حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خط تولید پردازنده‌های سری U اینتل با معماری SkyLake لو رفت

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

به‌تازگی اسنادی از اینتل لو رفته‌است که نشان می‌دهد این کمپانی در حال توسعه و ساخت پردانده‌های کم مصرف و با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بر اساس معماری SkyLake برای لپ تاپ‌ها و به طور کلی ابزار های قابل حمل است، در درون این پردازنده‌های کم مصرف گرافیک مجتمع HD520 و HD510 قرار گرفته است و توان مصرفی آن‌ها نیز بین ۷٫۵ تا ۱۵ وات ساعت است.

با ترنجی همراه باشید.

پردازنده‌های جدید مانند روال قبل و در ۵ سری Core i3، Core i5، Core i7 و پنتیوم و سلرون به بازار عرضه می‌گردند، همانطور که می‌دانید پردازنده‌های سری Core i دارای گرافیک مجتمع HD520 هستند و فرکانس کاری آن‌ها نیز بین ۳۵۰ تا ۱۰۵۰ مگاهرتز متغیر است. سری پنتیوم و سلرون نیز از گرافیک مجتمع HD510 با فرکانس ۳۰۰ تا ۹۵۰ مگاهرتز بهره می‌برند.

56aدو پردازنده Core i7 6600U و Core i7 6500U بهترین پردازنده‌های کم مصرف این نسل هستند و هر کدام علاوه بر ۲ هسته فیزیکی، به ۴ هسته مجازی نیز مجهز هستند؛ این پردازنده مجهز به ۴ مگابایت حافظه نهان سطح ۳ است و فرکانس کاری گرافیک مجتمع آن به ۱۰۵۰ مگاهرتز می‌رسد. پردازنده‌های Core i5 این نسل نیز به ۳ مگابایت حافظه نهان سطح ۳ و همچنین گرافیک مجتمع با فرکانس حداکثر یک گیگاهرتز مجهز هستند.

3مشخصات پردازنده‌های سری Core i3 بسیار شبیه به همتایان i5 خود است اما در پشتیبانی از فناوری Turbo Boost اینتل با هم تفاوت دارند، پردازنده‌های سری پنتیوم نیز مجهز به حافظه نهان ۲ مگابایتی سطح ۳ و گرافیک مجتمع با فرکانس حداکثر ۹۵۰ مگاهرتز هستند. پردازنده‌های سلرون هم فقط ۲ هسته مجازی دارند و همچنین فرکانس کمتری را نسبت به پردازنده‌های سری پنتیوم دارا هستند.

1برخی از این پردازنده‌ها در سال ۲۰۱۵ و برخی در سال ۲۰۱۶ میلادی در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرند، دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://www.techpowerup.com/215152/intel-skylake-u-ultra-low-power-cpu-lineup-detailed.html” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]TechPowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

یکی میتونه ارتباط بین توان مصرفی و مصرف باتری و قدرت پردازنده رو بگه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com