حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکلات جدیدی برای نام تجاری “آلفابت” ایجاد شده است؛ رقابتی برای گوگل و BMW؟!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

گوگل در روز یکشنبه خبر از تغییراتی ساختاری و پایه‌ای داد؛ خیر اینبار خبری از ارائه سرویس نیست و تغییرات مستقیما خود گوگل را هدف گرفته اند. همانطور که اعلام شد، لری پیج، مدیر عامل پیشین گوگل که ساعاتی است جای خود را به ساندار پیچای داده است، به این موضوع اشاره کرد که وی و یار همیشگی او یعنی سرگئی برین، شرکتی با نام “آلفابت” را پایه گذاری کرده اند و قسمت جالب ماجرا اینجاست ؛ گوگل یعنی غول جست‌وجوی دنیا، یکی از زیر مجموعه‌های این کمپانی نوپا است! این خبر باعث تعجب بسیاری از مردم از جمله گوگلر ها شده است ! حال پس از این اتفاق عجیب، ممکن است مشکلاتی این نام تجاری یعنی “آلفابت” را تهدید کنند، مشکلاتی که خیلی راحت پای گوگل را به دادگاه می‌کشانند! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گفته می‌شود یکی از شرکت‌های تابع BMW، با نام تجاری آلفابت شناخته می‌شود. به همین علت ممکن است گوگل به خاطر این تشابه نام تجاری، خیلی زود وارد میدان رقابت با BMW شده و مشکلاتی را برای خود ایجاد کند. موضوع وقتی پیچیده تر می‌شود که BMW اعلام می‌کند Alphabet.com در واقع دامین اختصاصی شرکت تابع بوده و گوگل از دامین abc.xyz برای آلفابت خود استفاده می‌کند!  نیویورک تایمز اینگونه بیان می‌کند؛

روز سه شنبه سخنگوی شرکت BMW اعلام کرد، قبل از اینکه آقای پیج و آقای برین، شرکت جدید خود را پایه ریزی کنند، درباره انتخاب دامین و نام تجاری با ما صحبتی صورت نگرفته است. خانم Sandstede، سخنگوی BMW همچنین اضافه کرد که “آلفابت” یکی از بخش‌های فعال شرکت BMW بوده و به همین علت حتما پیگیر موضوع انتخاب دامین و نام تجاری خواهد بود.

مسلما با توجه به محبوبیتی که شرکت تابع دارد، BMW هرگز از چنین موضوعی به راحتی نمی‌گذرد. با توجه به اینکه گوگل نیز در عرصه تولید اتومبیل نیز سر رشته داشته و سیستم عاملی را هم برای اینکار اختصاص داده است، BMW نگران ایجاد سردرگمی برای مشتریان خود است که آیا آلفابت گوگل به BMW ربط دارد یا بلعکس !

به هر حال خبرهای جالب‌تری نیز منتشر خواهد شد که این اقدام جدید گوگل را به چالش بکشند.

[su_button url=”http://www.androidcentral.com/google-may-have-trademark-battle-bmw-over-alphabet-name”]androidcentral[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Navid

در حیرتم

Ari khan

ای وای من!!بین دوتا عشقام دعوا شده!!! دعوا نکنین بخاطر من صلح کنین یا مذاکره کنین :whistle:

Samsung--Electronics

آقا صدرا :bye: :bye:
سلام می خواستم بگم مشکل من که باید برای هر مطلب وارد و خارج میشدم خودش خودش درست شده یا شما کاری کردید؟؟؟؟!!!!!!!!
ممنون :yahoo: :yahoo: :rose: :rose: :rose: :heart:

farokh

یعنی یه بار اسم انتخابی شون رو تو گوگل خودشون سرچ نکردن؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....