حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت‌ جدید سامسونگ؛ ورود آیکون‌ها به زندگی واقعی توسط نمایشگرها!

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

سامسونگ همیشه ایجادکننده تغییرات بزرگ در عرصه نمایشگرها بوده است. از تولید و استفاده انبوه نمایشگرهای سوپر آمولد گرفته تا صفحه نمایش‌های خمیده شده دستگاه‌های هوشمندش، همگی ثابت کننده این موضوع هستند. حدود دوماه پیش نیز خبری مبنی بر تولید صفحه نمایش‌های لمسی و تاشو توسط این شرکت منتشر شده بود که یکی دیگر از خلاقیت‌های این غول تکنولوژی را در عرصه نمایشگرها نشان می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا از هدف بعدی سامسونگ برای ایجاد تغییر در صفحه نمایش‌ها و البته ترساندن رقبا (!)، با خبر شویم.

به صورت تصادفی، پتنتی جدید از سامسونگ ثبت شده است که یک صفحه نمایش موبایل هوشمند، اما با قابلیت ایجاد آیکون‌های هولوگرافیک را نشان می‌دهد. اگر سری فیلم‌های معروف مرد آهنی را مشاهده کرده باشید، با چنین ویژگی‌هایی کاملا آشنا هستید؛ هرچند اگر زیاد دنبال فیلم نبوده و سرتان را با تکنولوژی گرم می‌کنید، شاهد این ویژگی‌ در هلولنز مایکروسافت بوده‌اید. اما چگونه چنین ویژگی برای صفحه نمایش یک موبایل هوشمند قابل استفاده است؟

Samsung-Smartphone-Holographic-Display-Patent-01 Samsung-Smartphone-Holographic-Display-Patent-02

اگر به دو تصویر بالا دقت کنید متوجه می‌شوید که این صفحه نمایش هوشمند به هنگام ساطع کردن نور آیکون، یک تصویر هولوگرافیک نیز از آن در بالای صفحه نمایشگر ایجاد می‌کند؛ به زبان ساده تر، این صفحه نمایش، تصویر هرچیزی مانند آیکون را، همانند یک جسم سه بعدی در زندگی واقعی پردازش می‌کند.

با توجه به کارهای نوآورانه سامسونگ، تولید دستگاه هوشمندی با چنین ویژگی دور از واقعیت نیست، باز هم تنها کاری که می‌توان کرد صبر کردن است.

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/08/11/samsung-plans-to-make-a-smartphone-that-could-display-holographic-icons/” target=”blank” background=”#159f84″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

سامی تو دیگه کی هستی/ دست شیطونو بستی/ بین من و نمایشگر،بگو مال کی هستی؟!!!

SAMSUNG 2015

انقلابی نوین نزدیک است… با سامسونگ آینده را لمس کنید. B-)

SAMSUNG… Feel The Power :yes:

Moein

البته از علم هر چی بگی برمیاد مخصوصا با این سرعت سرسام آور این سالها.
اما این تکنولوژی اگه نگیم غیر ممکنه حداقل با تکنولوژی الان ۱۰۰ سال فاصله داره.
علتشم فیزیک نوره و یه چنین اختراعی نیازمند متوقف کردن نوره که حداقل الان اصلا ممکن نیست و در سالهای آینده نزدیک احتمالا نمیتونه تجاری بشه.

Saeed Sj

بعد میگن سامی نواوری نداره فقط کپی میکنه !!! الان اونایی که میگن نواواری نداره کجان ؟ کجاااااااا؟ :unsure:

S.M

ترولای سونی که میگید سامسونگ کپی کاره کجا هستین؟
B-) B-) B-)

supersmart

سامسونگ همیشه ایجادکننده تغییرات بزرگ در عرصه نمایشگرها بوده است. از تولید و استفاده انبوه نمایشگرهای سوپر آمولد گرفته تا صفحه نمایش‌های خمیده شده دستگاه‌های هوشمندش، همگی ثابت کننده این موضوع هستند:l

سامسونگ چند تا گوشی خمیده زده؟

الجی که بهتر از سامسونگ گوشی خمیده میزنه

asadollah

بعید میدونم همچین تکنولوژی به واقعیت بپیونده! اینچنین تئوری هایی بیش از ده ساله تو فیلما با تخیلات ما سر و کار داره ولی هیچوقت حتی نزدیک واقعیت نشدن. همون صفحه خمیده که تکنولوژی ۵ سال پیشه الان به زور تونست خودشو تو دنیای موبایل جا کنه، تازه صفحه خمیده یه کار ممکن بود ولی این کار از بعد علمی به قول دوستمون اگه غیر ممکن نباشه ولی شاید صد سال طول بکشه تا به واقعیت بپیونده. مگر اینکه از ابزاری در کنارش استفاده کنن. یعنی یه سخت افزار دیگه علاوه بر گوشی باید برای این کار همیشه همراهت باشه. که خاص بودن این کار رو نخواهد داشت

Chalton

.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....