حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با کوالکام اسنپدراگون ۶۱۶ آشنا شوید

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

دیروز با اسنپدراگون ۲۱۲ و ۴۱۲ آشنا شدیم، کمی بعد اما خبر معرفی اسنپدراگون ۶۱۶ منتشر شده است که در این مطلب می خواهیم با این چیپست جدید کوالکام آشنا شویم و مقایسه کوتاهی از معرفی جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۲۱۲، ۴۱۲ و ۶۱۶ داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم این اژدهای زخمی چه کرده است.

در حالی که گویا هنوز اسنپدراگون ۸۲۰ آماده رونمایی و عرضه به بازار نیست، کوالکام رده پایین و میانه خود را با یک افزایش فرکانس و بهبودهایی در سرعت حافظه و پشتیبانی بهتر از نسل چهارم مخابراتی عرضه کرده است. اسنپدراگون ۶۱۶ نسل بهبود یافته اسنپدراگون ۶۱۵ است که دارای فرکانس بالاتری نسبت به نسل پیشین خود است. فرکانس پردازنده مرکزی یا همان CPU چیپست اسنپدراگون ۶۱۶ با ۲۰۰ مگاهرتز افزایش برای هر کلاستر، به ۱٫۷ و ۱٫۲ گیگاهرتز رسیده است. در حقیقت

۴ هسته ۱٫۷ گیگاهرتزی Cortex-A53 و ۴ هسته ۱٫۲ گیگاهرتزی دوباره از نوع Cortex-A53. این چیپست می تواند ۶۴ بیتی هم باشد. پردازنده گرافیکی ادرنو ۴۰۵ (Adreno 405) هم وظیفه پردازش های گرافیکی را به عهده دارد. حافظه رم از نوع DDR3 و تا فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز و از نوع ۳۲ بیتی پشتیبانی می شود. پشتیبانی از نسل چهارم مخابراتی هم به خوبی صورت می گیرد (Cat.4). در جدول زیر ۳ چیپست جدید معرفی شده توسط کوالکام را در کنار هم خواهید دید:

specs

هر چند کوالکام زمان عرضه به بازار این چیپست ها را مشخص نکرده است اما انتظار می رود که سال بعد شاهد حضور این چیپست ها بر روی رده پایین و میانه رده ها باشیم. نظر شما درباره این چیپست های جدید چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Qualcomm-announces-the-Snapdragon-616-412-and-212-mobile-processors_id72484″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.iPhone

سلام
اقا چرا من هرروقت با گوشی وارد سایت میشم عکس پروفایلم عوض میشه؟!!!!

Chalton

.

Chalton

..

Chalton

Chalton

….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)