حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ با ۵۳ میلیون کاربر ۴٫۹۵ درصد از سهم کل بازار سیستم‌عامل PC را در اختیار دارد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

کمتر از ۳ هفته از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ سپری شده است و پیاپی اخبار میزان سهم این سیستم‌عامل در خبرگزاری‌های مختلف پیچیده است. بازخوردهای مثبتی که از ویندوز ۱۰ دریافت شد باعث شده که سهم این سیستم‌عامل نوپا روز به روز تقویت شود و در حالیکه ۳ روز قبل خبر ۵۰ میلیونی شدن کاربران آن را تقدیم حضورتان کردیم، هم اکنون باید اعلام کنیم که این تعداد به ۵۳ میلیون کاربر رسیده و درصد قابل توجهی از سهم بازار سیستم‌عامل‌های دسکتاپ را به تصاحب خود درآورده است. در ادامه با ما باشید.

طبق گزارش جدید هم اکنون ویندوز ۱۰ بر روی بیش از ۵۳ میلیون دستگاه مختلف نصب شده است که StatCounter اعلام کرده در حال حاضر ۴٫۹۵ درصد یعنی با تقریبی حدودی ۵ درصد از سهم بازار PC را بدست آورده است که مسلما برای سیستم‌عاملی که کمتر از ۳ هفته از عمر آن می‌گذرد آماری شگفت‌انگیز به حساب می‌آید.

زمانی که میزان دانلود و نصب ویندوز ۱۰ در ساعات اولیه در اوج خود بسر می‌برد، هر ثانیه ۱۵۰۰ کاربر به تعداد کاربران آن اضافه می‌شد که این میزان در نوع بی سابقه بوده است.

طبق آمار NetMarketshare ویندوز ۸٫۱ حدود ۱۳٫۰۹ درصد از بازار را در اواخر ماه ژولای(تیر) در اختیار داشت در حالیکه OS X ویرایش ۱۰٫۱۰ شرکت اپل در این تاریخ ۴٫۷۴ درصد بود و این بدین معنیست که ویندوز ۱۰ توانست در مدتی بسیار اندک از لحاظ سهم خواهی و تعداد کاربران از آخرین ویرایش سیستم‌عامل اپل سبقت گرفته و شدیدا خود را به ویندوز‌های خوش نام و نشانی مانند ۷ نزدیک و نزدیکتر کند.

هرچند که مقایسه‌ی آمار دو موسسه StatCounter و NetMarketshare چندان کار منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که هریک از آنها از روش‌های مخصوص به خودشان برای سنجش میزان کاربران سیستم‌عامل استفاده می‌کنند اما آنچه مسلم است هم اکنون میزان کاربران ویندوز ۱۰ بسیار نزدیک به ویرایش ۱۰٫۱۰ سیستم‌عامل OS X است و دیدن رقابت این دو خالی از لطف نیست.

تمامی این آمارها در شرایطی منتشر شده که مایکروسافت خود فقط در ۲۴ ساعت اول آمار رسمی را منتشر کرد و سایر آمارها همه توسط موسسات تحقیقاتی مختلف منتشر شده و تا حدودی می‌توان گفت که همان ۱۴ میلیون کاربر در ۲۴ ساعت اول به صورت ۱۰۰ درصد قابل اتکاست. نکته‌ی دیگر در رابطه با آمار انتشار ویندوز ۱۰ در سراسر جهان، آن است که مقایسه‌ی سهم ویندوز ۱۰ و سرعت پیشرفت این سیستم‌عامل با ویندوزهای قبل از خود مانند ۷ و ۸ چندان کار درستی نیست چرا که مایکروسافت این بار طرح‌های تشویقی پرشماری را برای کاربران در نظر گرفت و ارتقای آنها را از نسخه‌های قبلی‌تر به این نسخه رایگان کرد و مسلما این موضوع خود کمک بسیار بزرگی به این شرکت خواهد کرد تا به رویای ۱ میلیاردی پس از ۳ سال جامه‌ی عمل بپوشاند.

ظاهرا مهمترین عامل که باعث شد ویندوز ۱۰ با این سرعت پیشرفت کرده و در میان کاربران PC نفوذ کند، پیشنهاد ارتقای رایگان به آن بوده است و این طرح مایکروسافت توانسته نظر مثبت درصد بسیار زیادی از کاربران را به خود جلب کند. این شرکت شدیدا به موفقیت ویندوز ۱۰ و کسب کاربران پرشمار نیاز دارد چرا که از سمتی نمی‌خواهد سهم سیستم‌عامل محبوبش را به رقبای قدرتمندی مانند OS X واگذار کند و از سوی دیگر برای تکمیل و تقویت فروشگاه نرم‌افزاری خود به جلب توجه توسعه‌دهندگان و شرکت‌های بزرگ دنیای نرم‌افزار شدیدا نیاز دارد و این بار آنها با خیالی آسوده‌تر می‌توانند وقت خود را بر روی فروشگاهی بگذارند که تاکنون در برابر اپ استور و گوگل پلی استور حرفی را برای گفتن نداشت.

شما در مورد کسب حدود ۵ درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌ها توسط ویندوز ۱۰ چه نظری دارد؟ آیا به نظر شما این سیستم‌عامل در مدت ۳ سال می‌تواند به ۱ میلیارد کاربر دست یابد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/after-53-million-installs-windows-10-takes-495-of-the-market”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AppleSeed

هیچی ویندوز نمیشه….

mohammadkh

آقا از وقتی به ویندوز ۱۰ آپدیت کردم هیچ ویدئویی چه انلاین و چه کلیپایی که توو لپ تاپ هست اجرا نمیشه و بعضیا فقط صدا دارن، کسی میتونه راهنماییم کنه چیکار کنم؟ :scratch:

hamed8080

آقا به هیچ وجه به این ویندوز نیاید اصلاً فعلاً آماده نیست پر از مشکله و به طور حتم اگر مایکروسافت رسیدگی نکنه بد ترین ویندوزش همین ویندوزه. اصلاً در مقابل ویندوز ۷ همه چی کم داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...