian-rocket-launches-space-station-crew.html” target=”blank” background=”#159f84″]Space[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
galaxy

ایولله….واقعا دمشون گرم….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده