حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی HTC اثرانگشت کاربران را بدون هیچ محافظتی ثبت می‌کند

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

برخی از کارشناسان در زمینه امنیت اخیرا به یک نکته جالب توجه در مورد محصولات HTC که دارای سنسور اثر انگشت هستند رسیده اند: HTC اثر انگشت شما را با کیفیتی بالا ولی با امنیتی کم مستقیما در دستگاه اندرویدی ذخیره می‌کند! با توجه به گفته‌های سازمان امنیت اینترنتی FireEye در هفته گذشته، ثبت و ذخیره شدن اثرانگشت کاربران در محصول One Max بسیار ساده است که می‌تواند خطرساز باشد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

بر اساس تحقیقات این گروه اثر انگشت کاربران One Max مستقیما در پوشه Data/dbgraw.bmp/ ذخیره می‌شود و به سادگی توسط کاربران قابل مشاهده است که همه اینها در نهایت منجر به سرقت اثر انگشت کاربران می‌شود. نکته بدتر این است که این تصاویر با هر بار کشیدن انگشت روی این سنسور بروزرسانی می‌شوند! خوشبختانه پس از اعلام تیم FireEye کمپانی HTC این باگ وحشتناک را رفع نمود.اما به نظر هنوز هم ممکن است برخی بدافزار‌ها مستقیما به سخت افزار سنسور اثر انگشت دسترسی داشته باشند.

Screen-Shot-2015-08-10-at-4.20.38-PM

حال که بحث از امنیت و این سنسور به میان آمده است احتمالا نام اپل هم به ذهنتان آمده است. این کمپانی برای تضمین امنیت محصولش یک قطعه جداگانه در آیفون تعبییه کرده است که تصاویر اثر انگشت را در خود ذخیره نمی‌کند. هرچند یک تیم امنیتی قبلا موفق به هک کردن سنسور اثر انگشت آیفون شده است.

امنیت کاربران یک موضوع فوق‌العاده مهم است و اگر این شرکت‌ها اقدامی در این راستا نکنند ممکن است کاربران در آینده دچار مشکلات جدی شوند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما این شرکت‌ها باید برای این موضوع چه اقدامی کنند؟

[button url=”http://thenextweb.com/mobile/2015/08/10/htc-caught-storing-images-of-your-fingerprints-without-protection/” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Thenextweb[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohsen happy

فعلا اعتماد به این تکنولوژی زوده و بهتره ازش استفاده نکرد تا مشکلات اش بر طرف بشه… من هنوز به نرم افزار های بانکی رو گوشی های موبایل اعتماد ندارم و حساب های بانکی رو فقط با رمز یاب سخت افزاری تو اینترنت چک می کنم… واقعا اعتماد کردن به بنگاه های مالی این کشور با وجود این همه اختلاس که نشون دهنده نا سالم بودن مدیران این موسسات است خوشبینی بی دلیلی است

mohammadh hossein

“کمپانی HTC اثرانگشت کاربران با بدون هیچ محافظتی ثبت می‌کند” الان اینجا باید با رو حذف کنین جمله اشتباه شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs