حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

GfK: آمار فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها در سه‌ماهه دوم سال رشد ۵ درصدی داشته است

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

بنابر اطلاعات منتشر شده از GFK که آمار فروش اسمارت‌فون‌ها را را تعیین می‌کند، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵ در حدود ۳۰۲ میلیون دستگاه اسمارت‌فون به فروش رفته است. این مقدار در بازه مشابه سال گذشته ۲۸۸ میلیون دستگاه بوده است. این میزان خبر از  رشد ۵ درصدی میزان فروش اسمارت‌فون‌ها می‌دهد. اگر بر حسب درآمد شرکت‌ها حساب کنیم، شاهد رشد ۷ درصدی در این زمینه بوده‌ایم یعنی از ۸۶ میلیارد دلار به ۹۲ میلیارد دلار. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

در کشور آمریکای شمالی در سه ماهه منتهی به ژوئن، میزان فروش‌ اسمارت‌فون‌ها با رشد ۱۰ درصدی به ۴۴ میلیون نسخه رسیده است. اگر مجددا بر حسب درآمد شرکت‌ها حساب کنیم این میزان با رشد ۱۹ درصدی به میزان ۱۸ میلیارد دلار رسیده است. در بازه مشابه سال گذشته این مقدار ۱۵٫۴ میلیارد دلار برآورد شده است. اما شرایط این بازار برای کشور‌های اروپایی کمی متفاوت است. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ میزان فروش اسمارت‌فون‌ها نسبت به مقدار ۱۴٫۷ میلیون نسخه‌ای سال گذشته تنها۳ درصد رشد داشته که به ۱۵٫۲ میلیون نسخه رسیده است. بله می‌بینیم که تعداد محصولات به‌فروش رفته بیشتر شده است اما میزان درآمد حساب کنیم این مقدار از ۳٫۷ میلیارد دلار به ۳٫۲ میلیارد دلار رسیده است، این یعنی ۱۵ درصد کاهش درآمد!

در چین شرایط کاملا برعکس است! بر اساس آمار منتشر شده تعداد اسمارت‌فون‌های فروخته شده با کاهش ۱۰ درصدی به ۸۸٫۷ میلیون نسخه رسیده است. اما میزان درآمد شرکت‌ها رشدی ۱۷ درصدی داشته و به مقدار ۲۶٫۸ میلیارد دلار رسیده است. در میان کشور‌های مختلف، چین پیشگام در فروش اسمارت‌فون‌های با قابلیت ۴G است. بر اساس آمار ۵۸ درصد اسمارت‌فون‌های فروخته شده در جهان از قابلیت ۴G بهره می‌برند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲۹ درصدی داشته اند! چین همچنین پیشگام در فروش اسمارت‌فون‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ است که در واقع منظورمان مدل‌هایی با ابعاد ۵ اینچ و بزرگتر است.  در چین ۶۳ درصد از فروش اسمارت‌فون‌ها مربوط به مدل‌های ۵ اینچی و بیشتر است و در کل ۴۸ درصد از کل اسمارت‌فون‌های فروخته شده‌ در جهان مربوط به مدل‌هایی صفحه‌نمایش بزرگتر از ۵ اینچ بوده است. این میزان نسبت به سه‌ماهه اول سال ۵ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

2014-sales-figures-versus-2015-estimates Second-quarter-2015-POS-sales-figures-versus-the-second-quarter-of-2014

اما این موضوع در کل به این بخش ختم نمی‌شود. از دید GfK کشور هند بزرگ‌ترین شرکت‌کننده در میزان رشد این آمار در سال جاری است. دلیل این موضوع نفوذ اسمارت‌فون‌های اقتصادی به بازار به همراه رقابت سخت تولیدکنندگان است. با توجه به این وضعیت شرکت‌ها بیشتر از هر زمانی دست به عرضه اسمارت‌فون‌های مناسب با قیمت مناسب خواهند زد. در نهایت باید به بازار کشور آمریکا اشاره کنیم. به نظر میزان فروش اسمارت‌فون‌ها در سه‌ماهه دوم سال نسبت به سه‌ماهه اول سال ۱ درصد کاهش داشته است. البته سود به‌دست آمده نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

[button url=”http://www.phonearena.com/news/GfK-Global-smartphone-unit-sales-rose-5-in-Q2-2015-global-growth-to-be-led-by-India_id72734″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nfs

خیلی باحال بود :yahoo: :yahoo:

mohsen2553

بنچمارک پردازنده جدید سامسونگ
http://wccftech.com/mongoose-soc-from-samsung-shows-dominating-benchmark-results/

mohsen2553

تست پردازنده گرافیکی Mali t880 توسط سامسونگ
http://wccftech.com/samsung-mongoose-core-details/

MILAD

آیفون نسبت به سال قبلش بسیار بیشتر فروخته دقیقتر بخواهم بگویم در گذارش Q3 2015 خودش که میشود فروش فصل دوم سال ٢٠١۵ برای فروش آیفونها دقیقا ۵٩ درصد تعداد فروش بیشتر نسبت به سال قبلش و ۶٣ درصد پول بیشتری بدست آورده !
پس اپل تونسته بسیار سریعتر از بقیه رشد کند
بر طبق آمار رسمی و دقیق اپل :
http://www.apple.com/pr/library/2015/07/21Apple-Reports-Record-Third-Quarter-Results.html

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs