حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

PowerColor از نسخه Devil کارت گرافیک R9 390X پرده برداشت

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

کمپانی PowerColor، یکی از شرکای سخت افزاری AMD، امروز به طور رسمی از کارت گرافیک جدید و بازبینی شده R9 390X Devil رونمایی کرد؛ کارت گرافیک جدید این شرکت مجهز به ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 است و همچنین با هسته‌های GCN می‌تواند بهترین عملکرد را در رندر تصاویر گرافیکی از خود به جای بگذارد.

با ترنجی در ادامه همراه باشید.

این کارت گرافیک در درون خود از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد، ۸ گیگابایت حافظه GDDR5 با پهنای باند بالا، ۲۸۱۶ پردازنده جریانی، فرکانس هسته ۱۱۰۰ مگاهرتز، فرکانس حافظه ۱۵۲۵ مگاهرتز و در آخر رابط حافظه ۵۱۲ بیتی از مشخصات اصلی این کارت گرافیک هستند. کمپانی Powercolor برای جلوگیری از اتلاف انرژی و ثبات بیش‌تر جریان برق ورودی به هسته از یک PWM دیجیتالی در برد این کارت استفاده کرده‌است، این چیپ به کمک مدار رگولاتور ولتاژ ۸ فاز (۶+۱+۱) کارت گرافیک می‌تواند در هنگام اجرای بازی‌های سه بعدی و حتی اورکلاک بالاترین ثبات و کارایی را در این کارت گرافیک تضمین کند.

60c

ICهای کمپانی IR نیز در مدار تغذیه این کارت وجود دارند، قابلیت بهره گیری از امکانات بهترین رابط‌ها مانند مسی در این ic گنجانده شده است و بدین ترتیب از اندوکتانس و مقاوت رابط‌های سیمی متدوال تا حدی کاسته می‌شود؛ با استفاده از این ic مصرف انرژی مدار تغذیه به مقدار ۳ تا ۱۳ درصد بهینه‌تر می‌شود و همچنین به واسطه حسگر کنترل دمایی که در این چیپ‌ست قرار دارد تا حد زیادی از گرمای مدار تغذیه و اتصالات مربوطه کاهش می‌یابد. این کارت گرافیک از آخرین فناوری‌های AMD و مایکروسافت مانند رابط برنامه‌نویسی دایرکت ایکس ۱۲، VSR، فری-سینک و ابزار واقعیت مجازی ای‌ام‌دی یعنی Liquid VR نیز پشتیبانی می‌کند.

60b

در این کارت گرافیک از یک خنک کننده هیبریدی استفاده شده است که نتیجه آن کارایی و استقامت عالی در اورکلاک است، علاوه بر این با سیستم جدید “Smart Air Cooling” مادامی که ماسفت‌ها گرمای زیادی نداشته باشند و به طور کلی مدار تغذیه خنک باشد فن‌ها شروع به کار نخواهند کرد اما هنگامی که کاربر قصد شکستن حد و مرزهای گرافیکی را دارد دو فن قدرتمند این سیستم به کمک کارت می‌آیند و آن را با تمام توان خنک می‌کنند. این کمپانی توجه ویژه‌ای بر روی خنک کاری عالی و البته هوشمند ماسفت‌ها دارد و می‌توان انتظار این را داشت که عمر فن‌ها در مقایسه با نمونه‌های عادی بیش‌تر خواهد بود و همچنین مصرف انرژی نیز در طول زمان کمتر خواهد شد. این کارت گرافیک با ویژگی‌های بسیار خوب خود می‌تواند نظر مثبت بسیاری از گیمرها را به‌دست آورد و تا مدت‌ها به بلعیدن بازی‌ها ادامه دهد!

دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://www.techpowerup.com/215183/powercolor-announces-the-devil-radeon-r9-390x-graphics-card.html” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Techpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com