حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درک بهتر کمپانی آلفابت؛ الفبا را این‌بار از دیدگاه گوگل فرا بگیرید!

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

این چند روزه خبر از آلفابت جدید گوگل کم نیست به گونه‌ای که شاید در کنار گلکسی زدگی (!) کمی هم احساس “آلفابت زدگی” کنیم! بالاخره یک عمل بسیار عجیب و کاملا غیر قابل پیشبینی از سوی گوگل یا به صورت جزئی‌تر، از سوی لری پیج و همکار دوست داشتنی او یعنی سرگئی برین صورت گرفته است و خبر ساز شدن این موضوع زیاد هم تعجب برانگیز نیست. اما بیایید با هم نگاهی به این کمپانی بیندازیم؛ آیا به قول لری پیج، تنها یک راه حل برای کنترل بزرگی گوگل است یا قضیه بزرگ‌تر از این حرف هاست؟ شاید منظور لری پیج، القبای تکنولوژی باشد و در این الفبا، کلمه Search با G شروع شود و تنها کلمه‌ای که می‌توان به Search و حرف G ربط داد، Google باشد! به هرحال در حال حاضر همگی این کمپانی را والدین گوگل می‌دانند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی جزئی تر بر روی این موضوع داشته باشیم.

قبل از شروع

بسیاری از کسانی که خبرهای روز تکنولوژی را دنبال می‌کنند، دقیقا نمی‌دانند که قصد گوگل از انجام این کار چیست! بسیاری حتی گمان می‌کردند که آلفابت، گوگل جدید است!! اما اصل قضیه چیست؟ اگر مایل باشید با بررسی ۵ موضوع، بهتر به این موضوع بپردازیم.

۱٫گوگل بدون تغییر خواهد ماند!

شاید بعد از خواندن این عنوان، نفسی راحت کشیده باشید! سایت موتور جست‌وجوی گوگل سرجایش باقی خواهد ماند، لوگوی آن هیچ جایی نخواهد رفت و هنوز هم همان کادر متصل کننده شما به دنیای اینترنت، زیر لوگوی گوگل وجود خواهد داشت. هیچ کس انتظار ندارد گوگل ناگهان دچار چنین تغییرات یزرگی شود؛ به زبان دیگر، گوگل خارح از این ماحرا حضور دارد! لری پیج هنگامی که کمپانی آلفابت را معرفی کرد گفته است که تنها برای اینکه تمرکز بیشتری بر روی گوگل داشته باشیم و گوگل نیز بتواند پاسخگو تر از قبل باشد، تصمیم گرفتیم آلفابت را پایه ریزی کنیم. چنین تصمیمی مطمئنا ناگهانی نبوده است. به خریدهای اخیر لری پیج هم که دقت کنید، لیستی از کمپانی‌های کوچک و نوپا، اما در زمینه‌های مختلف را مشاهده می‌کنید که این احتمال که آلفابت، در واقع همان الفبای تکنولوژی باشد بیشتر از قبل می‌شود و گوگل تنها بهانه است!

۲٫پیج و برین، مسئول باقی خواهند ماند 

این دو دوست همراه، بعد از معرفی این کمپانی گوگل را ترک نخواهند کرد و هنوز هم بر روی آن نظارت دارند اما بیشتر تمرکز خود را به آلفابت و تمام کمپانی‌هایی که زیر نظر آن است، خواهند داد. شاید بتوان به این موضوع اشاره کرد که گوگل لری و سرگئی، در حال حاضر آلفابت است اما گوگل ما کاربران در حال حاضر همان گوگل سابق می‌باشد.

۳٫گوگل مدیری جدید پیدا کرده است! 

یکی از بزرگترین تغییراتی که در طی این اتفاقات افتاده است، عوض شدن مدیر گوگل است. حداقل شاید این تغییر واضح و قابل درک‌تر از سایر تغییرات باشد! ساندار پیچای که قبل از این مدیریت بخش کروم و سیستم عامل آن را برعهده داشت، اکنون مدیر گوگل است. البته لری پیج بارها به صورت رسمی اعلام کرده بود که ساندار پیچای می‌تواند بهترین گزینه برای مدیریت گوگل باشد و این اتفاق دور از انتظار هم نبود. پیچای از سال ۲۰۰۴ وارد گوگل شد و از آن زمان تا کنون مدیریت بخش‌های زیادی را برعهده داشته و یا حداقل کارهای مهمی را برای آن‌ها انجام داده است.

۴٫کسب و کارهای دیگر به صورت جداگانه مدیریت می‌شوند

آلفابت چیزی بیشتر از یک شرکت برای شرکت‌های تابع گوگل است. ۷ شرکت هستند که زیر نظر آلفابت قرار دارند؛ Calico, Nest, Google Ventures, Google, Google X, Google Capital و Fiber.

هر کدام از این شرکت‌های تابع، مدیر مختص به خود را دارند که باید گزارشات را به لری پیج که در آلفابت قرار دارند برسانند. شرکت های تابع در حال حاضر ۷ عدد هستند، چه بسا که تعداد آنها به بالای ۲۰ یا حتی ۳۰ تا برسند و ما با یک آلفابت واقعی طرف باشیم!

۵٫آلفابت کارها را ساده می‌کند! 

اگر شما به سرعت در حال درک آلفابت باشید، حتما متوجه خواهید شد که آلفابت کارها را ساده تر می‌کند! اگر دقت کنید کمپانی‌هایی که به گوگل متصل بودند، کنترل سختی داشتند. تعداد انگشت شماری از کمپانی‌ها اما با محصولات، کارکنان، مدیر بخش‌های مختلف و اهداف مختلفی داشتند اما تا قبل از معرفی آلفابت، همگی به گوگل نسبت داده می‌شدند. گویی گوگل پدر و مادر خود را برای کنترل درست کمپانی‌ها آورده است!! با این روش، امکان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تا حد بسیار زیادی ساده‌تر شده و همه چیز سر جای خودش است.

بعد از همه این‌ها، چیزی که این چند روزه دیده شد مشکلات آلفابت بود. کمپانی BMW از یک سو و غیر دسترس بودن آن در چین به آلفابت فشار وارد می‌کردند؛ باز هم باید منتطر ماند و دید که این‌ها همگی مشکلاتی پایان پذیر هستند یا خیر. البته با درک نیت و قصد کمپانی آلفابت، می‌توان گفت این مشکلات اصلا مهم نیستند!

اگر با شخصیت لری پیج آشنایی داشته باشید، می‌دانید که اون با اجرای چنین عملی کاملا مخالف بوده است! او اعتقاد داشت که نباید بین کارمند، مدیر بخش و مدیر کل مانعی وجود داشته باشد و همگی با هم در ارتباط باشند. اما با بزرگ‌تر شدن دنیای گوگل، حضور کمپانی‌های جدیدتر و اهداف بزرگتر، انتظار چنین تغییراتی می‌رفت. لری پیج نیز به نظر می‌آید که بالاخره باید نظمی اساسی را برقرار می‌کرد و این کار را هم انجام داد.

حال که با آلفابت آشنایی بیشتری پیدا کردید، دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید که آیا تصمیمی جالب و ماندنی است یا این نیز همانند یکی از سرویس‌های گوگل، یعنی گوگل پلاس، طول عمری کوتاه خواهد داشت؟

 [su_button url=”http://www.inc.com/samuel-edwards/learn-the-alphabet-understanding-google-s-new-parent-company.html”]inc[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مثله همیشه عالی… :good:

Chalton

.

Chalton

..

Chalton

Chalton

….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....