حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ذره وین: چگونه از بروزرسانی خودکار ویندوز ۱۰ جلوگیری کنیم؟

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

یکی از مشکلات عمده‌ی ویندوز ۱۰ ٬اجبار شما برای دریافت آپدیت‌ها به صورت خودکار و اجباری است. به صورتی که این موضوع ممکن است بدون اطلاع شما صورت گیرد و با توجه به حجمی بودن اینترنت کشورمان٬ ضرر‌های زیادی را متحمل شما کاربران عزیز گرداند. این بروزرسانی خودکار را می‌توان همانند بروز رسانی خودکار Gmail و فیسبوک قلمداد کرد و متاسفانه موجب دردسر‌های زیادی شده است.

با ترنجی همراه باشید…

در حالت کلی٬ شاید بروزرسانی خودکار از نظر متخصصان و رموندی‌ها یک ایده بسیار خوب و مفید است و به نفع کاربر می‌باشد. این عمل مایکروسافت به نوعی به امنیت بیشتر ویندوز کمک می‌کند و قابلیت‌های مفید و کاربردی را به ویندوز می‌افزاید. اما همین موضوع ممکن است بسیاری را آزرده خاطر کرده باشد و از سیاست‌های مایکروسافت متنفر. اما در تکنولوژی ناممکن وجود ندارد و همیشه راهی برای دور زدن انواع محدودیت‌ها وجود دارد. بروزرسانی خودکار نیز ممکن است موجب مشکلاتی در سیستم شما نیز بشود. در گذشته موارد مختلفی وجود داشته است که کاربر یک بروزرسانی را نصب کرده و به مشکلاتی مختلفی برخورده است.

windows 10

همانطور که به شما عرض کردیم همیشه راهی برای انواع مشکلات وجود دارد. راه حل این مشکل نیز فعال کردن گزینه‌ی Metered Connection یا اتصال محافظتی است. در این نوع اتصال می‌توانید که ویندوز چه‌مواقعی به اینترنت دسترسی داشته باشد و در چه نوع ارتباطی٬ این دسترسی امکان پذیر باشد(به طور مثال در یک ارتباط WiFi Public این امکان موجود باشد و یا نباشد). برای انجام این‌کار به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- در منوی استارت گزینه‌ی Change Wi-Fi settings را جستجو نمایید.

۲- وارد گزینه‌ی Advanced Options شوید.

۳- گزینه‌ی Metered connection را فعال نمایید.

بعد از انجام این‌کار٬ دیگر هیچ‌وقت بروزرسانی‌ها به صورت اتوماتیک برای شما دانلود نخواهد شد و شما می‌توانید به اختیار خود بروزرسانی‌ها را نصب نمایید. توجه داشته باشید که این گزینه تنها در اتصال بی‌سیم در دسترس خواهد بود. این راه‌حل به احتمال زیاد به شما کمک شایانی خواهد کرد.

[su_button url=”http://lifehacker.com/enable-metered-connection-to-delay-windows-10-updates-1723316525″]lifehacker[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aminoffline

برای حالتی که با کابل به مودم وصل هستید این راه حل جواب نمیده
win+R رو بگیرید حالا msconfig رو تایپ کنید و اینتر بزنید
توی صفحه ای که باز میشه به زبانه سرویس ها برید و سرویس Windows Update رو تیکش رو بردارید و غیرفعالش کنید بعد اوکی کنید و سیستم رو ریبوت کنید
اینجوری کلا اپدیت رو میبندید و هر زمان خواستید ویندوز رو اپدیت کنید اپدیت رو بصورت افلاین دانلود کنید
بعد برید توی قسمت سرویس ها و سرویس Windows Update رو بزارید روی خالت دستی و همون لحظه استارت کنید سرویس رو حالا اپدیت رو نصب کند و سیستم رو ریبوت کنید

از اونجایی که ویندوز ۱۰ کلا مصرف اینترنتش بالاست میتونید از نرم افزار MWMeter استفاده کنید و هر قسمتی که به نظر خودتون نیاز به اینترنت نداره رو ببندید (کارکردن باهاش بسیار راحت هست)
برای کنترل بهتر مصرف داده ها هم نرم افزار NetLimiter رو پیشنهاد میدم

mahoor13

جالبه که توی همین صفحه غلط املایی داره
Network and Sharing Centre

پویا رحمانی

کدام صفحه رو میفرمایید؟

mohammadh hossein

Services.msc اینو توی run سرچ کنید. بعد ویندوز آچدیت رو پیدا کنید. دوبار روش کلیک کنید. بعد یه گزینه داره که میشه دیسیبل کرد. روی stop هم کلیک کنید. کلا دیگه آپدیت نمیشه کرد. یعنی حتی با اتصال سیم. تمام :mail:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com