حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روز بدی را گذرانده‌اید؟ این ۵ کاری است که افراد موفق برای جلوگیری از این اتفاق انجام می‌دهند

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

زمان، زمان تابستان است ولی این بدین معنا نیست که ما اصلا احساس استرس یا نگرانی نکنیم؛ حتی شاید بسیاری از ما به خاطر کارهای اضافی خود دجار نگرانی‌های بی‌موردی شویم که البته قابل کنترل هستند، اما سوالی که پیش می‌آید بسیار کوتاه و جواب بلندی دارد؛ “چگونه؟” شاید به خاطر همین موارد گفته شده، روز خود را آنگونه که باید نگذرانده باشید، یا وضع بسیار حادتر باشد و روز خود را “بد” سپری کرده باشید. می‌توان گفت در اینجا یک مشکل بوجود آمده است و کاری که بیشتر ما انسان‌ها در مواقع بوجود آمدن مشکل انجام می‌دهیم، کمک گرفتن از افراد با تجربه است؛ حال می‌خواهیم از افراد موفق کمک بگیریم، که آنها چگونه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و جلوی شکست خود را در انجام کارها می‌گیرند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

۱٫کارهای سخت را زودتر انجام دهید

اگر شما در طول روز باید کارهای زیادی را انجام دهید، مسلما بسیار راحت می‌توان کارهای سخت را از کارهای آسانتر جدا کرد؛ حال این کار سخت می‌خواهد مهم باشد یا غیر مهم. ابتدا لیستی از کارهای خود تهیه کنید، به سراغ کارهای سخت رفته و سعی کنید آنرا انجام دهید. حتما ضرب المثل “هر پستی، بلندی دارد” را شنیده‌اید؛ شاید در دفعات اول سخت باشد اما حتما امکان پذیر است.

۲٫به خودتان اهمیت دهید

سعی کنید در برنامه خود، زمانی را هم به “خودتان” اختصاص دهید. مدیرعامل سایت Linkedin یعنی، Jeff Weiner، همیشه در برنامه روزانه خود ۴۵ دقیقه را به راه رفتن و فکر کردن اختصاص می‌دهد. او می‌گوید که در این زمان، خودش را از تکنولوژی و هرچیزی که با آن‌ها سروکله می‌زند دور می‌کند؛ به هیچ ایمیلی پاسخ نمی‎هد، حرفی نمی‌زند، به کسی زنگ نمی‌زند و تنها کاری که می‌کند فکر کردن است. شاید همه ما این شانس انجام دادن این کار را نداشته باشیم، اما سعی کنید حتما چنین کاری را نه هر روز، تنها روزهای خاصی انجام دهید که موجب بالا رفتن تمرکزتان می‌شود.

۳٫معاشرت را در دستور کار قرار دهید! 

شاید شما هم این تصور غلط را داشته باشید که اگر تمام وقت خود را صرف انجام کارهای خود کنید موفق خواهید شد! بله درست خوانده‌اید. سعی کنید همیشه در برنامه خود، وقت سرگرمی هم داشته باشد، با دوستان خود قرار بگذارید، شب‌ها را خوش بگذرانید یا هرکار دیگری که شما را از محیط کاریتان دور کند، انجام دهید. این یک اشتباه بزرگ است که تمام وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهای روزانه خود کنید و هیچ وقت سرگرمی را برای خود اختصاص ندهید؛ لازم به ذکر است که همه‌ی افراد موفق، محیط کاری خود و خانه و سرگرمی را سه محیط کاملا جدا می‌پندارند، یعنی خانه محیط کاری نمی‌شود و به همین ترتیب.

۴٫درمانگر اوقات سخت خود را پیدا کنید!

افراد موفق چنین عقیده‌ای دارند که در اوقات سخت و یا پس از یک روز کاری سخت یا یک روز بد، باید شخصی یا چیزی باشد که شما را از این حال و هوا بیرون کند. شما می‌توانید یک دوست خوب را در نظر بگیرید یا پروژه‌های اوقات فراقت خود را مد نظر قرار دهید. با دوست خود صحبت کنید به بیرون بروید و اوقاتی را با هم بگذرانید یا کاری انجام دهید که در آن بسیار خوب عمل می‌کنید؛ کاری که شخصی مانند رئیس بی‌اعصاب شما، در کارتان دخالت نکند! باور کنید زندگی آن قدرها هم سخت نیست و برای هر مشکلی راه حلی پیدا می‌شود، حتی یک هوا خوری پس از انجام کارهایتان می‌تواند به شما انرژی دوباره ببخشد.

۵٫حساس نباشید!

یکی از راه‌های ساده تبدیل شدن به یک فرد موفق، کنترل “درست” همه چیز است. همه افراد موفق می‌دانند چگونه پول، احساسات، وضعیت و از همه مهم تر، تفکرات خود را به درستی کنترل کنند. این افراد در زندگی خود تنها یک هدف خاص ندارند! یعنی اینگونه فکر نمی‌کنند ” که اگر جایگاه من به اندازه X مقدار تغییر کند، همه چیز خوب میشود!” یا مثلا در کارهای تجارتی؛ ” اگر تنها آقای X به من برای ادامه همکاری پیشنهاد بدهد، قبول می‌کنم و همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت!”. گاهی اوقات این تصور غلط ممکن است درست از آب درآید که ” خود را به حوادث بسپارید!”. البته گفتیم گاهی اوقات و شما در هر لحظه زندگی باید به درستی تصمیم بگیرید اما این حوادث بدی که پیش آیند شاید در نهایت به نفعتان تمام شوند.

نظر شما چیست؟ شما چگونه روز بد خود را فراموش می‌کنید یا چگونه برای جلوگیری آن تلاش می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.inc.com/betty-liu/having-a-bad-day-here-s-5-things-successful-people-do-to-turn-things-around.html”]inc[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HEDAYAT

خیلی جالب بودند ؛)
البته به میزان بد بودن حال طرف هم داره ؛) بعضی وقتها کلا زندگی با آدم لج میکنه؛)

مچکر از زحمات شما

خیلی عالی بود…
من که همیشه سعی میکنم بخندم :yahoo:

حبیب

ممنون جناب رحیمی!
از این دست مقالاتو بیشتر کنید!

knight20

باید یک هدف معین برای خودمون داشته باشیم و به روز های رسیدن به اون هدف فکرکنیم.

هر چقدر برای رسیدن به اون هدف تلاش کنیم خود به خود اتفاقات و افرادی سر رامون قرار میگیرن که ما رو به اون هدف نزدیک میکنن

من این کار رو سر لوحه زندگیم قرار دادم و تا الان هم نتیجه خوبی گرفتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....