حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فرانسه یا آلمان؛ برنده بازار خودروی ایران کیست؟

نوشته

8 سال قبل | 29 دیدگاه | ترنجی

به دنبال دستیابی ایران و گروه ۱+۵ به توافق هسته ای در تاریخ چهاردهم جولای، نگاه غول های خودروسازی جهان به سمت بازار ۸۰ میلیون نفری ایران برگشت. بازاری که می تواند بسیاری از این شرکت ها را از بحران های اقتصادی نجات دهد و ایران را پس از سال ها تحریم، مقصد فروش خودروهای این شرکت ها کند.

بدون شک نمی توان نقش لابی گری شرکت های خودروسازی کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه را در دستیابی به توافق هسته ای نادیده گرفت. سیاستمداران دو کشور در طی این سال ها همواره از سوی سهامداران بزرگ شرکت های خودروسازی تحت فشار بوده اند تا با رفع تحریم ها علیه ایران بار دیگر خودروهایشان را روانه بازار بزرگ ایران کنند.

دور از ذهن نیست که شرکت های خودروسازی آلمان و فرانسه رقابت آشکاری برای تصرف بازار پرمصرف ایران داشته باشند. شرکت های بزرگ خودروسازی این دو کشور به خوبی می دانند که بازار ایران می تواند سود بسیاری را راهی چرخه تولید این شرکت ها کند.

از سوی دیگر ضعف تولیدات خودروسازی داخلی به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالا برای مصرف کنندگان، این امید را برای خودروسازان اروپایی ایجاد کرده است که پس از رفع تحریم ها بتوانند جایگزین خوروهای داخلی ایران شوند.

در دوران تحریم ها این خودروسازان چین بودند که با ورود خوروهای نسبتا ارزان قیمت و نه چندان محبوب در میان ایرانیان جای خالی خودروسازان اروپایی را پر کرده بودند، اما؛ ایرانیان که همواره خواهان خرید اتومبیل های غربی بوده اند این بار با رفع تحریم ها چشم به خودروهای اروپایی دوخته اند.

به دنبال دستیابی ایران و شش قدرت جهانی به توافق هسته ای و با لغو تحریم ها علیه ایران در آینده ای نزدیک، هیات های تجاری دو کشور آلمان و فرانسه با سفر به ایران اولین قدم برای ورود به عرصه رقابت با یکدیگر را برداشتند.

logos

تنها چند روز پس از امضای توافق هسته ای در وین، هیات ۶۰ نفری آلمان به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور برای تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی راهی ایران شدند.

به دنبال سفر هیات بزرگ تجاری آلمان به ایران، تحلیل گرانی که بر نقش سازنده این کشور در دستیابی به توافق هسته ای تاکید می کردند بار دیگر چرایی این نقش را در ظرفیت های بازار ایران برای استقبال از خوروسازان آلمانی می جستند. بی دلیل نبود که فرانک اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، بیش از سایر مذاکره کنندگان اروپایی در گفت و گوهای هسته ای نسبت به پایبندی ایران به تعهداتش ابراز خوش بینی می کرد.

بر کسی پوشیده نیست که آلمان به عنوان قدرت برتر اقتصادی اروپا در سیاست خارجی، همواره گوشه چشمی به مدیران صنایع داخلی و غول های خودروسازی خود دارد. این بار هم منافع اقتصادی و چرخیدن چرخ های صنایع بزرگ آلمان همچون چراغ راهنمایی در مسیر راه سیاست گزاران خارجی می درخشید. راهنمایی که بی شک اقتصاد آلمان را که روز به روز در حال بزرگ شدن است به زودی منتفع خواهد کرد.

بدین ترتیب ده شرکت بزرگ آلمان نظیر لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد و ده ها شرکت کوچکتر آلمانی نمایندگانشان را راهی ایران کردند تا اولین برداشت کنندگان محصول توافق هسته ای غرب با ایران باشند. هیات تجاری آلمان با دیدار با وزیر نفت، وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن، تجارت و وزیر نیرو در ایران مراتب اشتیاق خود را برای آغاز جدی مراودات تجاری با تهران نشان دادند.

گفتنی است؛ فدراسیون صنعت و تجارت آلمان اعلام کرد که قرار است طی سه یا چهار سال آینده صادرات این کشور به ایران را به بیش از ده میلیارد یورو افزایش دهد. این حجم از صادرات به نوبه خود اهمیت بازار ایران برای تولیدکنندگان آلمانی را آشکار می کند.

حضور نمایندگان شرکت های خودروسای مرسدس بنز و فولکس واگن به همراه معاون صدر اعظم آلمان در ایران بیش از هر کسی توجه فرانسوی ها را به خود جلب کرد. خودروهای فرانسوی نظیر رنو و پژو سیتروئن سال ها بازار ایران را تصاحب کرده بودند. با این حال آنها اولین خودروسازان غربی بودند که پس از اعمال تحریم ها بازار ایران را ترک کرده بودند و حال باید بار دیگر برای رقابت با آلمانی ها به بازار پرمصرف ایران برمی گشتند.

شرکت های خودروسازی فرانسه که اولین ترک کنندگان بازار ایران در زمان تحریم ها بودند، اینک باید منتظر عواقب این رفتار خود باشند. در همین رابطه مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد: «سوابق گذشته شرکای فرانسوی و نحوه رفتار آنها با خودروسازان ایران در شرایط تحریم ها مدنظر قرار گرفته و مطابق آن در قراردادهای جدید تدابیری می اندیشیم که آنها به سادگی نتوانند بازار خودروی ایران را ترک کنند.»

68de13dd5f6e4e668b32bffcdac55294

سرانجام توافق هسته ای در وین امضا شد و زمینه برای لغو تحریم ها علیه ایران به وجود آمد. ژان کریستف، مدیر بخش خاورمیانه ای پژو از پیشرفت مذاکرات با ایران برای آغاز مبادلات تجاری خبر داد. وی وعده داد که ایرانی ها باید منتظر یک «جهش نسل» در خودروی پژو باشند.

با این حال نباید نادیده گرفت که پیش از اعمال تحریم ها، خودروسازان فرانسوی نظیر رنو و پژو سیتروئن بودند که بیشترین سهم از بازار ایران را به خود اختصاص داده بودند. پژو در سال ۲۰۱۴، سهم ۲۹ درصدی از فروش خودروهایش در ایران را داشت. دور از ذهن نیست که پس از رفع تحریم ها این خودروسازان فرانسوی باشند که بیشترین سهم بازار را از آن خود کنند. شرکت پژو قصد دارد سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به ایران بفروشد و بازار ایران با توجه به سابقه ای که از آن سراغ داریم، پتانسیل استقبال از این حجم از خودرو را دارا است.

گفتنی است شرکت های خودروسازی فرانسوی به ایران وعده داده اند که این بار با تکنولوژی جدیدی وارد بازار می شوند. شرکت های فعلی، مدل های قدیمی تر این خودروها را مونتاژ می کنند. این در حالی است که در آینده ای نزدیک با برداشته شدن فشار تحریم ها، نسل جدید خودروهای فرانسوی جایگزین خواهند شد و انتظار می رود که مصرف کنندگان ایرانی مانند قبل از آنها استقبال کنند.

در پایان می توان متذکر شد که آنچه در حال حاضر حائز اهمیت است، نحوه تعامل ایران با خودروسازان غربی است. اینکه ایران بتواند با سیاستی دقیق از پتانسیل بازار بزرگ خود برای امتیازگیری از شرکت های خودروسازی غربی استفاده کند، امری است که باید منتظر ماند و دید. شاید بتوان امیدوار بود که رقابت خودروسازان غربی برای تصاحب بازار ایران، زمینه را برای بهبود کیفت خودروهای مصرفی در ایران، صرفه جویی در مصرف انرژی و کمک به حفظ محیط زیست فراهم کند.

 [button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=7154″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]MACHINEMAG[/button]

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S-M-B

دوستان یه نظر سنجی کوتاه.شما ماشین های کدوم کشور رو میپسندید؟
۱٫فرانسه
۲٫المان

………..
خودم آلمان،BMW

S-M-B

ممنون از راهنمای تون اقای رحمانی. :rose:

pooyat77

۳.امریکا
شورلت B-)

monarch

ندید میگم شرکت های فرانسوی و حتما پژو دوباره برمیگرده نه به خاطر کیفیتش
بلکه به خاطر این که بلده چه طوری راه خودش رو باز کنه و اجناس بنجلش رو به ایرانی ها بچپونه
تنها خودرو ساز غربی که حاضره از همه استاندارد ها عقب بکشه پژو هست
یکی از دلایلی که شرکت های دیگه تو ایران کار نمیکنن عدم پایبندی شرکت های ایرانی به کیفیت و استاندارد هست چون شرکت های ایرانی میخوان ماشین بی کیفیت رو با قیمت جهانی بلکه چند برابر اون بفروشن ولی فقط پژو حاضره میشه زیر بار این قضیه بره

Dr.Zed

آئودی A6 رو مونتاژ کنن. قول میدم ۱۰۰هزار دستگاهشو یه جا بخرم:|

پویا رحمانی

واقعا A6 یکی از بهترینهاست منم با شما موافقم
در یکی از همین کشورهای همسایه خدا قسمت کرد همزمان لکسوس RS350، بی ام دبلیو ۵۳۰i و آئودی A6 رو سوار شدم واقعا تجربه سواری A6 تجربه ای خاص و متفاوت بود

ramin.tomcat

شکی نیست که پژو (متاسفانه) و رنو(خوشبختانه) در ایران خواهند بود،چون پژو چندین محصول تولیدی در ایران خودرو داره و ایران خودرو هرگز خط تولید پژو رو کنار نمیذاره.پژو سیاست های مدیریتیش به ایران خیلی شباهت داره،چون برای برندشون اهمیت قائل نیستن و فقط سود رو میشناسن،اما رنو اجازه نمیده برندش روی هر خودرو بی کیفیتی نصب بشه و بشدت روی کیفیت نظارت داره (مثال خوبش تندر )
اما با اون بخشی که گفته مثل همیشه ایرانی ها از پژو استقبال میکنن مخالفم! ببینید شما با پول حدود ۳۰ت چه انتخواب هایی داری؟ خانواده پژو ۴۰۵ – خانواده سمند (که همون ۴۰۵ هست) – پژو ۲۰۶ – رانا (که همون ۲۰۶ هست) – پژو پارس (که اینم بر خلاف دیدگاه عمومی یه ماشین جدید نیست و فیس لیفتی از ۴۰۵ اونم به دست خود ایران خودرو هست)
میبینید؟ مشتری ایرانی چاره ای بجز خرید از خانواده پژو نداشته تاحالا مگرنه کسی به این ماشین ها نگاه هم نمیکرد اگه بازار آزاد بود

Moazez

آلمان خیلی بهتره خدایی.ولی از همه بیشتر راه خودروهای ژاپنی باید باز بشه چون تنوع خودروهای ژاپنی و کیفیتشون مشحره. تو خود اروپا خودروهای ژاپنی سلطنت میکنن.

ehsan sony

خودرو های ژاپنی هم با کیفیتن هم قیمت رقابتی تری نسبت به خودروهای انگلیسی و المانی دارند ولی از لحاظ کیفیت هیچ جای دنیا بهتر از المان نیست نه تو خورو فقط تو وسایل دیگم تا ندارند المانیا در کیفبت ولی قیمتاشون بالاتره ولی مطمعن باشیند هرچقدر پول بابت چیز المانی بدین ارزششا داره

SFM

نکنه سونی هم ماشین میزنه ما خبر نداریم!!!!
خدا وکیلی چطوری ژاپن و با آلمان توی صنعت خودروسازی مقایسه میکنی؟
تویوتا و نیسان و میتسوبیشی و هوندا
بنز و بی ام و و آئودی و فولکس واگن و پورشه

ali221488

چرا به سونی ربط میدی اینو اخه .تعصب تا این حد !!!(من فن سونی نیستم میتونی از نظرام متوجه شی )
ولی ژاپن توی زمینه خودرو چیزی از المان چیزی واسه مصرف کننده ایرانی کمتر نداره (اگر بیشتر نداشته باشه ) منتها اینا کمتر خودروی سوپر اسپورت میزنن پس بعضی نتیجه میگیرن که ژاپنیا توی خودرو از المانیا عقبن !!! شما همون فولکس واگن (سومین خودرو ساز بزرگ دنیا ) که بیشتر محصولاتش خودرو های تو رنج عادی هستن (از لحاظ قیمت میگما ) رو با تویوتا مقایسه کن متوجه میشی
در ضمن عزیزم بهتره بدونید بزرگترین شرکت خودرو سازی دنیا تویوتاست (ژاپنیه ) همونی که شما میگی با شرکتای المانی قابل قیاس نیست !!

ehsan sony

البته در بعضی از کشورهای اروپایی نه همشون اگه نمیدونستین بدونین خود ژاپنیا و کره ایها بعضی از قشرهای خاصشون که به تولید ملیشون اهمیت نمیدن خودروی المانیی داره سروری میکنه و اونارا به خودروی ملیشون ترجیح میدن

Moazez

وقتی از ۱۰ برند برتر دنیا ۵ تا ژاپنی توش هست یعنی این کشور قطب اصلی خودروسازی دنیاست. ارزش برند تویوتا دو برابر بنز هست فقط. خدایی لوکس ترین ماشینارو الان دارن لکسوس و اینفینیتی میسازن. وقتی تو اروپا،آمریکا و آسیا و آفریقا خودروهای ژاپنی دارن سلطنت میکنن این یعنی ژاپنسها بهترینن. از هرماشین بازی بپرسی بهترین شاسی بلند چیه میگه لندکروز، از هر وانت بازی بپرسی بهترین وانت چیه میگه تویوتا. الان اینفینیتی سلطان طراحیه. طراحیاش انقدر جلو هستن که بهشون لقب فضایی میدن. هوندا آکورد پرفروش ترین سدان آمریکا شد. ژاپنیها کم اصطحلاک ترین خودروهای دنیارو میسازن.

ehsan sony

ژاپن تو فروش جلوتر از المانه ولی این به معنی پاینتر بودن کیفیت اونا نیست چون قیمت ژاپن رقابتی تره و خودروهای المانی برای قشر متوسط تا مرفه معمولا خودرو تولید میکنن و این در حالیه که خودروسازای ژاپنی بیشتر برای قشر پاین یا متوسط خودرو تولید میکنن بهترین وانتم مال کمپانیهای امریکایی مثل gmcو شورلت یکم تحقیق کن بعد حرف بزن با کیفیت ترین شاسی بلندام رنج رور انگیلیسن در ضمن بین ده برند برتر دنیام پنجتا ژاپنی توش هستم جوک جالبی بود در ضمن اگه میخوتستی بدون تو گوگل سرچ کن ببین امار سوار شدن ماشین المانی تو ژاپن و کره چغدر بالاست المانیا در طراحی خودروهم هرسال بیشترین جوایزا میبردند وبیشترین رکوردای گینس در مورد اوتومبیلم برای المانیاست و همینطور جایزه ی کم مصرف ترین و نواور ترین و ایمن ترین و راحت ترین ماشینای دنیام برای المان B-)

Moazez

دوست عزیز شنیدی میگن کم اصطحلاک ترین ماشینای دنیا و با کیفیترینارو ژاپن میسازه؟ این یعنی بخاطر ارزونیشونه. مثلا کجای لکسوس lfa با ۵۰۰ هزار دلار مثلا ارزونه، یا سری rx و lf es کجاشون ارزونه که پرفروشترین ماشینای آمریکا هستم، یا هوندا آکورد و اینفینیتی کجاشون آرزونه درحالی که پر فروش ترین هستن؟ آمریکا شرکتایی مثل فورد داره که خیلی قابل احترامن ولی این شرکتا جاشونو دادن به ژاپنیها. مثلا خود آمریکایی ها در وانت تویوتارو بیشتر از برندهای خودشون قبول دارند. اینم لیست ۱۰ برند برتر سال. http://farnet.ir/1394/03/109131/toyota-remains-most-valuable-auto-brand/
ژاپنی ها انقدر پشتکار قوی دارن که شرکتی مثل هوندا فقط سه بار با خاک یکسان شد ولی باز خودشو از نپ ساخت و تبدیل به قدرتمندترین شد. تویوتا برندی هست که بیشترین ثبت پتنت خودروسازی دنیارو داره. تمام برندها قابل احترامن ولی فعلا دنیا دست ژاپنه.

mehrdad007

احسان سونی
حرفات چقد خام و خنده داره!!!!
کیفیت آلمانیا از ژاپنیا بیشتره؟!
فروش بیشتر ژاپنیا بخاطر اینه که ژاپنیا خودرو اقتصادی تولید میکنن؟!!!!! مگه آلمان فولکس واگن نداره؟ چرا بازار آمریکا دست تویوتا و هونداست؟ چرا کل اروپا دست نیسان و بعدشم تویوتاست؟!
(واسه تمام اینا لینک و منبع محفوظه)
میرسیم به مقوله کیفیت، دوام و باقی مسایل.
چطور از بیابون و جاده گرفته تا مرکز امداد و نجات و اداره پلیس و مشاغل سخت و جنگ، جنگ میدونی چیه یا نه؟ توی همه ی اینا از تویوتا استفاده میشه جون سگجون تر از تویوتا ساخته نشده. ماشینی که چند دهه هم کار کنه هنوزم مثل روز اولشه. آلمانیا به هیچ وجه زیر این فشارا نیمتونن کمر راست کنن شما بخر برو آفرود اگه میتونی! با یکی که suv تویوتا یا نیسان داره برو. عملا شوته آلمان توی افرود. هیچ منبعی نمیتونی به من بدی که ثابت کنه کیفیت خودروی آلمانی از ژاپنی بیشتره ولی من تک تک حرفام را حاضرم لینک بدم. ضمن اینکه سری لوکس خودروهای ژاپنی یعنی لکسس، آکیورا، اینفینیتی بارها مقایسه های اجمالی و تخصصی بینشون صورت گرفته با لوکس های آلمانی و در بعضی از تست ها ممکنه اینا پیروز شده باشن و در بعضی ها هم اونا. اینکه بخوای کل صنعت خودروسازی دو کشور را با هم مقایسه کنی خنده داره، کار من و شما نیست که محکم بگی آلمان از ژاپن بهتره و اینجوری وجهه خودت و کامنتت را خراب کردی. یکم بیشتر راجبه خودروی ژاپنی تحقیق کن. شب خوش

Moazez

ایول آقا مهرداد

fardidfattahi

برنده هر که باشد، بازنده ی همیشگی از پیش معلومه

ملت سلح شور وطن آریایی

Ari khan

امیدوارم که برنده آلمان باشه :yes:

riofarina

۱۰۰ در ۱۰۰ آلمان
اول آلمان بعد ژاپن بعد آمریکا این سه تا بیان بسه.
خود فولکس یا تویوتا یا فورد و جنرال موتورز تنوع محصولاتشون اونقدر بالاست تنهایی کل نیاز یک کشور و به هر نوع و هر کلاس خودرویی تامین میکنن.

milad.tech

امیدوارم آلماان ها بیان که اسطوره مهندسی هستن تو خودروسازی.
واقعا اتوموبیلهاشون یه سروگردن بالاتر از تمام دنیاست.
اما خب واقعاً محصولاتشون گرونه.شاید ولس واگن بتونه با محصولات پایین رده بازار خوبی رو به دست بگیره.
البته اونم با محصولاتی که تو برزیل تولید میکنه.ولی اگه تو ایران هم مونتاژ کنه که دیگه نور الا نور. :good:

ehsan sony

دوست عزیز مهرداد ومعززتحفیقما کردم درمورد خودروهای ژاپنی والمانی این شمایین که باید تحقیق کنین
در موذد فروش تو امذیکا بهتر جوک نگین وقتی اطلاع ندارین ژاپن بیشتر تو خودروهای معمولی مثل تویوتا یاریس وکمری فذوشش بیشتر کی گفته lfaفروشش بیشتره اگه نمیدونستین بدونین کم اصطحلاک ترین خودروهام المانیا تولید میکنن و کارخانه ی بوگاتی که شاهکار اتومبیل درالمانه و همین بنزا تبغ ادهای چند مجله ی اتومبیلی گفتن خدا میدونه بخاطر این فنر بندی نرمش که هنوز رازش کشف نشده چقدر خودروسازهای ژاپنی و کره ای باز کردن تا اخرین قطعه شا و بی ام و هر سال جایره های طراحی درو میکنه در ضمن معزز اینم بدون فروش بیشتر نشونه ی کیفیت و برتری نیست همینطور که در سونی نیست شاهکار یعنی طذاجی بی ام و شاهکار یعنی فنر بندی بنز شاهکار یعنی سوپر اسپرتایی مثل پورشه ۹۱۱و بوگاتی ویرون شاهکار یعنی لوکس بودن سری اس که بیشتر سیاستمدارا وقشر مرفه و ….چه در امریکا و اروپا و خود ژاپن برای سیاستمدارا این ماشینا سوار میشن شاهکار یعنی ایمنی که بی ام و و بنز و ولوو سه کمپانی پیشتازشن ولی ولوو سوعدیه شاهکار یعنی یعنی دوست داشت ترین ماشین تاریخ به اسم فولکس واگن غورباقه یادتونه که قبلا نسلای قبل همین فولکس واگن غورباغه تو ایرانم بود شاهکار یعنی قدرت و امکانت Amg بنز و سری Mبی ام و در کنار لوکس بودن وقدرت :yes: B-) شاهکار یعنی استاندارد یورو شیش و هفت بی ام و در الایندگی این خودروها هیبریدی نیستن ولی استاندارثشون خیلیی بالاس لطفا تحقیق کنین و بعد حرف خام بزنین مهرداد جاااان

Moazez

واقعا در این حد اطلاعاتت کمه که نمیدونی پرفروش ترین ماشینای دنیا ژاپنی هستن.اطلاعاتت خیلی ضعیفه بردار سعی کن با حقیقت بیشتر کنار بیای و تحقیقات کن. کم اصطحلاک ترین ماشینای دنیا ژاپنی هستن. اتفاقا ماشینای آلمامی به پرخرج بودن معروفن. آلمان خیلی خوبه ولی به ژاپن اصلا نمیرسه. میدونستی سوپراسپرتی مثل lfa رو هر قطعش نزدیک به ۱۰۰۰ بار فکر شده؟!! میدونستی بهترین خودروی کوپه gt86 هست؟ با حجم موتور ۲ لیتری قدرت ویران کننده ای داره و بقول جیمز می این بهترین ماشینیه که تو عمرم سوار شدم و در مورد lfa میگه همیشه حسرت سوار شدن این ماشینو داشتم. آلمان تو خوابشم نمیتونه مثل ماشینای ژاپنی بسازه. چون اگه میتونست فولکس واگن خودشو نمیکشت تا به تویوتا برسونه فروششو. فروش ماشین عین گوشی نیست که با هزار دغل و دروغ و دستکاری و حیله یک نفر ماشین انتخاب کنه ماشین کاملا مشخصات بازی داره و اگه یکی میخواد انقدر پول بده ۱۰۰% روش فکر میکنه. پس وقتی از ۱۰ برند دنیا نصفش ژاپنیه این یعنی رودست خودروهای این کشور نداریم. وقتی پر فروش ترین خودروهای اروپا،آمریکا و آفریقا و آسیا ژاپنی هستن یعنی شکی نیست در کیفیت خودروهاش. بخاطر قیمتم نیست چون اگه بخاطر قیمت بود همه کره ای میخریدن. بخاطر کیفیت بسیار بالا،خدمات خوب هست. ماشینایی مثل ماکسیما،هوندا آکورد و کمری فکر نمیکنم ارزون باشن یا suv های هوندا و نیسان و تویوتا فکر نمکینم ارزون باشن ولی همینا در صدر فروش هستند. داداش تحقیق کن تعصبی تصمیم نگیر. بهت پیشنهاد میدم سایت پدال زیاد سربزن و مطالبشو بخون چون تو آمار فروشم که حتی یک فرد آماتور داره نداری و میگی پرفروش ترین ماشینای آمریکا ژاپنی نیستن. اگه آلمان به ژاپن میرسید شک نکن الان اون پرفروش ترین بود.

ehsan sony

معزز چرا حالا اینقد جوش میاری اتفقا من سایت پدال زیاد سر میزنم و از حرفات فهمیدم این تویی که تازه با این سایت اشنا شدی ویک کلام کامنتت از جوکم خنده دار بود کمری گرونه واکوراد وتویوتا ماشیناش گرونه بهتره یکم تحقیق کنی چون این ماشینا برای قشر متوسط وپایین امذیکاییاس اینم بدون اگه هرکسی مثل امثال تو بی ام و بنز سوار بشن که دیگه بی ام و و بنز نیستن خخخخ اتفقا هموند عاشق پورشس و کلارسونم عاشق سری s و تو خود سایت پدالم گفته المانیا رهبر وپیشرو صنعت اتومبیلن بعد خودت حرف سایتیا که با سرکوفت اسمشا میاری نغز میکنی این نشون میده متعصبی و برای تعصبت حاضری تهمت بزنیا دروغ بگی ویک کلام من دیگه بحثم با تو که الان بهم ثابت شد دروغ گوییی متعصب بیش نیستیا ادامه نمیدم just germany B-) B-)

mehrdad007

همینکه اسم کره را کنار ژاپن آوردی کافیه دیگه تا جوابی بهت ندم.. متاسفانه اقتضای سنت ایجاب کرد اینارو سرهم کنی!
ما میگی تو جنگ تویوتا میبرن، لب مرز تویوتا میبرن، آمریکا کل مراکز امداد و نجاتشو به تویوتا مجهز میکنه، تو معادن تویوتا و نیسان پیکاپ میبرن چون مرگ ندارن.
جنرال موتورز و تویوتا خودشونو کشتن تا به تویوتا برسن.
جالبه تو هر لیستی از جایی میزنه بیرون لکسس صدرش ایستاده بعنوان بی نقص ترین و با کیفیت ترین خودرو اما جنابعالی رو هوا حرف میزنی خب مشخصه سند نداری ارائه بدی میبافی میری جلو.
حالا مونده تا آلمان به افتخارات شاهکارهایی مثل نیسان gtr و لکسس lfa و میتسوبیشی لنسر اوو و سوبارو… دست پیدا کنه. من آمار فروش ژاپن را میدم دستت انقد ژاپن ژاپن نکن خواهشا پکیدیم از خنده :)) ژاپنیا محصولات با کیفیت خودشون را ول نمیکنن از رقیب محصول بخرن این موضوع با منطق مغایرت داره. فقط تو گوشی دیده شده اپل و سونی رقابت دارن تو ژاپن وگرنه هیچ محصولی در هیچ زمینه ی دیگه نیمتونه اونجا شاخ و شونه بکشه برا محصولات وطنیشون. تا این حد تعصب دارن…
راستی فروش تو آمریکا را فقط در حد یاریس؟ :))))
اینم اوج هوش تو بود دیگه. ببین فقر اطلاعات چه کرده با ملت!!!!

ehsan sony

ممنون جوک های جالبی گفتی فقط بهت توسیه میکنم یه بار دیگه کامنتاما با دقت بخونی بای

amir1374

سلام بچه ها.من یک گروه دارم مربوط به اخبار تکنولوژی هرکس که دوست داشت به واتس آپ یا تلگرام من پیام بده. ۰۹۳۹۷۳۷۰۷۰۲

alirad

همیشه فکر میکردم خودروسازایه آلمانی بهترینن. ولی این خودروسازها با حاشیه سود بالایی که دارن محصولاتی با کیفیت متفاوت میزنن و مسلا برای کشور خاص با کیفیت پایینتر میزنن که نمونش استرالیا که واقعا لوکس سازی مس بنز و آئودی مشکلاتی پیدا میکنن که دچار تناقض میشی آیا این خودرو آلمانیه با اینکه خوب پولی هم میگیرن ولی کیفیت یه آلمانی رو نداره. و این مسئله واقعا از آلمانی سازها زدتون میکنه که جاهایی مشکل داره خودروهاشون که حتی چینیا هم کیفیتشون بالاتره تو اون موارد. واین تولید متفاوت باعث شده لوکس سازایه ژاپنی که فقط ی کیفیت رو تولید میکنن جاهاشون رو بگیرن. بنظرم ژاپنیایی مسه میتسوبیشی که محصولاتش از لحاظ الکترونیکی چیز بالایی ندارن ولی کیفیت و لذت سواریشون واقعا بالاست برا کشوری مسه ایران خوبن که. نیاز به محصولات با عمر بالا دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....