حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل Maps هوشمندتر می‌شود؛ آیا شما توانایی نصب پانل‌های خورشیدی را بر سقف خانه خود دارید؟

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

گوگل خواستار کمک به شما در تهیه پانل‌های خورشیدی است؛ مسلما با چنین کاری، شما از اتلاف انرژی اضافی جلوگیری می‌کنید. انرژی خورشیدی امروزه استفاده‌های بسیاری داشته و شاید بتواند به زودی جایگزین بسیاری از انرژی‌ها آن هم به صورت عمومی شود. حال گوگل قصد دارد با اضافه کردن حالتی به اپلیکیشن Maps خود که با نام “Project Sunroof” شناخته می‌شود، به شما در تهیه پانل‌های خورشیدی کمک بیشتری کند؛ اینکه شما توانایی استفاده از پانل‌های خورشیدی را با توحه به موقعیت جغرافیایی منزلتان خواهید داشت؟ اگر بله، تا چه حد می‌توانید از این انرژی استفاده کنید؟ هزینه آن چقد خواهد شد؟ و به بسیاری از این دسته سوالات شما پاسخ خواهد داده شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این پروژه با بررسی داده‌های نرم‌افزار Google Maps، به شما اعلام می‌کند که خورشید در مناطق مسکونی محل زندگی شما، تا چه می‌تواند به شما در استفاده از انرژی خورشیدی کمک کند؛ کاری که نظیر آن در هیچ نرم‌افزار دیگری تا کنون دیده نشده است. این سرویس، با استفاده از مدل نقشه ساز ۳D نرم‌افزار یاد شده، می‌تواند فضای مورد نیاز پنل‌های خورشیدی را با توجه به مساحت سقف خانه شما اندازه‌گیری کند. آیا این اطلاعات دقیق هستند؟ این سرویس، با تجزیه و تحلیل موقعیت‌های خورشید و ابرها در طول یکسال، به شما دقیق ترین اطلاعات را خواهد رساند.

جایگزینی انرژی خورشیدی با سایر انرژی‌ها، تماما سودآور خانواده‌ها خواهد بود؛ یک منبع انرژی رایگان، که به هیچ گونه سوخت فسیلی وابسته نیست و موجب آلودگی نیز نمی‌شود. اما این نیز مهم است که آیا توانایی استفاده از این منبع برای شما فراهم است یا خیر؟ گوگل با چنین پروژه‌ای به کمکتان می‌آید.

این سرویس در حال حاضر تنها در بوستون، سان فرانسیسکو و فرزنو کالیفرنیا در دسترس می‌باشد.

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/8/17/9165379/Google-project-sunroof-solar-panels-map”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
negar

این سیستم هنوز توی کشورمون خوب جا نیفتاده ،قیمتش هم بالاس

ali_fattahi

ایده ی بسیار خوب و خلاقانه ای بوده . ولی تو ایران هزینش هنوز بالاست و بازدهی کافی رو نداره . شاید هزینه خود تجهیزاتش هم به زور جبران بشه . 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....