حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

VMWare، پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را به Fusion 8 و Workstation 12 اضافه کرد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

VMWare از نسخه‌ی جدید نرم‌افزار مجازی‌سازی دسکتاپ خود با پشتیبانی از ویندوز ۱۰ رونمایی کرد. اگر شما از کاربران مک هستید و به یک پی‌سی نیاز دارید، می‌توانید ویندوز ۱۰ را در یک پنجره بر روی مک خود با استفاده از VMWare Fusion اجرا کنید. برخلاف Boot Camp اپل، VMWare، ویندوز را به عنوان یک ماشین مجازی اجرا می‌کند. به همین دلیل، شما نیازی به بوت دوگانه ندارید. در ادامه همراه ترنجی باشید.

کاربران پی‌سی نیز می‌توانند با استفاده از برنامه‌ی Workstation 12، ویندوز را بر روی دستگاه خود اجرا کنند. این برنامه، مناسب کاربرانی است که می‌خواهند برای کار یا توسعه‌‎دادن، ویندوز ۱۰ را نصب کنند اما نمی‌خواهند تا به عنوان یک سیستم‌عامل اصلی از این سیستم‌عامل استفاده کنند. اکنون می‌توانید آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت را در کنار سیستم‌عامل خود نصب و اجرا کنید.

Fusion 8

Fusion 8، آخرین نرم‌افزار مجازی‌سازی VMWare برای کاربران مک می‌باشد. کاربرانی که می‌خواهند آخرین نسخه‌ی ویندوز یا OS X را بر روی دستگاه اپلی خود نصب کنند، می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند. این نرم‌افزار از ویندوز ۱۰ و OS X ال کاپیتان اپل پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین از قابلیت‌های جدید ویندوز مانند کرتانا و مایکروسافت اج (Edge) پشتیبانی می‌کند و می‌توانید بدون هیچ مشکلی از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

همانند حالت Coherence در برنامه‌ی دسکتاپ Parallels مک، Unity view برنامه‎‌ی VMWare نیز این توانایی را به شما خواهد داد تا بتوانید برنامه‌های ویندوزی را نصب کرده و آن‌ها را بین برنامه‌های اصلی خود در OS X قرار دهید. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید برنامه‌های ویندوزی در حال اجرا را بر روی دسکتاپ مک خود مشاهده کنید. در واقع، برنامه‌های ویندوزی به‌جای اجرا در داخل یک پنجره‌ی ویندوز ۱۰، بر روی دسکتاپ OS Xتان نمایش داده می‌شوند.

Fusion 8 همچنین از صفحه‌نمایش‌های رتینا مانند iMac با صفحه‌نمایش رتینا ۵K پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل، می‌توانید بدون هیچ مشکلی، ویندوز ۱۰ را بر روی یک صفحه‌نمایش رتینا اجرا کنید. Fusion 8 همچنین تا ۱۶ عدد پردازنده، ۶۴ گیگابایت رم و ۲ گیگابایت حافظه‌ی ویدیو را پشتیبانی می‌کند. Fusion همچنین از دایرکت‌ایکس ۱۰ و OpenGL 3.3 پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این برنامه‌، می‌توانید سیستم‌عامل Yosemite را به عنوان سیستم‌عامل اصلی داشته باشید و El Capitan را به صورت مجازی، اجرا کنید. نسخه‌ی Enterprise، شامل ویژگی‌های جدیدی مانند بالاآوردن ماشین مجازی در زمان کمتر، بهبود پشتیبانی از Voip، پشتیبانی برای شبکه‌های مجازی مجتمع و vCloud می‌باشد. با استفاده از vCloud، می‌توانید ماشین مجازی خود را به صورت ابری اجرا کنید.

Workstation 12 Pro و Workstation Player

کاربران پی‌سی می‌توانند ویندوز و لینوکس را با استفاده از Workstation 12 Pro یا Workstation Player مجازی‌سازی کنند. ویژگی‌های جدید این برنامه، شبیه به Fusion 8 برای مک می‌باشد. هر دو محصول از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کنند اما Workstation 12 Pro به شما اجازه‌ی مجازی‌سازی OS X را بر روی پی‌سی‌‌تان به دلیل محدودیت‌های لایسنسینگ، نمی‌دهد. Workstation 12 Pro از ویندوز، لینوکس و دیگر ماشین‌های مجازی WMWare پشتیبانی می‌کند. VMWare مدعی است که این برنامه، بیش از ۲۰۰ سیستم‌عامل را پشتیبانی می‌کند. WMWare می‌گوید که Workstation 12 Pro از لمس و USB 3.0 در ماشین‌های مجازی پشتیبانی خواهد کرد.

این برنامه تا ۱۶ عدد پردازنده، ۶۴ گیگابایت رم، ۸ ترابایت حافظه و ۲ گیگابایت حافظه‌ی ویدیو را پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین از دایرکت‌ایکس ۱۰ و OpenGL 3.3 پشتیبانی می‌کند. در Workstation 12 Pro، عملکرد گرافیک‌ها نیز بهبود یافته است. Workstation 12 Pro، کمی محدود است و مناسب برای کاربرانی می‌باشند که می‌خواهند یک الی دو ماشین مجازی را راه‌اندازی کنند. این برنامه، توانایی اجرا به عنوان یک سرور را ندارد.

قیمت

VMWare Fusion 8 با قیمت ۷۹ دلار در دسترس است و Fusion 8 Pro با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد. کاربران برای بروزرسانی از Fusion 7 به Fusion 8، باید ۴۹ دلار پرداخت کنند و کاربرانی که باید از Fusion 7 Pro به Fusion 8 Pro بروزرسانی کنند، باید ۱۱۹ دلار پرداخت کنند. هزینه‌ی بروزرسانی از Fusion 8 به نسخه‌ی Pro این برنامه، ۱۱۹ دلار می‌باشد.

VMWare می‌گوید که یکی از تفاوت‌های بزرگ بین نرم‌افزار Fusion 8 و نرم‌افزار مجازی‌سازی Parallels Desktop 11، این است که می‌توانید از یک حساب بر روی چند دستگاه استفاده کنید. برای مثال، اگر شما سه مک دارید، می‌توانید از لایسنس Fusion یکسان بر روی کامپیوترهای اپل خود استفاده کنید.

Workstation 12 Player، قیمت ۱۴۹ دلاری دارد و برای بروزرسانی از Player 6 یا Player 7، باید ۷۹ دلار پرداخت کنید. Workstation 12 Pro، قیمت ۲۴۹ دلاری دارد و برای بروزرسانی از Workstation 10 ،Workstation 11، Player 6 یا Player 7، باید ۱۴۹ دلار پرداخت کنید. برای بروزرسانی از Workstation 12 Player به Workstation 12 Pro، کاربران باید ۹۹ دلار پرداخت کنند.

اگر درحال برنامه‌ریزی برای اجرای ویندوز ۱۰ در یک ماشین مجازی هستید، باید یک لایسنس را از مایکروسافت خریداری کنید. مشتریان Fusion 8 Pro و Workstation 12 Pro همچنین ۶۰۰ دلار اعتبار vCloud Air را برای شش ماه دریافت خواهند کرد.

[su_button url=”http://www.techradar.com/news/software/business-software/vmware-add-windows-10-support-to-fusion-8-workstation-12-1302610″]Techradar[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AMIR 2311

ویندوز ۱۰ رو امروز روی یک دستگاه نسبتا قدیمی با ۲ گیگ رم نصب کردم اما خیلی روونه ویندوز ۱۰ هیچ مشکلی هم در نصب و فعال سازیش نبود خیلی راحت در حدود ده دقیقه نصب شد و فعال سازیشم حدود پنج دقیقه ممنون مایکروسافت.

Ali Tohidi

به نظر من virtual box صد برابر از vmware بهتره. نمیدونم چرا بعضی ها از vmware استفاده می کنن. ویرچوال باکس خیلی وقته از ویندوز ۱۰ پشتیبانی میکنه. تازه رایگان هم هست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی