حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ مورد که شاید درباره عینک‌های آفتابی نمی‌دانستید!

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

عینک‌های آفتابی از وسایلی هستند که بسیاری از ما اکثر اوقات استفاده می‌کنیم. عینک‌های آفتابی می‌توانند یا برای محافظت دربرابر آفتاب باشند یا می‌تواند برای استفاده‌های تجملی باشتد. اما خیلی خوب است در کنار استفاده از این وسایل اطلاعات جالبی درباره‌شان بدانیم. برای همین قصد داریم در این مطلب به ۱۰ موردی که شاید درباره عینک‌های آفتابی نمی‌دانستید اشاره کنیم. پس در ادامه با ترنجی همراه شوید.

۱٫ اولین عینک ساخته شده در جهان چیست؟

این موضوع که عینک‌های‌ آفتابی کجا و چگونه ساخته شده‌اند سوال بسیاری از مردم است. در سال ۱۹۲۹ شخصی به‌نام Sam Foster یک نمونه ساده و ارزان از عینک‌های آفتابی را تولید کرد و به فروش رساند، قبل از اینکه بیشتر این عینک‌ها از جمله وسایل عجیب‌و‌غریب پزشکی باشد. پس اولین عینک‌ آفتابی توسط این فرد ساخته شد. اما مفهوم کلی این عینک‌ها به دوران قدیم برمی‌گردد. در قرن دوازدهم قاضی‌های چینی برای مخفی‌کردن حالت چشمانشان از عینک‌های دودی استفاده می‌کردند. قدیمی‌ترین مثال مربوط به قبایل باستانی “اینویت” است. آنها با استفاده از استخوان‌های شیرماهی‌ها عینک‌هایی درست می‌کردند تا از تابش مستقیم نور به چشمانشان جلوگیری کنند. جالب است نه؟

Untitled-5

۲٫ در هر ۱۴ ثانیه مردم کشور آمریکا عینک‌های خود را گم می‌کنند، می‌شکنند و یا ناگهانی بر روی آنها می‌نشینند!

این‌روز‌ها عینک‌های آفتابی در همه‌جا استفاده می‌شوند، برای مثال زمانی که در خیابان‌های شلوغ هستنید و یا در یک صبح آفتابی به پارک می‌روید! برای همین احتمال شکستن یا گم شدن این نوع عینک‌ها زیاد است. این میزان فقط برای کشور آمریکا است حال فکر کنید این میزان در سراسر دنیا چقدر می‌تواند باشد!

Untitled-7

۳٫ هر ۹۰ ثانیه یک عینک آفتابی در eBay به فروش می‌رود!

eBay یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در جهان است اما می‌دانستید که این فروشگاه به فروش عینک‌های آفتابی مشهور است؟ به نظر مردم دیگر نمی‌خواهند که قبل از خرید عینک آنرا امتحان کنند بلکه فقط می‌‌خواهند آنرا بخرند، چند روزی استفاده کنند و بر روی آن بنشینند!

Untitled-6

۴٫ گران‌قیمت ترین عینک‌ آفتابی جهان ساخت Dolce & Gabbana است.

این عینک آفتابی بی‌شک یک وسیله دوست‌‌داشتنی برای میلیونر‌ها است! حدس میزنید این عینک چقدر قیمت دارد؟ ۳۸۳,۶۰۹ دلار! این عینک‌ها فریمی از جنس طلا دارد و لوگوی D&G با الماس به‌‌زیبایی بر روی آن قرار گرفته است، پس شاید ارزشش را داشته باشد!

۵٫ عینک‌های آفتابی برای اولین‌بار در سال ۱۹۲۹ به تولید انبوه رسیدند.

همانطور که در ابتدا گفتیم شروع تولید انبوه عینک‌های آفتابی ارزان برای اولین‌بار توسط Sam Foster در سال ۱۹۲۹ صورت گرفت. فکرش را بکنید که چقدر از این عینک‌های ارزان به فروش رفته است!

Untitled-2

۶٫ شهری که بیشترین میزان فروش عینک‌های آفتابی را دارد سیاتل است.

آیا می‌دانید که در سیاتل میزان بارندگی زیاد است؟ این موضوع نشان می‌دهد که آب‌و‌هوای این شهر چندان آفتابی نیست اما در عین حال این شهر بیشترین میزان فروش عینک‌های آفتابی در جهان را دارد! شاید اهالی این شهر بیشتر به ظاهر و زیبایی عینک‌های آفتابی اهمیت می‌دهند تا به کاربردشان.

Untitled-4

۷٫ عینک‌آفتابی مخصوص الویس پریسلی گران‌ترین عینک‌آفتابی فروخته‌شده در eBay است!

همه عینک‌ها تا این حد گران معامله نمی‌شوند! جالب است بدانید که عینک‌آفتابی الویس پریسلی به قیمت ۲۵۰٫۰۰۰ دلار در این وبسایت به فروش رفته است!

Untitled-1

۸٫ شما می‌توانید با استفاده‌ از عینک‌های آفتابی هم از چشمانتان مراقبت کنید و هم از کره زمین!

این مورد بسیار ساده است، اگر شما از عینک‌های آفتابی چوبی استفاده می‌کنید احتمالا در آن واحد هم از چشمانتان مراقبت کرده اید و هم از کره زمین محافظت کرده اید!

Untitled-8

۹٫ عینک‌های Ray-Ban به عینک‌های خلبانی مشهور اند.

در سال ۱۹۳۶ کمپانی Bausch & Lomb تصمیم گرفت عینک‌هایی برای محافظت از چشمان خلبان‌ها تولید کند. بسیاری از خلبان‌ها از برخورد مستقیم نور با چشمانشان گله داشتند و به همین دلیل این مدل از عینک‌های آفتابی شیشه‌های بزرگتری دارند. تنها یکسال از طراحی و عرضه این محصول برای خلبان‌ها عینک‌های آفتابی Ray-Ban برای عموم عرضه شد!

Untitled-3

۱۰٫ شایعه‌ شده است که Elton John چیزی بیشتر از ۱۰۰۰ عینک‌ آفتابی در مجموعه‌اش دارد!

در حقیقت از این موضوع چندان شوکه نمی‌شویم زیرا هربار که این خواننده را می‌بینیم با یک عینک آفتابی متفاوت ظاهر می‌شود، کافی است در گوگل نام او را جستجو کنید و در هر تصویر او را با یک عینک آفتابی متفاوت ببینید، از عینک‌های شکیل حساب کنید تا عینک‌هایی که بسیار عجیب هستند!

نظر شما چیست؟ کدام موارد برای شما جالب‌تر است؟

[button url=”http://www.getglasses.com.au/blog/10-random-things-didnt-know-sunglasses/” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Getglasses[/button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بدشانس!

فقط ۹ رو میدونستم!!

Yas

سلام
دوستان عینک افتابی تا سقف ۴۰۰ هزارتومن چی سراغ دارین ؟

ramin.tomcat

شماره ۶ رو مطمئنید؟ آبادان رو حساب نکردن؟ D:

hamidaky

ریبون کجاس پس ؟؟؟ 😥

d-_-b

احیانا به شماره ی ۹ یه نگاهی بندازین !!! :wacko:

REZA

پس ابادان چی؟؟؟
بچه ها الان ray-ban اصلش چقده؟؟

امیر

از دوستان کسی فروشگاه ارجینال مارک ریبن و … رو می دونه؟من مشهدم ولی اگر هر جای ایران باشه و فروش آنلاین داشته باشه ممنون میشم دنبال چند سری عینک هستم!که هیچ جا نتونستم پیدا کنم ارجینالشو!!!

pika

شماره ۴ کسی قیمتشو ندونه مفتم بدی نمیزنه! خیلی زشته! B-)

milad.tech

از عینک آفتابی خریدن تو کشورمون میترسم.و واقعا هم به یه عینک اصلی نیاز دارم نمیدونم از کجا میتونم یه عینک خوب واقعا طبی بخرم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs