حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر آنچه که گلکسی نوت ۴ را به گلکسی نوت ۵ تبدیل کرد!

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

سامسونگ نسل پنجم سری نوت خود را معرفی کرد. به تاریخ امروز طی کنفرانسی پنجمین غول گوشی های همراه جهان متولد شد. تغییرات زیادی را نسبت به نسل چهارم شاهد هستیم و مهمترین تغییر آن شاید طراحی این دستگاه دوست داشتنی است که هرچه بیشتر دوست داشتنی تر شده است. اما آیا این تغییرات قابل قبول است؟ در این پست میخواهیم تغییراتی که نوت ۴ را به نوت ۵ تبدیل کرده، تشریح کنیم. با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در تصاویر می بینید گلکسی نوت ۵ طراحی بسیار منطقی تر و ظاهری پسندیده تر دارد. انحناهایی که در نوت ۵ اجرا شده است نسبت به نوت ۴ نرم تر و زیباتر است. در کنار آن حاشیه های کمتر باعث جذابیت بیشتر گوشی می شود. استفاده از فلز آن را سنگین تر می کند. سنگین تر نه از نظر وزنی! بلکه از نظر زیبایی و وقار!

1

پشت دستگاه نیز با دو انحنای کناری کنترل گوشی را در دست راحت تر می کند. از طرف دیگر جهشی شدن قلم استثنایی نوت ۵ کار با آن را جذاب تر کرده است. در نهایت ابعاد نوت ۵ نسبت به نوت ۴ تغییری نسبتاً خوب داشته است. می توانید در تصاویر بالا ابعاد را ببینید.

از نظر سخت افزاری سامسونگ تغییراتی ایجاد کرده است. خوب نمی توان گفت که تغییراتی بسیار بجا و لازمی بوده است. چرا که اگر همان سخت افزار نوت ۴ در نوت ۵ بکار برده می شد جوابگوی همه نیازهای کاربر بود. ولی بازی و معامله با اعداد بسیاری از کاربران را وسوسه و راغب خرید دستگاه می کند. در نسل پنجم نوت سامسونگ از پردازنده ۷۴۲۰ خود استفاده کرده. این پردازنده ۶۴ بیتی است و پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خواهد بود. در کنار آن استفاده از ۴ گیگ رم، چند وظیفگی و پردازش کارهای سنگین در نوت ۵ روان تر و بهتر خواهد بود. هرچند به نظر می رسد همین الان نیز نوت ۴ از نظر پردازش و اجرا کوچکترین کم و کاستی ندارد! ناگفته نماند که پردازش در نوت با پردازنده ۵۴۳۳ و در کنار ۳گیگابایت رم انجام می شود.

راست نوت ۵ – چپ نوت ۴

3

دوربین استفاده شده در نوت ۵ همان ۱۶ مگاپیکسلی نوت ۴ است. با این تفاوت که نسخه نوت ۵ دارای دیافراگم F1.9 است. هرچند که در کنفرانس ویژگی های جدیدی درباره دوربین نوت ۵ گفته شد. اما تا وقتی که دستگاه به دست ترنجی نرسد و تست نشود، نمی توان قاطعانه درباره آن قضاوت کرد. همیشه دوربین سری نوت سامسونگ بسیار مناسب بوده اند. ناگفته نماند که دوربین جلوی دستگاه نیز از ۳٫۷ به ۵ مگاپیکسل تغییر پیدا کرده است.

راست نوت ۵ – چپ نوت ۴

2

نکته دیگر و جالب گلکسی نوت ۵ باتری آن است که نسبت به نوت ۴ مقدار ۲۲۰ میلی آمپر کمتر است. ظاهراً برای جبران این مقدار سامسونگ از پردازنده ای بهینه تر استفاده کرده است. این حدس ماست و شاید هم اینگونه نباشد. انتظاری باتری حجیم تری داشتیم. اما ظاهراً سایز دستگاه چنین اجازه ای به سامسونگ نداده است. در کل می بایست منتظر حضور دستگاه در بازار باشیم تا ببینیم سامسونگ چه گلی به سر خود زده است. باید اشاره کرد که با این حجم مصرفی اندروید ۵ نیز از باتری، سامسونگ می بایست کاری کرده باشد! اما چه کاری خدا داند!

راست نوت ۵ – چپ نوت ۴

4

بسیار از ویژگی های نوت ۵ همانند نوت ۴ است و یا در بعضی موارد با کمی ارتقاء جزیی. شاید همین باعث شد که کنفرانسی جمع جورتر نسبت به سال های قبل را از سامسونگ شاهد باشیم. در نهایت بررسی نهایی و تخصصی را به زمانی واگذار می کنیم که نوت ۵ به دست ترنجی برسد.

دیدگاه شما چیست؟؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad7

مهمترین تفاوتشون رم ۴ گیگ نوت۵ هست.

حسین

یکی از شایعاتی که بحث‌های زیادی در اینترنت به راه انداخت، حق ثبتی از سامسونگ بود که از مکانیزم خروجی جدیدی برای قلم S Pen خبر میداد. این مکانیزم، «آتوایجکت» (Auto-Eject) یا خروج جهشی اتوماتیک نامیده شد که رویه‌ای کاملا جدید در محصولات سامسونگ بود. ولی قرار نبود آنچه در تصورات ماست، در واقعیت نیز اتفاق بیفتد. سامسونگ تصمیم گرفته که از این قابلیت در نوت ۵ استفاده نکند و احتمالا سال آینده میلادی شاهد به‌کارگیری آن خواهیم بود. اما به هر حال تغییراتی در سیستم قلم نوری ایجاد شده و S Pen جدید با یک فشار کوچک از جا بیرون می‌آید که راهی آسان‌تر برای استفاده از آن است..

شما میگین قلم نوت ۵ جهشیه ولی دیجی کالا یعنی واسه خودش میگه ؟؟؟

knight20

قلم فشاریه.تو خود مراسم این رو به وضوح گفتن

Hadi.N3

میتونه جایگزین خیلی خوبی واسه نوت۳ باشه.چون نوت۴ هنوز جزو بهترین هاست

mohsen

بوی سوختنت داره میاد…
منتظر z500 هستم که انشالله شونصد سال دیگه معرفی میشه…اون روز نوادگانمون میشینن اون و با نوت ۵ مقایسه میکنن شاید سونی تونسته باشه به نوت ۵ نزدیگ شه…
البته نه …. یادم رفت سونی تا اون موقع ورشکست شده و آدمهایی مثل تو هم بیکار…

Moazez

محسن جون بوی سوختن که از شما کل سایتو فرا گرفته؟!! این چیه آخه سامسونگ معرفی کرده؟!!

sina

پسترشما دوباره نظر دادی اولا رو کاغذ زیاد نمیتوان نظر داد باید تا نقد و بررسی حرفه ای ان صبر کرد و بعد نظر داد

taktaz

این حرفا رو ولش آخخخخخخخخخخخخخخخرش چنننننننننننننننننند :wacko:

mohammadkhan

چون تغییر زیادی نداشته مراسم جمع و جور میشه یه حرکت درست اما htc m9 که معرفی شد به گفته دوستان که گوشی رو از نزدیکم ندیدن میشه میگن تغییر نکرده میگن این چه مراسم سردی بود ولی برا سامسونگ میشه یه کار مثبت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....