حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به نظر می‌رسد تا حدودی نام شرکت گوگل تغییر خواهد کرد؛ ساندرای پیچای مدیر عامل جدید گوگل

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

با یکی از جالب ترین خبر های این مدت اخیر رو به رو شدیم. لری‌پیج و سرگی‌برین به عنوان موسسان گوگل تصمیمات اساسی گرفته‌اند. این دو شخص با تاسیس شرکت هلدینگ تحت عنوان Alphabet که در اصل به عنوان شرکت مادر تخصصی است قصد دارند تا تغییراتی را در روند عادی شرکت ایجاد کنند. از این به بعد ساندرای پیچای مدیر عامل جدید گوگل خواهد بود. در ادامه همراه باشید.

لری پیج در وبلاگ خود این گونه نوشت:

[su_quote cite=”لری‌پیج”]در صنعت تکنولوژی، ایده‌های انقلابی باعث ارتقاء و رشد شما در آینده می‌شود. شما برای اینکه بتوانید همچنان پر قدرت ادامه دهید، باید با چالش‌های جدیدی روبرو شوید. به همین دلیل من و من و سرگی تصمیم داریم تا به صورت جدی تغییراتی را ایجاد کنیم[/su_quote]

در ادامه این گونه اضافه شده است:

تصمیم گرفتیم کمپانی جدید خود به نام Alphabet راه‌اندازی کنیم که من در آنجا به عنوان مدیر عامل و سرگی به عنوان رئیس آن فعالیت خواهد کرد.

اگر در جریان باشید، در سال‌های اخیر گوگل تفکرات زیادی را با طعم و مزه گوگل روانه دنیای تکنولوژی کرد. از رونمایی سرویس های مختلف گرفته تا بهبود هایی بسیار هوشمند تر و این که بتواند از صنعت جاری درآمد بالای ۵۰ میلیارد دلار داشته باشید ولی پیج همواره با ظهور اینترنت به دنبال این بوده که بتواند در حداقل ممکن جریان های رایج را اصلاح کند و در حداکثر توان بتواند جریان های تازه‌ای را ایجاد کرده به همین دلیل است که گوگل از گوشی‌های هوشمند گرفته تا ابزارهای پوشیدنی و خودروهای بدون سرنشین را در بر گرفته است. اگر بگوییم گوگل پدرتکنولوژی خواهد بود، بی‌راه نیست.

در کنار روند اصلی شرکت در چند سال اخیر تام چند مجموعه را زیاد شنیده‌اید. گوگل ایکس به عنوان آزمایشگاه تحقیقاتی گوگل، کالیکو شرکتی که برای بهبود شرایط زندگی انسان و Life Sciences که روی پروژه‌هایی چون تماس‌های هوشمند برای بیماران دیابتی کار می‌کند. این سه مجموعه قرار است زیر مجموعه‌های شرکت الفابت را تشکیل دهند ولییوتیوب به عنوان سرویس ویدئویی قدرتمند گوگل و اندروید به عنوان سیستم‌عامل محبوب این کمپانی بخشی از گوگل اصلی باقی خواهد ماند.

Sundar Pichai, Google's senior  vice president of products,  speaks during a presentation at the Mobile World Congress in Barcelona

سانداری پیچای که سال گذشته مسئولیت‌های بیشتری را در گوگل به دست آورده بود، اکنون با توجه به تغییر و تحول انجام شده به عنوان مدیر عامل جدید گوگل شناخته خواهد شد. ماه اکتبر سال گذشته بود که پیج اعلام کرد بعد ازا ین کمتر به انجام کارهای روزانه خواهد پرداخت، پیچای مسئول محصولات مهمی چون موتور جستجو، نقشه‌ها و سیستم‌عامل اندروید گوگل شد و این طبیعی است که اکنون به این درجه نیز برسد.

به صورت کلی می‌توان گفت فعالیت گوگل کمی محدود خواهد شد. دیگر صرفا نام گوگل را نخواهیم شنید و باید منتظر فعالیت های آلفابت باشیم. پیج می‌گوید ساختار جدید کمک می‌کند تا ما به اهداف زیر دست پیدا کنیم:

به پایان رساندن فعالیت‌های جاه‌طلبانه‌ بیشتر، دست‌یابی به چشم‌انداز بلند مدت، سوق دادن کمپانی‌ها به سمت کارآفرینی و هنرنمایی بهتر، سرمایه‌گذاری در فرصت‌ها و منابع بزرگی که به دنبال آن‌ها هستیم، بهبود شفافیت و کنترل عملکرد خود و در نهایت بهینه‌سازی گوگل به کمک تمرکز روی موضوعات برتر

هلدینگ الفابت، جایگزین هلدینگ گوگل خواهد شد اما برای این که شما دچار چالشی جدید برای نام نشوید، نام هایی چون GOOG و GOOGL بیشتر استفاده می شود. یک ساعت بعد از اعلام این خبر، سرمایه‌داران ۶ درصد سرمایه‌ی خود را افزایش داده‌اند.

[su_button url=”http://www.cnet.com/news/google-restructures-into-alphabet-soup-of-businesses”]cnet[/su_button] [su_button url=”http://www.digitaltrends.com/mobile/google-alphabet-news/”]digitaltrends vis ictna[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

تا جاییکه من فکر میکنم درسته،از ادغام چند تراست یه هلدینگ بوجود میاد.این خبرم نشونه ی جاه طلبی های لری پیج محسوب میشه!

Samsung--Electronics

درسته :rose: :rose:
برای اون ها که مشکل دارند باید بگم که : گوگل میخواد تو بخش های زیادی سرمایه گذاری کنه و شرکت های زیادی در زیر مجموعه اون درست کنه که هر کدوم یه بخشی رو داشته باشه و رو هر بخش به صورت تخصصی تر کار شه!
یعنی گوگل میشه زیر مجموعه آلفابت و چند شرکت بزرگ مثل گوگل که خودش اینقدر بزرگ هست میشن زیر مجموعه آلفابت.
این طوری نشون میده که میخواد خیلی بزرگ تر بشه و تو هر بخش به طور تخصیصی کار کنه و گوگل یک بخش از اون هست که زیر مجموعه آلفابت میشه.لری پیچ رئیس چه شرکت بزرگی شد!!!!! یعنی لری پیچ میشه رئیس رئیس شرکت گوگل :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
واو خیلی خیلی بزرگه! تمام این گوگل بره زیر مجموعه آلفابت و چند تا شرکت دیگه به بزرگی گوگل ولی در حوضه های دیگه(مثل خودرو ، کشاورزی ، هوا و فضا) بیان زیر کجکوعه آلفابت :wacko: :wacko: :wacko:
واقعا بزرگه. امیدوارم که موفق بشن!!!!!!!! دیگه گوگل میخواد غیر از تکنولوژِی که کامل تونسته تو زندگی همه وارد شه ، تو زمینه های دیگه هم بره البته به رهبری شرکت آلفابت
امیدوارم تونسته باشم متن رو برای اون ها که گفتن سنگین هست سبک کنم :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :heart: :heart: :heart: :rose: :yahoo: :wacko: :wacko: :good: :good: :bye:

Kara Ardalan

یک هندی رییس گوگل
یک هندی رییس مایکروسافت
هردو موفق
واقعا آفرین هندیا و آفرین دولت هند که اینجوری استعدادها رو اجازه می ده شکوفا شن

euler

مطمئن هستم که هند ابرقدرت اینده خواهد بود نه چین به چند دلیل :
چین قدرت نرم افزاری هند رو نداره الان ادوبی مایکروسافت نوکیا گوگل و خیلی از شرکتهای دیگه دره سیلیکون تحت هدایت هندیهاست
هند سال پیش با ۶۰ میلیون دلار فضاپیما به مریخ ارسال کرد کاری که برای بقیه کشورها با این بودجه کم غیر ممکنه
دانشمندان و مهندسان هندی از یک قرن پیش درحال رقابت با غربیها بودند ان هم تو ان کشور بسیار فقیر همین الان هم بسیاری از استادان دانشگاههای امریکا هندی هستند رکورد کشف فرمول ریاضی در تاریخ هم متعلق به این فرده : سرینیواسا رامانوجان

احمد

من فکر میکنم گوگل یه نقشه هایی داره . سالهای اینده معلوم میشه . بنظرم فکر تسخیر دنیا !!!!!

Ari khan

من که خوب متوجه نشدم چی شد!! به هر حال درود بر گوگل!!!

حبیب

داداش آرمان؛
چند شرکت کوچیک=یک کارتل
چند کارتل=یک تراست
چند تراست= یک هلدینگ
حالا باید به اوج جاه طلبی های گوگل پی برد!

galaxy

گنگ ترین متن تاریخ بشریت رو خوندم الان

Shahspik

:scratch: هنوز مبهمِ. نمیشه سردربیاری پیج چه نقشه ای داره.

حبیب

یه نفر صاحب چند شرکته، میخواد تبدیل کنه به یه واحد بزرکتر که شرکتاش زیرمجموعش بشن!
اونوقت این چند شرکت میشن زیر مجموعه ی واحدی به نام کارتل!(kartel)
حالا این صاحب کارتل اگه صاحب چند کارتل تو زمینه های مختلف باشه،اینارو میبره زیر مجموعه ی واحد بزرگتر بنام تراست (terast)
از جاه طلبی های صاحب چند تراست،که میخواد همه رو ادغام کنه و یه واحد بزرگتر بزنه،هلدینگ بوجود میاد!(Holding)
حالا پی به جاه طلبی های لری پیج ببرید.گوگل هم رفت زیرمجموعه ی یک هلدینگ به نام آلفابت!

trojan

اگه بگیم هولدینگ مثل یه کشور خود اتکا و خود مختار هست دروغ نگفتیم….اونم وقتی توی هولدینگی یه هولدینگ دیگه باشه…….حتی این هولدینگا از خودشون بانک هم دارن….مثلا شاید ۵۰۰تا وکیل داشته باشن واس کارای حقوقی یا ۱۰۰۰ تا ناظر واسه کارای اجتماعی….خلاصه کاملا پیشرفته و حتی ادارش از یه کشور دقیقتر هستش……دمش گرم……

حبیب

مثلاً شما در نظر بگیرید که بابک زنجانی با اونهمه سرمایه ی شبهه ناک،فقط صاحب چند کارتل بود.مثل کارتل نفتی!

trojan

د، یه هولدینگ با زیرمجموعه هایی که تا الان مخفی بودن و پروژه هاشون جاه طلبانه بودش معلوم نی چه شود….جدا قرار هستش انفجار رخ بده…..گوگل تفکراتش عظیمه و وقتی میاد تا تهش هست…..
هولدینک

Samsung--Electronics

راست میگی ها :good: :good:
خیلی از کار هاشون احتمالا مخفی بوده و فقط سرمایه داران شرکت ازش خبر داشتن!!!!!!!! :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
واو ، فقط لری پیچ میدونه چه خبره :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :good: :good:

mohammadh hossein

همین الانم گوگل کلی نقش توی زندگیمون داره. معلوم نیست چند سال دیگه چقدر بشه. :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....