حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ذره وین: آموزش جلبریک ویندوز ۱۰ موبایل

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

بسیار خوشحالیم  اعلام کنیم که برای اولین بار در سطح جهان یک ایرانی به همراه تیمی متشکل از چند هکر حرفه‌ای موفق شده اند ویندوز ۱۰ موبایل را هک کند (جلبریک ویندوز ۱۰ موبایل) و مایکروسافت را به یک چالش اساسی دعوت کند. تاکنون هیچ‌کس موفق نشده بود ویندوزفون و ویندوز ۱۰ موبایل را فول آنلاک و یا جلبریک کند (البته استثنایی در این رابطه وجود دارد. یکی از گوشی‌های سامسونگ به نام ATIV S در نسخه‌ی دوم ویندوزفون ۸ هک شده بود. منظور ما سایر گوشی‌های ویندوزی اللخصوص سری لومیا است) اما آقای سید علی نوشایی از برنامه نویسان و هکرهای حرفه‌ای ویندوزفون به همراه چند همکار خود به این مهم دست یافته است.

با ترنجی همراه باشید…

همانطور که در قسمت بالا خدمت شما عرض کردیم٬ آقای نوشایی و تیمش کار بسیار مهمی انجام داده‌اند و توانسته‌اند یکی از امن‌ترین سیستم‌عامل‌های جهان به نام ویندوزفون را جلبریک کند. تاکنون هیچ‌کس در هیچ‌ نقطه‌ای از کره‌ی خاکی به این امر بسیار مهم دست نیافته بود و ما از این بابت بسیار خرسند هستیم و افتخار می‌کنیم که هکر‌ و برنامه‌نویسی بسیار حرفه‌ای و در سطح بین‌المللی در کشورمان زندگی می‌کند.

دیروز طی آموزشی آقای نوشایی در وبسایت خود مدعی شد که توانسته است به کمک تیمی به این مهم دست یابد. اعضای تیم عبارتند از: djamol , vcfan , ngame و GoodDayToDie که در انجمن معتبر XDA-Developers فعالیت می‌کنند و این‌ کار مهم را به ثمر رسانده‌اند.

حال با هم آموزش منتشر شده توسط آقای نوشایی رو می‌خوانیم: (برگرفته شده از سایت wincare.ir)

تست شده در بیلد ۱۰۱۶۶ و ۱۰۵۱۲ ویندوز ۱۰ موبایل

بسیار خوشحالیم که با آموزش انجام اولین جلبریک کامل ویندوز ۱۰ موبایل در خدمت شما هستیم .
این آموزش در حال حاضر تنها به گوشی های سامسونگ و لومیا (نوکیا و مایکروسافت) محدود می‌باشد اما در آینده سعی بر آن خواهد بود تا گوشی های HTC و… نیز به این هک اضافه شوند .

توضیحی که در مورد جلبریک باید داده شود این است که ویندوز فون نیز مانند هر سیستم عامل دیگری دارای قابلیت های بسیار سطح بالا و پیشرفته‌ای است که امکان دسترسی‌های ویژه به سیستم‌عامل و سایر بخش‌ها را به برنامه نویس می‌دهند . این امکانات تنها در اختیار تولیدکنندگان سخت افزار و خود مایکروسافت است اما با جلبریک که در ویندوز فون با نام Interop Unlock نیز شناخته می‌شود برنامه نویسان قادر خواهند بود تا برنامه هایی با قابلیت‌هایی که تولیدکنندگان سخت‌افزاری در اختیار دارند٬ بسازند .

پیش نیازهای انجام این آموزش :

-گوشی ویندوز ۱۰ لومیا یا سامسونگ در حالت Developer Mode
-پیش نیاز های نصب نرم افزار های خارج از استور

برای انجام این هک ابتدا گوشی ویندوز ۱۰ خود را از طریق Settings -> Update & Security -> For Developers و قرار دادن گوشی در حالت Developer Mode آنلاک کنید .

حال فایل Root Tools را دانلود و با استفاده از نرم افزار Application Deployment نصب نمائید . توجه داشته باشید که بهتر است از نسخه SDK 8.1 استفاده نکنید چون ممکن است به شما پیغام خطا نمایش دهد .

پس از نصب برنامه Root Tools را از لیست برنامه های خود اجرا نمائید .

پس از اجرای برنامه به شما هشدار داده خواهد شد که هیچ تضمینی در مورد عملکرد یا آسیب دیدگی گوشی شما در اثر استفاده از این برنامه وجود ندارد و در صورت زدن کلید Yes , I understand شما متن هشدار را پذیرفته‌اید .

در صورتیکه از گوشی لومیا استفاده می‌کنید ابتدا وارد بخش Lumia Registry Editor شوید . سپس کلید با زدن کلید “…” پایین صفحه به قسمت Templates بروید.

wp_ss_20150726_0005

در صفحه جدید تیک گزینه های Interop / Capability Unlock و در صورت نیاز به دسترسی فایل‌های سیستمی تیک گزینه ی Live Full FS Access را بزنید و کلید Apply را فشار دهید . در صورت دریافت پیغام Success شما بخش اصلی کار را به پایان رسانده‌اید.

lumia-1520-review-34-970-80

توجه داشته باشید که استفاده از Full FS Access به کاربران عادی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود و تنها ویژه ی برنامه نویسان و کاربران حرفه ای می‌باشد .
توجه داشته باشید فعال کردن Full FS همچنین باعث کندشدن سرعت شناسایی گوشی توسط کامپیوتر و حتی احتمالا عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر خواهدشد .
*در حالت Full FS فایل های شخصی شما در آدرس Phone\Data\Users\Public قرار خواهند گرفت .

حال برای دریافت امکانات کامل نرم افزار های ویندوز ۱۰ نیز ابتدا نرم افزار Custom PFD Registry Editor را دانلود و نصب نمائید .

حال در داخل این برنامه به آدرس زیر بروید :
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\SecurityManager\AuthorizationRules\Capability\capabilityRule_DevUnlock

سپس دو کلید موجود در این شاخه را به شکل زیر ویرایش نمایید (به عبارتی تنها کافیست عبارت Internal_ به انتهای عبارت های اصلی اضافه شود)

“CapabilityClass”=”capabilityClass_DevUnlock_Internal”
“PrincipalClass”=”principalClass_DevUnlock_Internal”

با انجام این مراحل گوشی شما به صورت کامل آنلاک شده و می‌توانید نرم‌افزار‌های دارای دسترسی‌های پیشرفته را به سادگی دانلود و نصب نمائید .

با تشکر از تیم توسعه دهنده این هک شامل djamol , vcfan , ngame و GoodDayToDie در انجمن XDA-Developers.com

اخطار بسیار مهم: تیم ترنجی هیچگونه مسئولیت در قبال خرابی دستگاه شما بر عهده نمی‌گیرد و تمامی مسئولیت این‌کار بر عهده‌ی شما می‌باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا این روش را آزمایش کرده‌اید؟ تجربه‌ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر به منبع مراجعه نمایید.(مطلب درج شده در منبع با اندکی تصرف و ویرایش در سایت قرار داده شده است)

[su_button url=”http://wincare.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AC%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%DB%B1%DB%B0-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84/”]wincare.ir[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

باریک الله ایرانیا!!!! بزن به افتخارشون کف قشنگ رو!!! :yahoo: و همچنین تیم اشون

Dr.iPhone

:scratch:

pooyat77

واقعا عالیه ، افرین به خودش و تیمش :good:
فقط اگه میشه بگین جیلبریک توی ویندوز ۱۰ موبایل باعث میشه بتونی چه کار هایی رو بکنی که قبلا نمیتونستی؟منظورم اینه مثل iOS هست یا چیز های اضافه دیگری هم داره؟؟؟

pooyat77

اوکی ، خیلی ممنون ، کم کم دارم وسوسه میشم برم ویندوز۱۰ موبایل :heart:

Hunter

ایول…. حال کردم مطلبو خوندم…

trojan

عارف جان…گویا هک اصلیو یه هنلدی انجام داده و واسه تست به ایرانیه و هندی داده……البته این رفیق ایرانی خودش هم مشارکت داشته توی هک…..

بعدش این روش احتمال ریسک بالایی داره و احتمالا توی رسمی بسته میشه…..اما گام بزرگی بود و خوب….تا به یه پیکریندی خوب برسه و مثل جیلبریک اپل فقط با یک گام بشه

Son Of Taurus

جیلبرک واسه ی آیفونه !
روت واس اندروید !
هک هم برای ویندوزفون ، یا همون ۱۰ موبایل !
مهمه که اسمشون درست به کار بره ..
پ.ن : دم ترنجی گرم واسه گذاشتن همچین مطلبی :heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com