حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ، سامسونگ و سونی کدامیک بهترند؟

نوشته

8 سال قبل | 113 دیدگاه | اپل، سامسونگ، سونی

اگر برای نظرسنجی داغ این هفته لحظه شماری می‌کردید و با دیدن عنوان این خبر چشمانتان برای چند ثانیه هم که شده از حالت بیضی خارج شده و به دایره کامل تبدیل شد، باید بگوییم که موضوع شاید آن چیزی نباشد که انتظارش را داشتید اما خالی از لطف نیست. در ادامه با ما باشید.

آلزایمر، بخاری، کاشی، دمپایی و… این کلمات شما را به یاد چه موضوعی می‌اندازد؟ ترکیبی از کلمه‌های مختلف که نه در شان کاربران فهیم ایرانی است و نه برازنده‌ی سایت و شبکه‌های اجتماعی.

شاید هیچ کسی مخالف کل کل نیست و اگر کسی هم با کل کل مخالفت کند با الفبای هیجان و زندگی پر نشاط چندان میانه‌ای ندارد! اما بحث اینجاست که کل کل و بحث کردن به چه قیمتی؟ توهین به طرف مقابل و انبوه هواداران رقیب آیا مفهوم واقعی بحث و کل کل است؟

مسلما زمانی که دوستداران یک برند خاص با انواع و اقسام توهین‌ها و حرف‌های غیر مرتبط سعی در راضی کردن طرف مقابل و یا شاید بهتر بتوان گفت تحقیر طرف مقابل دارند به راستی نتیجه چه می‌تواند باشد؟ نکته اینجاست که این بحث‌ها تا کجا باید ادامه داشته باشد و آیا باید دست روی دست بگذاریم و شاهد رد و بدل شدن بحث‌هایی باشیم که به هیچ وجه در شان و شخصیت کاربرانی فهیم نیست؟ مسلما گفتن حرف‌های گنده گنده (!) و کلماتی کلیشه‌ای هیچ دردی را دوا نمی‌کند اما واقعیت این است که هر زمانی جلوی ضرر را بگیریم نفع خواهیم برد!

ذات فضای مجازی همین است یعنی کل کل و بحث پیرامون مباحث مختلف خواه گوشی و تبلت باشد یا خودرو و امثالهم فرقی آنچنان ندارد همه چالش برانگیز است اما باید دید که چگونه می‌توان از چنین موقعیتی استفاده‌ی مطلوب برد و بجای دیدن و شنیدن کل‌کل‌های بی نتیجه که در بسیاری از حالات جنبه‌ی فرسایشی و در نهایت هم به توهین و بلاک کردن و … ختم می‌شود، بتوان مطالبی جدیدتر را فراگرفت و به نحوی فعالیت در فضای مجازی بیش از آنکه بر روی اعصاب کاربران آن پیاده روی کند چیزهای جدیدی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد.

هیچ کسی مخالف بحث کردن نیست و در واقع اگر بحث کردن نباشد ذهن‌ها بسته و طرز فکرها هیچ رشدی به خود نخواهد دید اما در شرایطی که این بحث کردن‌ها در فضای آرام و با سند و مدارکی قابل استناد باشد نه صرفا با تیکه انداختن‌های ناخوشایند و تخریب سوی مقابل.

در شرایطی که شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری در کنار رقابتی که با همدیگر دارند، همکاری‌های پرشوری را در کنار هم تجربه می‌کنند و تراز مالی ترکیب‌هایی مانند اپل-سامسونگ، سامسونگ-سونی و … سر به میلیاردها دلار می‌کشد، چه دلیلی دارد که دوستدارانشان سایه همدیگر را با تیر بزنند؟ مسلما کمتر محصولی را می‌توان یافت که از همه نظر کامل باشد و نتوان ایرادی را از آن گرفت و در واقع برندها و محصولات مختلف در کنار همدیگر مانند پازل نیازهای کاربران را پوشش خواهند داد و این همکاری‌ها هستند که باعث شده سامسونگ سامسونگ شود و سونی هم سونی شود! هیچکدام به تنهایی تا این حد پیشرفت نکرده‌اند.

شاید با خواندن این متن دوستداران برندهای مختلف مخصوصا سامسونگ و سونی که نسبت به برند محبوبشان تعصب خاصی دارند به یاد نصیحت‌های تکراری و ملال آور همیشگی بیفتند اما این حقیر از همه‌ی شما عزیزان همراه ترنجی تقاضامندم که حتی بیشتر از قبل به بحث کردن بپردازید و ما هم از بحث‌هایی که با ارائه‌ی اسناد معتبر و خارج از بحث تخریب باشد، استقبال می‌کنیم منتها از تحریک طرف مقابل پرهیز کنید.

هیچ لزومی ندارد که پاسخ ترول‌ها داده شوند و در صورت مشاهده‌ی کامنت‌هایی که هدف آنها صرفا تحریک طرف مقابل و به راه انداختن بحث‌هایی ملال آور برای سایر کاربران است، هیچ دلیلی ندارد که حتما پاسخ داده شوند و جنجال بپا شود. هر کامنتی را که تشخیص می‌دهید ترول گونه است فارغ از آنکه ما سعی در به حداقل رساندن آنها از روش‌های مختلف خواهیم کرد، شما از کنارشان عبور کنید و به طرح دیدگاه‌های خود بپردازید. در واقع در چند کلمه بخواهیم تمامی این حرف‌ها را خلاصه کنیم باید بگوییم که :

به ترول‌ها غذا ندهیم!

 

در صورتیکه با کامنتی که کلماتی مانند کلمات اول این متن را شامل بود روبرو شدید، صرفا از کنار آنها عبور کنید و در صورت لزوم با انتخاب گزینه گزارش آن را به ما اطلاع دهید تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

در دنیایی که زندگی روزمره و مشکلات پیرامون آن بسیاری از ما را با انواع و اقسام فکر و خیال‌های مختلف روبرو می‌کند، اصلا جالب نیست که فعالیت در فضای مجازی نیز بر مشکلات فکریمان اضافه کند و حداقل از شما عزیزان همراه ترنجی که هیچگاه حمایت خود را از این وبگاه دریغ نکردید و در مدت کوتاهی به لطف برکت وجود شما سروران توانستیم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کنیم، تقاضامندیم که با آرامش خاطر به بیان دیدگاه‌های خود بپردازید.

ما در تیم مدیریت سایت نهایت تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا فضایی توام با آرامش و صمیمیت را برای شما سروران عزیز فراهم کنیم اما فراموش نکنید که این شرط لازم است اما کافی نیست! این شما عزیزان هستید که می‌توانید ما را در رسیدن به این هدف بزرگ یاری دهید.

سخن کوتاه می‌کنم و از همه‌ی شما دوستداران ترنجی تقاضامندم از هم اکنون در رویه‌ای که تاکنون در پیش گرفته بودیم تجدید نظر کنیم. مسلما به راه انداختن جنجال‌های بی مورد و ترول‌بازی‌های ناشایست نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشت، بلکه ذهنیت دوستداران سایر برندها را نسبت به برند مذکور خدشه‌دار خواهد کرد کما اینکه در حال حاضر هم شاهد چنین موردی هستیم.

شما در این رابطه چگونه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما و دوستان گرامیتان در میان بگذارید.

دست در دست هم دهیم به مهر…

اشتراک در
اطلاع از
113 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هانی کالجی

:rose: :rose: ممنون آقای رحمانی.
احسنت به شما :heart: :heart:

به امید روزی که ” دست در دست هم دهیم به مهر… ” :mail: 😉

mehrdad296

ایشالا روزی برسه بتونم تو بقیه ترولها رو بلاک‌کنم و با ارامش از موفقیتهای سامسونگ و این سایت خوب لذت ببرم حرف من تنها نیست تغریبا همه کاربران اینجا بجز فن های سونی از حرفهای بی اساس شما و ادعاهای بدون مدرک و واهی به تنگ اومدن و بارها شاهد نظراتی از قبیل اینکه،، با حرفای شما از برند سونی متنفر شدیم ،، روبرو هستیم ،

alirezaqrt

اتفاقا منم ار فن های سونیم و خیلی وقتا از حرف های جناب معزز به تنگ میام!
تر و خشک رو باهم نسوزون جیگر

Moazez

دوست عزیز از هرجای حرف من ناراحت شدی بگو برات مدرک رو کنم.

shahryar

منو یاد سدام میندازی

saeid rezaei

اول ببخشید که پاسخو زدم اینکارو کردم که نظرم بیشتر دیده و خونده بشه. من خیلی کم میام سایت اما هروقت میام نظراتو میام بخونم ببینم بچه ها به یه حالت نرمال! رسیدن یا نه که میبینم نه. بعدش به خودم میگم وقتمو حتی برای همین ۱نظر خوندنم تلف نکنم! سامسونگ سونی اپل ال جی اچ تی سی همه گوشیایی خوبی هستن چرا اینقد میزنید تو سرو کله هم. اقا اصلا مثلا من طرفدار سونی(که البته طرفدارمطلق هیچ برندی نیستم). خوب وقتی سامسونگ تو خیلی چیزا خوبه حتی از برندم من بهتر خوب باشه میگم خوبه یا بلعکس. اما اون ادمیم که میاد میگه سونی یا سامسونگ اشغال و فلان اون خودش اشغاله همه چیو اشغال میبینه! من همیشه پرچمدار داشتم سونیz اچ تی سی وان نوت۳٫ دیگه پرچمدار نخریییدم با اینکه پولشو دارم. یه گوش کوب دارم با یه تبلت که تو خونس. اون گوشیام همه دادم به دوستام و..
سونی واقعا ضد بود یعنی پدرشو دراوردیم سر اخر اب رفت توش مشکل دار شد. بعدا فهمیدم بخاطر اب شور دریا بوده وگرنه باز دوام میاورد!! اچ تی سی حااالم از رابط کاربریش بهم میخورد. البته از رابط سونیم خوشم نمیومد که اینا بیشتر سلیقه ای هست. بعدم سامسونگ گرفتم. بعد z3 اومد گفتم چقد خوب میشه اون جای مسخره داک رو برداره دورش خلوت بشه میخرم. اما چه فایده ۸۱۰ اومد رید به همه. الان وامیسم با ۸۲۰ بزنه بعد میخرم البته الان بیشتر صحبت میکنم با گوشی وگرنه که نمیشه از رابط کاربری سامسونگ دل کند.
کلا فعلا بنظرم زیباترین گوشی زد۳ پلاسه واقعا زیباست.
بنظرم بهترین پرچمدار فعلا سامسونگ نکه بقیه بد باشن. مثلا ال جی خوب نمیشه که پرچمدار ۱۰ میل ضخامتش باشه وان۹ هم همینطور. البته خوبم نیس که مثل سامسونگ ۶ بزنه بعد دوربین بزنه بیرون. تو این مورد سونی خوب کار کرده.
یه سری از متعصبهای تندم هستن که احتمالا باید یه بچه ۱۵ ساله باشن که کلی منتظر موندن! تا یه پرچمدار گرفتن و گوشی دیگه باهاش کار نکردن!
در مورد طرفدارای اپل میخوام بگم که ایفون با هیچ گوشی نباید مقایسه کنید خیلی کار مزخرفیه ایفون بخاطر ای او اس که خوب بهینه شده برای استفاده از سخت افزار مناسبه وگرنه رم ۱ و.. روش اندروید باشه چی میشه! البته ایفون همیشه خوب و با کیفیت بوده و اینکه ایول داره هنوز همون اچ دی مونده اما ایفون هر وقت گوشیش پونصد تومن از پرچمدارای گوشیایی دیگه ارزونتر بود میشه بهترین گوشیه جهان.
به هر حال دست ازینکارا بردارید منظورم تعصبهای در حد زاقارت احمقانه بردارید واقعیت اینه سامسون پیشرفت خوبی کرده سونی هم انگار توش یجور دیکتاتوری و ضهف مدیریت هست انقدر هم حسود نباشید وگرنه کیه که سونیو دوست نداشته باشه. راستی چند وقت پیش اچ تی سیمو دیدم هنوز مثل روز اول کم کم باطریش کم میشد یعنی یهو کم نمیشد! هی پی سی وار یادش بخیر. چقد نوشتم

amir7778

خیلی ممنون که انقاد خوب نظر دادید
امیدوارم سایت فضاش درست بشه دوباره
البته با نظراتتون راجب گوشیا زیاد موافق نبودم

احمد

نمیدونم چرا حس میکنم کم کم بخش نظرات داره درست میشه.آزادی کار خودشو کرد خخخ :yahoo:

(Feili(Askari

کل کل کردن و شوخی کردن عیب نداره ولی توهین کردن کار زشتیه

حبیب

این شرکتا هر چقدر هم دوس داشتنی باشن! هر چقدر بهشون تعصب داشته باشم!
ولی من بازم میگم؛ زنده باد هموطن خودم! زنده باد دوستای گل مجازی حاضر در ترنجی! زنده باد هم کلامی با همه ی سلایق حاضر در ترنجی!
اصلاً زنده باد خود ترنجی که باعث شده همه گرد هم بیایم اینجا!
این جملات بالا بدون کوچکترین تملقی از وجودم ابراز کردم!
پس زنده باد هم دلی!

عارف کمانی

:heart: زنده باد اقا حبیب گل

حبیب

ارادت دارم عارف جان!
اونم خیلییی! :rose:

Mehran

آقا حبیب :rose:

حبیب

ممنون مهران جان! :rose:

Rabbit

لایک داری حبیب جان :rose: :rose: :rose:

حبیب

دم شما گرم Rabbit جان!

Rabbit

آقا اینارو ول کنین یکی بره رامبد جوان رو از برق بکشه با این برنامه مزخرفش اینقد ک این با اون خنده هاش رو مخمه ترولهای فوق متعصب سامسونگ نیستن

K.m

عجب.الان این نظر بی معنی و لوس شما رو باید جواب داد یا نداد؟

Rabbit

به امید نابودی برندهای بنجل ساز چینی که عین توده سرطانی روز به روز دارن بزرگتر میشن وبه امید پیشرفت روز افزون برندهای اصلی

koorosh

به به اقا حبیب گل عکس پروفایلتم که عوض کردی چقدر قشنگ شده

حبیب

عشقی داداش :rose:

Dontbon

همینه… زنده باد من ، زنده باد حبیب ، زنده باد ترنجی :heart:

حبیب

پاینده باشی رفیق!

Dr.Zed

یاشاسین حبیب جان

حبیب

ساقولاسان دکتر!

Dr.iPhone

تمام برندها دارن از اپل تقلید میکنن حالا یکی بیشتر یکی کمتر
من که واقعا نمیتونم بجز ایفون با هیچ گوشی کار کنم چون از اندروید متنفرم

Aria.A97

اپل هم کم تقلید نکرده دوست خوبم…

Moazez

کاش مطلب بالارو میخوندی.

K.m

دقیقا

raminrx7

اقای رحمانی
درست زیر همین پست به من ۲بار توهین شد از ظرف ۱نفر با اینکه به هیچ کس توهین نکردم !
شما نمیخواین ویروس کشی کنین بجاش میگین باهاش کنار بیاین! مگه تومور خوش خیم هست؟؟؟

REZA

اقای رحمانی واسه این پست ممنون.خسته بودم ولی همش و خوندم .

ولی مطمن باشین اگه فردا یه پست بزارین که جنجالی باشه بازم چن تا از کامنت ها حذف میشه!!!

mehrdad296

چه ربطی داشت ؟؟ اصن مطلب رو خوندی ؟؟

با این جور ادمایی سرو کار داریم اونوقت توقع دارید با حرف حل بشه اوضاع طرف غقط تیتر رو خونده :negative:

Moazez

چرا انقدر به ما و برندمون فکر میکنی؟! این نشان از ضعیف بودنت نیست؟!!!درحالی که ما اصلا به تو امثال تو فکر هم نمیکنیم.

mehrdad296

ما به برند شما فکر نمیکنیم ما به افرادی فکر میکنیم که با طناب پوسیده شما توی چاه میرن ، چون یه بازار یاب هیچ‌وجدانی نداره ‌ ، شما که بعر لیست امار هستید باید نبینید مارو چون از لون پایین این بالا دیده نمیشه ‌ نقل شما نقل اون بنده خداس که تو ده راهش نمیدادن سراغ خونه کدخدا رو میگرفت :whistle:

✰ BARDIYA ✰

معزز جان بیخیال جواب افراد بی منطق رو نده همین الان اقای رحـمانی گفت : « به ترول ها غذا ندهید! » چیزی بهشون نگی خودشون ضایع میشن میذارن میرن :rose: :rose:

Moazez

آره بردیا جان واقعا راست میگی خدایی

Mohammad Ghasemi


دوستتتتتتت دارم دادا :heart:

Moazez

فدات محمد جان اینا از همین حرفای شماها میترکن

امیر

منم با نظر شما موافقم ولی با z3+ متوجه شدم سونی امسال حرفای زیادی برای گفتن داره چه در دوربین چه در ال سی دی و …
باید تا آخر شهریور صبر کنیم ببینیم چی میشه!
نوت ۵ که تفاوت چندانی با s6 نداشت!
بدی سیستم عامل ios اینه که بد چند ماه که بهش انس گرفتی و همه چیزش دستت اومد دیگه هیچ چیز نمیتونه جاشو بگیره!

Saman.srk

متن رو بخونید بعد نظر بدید

S-M-B

تمام برند ها؟
دوست عزیز به نظرم تجدید نظر کنید.
اولا همه برند ها نه بعضی هاشون.!
دوما به قول معروف شهر هرت که نیست هرکی سرشو انداخت پایین کپی کرد اون شرکت هم فقط نیگاش کنه.(نمونه هایش موجوده)
سوما من و شما چرا باید اینقدر نگران کپی کردن ها باشیم؟مگه شرکت ها خودشون بچه زبون بسته هستند که نتونند برای حفظ اختراعاتشون کاری کنند؟

:rose:

Aria.A97

یه افرادی هستن که میان تو سایت و خیلی وقته اهل گوشی و اینا هستن و اطلاعات خوبی هم دارن، آدم واقعا از بحث باهاشون لذت میبره و کاملا بلدن چطور باید “به ترول ها غذا ندن” چون به هر حال خوره ی تکنولوژی ان.

یه افرادی هم هستن میان به این سایت ها سر بزنن، که اطلاعاتشون بره بالا و به اندازه ی گروه بالا اطلاعات ندارن و عموما بی تعصب هستن.

مشکل وقتی پیش میاد که یه ترول، با حرف های غیر منطقی و توهین به برند مقابل و یه سری ایراد گذاشتنی که هیچ منبعی هم نداره، سعی در گمراه کردن دسته دوم داره. اینجا اونی که اطلاعاتشو داره زورش میاد از کنار کامنت رد شه.

و اینطوری میشه که بحث (یا کل کل) تبدیل میشه به ترول بازی… و ناخواسته آدم میبینه نشسته پای به پای یه ترول، ترول ورزی میکنه….

HEDAYAT

فکر نکنم با این مطلب روبه راه بشه!
وضع خراب تر اینهاست ؛)
به هر حال ما هم امیدواریم فضای سایت کمی آرام تر بشه!
سونی، سامسونگ و اپل همه واقعا شرکت های بزرگی هستند و حیطه های کارشان با اسمارت فون به پایان نمیرسه!
به قول آقا حبیب زنده باد همین ترنجی و دوستان خوبمون ؛)

مچکر از زحمات شما

Moazez

این کل کل ها برای بعضیها انقدر کدی گرفته میشه که چندین ماه دنبال این بودن که شماره منو پیدا کنن و خیلیا بسیج شده بودن id تلگرام منو پیدا کنن و به گروههایی ببرن که هرچی دلشون میخواد بمن بگن. نباید دنیای مجازی بشه جزو مشغله فکریمون بقول آقا پویا.

raminrx7

به نظر خودت چرا؟؟؟؟؟؟؟

Moazez

بخاطر اینکه حرف حق تلخ بوده همیشه.بخاطر اینکه طرفداران برند….. فقط خودشونو میبینن. بخاطر اینکه آدم محبوب همیشه حسود زیاد داره. خوشبختانه تعداد دوستهای مجازی من بسیار بیشتره از مخالفام که اصلا برام مهم نیستن چون میدونم کیا هستن.

raminrx7

چی بگم والا!

galaxy

شما دیگه حرف نزن ۵۰۰ بار تو پی سی وار و ۵۵ بارم تو همین ترنجی بلاک شدی
پس جانماز اب نکش

Moazez

ایول پویا جان.زدی به هدف :rose:

REZA

:wacko:

هانی کالجی

همه برند هارو عشق است 🙂

raminrx7

اپل بهینه سازی و لوکس بودن
سامسونگ قدرت و امکانات
سونی ضد اب بودن

S-M-B

البته تا حدودی.این ها تخصص های دست نیافتنی نیستند برای شرکت ها.
به نظرم :
اپل:قدرت
سامسونگ:امکانات نرم افزاری
سونی :طراحی.
………………….
ولی تخصص این ۳ شرکت فقط به این موارد ختم نمیشه.
:rose:

Mohammad Ghasemi

از اون اول تا حالال داری دنبال یه راهی میگردی که حررف خودتو بزنی ولی خب گفتن دیگه جوابشونو ندین ، منم الان جواب نمیدم دیگه

raminrx7

الان من توهین به کسی کردم؟؟؟؟؟
لطف میکنی بگی کجای حرفم مشکل داشت

(Feili(Askari

من هم میخواستم جوابشو بدم ولی آقای رحما.نی گفت به ترولها غذا ندهید

raminrx7

اقای رحمانی یه کاری کنین که پاسخ کامنت ها هم گزارش داشته باشن
این اقا ول کن ما نیست
ولی به خاطر شما دیگه چیزی بهش نمیگم

hamidaky

به نظرم تو این جمع همه خوبن

hamidaky

اقا این که گفتی به ترول ها غذا ندیم کلی از باحالی این پست گرفت 😥

✰ BARDIYA ✰

سلام اقای رحمانی عزیز بابت این پست زیباتون واقعا این سخنان لازم بود دستتون درد نکنه… :heart:
زنده باد ترنجــــــــــــــــــی… :rose:
زنده باد همه کاربران عزیز ترنجــــــــــــــــــی… :rose: :rose:
دست در دست هم دهیم به مهر… ترنجـــــــــــــــــی خود را کنیم آبــــــــــــــــــــــاد… :yahoo: :yahoo:

alirezaqrt

اینکه بحث و گفتگو وجود داشته باشه بسیار عالیه و باعث پیشرفت میشه اما متاسفانه بعضی دوستان عزیزم مانند آقا مهرداد که طرفدار سامسونگ هستند و یا جناب معزز که فن سونی هستند و… واقعا در بعضی موارد زیاده روی میکنن و این به دور از یه رفتار حرفه ای از یک کیگه؛ این مورد اول

مورد دوم اینکه بعضی نویسندگان ترنجی هم ببخشید از این لفظ استفاده میکنم اما واقعا بچه گانه مطلب میذارند و بدتر از اون بچه گانه رفتار میکنند که لازمه تجدید نظری در کارشون بفرمایند!

به هر حال امیدوارم همگی عزیزان بیشتر صبور بوده و روز به روز موفق تر باشند.

Moazez

دوست عزیز نظرات من به هیچ وجه جنبه کل کل نداره. تجربه نشون داده من به هیچ وقت پا رو دم کسی نمیذارم مگر اینکه پا رو دمم بذارن.

alirezaqrt

سلام دوست عزیز،از زمانی که شما اینجا کامنت میذاشتید بنده نظراتتون رو میخوندم ضمن اینکه در برخی موارد حق رو میگید اما در مقابلش خیلی وقت ها هم افراط میکنید،ضمن احترام به شما و همه ی عزیزان سونی دوست،ازتون به عنوان یه دوست میخوام که بیشتر اخلاق حرفه ای رو رعایت کنید.
بازم ممنون از شما و همه ی عزیزان

Moazez

با این پست و خیلی از نظرات فهمیدم بعضیا فقط تیترو میخونن.

Mehran

بعضی ها متن رو نخونده فکر کردن نظر سنجیه :unsure:

SAMAN_H

من اقای رحمانی رو واسه این پستاشون دوست دارم درود بر شما

riofarina

فقط شایسته سالاری گور بابای برند و برند بازی.
این چند نفرم متاسفانه تو اینستاگرام و فیسبوک و… هم که بری پیجای تکنولوژی هستن و اونجام از دستشون درامان نیستی. خوبیش اینه اونجا بلاکشون کردم 🙂

(Feili(Askari

هیچ چیز تو این دنیا کامل نیست
اپل = سیستم عامل فوق العاده
سونی = صفحه نمایش عالی،بلندگو عالی،طراحی بی نظیر،ضد آب،دوربین عالی،رابط کاربری روان و شیک و …
الجی = دوربین فوق العاده،امکانات زیاد

S-M-B

داداش من که فن سونی ام میشناسی خب
دیگه حداقل سامسونگ رو از قلم ننداز.

(Feili(Askari

بخاطر تو
سامسونگ= :mail: بنچمارک های عالی

ahmadM2

حیف که قرار شده دیگه به ترول ها غذا ندیم 🙁
حالا یه مدت گرسنگی رو تحمل کنید شاید خوب شدید

(Feili(Askari

غذا میخوای؟!
نه!! غذا بهت نمیدم :negative:

mehrdad296

مدیران عزیز نظر منو برداشتید اشکال نداره اما خودتون هم خوب میدونید با این حرفا جو نظرات درست نمیشه و مطمعنم تک تک حرفام رو خودتون هم قبول دارید ، با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه ، ذات انسان چیزیه که قابل تغییر نیست و باید رک و صریح بود اینکه از یه عده با خوبی و خوشی بخای کاری که تو‌وجودشون هست رو ترک کنن جزو محالاته ، مدیریت برخورد قاطع میخاد ، دوست دارید جو سایت درست بشه ؟ دوست دارید کاربرانی که روزانه به قصد یافتن جواب سوال هاشون برای انتخاب گجت مورد نظرشون به اینجا مراجعه میکنن ، با ادعاهای بیخود و غلط روبرو نشن؟ دوست دارید توهین ها و تحقیر ها توی نظرات از بین بره ؟ بهتون اطمینان میدم با دعوت کردن به همدلی و دوستی هیچ چیز درست نمیشه چون ذات ادما قابل تغییر نیست ، باید قاطع برخورد کنید و قابلیت بلاک کردن رو به کابرای سایت بدید ، این حق کاربر هست که حق لنتخاب داشته باشه نظرات چه کسی رو ببینه چه کسی رو نبینه .
این نظر رو هم میتونید پاک کنید ، چون من حقیقت رو میگم و رک حرف میزنم ، من هستم شما هم هستید ، و باز هم شاهد اون جو پر از تنش خواهیم بود ، موفق باشید

Moazez

بهترین کار برای تو و امثال تو نخوندن کامنتاته.

H.Et

الان جو سایت دوستانس اگر بلاک و این چیزا باشه که بدرد نمیخوره امار سایت میاد پایین و …

K.m

من که به شخصه فکر نکنم این پست تو رفتار بعضی ها تاثیر داشته باشه ،چون دقیقا کسایی که وضع رو به اینجا رسوندن ،کماکان با نظرهای باحالشون دارن همون روش رو ادامه میدن و بقیه رو هم به نخوندن متن متهم میکنن. روش بدی هم نیست جواب ندادن به بعضی کامنتها.اما به نظر بنده حقیر کاش بشد یه قابلیت اختیاری اضاف بشه به قسمت نظرات که بعضی نظرات رو اصلا ندید .

raminrx7

خیلی موافقم

feri131

وقتی تیتر رو دیم اصلا متن رو نخوندم…..کدوم بهتر هست….مگه میشه یکی رو انتخاب کنیم …..هر کدوم واسه خودشون از لحاظی نسبت بهم برتری دارن ولی کدوم بهتر هیت…….نه…. :unsure: :unsure:

hamidaky

اقا این چه وضعه شه!!!! واقعا این پست واسه اینه که بفهمیم که کدوم برند برتره و چرا؟؟
یه عده احوال پرسی میکنن یه عده دیگه دارن سر تیتر بحث میکنن
اگه اسم الجی هم تو این پست بود من واقعا دلیلامو میگفتم چرا الجی رو انتخاب کردم
حالا طرفدارای عزیز دلیلاتونو بگید نه اینکه سلام احوال پرسی کنید یا اینکه بگید تیتر سنگین بود :negative:

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز با عرض معذرت شما متن رو نخوندید فکر کنم نه!!!
این یک نظر سنجی نیست که شما میگید چرا الجی نیست تیتر فقط جنبه جلب توجه داره!!
:rose:

Myxperia

دقیقا نباید به افراد لات ، بی شخصیت و کسانی که از ادبیات کوچه و بازار استفاده میکنن پاسخ داد!
مهمترین چیز ادب و شعور و تربیت انسان هست که بعضی ها ازش محروم هستن… کل کل تا حدودی خوبه، مشکل حل نمیشه،فقط خود کاربرا باید به درک واقعی برسن که نباید به هم فحش بدن!
واقعا بعضی وقتها باید از کنار بعضی کامنت ها گذشت تا آرامش که در سایت وجود داره حفظ بشه…
ممنون از آقای پویا رحمانی عزیز.

ehsan sony

بچه ها ترنجی خییلیی حرف قشنگی زد :به ترول ها غذا ندهیم اگه دیدیم کسی با افراط ودروغ و ریاکاری و بزرگنمایی خاست کل کل راه بندازه و برند مقابلا تحقیر کنه بدون هیچ واکنش و جوابی از کنارش بگزریم و دکمه ی گزارشا بزنیم

master

به نظر من غذا ندادن به ترول روش خوبیه ولی کامل نیست!
برای بعضی ها مثل اقای Moazez همیشه ادمهایی پیدا میشن که تو بحث های بی محتوا و بدرد نخورش شرکت کنن
شاید اینطور رو راست حرف زدن مناسب نباشه ول این چیزیه که از بقیه هم در مورد خودم انتظار دارم و دوست ندارم کسی بگه اقای x یا y !
به نظر من بی منطق بودن و داشتن هدف برای ناراحت کردن دیگران(مثل اقای Moazez ) خیلی از توهین و … بدتر هست و باید با اینطور افراد بصورت جدی برخورد بشه
برای دوستان طرفدارها والبته خودم هم چند تا توصیه دارم(شاید در حدی نباشم که به دیگران توصیه کنم ولی اگر دوستان فکر میکنن درسته می تونن استفاده کنن)
۱-طرفدار یک برند بودن میتونه باعث عذاب و ناراحتی بی خودی بشه.حتی بیان حقیقت بوسیله طرفداران برندهای دیگه میتونه به شکل توهین به برند مورد علاقه شما ظاهر بشه!
۲-بحث کردن سر موضوعات کوچک اشکالی نداره.مهم به نتیجه رسوندن بحث هست چون شاید ممکنه برای شما بی اهمیت باشه ولی میتونه برای دیگران اهمیت زیادی داشته باشه
۳-توهین کردن مال ادمهای ضعیفه و ادمهای ضعیف تر هم سعی میکنن جواب توهین رو با توهین بدن
۴-برای کامنت های خودتون احترام و ارزش قائل باشین.اینطوری جرات نمیکنین هر حرفی رو تو کامنت هاتون درج کنین و ارزش حرفهای خودتون رو پایین بیارین

Moazez

از اونجایی که تمام حرفای من با مدرک هست جای هیچ نگرانی نیست. شما خودتو ناراحت نکن.همینکه مجبور میشی اسم منو بیاری یعنی کار من خیلی درسته.

milad.tech

آقا پویا خیلی گلی.دمت گرم.
“به ترول ها غذا ندهیم”
منو بردی به خاطرات ۲ سال پیش 😉
نمیدونم یادت هست یا نه؟من که این جمله برام خیلی نوستالژک بود

milad.tech

ارادت

REZA

من قبلا تو سایت نارنجی اخبار و دنبال میکردم! بعد خیلی وقت بود که بعد از بسته شدنش از اخبار هم دور شدم!

بعد با ترنجی اشنا شدم.شاید یه سال بشه!ترنجی هم بی طرف بود و خوشم اومد.سایتش و تیتراش بی روح نبودن و نویسنده ها میخواستن فضا دوستانه باشه!

ولی کامنت ها اصن خوب نبود و نیست!!
دوستان طرفدار سونی و سامسونگ متاسفانه یه جورین بعضی هاشون که به جای اینکه کاری کنن از گوشی خوشمون بیاد بدتر میشه!!
یه جوری شده که اگه شرکت مورد علاقشون گوشی بدی بزنه حاضر نیستن یه برند دیگه بخرن و میرن همون گوشیه بد رو میگیرن.چون حرفایی که زدن باعثش شده!
چن سال دیگه بزرگ شن به این کارا بچه گانشون میخندن!

amir1374

بچه ها من یک گروه دارم مربوط به اخبار و اطلاعات که از سایت ترنجی یا سایت های دیگه اخبارشو میزاریم هرکس دوست داشت به این شماره تو واتس آپ یا تلگرام پیام بده ۰۹۳۹۷۳۷۰۷۰۲

shahab

آقای رحمانی ایولا داری برای پستت، عالی بود، امیدوارم دوستان واقعا رعایت کنن که جو بهتر بشه، بشخصه خجالت میکشم این توهین هارو میخونم، حالا از هر طرف باشه، ماهم عاشق همه برندهاییم :heart: عاشق بچه های ترنجی و آقای رحمانی و همکارها :rose:
مرسی

Different_boy

دستت درد نکنه پویا جان.هراز چند گاهی از این متن ها توی سایتهای تکنولوژی ایرانی میبینیم تاثیر داره اما برای چند روز!!!
توی اون یکی پست هم گفتم.به راحتی مشخصه چه کسانی ترول هستن.نمیدونم چه اصراری هست که اونا باشن و بقیه هم باشن و همه چی آروم باشه!!!به راحتی میشه دستشونو کوتاه کرد از سایت تا بقیه در آرامش باشن.

-HamidReza-

واقعا مطلب خوبی بود!
هیچوقت یادم نمیره، توی تلگرام یه گروهی بود به اسم Sony Fan’s و چون بنده گوشیم سونی هست دوستان منو برده بودن توی گروه و بحث میکردیم… کاربرای گروه برخلاف اسم گروه طرفدار همه برند ها بودن و از منطق خوبی برخوردار بودن. مثلا همه قبول داشتن Z3+ پیشرفت خوبی برای سونی نبود و در کنار پرچمدار های ۲۰۱۵ (مخصوصا S6) یه سر و گردن پایین تره. خلاصه گروه خوبی بود. اما در کمال ناباوری بعد از یه مدت متوجه شدl یه سری از دوستان که طرفدار برند سامسونگ بودن وارد گروه شدن (حدود ۲۰ نفر!) و به طور وحشیانه ای فحش ناموس (!) انواع فحش ها رو میدن به کسایی که توی گروه طرفدار سونی و حتی گوشی سونی دارن!! :wacko: اون موقع بود که دیدم واقعا عقده ای بودن به حدی زیاد شده که حتی به هموطن هم رحم نمیکنن سر یه سری برند خارجی… هه…
ناراحتم! ناراحتم و به حال این ملت قصه میخورم..! ببین چطوری از هم جدا و دسته بندی شدیم و به هم میپریم و دعوا میکنیم! سامسونگی، اپلی، سونی ای، ترک، لر، فارس، سفید پوست، سیاه پوست و ….
” ما همه انسایم در درجه اول، در درجه دوم هممون ایرانی هستیم و باید به هم کمک کنیم کشورمون پیشرفت کنه ” مگه ما چی کم داریم از خارجی ها؟! ما هم میتونیم گوشی پرچمدار تولید کنیم! فقط باید دست به دست هم بدیم و از این بحث های الکی و بی مورد دوری کنیم :rose:

arvin393

ترولا معلومه کیا هستن،یه عده که حرف تو سرشون نمیره،یه عده که سایتا پره از خبرای گوشیایی که طرفدارشن بعد یه مطلب در مورد اونیکی میاد هنوز طرفداراش کامنت نزاشتن ترولا دارن سم پاشی میکنن
کسایی که خدای تکرار طراحی هستن و اسکی رفتن، سر و ته گوشیاشون کلا یه شکل بوده بعد میان از برندی که بیشترین تغییرات تو مدلاش میشه دید ایراد میگیرن،از برندی ایراد میگیرن که به اصالت و کیفیت معروف بوده همیشه و هست!!!!به برندی ایراد میگیرن که همه دنیا به کیفیت میشناسنش اینا ترولن
کسایی که به یه سری بازی با اعداد میگن نواوری در حالی که هزار جور افزونه و امگانات از دوربین بگیر تا افزونه های کاربردی دیگه تو گوشی رقیب رو نمیبینن
ترول یه سری افرادن که ندیده در مورد چیزی نظر میدن،همه چیز رو با هم جمع میبندن، جوری که ادم به همه چیشون شک میکنه
ترولا در کل فقط یه عده محدود هستن که با سم پاشی جو رو متشنج میکنن باعث بالا گرفتن بحث میشن
کلا ترولا افرادی هستن با مغزهای پوسیده و گوشی ندیده فکر میکنن همون گوشیه پونصدتومنی که دستشونه اخر آخر تکنولوژیه

و در اخر ترولا سه دسته هستن یه عده کاربرای عادی که کمتر ترول بازی در میارن،یه عده ابر ترولن که واسه همه شناخته شدن،اما چیزی که بهش اشاره نشده!!!
دسته اصلی ترولا که باید بهشون توجه بشه،مدیران بعضی سایتا که برا دوتا گوشی که بهشون میدن یا مبلغی از طرف شرکتی دریافت میکنن میان تبعیض میزارن و باعث و جریان ساز اصلی خودشونن

tashakori

من اولین باره که تو سایت نظر میدم.این سایت خیلی تو انتخاب گوشی کمکم کرد. مخصوصا قسمت نظراتش.فقط ایم معزز خیلی رو مخه. اگه نباشه کیفیت ساییتتون خیلی میره بالاتر

محمد کردزنگنه

ممنون جناب رحمانی بابت مطلب کاملا حق با شماست ولی برای اینکه تاثیر پست رو ببینید لازم نیست جای دوری برید و به نظرات همین پست و نظرات حذف شده رجوع کنید متاسفانه تاثیر این قبیل پست ها که توسط شما و دیگر نویسنده های سایت گذاشته میشه فقط برای چند ساعت و در بهترین حالت یک تا دو روزه مشکل هم فقط توی این سایت نیست همونطور که در جریانید بقیه سایت ها هم این مشکل رو دارن هر کس باید خودش به این نتیجه برسه که به جای اهانت به شخص یا علایق اون با احترام به سلیقه و نظر طرف مقابل شروع به یک بحث منطقی کنه.دوستان عزیز این نیاز کاربره که بهترین گوشی یا تبلت یا لپ تاپ و… رو مشخص میکنه چیزی که برای شما بهترینه برای یک فرد دیگه با یه سلیقه و نیاز دیگه بهترین نیست و این نباید باعث ایجاد بحث های متفرقه بشه همینطور هم دوستان باید آستانه تحمل خودشونو بالا ببرن لازم نیست هر کامنتی چندتا پاسخ بخوره با اینکه گوشی خودم سامسونگه اما اگر کسی به سامسونگ و سونی و اپل و… توهین کنه من خودمو بابت این قضیه ناراحت نمی کنم و اهمیتی هم نمیدم چون هیچ ارتباطی به من نداره ولی اگر یکی از دوستان به مشکلی بر بخوره و کمک بخواد یا از نظر فنی اطلاعاتشون کم باشه و اطلاعات ناچیز من به دردش بخوره کامنت میزارم نه در جواب توهین و ….ببخشید که طولانی شد. :rose:

Atta

اینم از ۱۰۰ م کامنت این مطلب :yahoo:

amir1374

سلام بچه ها.من یک گروه دارم مربوط به اخبار تکنولوژی هرکس که دوست داشت به واتس آپ یا تلگرام من پیام بده. ۰۹۳۹۷۳۷۰۷۰۲

دیوی

اقای رحمانی صد بار تا حالا نگفتم… هزار بار دیگم نمیگم… تا بخش نظرات بر اساس امتیاز و لایک دسته بندی نشه کار درست میشه… مثل دیجیاتو درسته کامنتاش کمه ولی حداقل آدم اونجا آرامش نداره…البته شاید شما نگران کم شدن آمار سایتتون نباشی …خود ندانید…

دیوی

اقای رحمانی صدالبته فرمایش شما کاملآ غلط …ولی یه سری افراد نیستند… ک من اسم نمیبرم ولی یه جور بازار یاب به نظر نمیان… اینان ک وجه ترنجیو دارن خراب نمیکنن…این افراد با بی توجهی هم از رو میرن…چون کارش این نیس…به نظرم چاره فقط دسته بندیه نظرات برا اساس لایک بیشتر نیس …از ما به ترول ها غذا دادن… از تو بخش نظراتو تغییر ندادن …

Mohammad.Reza

توی نظرات همین پست مشخص شد که این جور پست ها تاثیر کم و موقتی میذارن.طرف دوست داره منطقی باشه ولی نمی تونه.میاد ۵ خط حرف حساب می نویسه اون وسط هم میگه سامسونگ از سونی بهتره! یا برعکس.دوستان بهتره به یه سری نظرات اصلا پاسخ ندین.البته من کسی نیستم که بخوام برای کسی تعیین تکلیف کنم فقط یه پیشنهاده.زیر یه سری نظراتی پاسخ میدین که پاسخ شما علاوه بر اون کامنت باعث اشوب میشه.اگر یه سری از نظرها رو ندیده بگیرین به نفع همه است

Peyman 3X

ضمن تشکر از آقای رحمانی عزیز بابت پست خیلی بجا و جالب انگیزتان.
در مورد بحث این مطلب هم باید بگم، من به شدت به کیفیت و طراحی و قدرتمندی محصولات رده بالای و همیشه بابت داشتنشان هم بیشترین ضرر رو هم میکنم ولی این باعث نمیشه من چشمم رو بروی محصولات سایر برندها ببندم.
من بیشتر موارد هم بخاطر توهین هایی که بعد از بیان نظرم میشه باعث شده رغبتی برای شرکت درد بحث ها نداشته باشم.
باز هم امیدوارم این رویه تغییر کنه تا سایت محبوبمون ترنجی از همیشه سربلند تر و پربار در عرصه خبر و دنیای فناوری اطلاعات بدرخشه.

Peyman 3X

ضمن تشکر از آقای رحمانی عزیز بابت پست بجا و جالب انگیزتان.
در مورد بحث این مطلب هم باید بگم، من به شدت به کیفیت و طراحی و قدرتمندی محصولات رده بالای سونی علاقمندم ولی ازشون انتقاد هم میکنم و همچنین این علاقه باعث نشده که چشمم رو بروی محصولات سایر برندها ببندم، بلکه برای مقایسه بهتر محصولات برند محبوبم توجه دقیقی بهشون میکنم.
مشکل اینجاست که هربار تجربه ام رو از استفاده از محصولات سایر برندها یا حتی برند سونی در قالب نظر بیان کردم، با واکنش های تند و گاها همراه با توهین مواجه شدم. که در کل باعث سردی آدم در مشارکت در بحث ها میشه.
همه میدونیم که سونی،سامسونگ و اپل سه برند محبوب ایرانیان هستند ولی هیچ کدام اصالت ایرانی ندارند ولی هرچند بنده عقیده دارم که سونی از امتیاز محبوبیت برند نوستالوژیک هم استفاده میکند.
پس چه خوب میشه اگر همه با هم متحد باشیم تا از هرسه این برند ها طلب محصولی در شان کاربران ایرانی کنیم.
مثلا سامسونگ در وبسایت رسمیش از زبان پارسی پشتیبانی کنه،
سونی بطور کامل اقدام به فروش نسخه های مختلف محصولاتش از طریق نماینده هایش کنه، اپل در استفاده از فروشگاه های نرم افزاری و عرضه مستقیم محصولات برای کاربران محدودیت ایجاد نکند.
همه این ها شدنی خواهد بود زمانی که ما باهم و در کنار هم از محصول برند محبوب مان استفاده کنیم.
در آخر برای تموم بچه های تیم سایت محبوبمون ترنجی و کاربران عزیز و فهیم اش آرزو سلامتی و کامیابی دارم.

artinraad

من نظر نمیدم زیاد ولی اکثر کامنت ها رو میخونم
من همیشه کامنت رو میخونم و به اسم اشخاص کاری ندارم
ولی با این حال دو نفر از دوستای گلم هستن که کم کم اسمشون تو ذهن من هک شد از بس که با خوندن کامنت هاشون خونم به جوش میومد.

یکی آقای Feili که واقعا گاهی اوقات من رو عصبی کردن ولی خب من اهل جواب کامنت دادن نیستم و میخونم و میرم. نمونه ی یکی از کامنت های آقای Feili که اذیتم کرد :
توی اون پستی که در مورد جایزه های Eisa بود نوشته بود سامسونگ جایزه ی پیشرفته ترین گوشی و سونی جایزه بهترین گوشی مالتی مدیا رو برنده شدن. همه کامنتا خوب بود که آقای Feili تشریف آوردن ونوشتن:
این جایزه ی سامسونگ فقط برای صفحه ی خمیدش بوده:| !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انقد من سر این کامنت اعصابم خرد شد که نگو. این فقط یک نمونه بود.
نفر دوم با تمام احترام آقای معزز هستن.
ایشون مقام بالاتری پیش من دارن چون نه تنها خودم از کامنتاشون حرص خوردم بلکه اسم ایشون به عنوان یک کاربر مشکل ساز و جنجال درست کن همیشه توسط کاربرای دیگه برده میشه.
توی همین پست هم اگه بخونید میبینید که چندین نفر اسم این بزرگوار رو آوردن به عنوان کاربر جنجال آفرین و حرص در بیار.

من فقط از این دو عزیز تقاضا دارم یکم انتقاد پذیر باشن و این حرف های من رو نذارن به حساب بد خواهی

با تشکر

beni 8087

سلام من سامسونگو بیشتر قبول دارم ولی بعد از سامسونگ اپلو خیلی قبول دارم ولی از گوشی سونی اصلا خوشنم نمیاد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...