حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه: شاید بروزرسانی ویندوز ۱۰ برای برخی از گوشی‌‌های ویندوزی در دسترس نباشد

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

این روزها خبر‌های مربوط به ویندوز ۱۰ موبایل بسیار زیاد شده است و ما روزانه شاهد انتشار تعداد زیادی شایعه در رابطه با این نسخه از ویندوز ۱۰ هستیم. امروز خبری منتشر شده است که براساس بررسی ما ممکن است تنها یک شایعه‌ی باشد. شایعه‌ای که برخی از دارندگان لومیا‌‌های پایین رده اللخصوص لومیا ۵۳۰ را نگران کرده است.

با ترنجی همراه باشید…

 در فضای اینترنت شایعات بسیاری منتشر می‌شوند و بسیاری از آن‌ها به واقعیت می‌پیوندند. اما همیشه اخباری وجود دارند که ظاهر آن‌ها تنها نشان دهنده‌ی یک خبر مهم است اما هیچ‌گاه رخ نمی‌دهند. امروز قصد داریم خبری را برای شما پوشش دهیم که به نظر ما به احتمال بسیار زیاد یک دروغ و خوراک موقت خبری است. بیشتر شبیه به یک شوخی بزرگ است که برخی از سایت‌های ویندوزی آن را پوشش داده‌اند. اما موضوع از چه قرار است؟

Microsoft-Lumia-640-XL-Review-003

سایت windowsunited که به زبان آلمانی فعالیت می‌کند٬ گزارش داده است که به دلیل فضای کم ذخیره‌سازی اطلاعات در این گوشی ممکن است این گوشی ویندوز ۱۰ را دریافت نکند.

 lumia 530

همچنین این منبع با پشتیبانی مایکروسافت نیز صحبت کرده است و پشتیبانی مایکروسافت در جواب به او گفته است:

ما بروزرسانی برای گوشی‌های مسن‌تر را رسما تایید نمی‌کنیم

اما یک سوال بزرگ و چندین شبهه وجود دارد. بحث ما در رابطه با لومیا ۵۳۰ است نه گوشی‌‌‌های قدیمی. لومیا ۵۳۰ حدودا یک‌سال عمر دارد و نه بیشتر. اگر قرار باشد گوشی‌های قدیمی بروزرسانی نشوند گوشی‌هایی همانند لومیا ۹۲۰ – ۸۲۰ – ۷۲۰ – ۶۲۰ – ۵۲۰ و لومیا ۹۲۸ چطور؟ به نظر ما این‌کار کاملا بعید به نظر می‌رسد زیرا:

Lumia-530-With-Coloud-Bang-Treasure-Tag

۱- در کنفرانس معرفی ویندوز ۱۰ که در مهرماه سال گذشته برگزار شد به صراحت چندین بار اعلام شد که تمامی گوشی‌های ویندوزی دارای ویندوزفون ۸٫۱ می‌توانند به ویندوز ۱۰ بروزرسانی شوند. مایکروسافت همیچنین اعلام کرد که تمامی لومیا‌های دارای ویندوزفون ۸٫۱ و ۸ را به ویندوز ۱۰ بروز خواهد کرد. آیا می‌توان این گفته‌ی مایکروسافت را نادیده گرفت؟

۲- چندین ماه است که شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ موبایل برای اینسایدر‌ها هستیم. در حال حاضر تمامی لومیا‌ها (از جمله لومیا ۵۳۰) قابلیت نصب این نسخه را دارند. مگر می‌شود مایکروسافت نسخه‌ی آزمایشی و پرباگ ویندوز ۱۰ را برای لومیا ۵۳۰ عرضه کند آن‌گاه در هنگام نسخه‌ی رسمی آن را فراموش کند؟ آیا مایکروسافت عقل خود را از دست داده است که با صرف هزینه یک نسخه آزمایشی را به صورت عمومی برای لومیا ۵۳۰ عرضه کند٬ باگ‌های مربوط به آن را برطرف کند و آن‌وقت رفیق نیمه راه شود؟

Lumia 540 dual sim  (11)

۳- گفته می‌شود که به دلیل حافظه‌ی کم لومیا ۵۳۰ این گوشی به ویندوز ۱۰ بروز نمی‌شود. اما اگر این موضوع دلیل اصلی برای عدم بروزرسانی است چرا نسخه‌‌ی آزمایشی به راحتی بر روی آن در حال اجرا است؟ در حالی که سیستم‌عامل جدید ویندوز ۱۰ حجم نسبتا بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

Microsoft-Lumia-430-photos

۴- در سایت‌های معتبر ویندوزی بعضی از کاربران با دیدن لیست گمان کردند که تنها این گوشی‌ها قابلیت بروزرسانی به ویندوز ۱۰ را دارند اما این لیست تنها لیست گوشی‌هایی است که زودتر از همه ویندوز ۱۰ را دریافت می‌کنند. نه همه‌ی گوشی‌هایی که ویندوز ۱۰ را دریافت می‌کنند. البته واژه‌ی حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت برخی را در حالت شک فرو برده است که ما گمان می‌کنیم تنها یک جمله‌ی اشتباه باشد (به استناد همان سه دلیل بالا). البته هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در مورد آن نظر داد. شاید واقعا لومیا ۵۳۰ به ویندوز ۱۰ رسمی مهاجرت نکند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://wmpoweruser.com/microsoft-support-windows-10-mobile-upgrade-for-older-entry-level-lumias-not-confirmed/”]WmPowerUser – تحلیل ترنجی[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
َarsenal

سلام دیه سوال داشتم،ببخشید که به پست مربوط نیس، اما گفتم شاید دوستان اینجا اطلاعی داشتهباشن..
کسی اینجا سرفیس۳ داره؟ کند نمیشه تو محیط دسکتاپ؟و برنامه ای مثه فتوشاپ رو میتونه درست اجرا کنه؟و سوال بعدیمم در مورد باتریشه 🙂 نگران کننده نیس؟
یه مقدار هزینه اش زیاده میترسم بخرم بعد راضی نباشم ضرر بزرگی کنم 😐 ممنون میشم اگه کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه..
باتشکر از دوستان عزیز :rose:

َarsenal

ممنون عارف جان..
والا لپتاپ دارم،سرفیس رو بعنوان تبلت میخام بگیرم و کار سنگینی هم ندارم باش،نهایت در حد همون فتوشاپ.درواقع میخام ایپد رو بفروشم سرفیس بگیرم…در حد یه تبلت…کلا با رندر گیری و اینجور چیزام رابطه ای ندارم…بدجور چشممو گرفته ناکس :)))
اگه بگیرم هم قطعا مدل ۱۲۸ رو میگیرم که ۴ گیگ رم باشه..
بازم مرسی :rose:

mohsen happy

سلام
خوشم میاد عارف دقیقا حرف دل وینفونی ها رو می زنه و دیگه جایی واسه اظهار نظر دوستان نمی ذارن ، ممنونم ازت که حرف دل همه طرفداران ویندوز رو می زنید و ذره ای هم نگاه غیر منطقی و متعصبانه نسبت به محصولات مایکروسافت ندارید ولی حرف دل ما رو می زنید.

mohsen happy

زنده باد برادر
اینکه تو این سایت دوست داشتنی یه نویسنده که مصرف کننده و تحلیل کننده محصولات مایکروسافت هست، قلم می زنه مایه افتخار کار بر های ویندوز ه … من با هر سه سیستم عامل موبایل در کنار هم کار می کنم و کاملا درک می کنم کسی می تونه درباره ویندوز و ویندوز موبایل غیر مغرضانه نظر بده که کاربر حرفه ایی این سیستم عامل باشه… البته می دونم که شما هم با همه سیستم عامل ها کار می کنید… ولی خیالم راحته که تو این سایت یه مدافع موثر داریم… موفق باشی.

bimaqz

من که رو ۵۲۰ وین۱۰ دارم راضیم فقط یکم لگ میزنه بعضی وقتا دیگه همچیش خوبه
البته فقط واس تماس و اس ام اس ازش استفاده میکنم
گوشی دومم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com