حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی مک بوک ۱۲ اینچی رتینا؛ اسمش عشقه

نوشته

8 سال قبل | 26 دیدگاه | ترنجی

پرو؟ ایر؟ پرو با صفحه‌نمایش رتینا؟ این‌ها گزینه‌هایی بودند که تا پارسال اگر می‌خواستیم یک لپ‌تاپ مک بخریم، پیش و رویمان بود. اما اپل در کنفرانس چند ماه پیش، این رویه را تغییر داد! به گونه‌ای که باید یک مک بوک خالی را هم به آن اضافه کنیم؛ توضیح هارا بارها داده‌ایم و تنها یک چیز مانده است! آن هم بررسی این نوت بوک فوق‌العاده به زبان و حس ترنجی است. این بار هم ترنجی پیشگام شده و برای اولین بار بین سایت‌های پارسی‌زبان، برای اولین بار این نوت بوک را زیر قلم خود برده است. اگر شما هم مانند ما هیجان‌زده هستید تا متوجه شوید این لپ‌تاپ با سخت‌افزارش چند مرده حلاج است، ترنجی را در ادامه مطلب دنبال کنید! ما مک بوک هارا دوست داریم و به دلیل طراحی حرفه‌ای آن‌ها، این دستگاه هارا عشق خطاب می‌کنیم.

طراحی، طراحی و نگاه کلی…!

IMG_1607

شاید طراحی، علاوه بر سیستم‌عامل از مهم‌ترین نکات تمایز کامپیوترهای مک باشد. پیش‌ازاین مک بوک ایر با دو سایز ۱۱ و ۱۳ اینچ عرضه شد که امسال آپدیت با به‌روزرسانی سری MacBook، اولین نوت بوک مک ۱۲ اینچی با صفحه‌نمایش رتینا عرضه کرد. پیش از این کاربران باکیفیت و طراحی نمایشگر سری Air مشکل داشتند که متأسفانه اپل، این سری را آپگرید نکرده و یک خط تولید جدید، راه انداخته است. در مک بوک، حاشیه‌ها کم شده که همین امر باعث سایز بسیار کوچک این دستگاه نسبت به‌اندازه صفحه‌اش، شده است. در این سری مک بوک، رنگ‌هایی مانند خاکستری، طلایی و نقره‌ای وجود دارد که باعث زیـــــــــــبایی هرچه بیشتر آن شده‌اند. توجه داشته باشید که در سری‌های گذشته، تنها رنگ نقره‌ای موجود بود.

IMG_1689

سایز بسیار کوچک این دستگاه در کنار صفحه‌نمایش با اندازه مناسب، باعث شده است که این لپ‌تاپ دوست‌داشتنی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل‌ونقل حساب شود. اگر بخواهید بدانید، وزن این دستگاه ۹۲۰ گرم است؛ به همین خاطر آن را می‌توان یک آلترابوک فوق‌العاده سبک نام برد. ضخامت دستگاه هم خارق‌العاده است به گونه‌ای که شاید در ابتدا باور نکنید که این، یک لپ‌تاپ نسبتاً قدرتمند‌ است. طبق اعلام اپل ضخامت این دستگاه در ضخیم‌ترین قسمت، ۱۳٫۱ میلی‌متر است که در نازک‌ترین بخش‌ها به زیر ۱ میلی‌متر می‌رسد.

IMG_1639همان‌طور که در تصویر بالا دیدید، در سمت راست دستگاه دو عدد محفظه میکروفون وجود دارد و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز جای خوش کرده است. در آن‌طرف دستگاه تک پورت USB-C مشاهده می‌گردد. USB -C که پورت‌های Power، USB ، Display، HDMI و VGA پشتیبانی می‌کند، پس با خرید یک تبدیل می‌توانید با آن پورت هم شارژ کنید، هم انتقال دهید و هم از امکانات تصویری استفاده نمایید ( برای مثال مک خود را به ویدیو دیتا پروژکتور متصل نمایید) پورت یاد شده انتظار می‌رود تا آینده‌ی نه‌چندان دور به یکی از استانداردهای آلترا بوک ها تبدیل شود که در آن صورت شاهد عرضه مبدل‌های بسیار زیادی خواهیم بود.

IMG_1634پورت یادشده آن‌قدر کوچک و جذاب است که شاید آرزو کنید چرا آن را در دیگر دستگاه‌ها نمی‌بینید. البته باید با محدودیت‌های آن کنار بیایید. مثلاً همیشه در جیبتان یک مبدل کوچک بگذارید که بتوانید فلش‌ها و… را به‌راحتی در مک‌تان مشاهده کنید. در حین کنفرانس معرفی این دستگاه، اپل به‌صراحت اعلام کرد که این دستگاه چندین سال از زمان عرضه‌اش جلو است؛ شاید به دلیل نازکی و استفاده از این پورت باشد.

خب بگذریم و برسیم به جذاب‌ترین بخش مک بوک. بی‌اغراق می‌گوییم که کیبورد این دستگاه چیز عجیبی است! چیزی شبیه به یک جادو. اپل اعلام کرده است که در ساخت کیبورد این فسقلی از مکانیزمی تازه به نام پروانه بهره برده که عجیب است! به‌گونه‌ای که آن‌قدر احساس راحتی می‌کنید که دلتان می‌خواهد تایپ کنید. این همان چیزی است که من را وادار به خرید این دستگاه کرد.

IMG_1612

کیبورد مک بوک بسیار نازک‌تر شده و نسبت به دیگر مک ها، از ضخامت کمتری برخوردار است. بااین‌حال به دلیل مکانیزم جدید باعث شده است که تعادل بهتری میان تایپ کردن مشخص باشد و همین امیر باعث سهولت کاربری می‌شود. به نظر ترنجی، بهترین قسمت مک بوک کیبوردش است.

IMG_1650به کیبورد فوق العاده مک بوک در بخش دیگر نیز نگاهی دوباره می‌کنیم.

صفحه نمایش رتینا؛ شبکیه چشم

IMG_1707

این مورد نیز باعث شد که دقایقی نتوانیم چشممان را از نگاه کردن به مک بوک بازداریم؛ روی این فسقل مک یک صفحه‌نمایش رتینا با رزولوشن نسبتاً عجیب ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ روبه‌رو هستیم که اگر بخواهیم آن را با حروف معادل‌سازی کنیم باید بگوییم که نزدیک به WQHD است! این محصول واقعاً لوکس است و نسبت به مک بوک ایر از حاشیه‌های کمتری در اطراف نمایشگر برخوردار است که به طراحی بهتر کمک بسزایی کرده است.

IMG_1739

تراکم پیکسلی مک بوک ۲۲۶ PPI بوده که می‌توان گفت تقریباً برابر با مک بوک پروی ۱۳ و ۱۵ اینچ است که تجربه بسیار خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد.  دستگاه اپل نیز مانند سایرین دارای صفحه‌نمایش براق بوده و روشنایی خوبی دارد. طبق برآوردها مک بوک ۱۲ اینچی با صفحه‌نمایش رتینا روشنایی برابر با ۳۲۵ تا ۳۴۵ دارد که رقم خوب و مناسبی جهت استفاده زیر نور شدید آفتاب به‌حساب می‌آید. همان‌گونه که گفته شد، صفحه‌نمایش براق است که بازهم به نظر می‌رسد بتواند در مکان‌های پرنور یا نور آفتاب مقاومت خوبی کند و عملکرد خوبی جای گذارد. در واقع این شدت روشنایی به هیج وجه برای مکان‌های داخلی و اتاق مناسب نیست و برای اذیت نشدن چشم‌هایتان باید نور آن را کم کنید.

IMG_1644اپل سیاست های خاصی دارد و یکی از آن ها مخفی نگه داشتن نام سازنده نمایشگر است. از این رو هنوز مطمئن نیستیم ساخت صفحه نمایش رتینای مک بوک ساخت کدام شرکت است؛ اما چیزی که اپل در کنفرانس به طور رسمی اعلام کرد آن بود که این نمایشگر نازک ترین ساخته اپل بوده است. صفحه نمایش فوق العاده مک بوک، ۳۰ درصد مصرف باتری کمتری دارد و نزدیک به ۱۷۸ درجه امکان دید بدون کاهش غلظت رنگ ها، به کاربر می‌دهد.

IMG_1742رنگ ها با وجود روکش براق نمایشگر کاملا زنده و دقیق به نظر می‌رسد و کم و کاستی در این نظر دیده نمی‌شود. صفحه نمایش ۱۲ اینچی کمی کوچک بوده اما مسلما کاربرانی که قصد خرید این الترا بوک را دارند گزینه های دیگر را به خوبی مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده است. اگر  شما صفحه نمایش بزرگ تری در کنار رزولوشن رتینا می‌خواهید، مک بوک پروی رتینا ۱۵ اینچ یا ۱۳ اینچ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته باید با وزن و ضخامت نسبتا زیاد آن کنار بیایید و هزینه بیشتری برای این دسته از محصولات بپردازید.

IMG_1689دوربین؟ سیب زمینی!

از همان روز اول معرفی مک بوک یک چیز توجه مارا به خود جلب کرد و آن هم دوربینی با کیفیت ۴۸۰p بود؛ به زبان دیگر شما یک دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی در لپتاپ لوکستان دارید. اما شخصا خود من کسی را ندیدم که در برج میلاد با آلترابوکش مشغول سلفی گرفتن باشد و همان جا بنویسد ” من و برج همین الان یهویی”. این روز ها انقدر دوربین موبایل پیشرفت کرده است که دیگر حتی نیازی به حمل دوربین دستی نیست، چه برسد به مک بوک!

apple-macbook-gold-2015-webcam-1500x1000اما خب ما در ترنجی برای تست کردن آمده ایم؛ درلپتاپی به این ضخامت انتظار دوربین HD نداریم؛ چراکه لنز قرار گرفته باید آنقدر کوچک باشد که همراه با نمایشگر در کمتر از ۱ میلیمتر قرار گیرد. در زیر نمونه ای از تصویر گرفته شده توسط دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی مک بوک را می‌بینید:

Photo on 8-20-15 at 12.22 AMهمانطور که دیدید دوربین چنگی به دل نمی‌زد با بهتر است رک باشیم، اصلا مناسب نبود. باز هم رک گویی می‌کنیم و می‌گویم برای تماس تصویری هم مناسب نیست. فرض کنید سرعت اینترنت کم باشد و با توجه به اینکه برای مصرف حجم کمتر الگوریتم اپل به گونه ای است که کیفیت تصویر کاسته می‌شود، به نظر نمی‌رسد نتیجه دل چسب باشد! راستش را بخواهید بدانید من که با این دوربین تماس تصویری نخواهم گرفت و به همان آیفون اکتفا می‌کنم. شمارا نمی‌دانم از کیفیت این دوربین چه استفاده ای دارید! در بخش نظرات حتما این مورد را ذکر کنید.

میکروفون

IMG_1639همانطور که گفتیم، در سمت راست دستگاه، دو میکرفون قرار گرفته اند که طبق تست های ما بسیار با کیفیت بوده است و کاملا برای ضبط صدا یا مکالمه تصویری با فیس تایم مناسب به نظر می‌رسد. دو میکروفون قرار گرفته هماهنگی خوبی دارند و از این نظر لطفا انتظاراتتان را بالا ببرید.

اسپیکر های قوی تر از لپتاپ های مالتی مدیا!

IMG_1685این لپتاپ کوچک است، درست! نازک است، درست! ، سبک است، درست! برای بازی کردن ساخته نشده است، درست! اما این ها دلیل نمی‌شود که با اسپیکری بسیار قوی رو به رو نباشید! میکروفون های استریو این مک بوک، قوی هستند و کاملا رضایت بخش ! طبق تحقیقات نوار اسپیکری که بالای صفحه کیبورد قرار دارد، ۵۰۰ هرتز توان تولید صدا دارد که بسیار خوب است! اطمینان داریم که اگر یک ساعت با این اسپیکر به گوش دادن موسیقی بپردازید، دیگر دلیلی برای خرید یک اسپیکر اکسترنال پیدا نمی‌کنید.صدای بیس هم کاملا عمیق و شفاف می‌باشد.

IMG_1734کیبورد و فورس تاچ؛ تغییرات بنیادی

IMG_1725در ابتدای بررسی نگاهی سطحی به کیبورد فوق العاده این دستگاه کردیم؛ اپل از یک مکانیزم جدید برای جایگذاری دکمه ها استفاده کرده است که با نام پروانه شناخته می‌شود. این روش باعث می‌شود عمق دکمه تا حد زیادی کاهش یابد.

IMG_1729به گفته اپل، این طراحی جدید باعث شده است که نزدیک ۴۰ درصد فضا برای قطعات دیگر باز شود. البته این به این معنا نیست که لذت تایپ کردن کاسته شده ! بلکه با این کیبورد شما دلتان می‌خواهد تایپ کنید! دکمه های مربعی قرار گرفته دارای سایز مناسب ۱۷×۱۷ هستند؛ به یاد داشته باشید که هرچه دکمه ها بزرگ تر باشند، لذت تایپ کردن بیشتر خواهد شد.

نکته دیگر قابل ذکر درباره کیبورد خارق العاده این دستگاه، وجود ال ای دی جداگانه برای هر دکمه است. یعنی مثلا به جای روشن شدن اطراف دکمه T، حرف یاد شده روشنایی دارد.

IMG_1613درضمن دیگر اطراف کیبورد تقریبا حاشیه ای وجود ندارد و هم سطح با لبه ی دستگاه است.

فورس تاچ

IMG_1658فورس تاج یکی دیگر از تغییرات و ویژگی های مک بوک های جدید است؛ علاوه بر ژشت های حرکتی دو، سه و چهار انگشت، حالا با فشردن نسبتا محکم ترک پد، از امتیازاتی برخوردار می‌شوید. پیش از این، قابلیت فورس تاچ در اپل واچ وجود داشت و به یکی از یاور های اصلی کاربرانش تبدیل شده بود؛ مدتی بعد در مک بوک پرو های ۲۰۱۵‌‌ آمد و حالا در مک بوک ۱۲ اینچ است!

حتی شایعاتی نیز شنیده می‌شود که این قابلیت به زودی در آیفون ۶ اس هم خواهد آمد. نمونه هایی از کار این سنسور را در آیفون مثال زدیم؛ اما به این نتیجه رسیدیم که در مک بوک به اندازه اپل واچ و آیفون ویژگی فورس تاچ کاربرد ندارد! امیدواریم با ارائه آپدیت ها شاهد کارایی های بیشتر باشیم.

برای مثال در برنامه مرورگر وب، سافاری، یا یک فورس تاچ برروی لینک ها می‌توانید یک پیشنمایش از سایت مشاهده کنید و در صورت لزوم آن را باز کنید. یا با یک فورس تاچ برروی کلمات، می‌توانید اطلاعاتی از آن ها به نقل از ویکی‌پدیا پیدا کنید.

Screen Shot 2015-08-20 at 1.35.50 AMیکی دیگر از بهبود های ترک پد، مربوط به امکان کلیک و راست کلیک در هرنقطه از پد است؛ در نسل های گذشته نقاط بالایی ترک پد امکان فشرده شدن نداشت و کاربر مجبور به حرکت انگشت خود بود. عملکرد این پد به قدری مفید است، که درکنار ژشت های حرکتی فوق العاده خوب، دیگر نیازی به خرید یک موس نیست.

IMG_1651سخت افزار

IMG_1751برخلاف دفعات گذشته، اپل در سری جدید مک بوک از پردازنده های کم مصرف دوهسته ای Core M اینتل بهره برده است. با این کار علاوه بر نگه داری بیشتر باتری، قدرت خوبی نیز در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. این پردازنده بخوبی با سیستم عامل Mac همگام است و درواقع چیزی به نام لگ و هنگ مشاهده نخواهید کرد.

IMG_1743این سی پی یو دارای ویژگی Turbo Boost است که فرکانس را در صورت نیاز از ۱.۱ به ۲.۴ گیگاهرتز افزایش می‌دهد. در حالت طبیعی برای این مک بوک ۱.۱ گیگاهرتز فرکانس CPU در نظر گرفته شده است که درصورتی بیشتر خرج کنید، قادر خواهید بود ۱.۲ گیگاهرتز با حافظه بیشتر دریافت کنید.

رم در نظر گرفته شده برای تمام مدل های این مک بود، ۸ گیگ است که منطقیست که غیرقابل افزایش باشد. این رم برای سی پی یو Core M کاملا کافی به نظر می‌رسد و نیازی به استفاده از رم بیشتر حس نمی‌شود. این مک بوک برای کار های بسیار سنگین ساخته نشده است و بیشتر یک نت بوک است.

پردازنده گرافیکی به طور پیشفرض Intel HD Graphics 5300 قرار دارد که هیچ گزینه دیگری برای انتخاب نیست. شما با این قدرت می‌توانید بازی GTA V را با تنظیمات Low در محیط ویندوز بازی کنید. البته به یاد داشته باشید باید افت فریم را تحمل کنید.

IMG_1691باتری قرار داده شده در مک بوک دارای طراحی لایه لایه ای بوده که باعث می‌شود قسمتی بی کاربرد نماند. ۳۹٫۷ وات‌ساعت قدرت این باتری قوی در کاغذ است که البته در عمل طبق گفته اپل یک روز کامل با ۹ ساعت کار مداوم را پشتیبانی می‌کند. همانطور که در تصویر پایین می‌بینید، کل لاجیک برد مک اندازه یک گوشی ۶ پلاس است! به گفته اپل برای جاسازی باتری بیشتر، لاجیک بورد مک بوک ۱۲ اینچی ۳۷ درصد نسبت به مک بوک ایر کوچک تر شده است.

03حافظه‌های داخلی مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل از نوع SSD بوده و دارای ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت هستند که با دو قیمت متفاوت به بازار عرضه شده اند. دقت کنید که درصورتی که حافظه ۲۵۶ گیگابایت را انتخاب کنید، سی پی یو شما ۱.۱ گیگاهرتزی خواهد بود و درصورتی که ۵۱۲  گیگابایت انتخاب شما باشد، صاحب یک پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی می‌شوید.

سرعت این فلش درایو ها بسیار بالا است؛ به گونه ای که سرعت خواندن اطلاعات به ۸۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات به ۵۰۰ مگابایت طبق تست های ما می‌رسد. همانطور که در پایین مشاهده کردید، این سرعت به طور قابل توجهی از SSD های دیگر بازار بالاتر است.

IMG_1767خط آخر!

IMG_1720در کل این مک بوک یک انتخاب خوب برای کاربرانی که قیمت زیادی می‌خواهند بابت طراحی دستگاه بپردازند خواهد بود. فورس تاچ همراه با کیبورد پروانه ای و صفحه نمایش ۱۲ اینچی با دقت WQHD این دستگاه را به یک دستگاه ایده آل تبدیل کرده است. البته قیمت بالای آن به همراه محدودیت پورت ها و نیاز به خرید یک تبدیل USB-C از نکات منفی این دستگاه می‌باشد.

این دستگاه هم اکنون در بازار ایران به قیمت ۴.۶ میلیون تومان( Core M 1.1 Ghz, 256 SSD Flash Drive) و ۵.۶ میلیون تومان( Core M 1.2 Ghz, 512 SSD Flash Drive) موجود است که با جستجویی ساده در گوگل می‌توانید به آن دست یابید.

نظر شما چیست؟ این بررسی هم به پایان رسید و حس ترنجی را در این محصول دمیدیم. این شما و بخش نظرات؛ انفجاری رخ می‌دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
I Am KiNG

به نظر من اصلا ارزش خرید نداره…..مدل ۱۳ اینچی mf840 که حدود ۴۵۰۰ خیلی خیلی بیشتر ارزش داره تا این…….تنها مزیت این در برابر اون وزن کمتر است….وگرنه mf840 خیلی خیییییییییییییییییییییلی بهتره………
البته این نطر منه.
==========================
ولی دستتون درد نکنه .بازم یک بررسی فوق العاده از toranji………….

Saeed Sj

۵٫۶ میلیون تومان ؟؟؟؟؟!!!!!!؟!!!؟!!؟!؟!
برا این یه ذره فسقلی 😐

حبیب

فلفل نبین چه ریزه!
همین زیباییش می ارزه به قیمتش!

احمد

اگه پول داشتم حتما میخریدم ولی باید قبول کنم به ویندوز عادت کردم ای کاش پول داشتم میخریدم ارزش خرید داره بخدا

Ari khan

احمد خان درسته دستگاه زیبا و با ارزشیه اما نه به این قیمت دیگه خدایی!!!!بنظرم این دستگاه باید حداکثر قیمتش تو بهترین کانفیگ حدود ۳ تومن(کمی بیشتر یا کمتر ولی کمتر بنظرم)میشد
این طور نیست بنظرتون؟؟؟ :rose:

حبیب

ای جان!
بازم بررسی!
بازم برای اولین بار در ایران!
بازم ترنجی!
تک تک کلماتش خوندن داره!
مرسی از زحمتی که کشیدی جناب جمشیدی عزیز!
رفتیم واسه خوندن!

farbod_SONY

چرا مک بوکا اینقدر خوشگل اخه :yahoo:

Mehran

خیلی ممنون از بررسیتون :rose: وزن و ضخامت دستگاه عالیه. :good: ولی قیمتش خیلی نجومیه :negative:

حبیب

آقا همشو سر کشیدیم رفت!
چقدر نازه این مک بوک!
بی نهایت زیبا!
خسته نباشی ارشیای دوس داشتنی!
ترنجی یه دونه ای!
تازه فردا هم جمعه اس! قرار ملاقات دوباره با مدیر با لیاقتمون در برنامه ی به روز شبکه ۳!
اوووف! چه انفجار در انفجاری شد امشب و فردا!

Mehran

چه ساعتی؟

حبیب

۱۳:۴۰ دقیقه!

Dontbon

ممنون از زحمات بی پایان ترنجی :heart:

meysam70

شما ۶ میلیون تومن باید برای این لپتاپ هزینه کنید . در حالی که با این مشخصات سخت افزاری اصلا بیخیال بازی و رندرینگ و … باید بشید . و باید همیشه صد تا پورت و تبدیل و کابل تبدیل همراه خودتون ببرید چون فقط یه پورت اونم usb c داره ! ولی از حق نگذریم کیفیت ساخت و طراحیش فوق العادست . با این پول میشه n550jx ایسوس رو خرید که حداقل تا ۲ سال آینده هر بازی ای رو عین آب خوردن اجرا میکنه .

Sasan Entezari

با این قیمت من یه لپ تاپ گیمینگ میخرم،شاید به خوشگلی این نباشه اما قدرتش اینو میخوره

zeo1

فوق العاده زیباست ولی قیمت

Sasan Entezari

من موندم این قیمتش به خاطر کارت گرافیکش یا به خاطر سی پی یوش یا به خاطر رمش یا به خاطر پورت های زیادش، اخه نامرد چه قدر میخوای سود بخوری، ۱۰ درصد یا ۲۰ درصد یا ۳۰ درصد یا…
یکم انصاف هم خوب چیزیه، دو یا سه برابر پولشو میخوای در بیاری از هر لپتاپ.
به نظر من قیمت این لپتاپ چیزی حدود ۲ تومن میرزه، نه دیگه انقد

amin only sony

واقعا به ترنجی تبریک باید گفت و خسته نباشید چون در حال حاضر بهترین سایت بررسی و اخبار فناوری هستید. و امیدوارم به مرور زمان مثله سایتای دیگه نشید که بررسی های نا عادلانه میکنن

Ari khan

اول از همه یه خسته نباشید و تشکر به همه دست اندرکاران سایت ترنجی ومخصوصا نویسنده این مطلب اقا ارشیا عزیز :rose:
نظرمم درباره این محصول:زیبای گران!!! :yes:

ehsan sony

برسیا میخوندم اصلا حال میکردم همه چیز این لپتاب عالیه :طراحی،صفحه،پردازندهی بهینه برای سیستم عامل بلندگو و…..ولی اخر مقاله که قیمتا گفتین چشمام اومد ببرون رو هم رفته قیمتش تو حلقم وقتی اخر سر قیمتا دیدم همه خوبیاش پرید بابا چه خبره سایت همسایه برسی لپتاب لنوو را گذاشته بود با قیمت دو پونصد این لپتابا میخورد مورد شور این اپلا ببرم اخه اینم قیمته به نظر من شمام تو لپتاب برسیه یه چیزیا بزارین که ارزش خرید داشته باشه و بیشتر مردم وصعشون برسه نه لپتاب تجملی مثل این که به نظر من دو میلیون بیشتر نمی ارزه

Different_boy

میکروفون های استریو این مک بوک، قوی هستند و کاملا رضایت بخش???????فکر کنم منظورتون اسپیکر بوده!
بررسی خوبی بود.ولی بنظر من هم نمی ارزه این قیمت واقعا.لپ تاپ ساخته نشده که از طراحیش لذت ببری.ساخته شده که کارهای توی خونه تو هرجایی که هستی بتونی انجام بدی.بهرحال کاسنی که عاشق اپل هستن این هم ی گزینه ایده آل هست براشون.اپل هست و بچه مایه ها!!!
منم با این پول ی دستکتاپ گیمینگ فوق قوی میبندم با ی ویدئو پروژکتور قوی و کال آف میزنم در حد تیم ملی!!!!!!!!!
این بیشتر بمن لذت میده تا طراحی و تراش الماس و غیره!!!!

َarsenal

در بینظیر بودن طراحیش بحثی نیس…اما باید مراقب بود که یک فاکتور، جلوی چشممونو نگیره…از طراحی بدون شک نمره ی کاملو میگیره..اما از نظر قدرت و ارزش خرید از نظر شخصی من مردود میشه…
نمیخام با لپتاپ های قدرتمند مقایسه اش کنم چون با وجود هم قیمت ببودنشون،کاربری متفاوتی دارن..اما تو کاربری خاص خودش هم سرفیس پرو۳ رو کاااملا به این ترجیح میدم…بدوش هیچ شکی…حتی سرفیس۳ هم ترجیح میدم خدایی…۲٫۶ تا ۳٫۶ میلیون هم پول اضافه میارم با خرید سرفیس ۳!خیلیه ها

md4956

فوق العاده هست، مرسی ترنجی، بررسیتون عالی بود، از وقتی که عکسشو توی اینستاگرام گذاشتید هر لحظه منتظر پست بودم 🙂

این مک بوک فوق العادست، ارزششم داره کاملا، ولی برای افرادی با استفاده ی نه چندان سنگین. من به دلیل استفاده و نیازم (تدوین فیلم، ادیت عکس و چند مورد دیگه) ، MF840 رو خریدم، پرو ۱۳ اینچ ۲۵۶ ۲۰۱۵ .. و به شدت هم راضی ام ازش، محشره نسبت به قیمتش (۴٫۵۰۰) 🙂

سروش نصرپور

عجیبه :unsure: چرا کامنتا کمه؟ :scratch:

Mohammad.Reza

خسته نباشید ممنون اما انتظار بررسی کامل تری رو داشتم.کلا هر چی عیب داشت رو گفتین اشکال نداره تمام خوبی هاش رو هم چندبار تکرار کردین.ادم یه الترابوک خوب ایسوس رو بخره برای جابه جایی به نظرم بهتره.درسته زیبایی این رو نداره اما حداقل پورت هاش کاملن!صفحه نمایش کوچیک و ضعیف بودن از نظر سخت افزاری و نیاز همیشگی به تبدیل برای استفاده از پورت های دستگاه! مشکلات خیلی بزرگی برای دستگاهی با چنین قیمتی هستند.اپل هم خوب می دونه چی بگه تو کنفرانس هاش.جلوتر بودن از زمان یک عیبه نه یه چیز خیلی فضایی و خفن!یه دونه پورت که هنوز اول راهشه رو گذاشته رو دستگاه و تبدیل رو جداگانه ۹۰ دلار می فروشه و از دوربین و لوگوی زیبای پشتش هم زده،بعد میاد تو کنفرانسش میگه این جلوتر از زمان بودنه،طرفدارا هم کلی کیف می کنن.به نطر من حداقل احترامی که می تونست برای خریدارا قائل بشه اینه که تبدیل رو توی جعبه رایگان قرار بده.مثلا دستگاه لوکسه خیر سرش

ali s

به نظر من سریuxایسوس بهترن
و با۳۶۰۰میشه یه n551jxگرفت با۴تا اسپیکر و گرافیگ gtx950و جدیدترین پردازنده و صفحه عالی
سبک تر از اینم میشه لپتاپ گیمینگ g550که حرفی برای زدن نمیزاره….
تو سری الترا بوکم nx500هست
در کل به نظرم ارزش نداره

dr.fox

بیشتر برا مایه داراست……من اپل رو دوست دارم اما حاضر نیستم برای این مدل که حسنش فقط در زیبایی و سیستم عاملشه ۶ ملیون پول بدم……
نیاز من بیشتر یه لبتاب قویه که بتونم نرم افزار های گرافیکی رو روش اجرا کنم….مسلما با قیمت پایین تر مثلا ۴ تومن هم میتونم نیازم رو کاملا بر طرف کنم…..
این لبتاب بیشتر برای حمل اسون تر و وب گردی و کار های معمولی ساخته شده….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....