حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوستالوژیک: جدال بزرگان

نوشته

8 سال قبل | 45 دیدگاه | ترنجی

امروزه تکنولوژی به سرعت درحال رشد است، به اندازه ای که حتی شاید قابل وصف هم نباشد! در آن عصری که بطری های خالی نوشابه را می‌بردیم و نوشابه تحویل میگرفتیم، چه کسی فکرش را می‌کرد که بجای استفاده از ضبط صوت و آن همه نوار کاست، بتواند هر موسیقی را هرجایی به صورت آنلاین گوش دهد؟! به‌راستی جالب است و کمی هم عجیب. جالب می‌شود که باری دیگر به گذشته برگردیم و دنیای تکنولوژی آن زمان را مرور کنیم. در قسمت قبلی از نوکیا و محصولات خاطره انگیزش گفتیم حال در این قسمت می‌خواهیم خاطرات شما عزیزان را با سونی‌اریکسون زنده کنیم. پس با ترنجی همراه شوید.

در قسمت قبلی نوستالوژیک به محصولات خاطره‌انگیز نوکیا اشاره کردیم. حال به خاطر درخواست شما دوستان عزیز این هفته به ۸ محصول دوست‌داشتنی از سونی‌اریکسون اشاره خواهیم داشت. سونی‌اریکسون یکی از محبوب‌ترین برند‌های کاربران است که به ایده برخی این برند‌ در کنار نوکیا یکه‌تازان بازار موبایل ایران بوده اند. حال بیایید و نگاهی به ۸ محصول خاطره‌انگیز کاربران ایرانی داشته باشیم.

۱٫ Sony Ericsson Z530

2

با وجود اینکه اسمارت‌فون‌‌‌های امروزی اکثرا شبیه هم هستند، تلفن‌های قدیمی معمولا اینگونه نبودند! حداقل یا ساده بودند و یا کشویی و یا درب دار. سونی‌اریکسون Z530 هم از همین نوع است. شاید شما این محصول را به خاطر نیاورید یا شاید بگویید نام دیگری داشت، خب بله این محصول شباهت زیادی به W300 هم دارد. این محصول که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد دارای یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۶۰ دارد، که این‌روز ها از این سایز صفحه نمایش برای ساعت‌های هوشمند استفاده می‌شود! دوربین VGA و طراحی فوق‌العاده دوست داشتنی را از یاد نبرید. در کل شاید چیز زیادی برای گفتن نباشد، اما حداقل حس نوستالوژیک بودت را به همراه دارد.

۲٫ Sony Ericsson W700

3

شمارا نمی‌دانم اما به شخصه من هنوز یکی از این‌ها برای هرکاری لازم دارم! W700 یک موبایل دوست‌داشتی با دوربین دو مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با ضخامت ۲ سانتی متر است! احتمالا متوجه شده اید که برخی از موبایل‌های سونی‌اریکسون ضخامت زیادی داشته اند! از نظر من این محصول چه ویژگی جالب دارد که در آن زمان برای من خاص بود: دکمه مخصوص واکمن ، سنسور مادون قرمز (در حقیقت طرز استفاده از آن!) و لنز محافظ دوربین! آن روز‌ها بر روی لنز دوربین محافظی قرار می‌گرفت که لنز را از ضربه‌ و گرد و خاک پوشش می‌‌داد، حال امروزه دوربین با کمال پر پرویی از بدنه دستگاه خارج می‌‎شود! بد نیست کمی از واکمن هم بگوییم. این برنامه برای پخش موسیقی بی‌نظیر بود! از کیفیت صدا حساب کنید تا رابط کاربری برنامه موسیقی. هنوز هم آثار این برنامه محبوب در محصولات سونی دیده می‌شود که البته اخیرا نام برنامه به Music تغییر کرده است. در کل این یکی از محصولات دوست‌داشتنی آن دوران بود و اگر هنوز هم شک دارید که این موبایل شما بوده است نگاهی به W800 داشته باشید!

۳٫ Sony Ericsson K750

4

بوم! اگر بگوییم این خاطره انگیز ترین محصول سونی‌اریکسون K750 است اغراق نکرده ایم! صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزلوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ و دوربین فوق‌العاده عالی ۲ مگاپیکسلی از ویژگی‌های این محصول است. این محصول دوست‌داشتی قادر به گرفتن عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا بود که شاید باورش سخت باشد اما حقیقت این است! در کنار جذابیت این محصول، محکم بودن را هم اضافه کنید! شاید نتوان برای شما عزیزان چیز زیادی درباره K750 گفت اما وقتی یک‌‌بار دیگر این محصول را در دست می‌گیرید خود خاطرات زنده می‌شوند و نیازی نیست که ما برایتان بگوییم!

۴٫ Sony Ericsson P990

5

در حقیقت وقتی این محصول را برای اولین بار دیدم، از آن انتظار عملکرد مانند یک کامپیوتر را داشتم! این محصول از سونی‌اریکسون طراحی بسیار ویژه‌ای داشت. روی درب جلوی گوشی شماره‌گیر ها بودند و وقتی درب جلویی را باز می‌کردید با یک کیبورد QWERTY مواجه می‌شدید. وقتی به پشت دستگاه نگاهی می‌کردید با یک دوربین فوق‌العاده ۲ مگاپیکسلی روبرو می‌شدید و وقتی که متوجه می‌شدید که صفحه نمایش لمسی است (از نوع مقاومتی) شروع به عشق ورزیدن به آن می‌کردید! شاید نیازی نباشد که بگوییم این محصول هم بسیار مقاوم و محکم است، زیرا اکثر محصولات سونی‌اریکسون اینگونه بوده‌اند!

۵٫ Sony Ericsson S500

6

اجازه دهید همین اول بگویم که من این تلفن دوست‌داشتنی را از سال های دور دارم و خواهم داشت! S500 سونی‌اریکسون مجددا یک دوربین ۲ مگاپیکسلی با کیفیت دارد که باید محکم بودن و ویژگی‌های دیگر را هم اضافه کنید. اما چیزی که این محصول را خاص می‌کند، طراحی آن است. وقتی تلفن را باز می‌کردید، دو چراغ زیبا در دو سمت محصول روشن می‌شدند و تصویر پس‌زمینه‌ای که مطابق بر زمان و ماه تغییر می‌کرد نمایان می‌شد. یا حتی وقتی تماسی دریافت می‌کردید این دو چراغ زیبا شروع به چشمک زدن می‌کردند. بلندگوی جلو محصول را هم فراموش نکنید! حال که صحبت از بلندگو شد، یادتان است که این محصولات چه صدای بلندی داشتند!؟ خصوصا وقتی زنگ موبایل خود سونی اریکسون به صدا در می‌آمد!؟ بخش موسیقی سونی‌اریکسون هم فوق‌العاده بود.

۶٫ Sony Ericsson Vivaz

7

یکی دیگر از محصولات فوق‌العاده خاطره انگیز اینجاست! سونی‌اریکسون ویواز یک محصول فوق‌العاده با طراحی دلربا و دوربینی عالی بود. سیستم عامل این محصول که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد از نوع سیمبین سری ۶۰ ورژن ۵ بود. چیزی که شاید نسبت به رقبا عقب‌تر بود صفحه نمایش مقاومتی این محصول بود که البته احتمالا به خاطر ورژن سیستم عامل بود. دوربین ۸ مگاپیکسلی با فیلمبرداری HD هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشت اما چیزی که هنوز هم نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند، طراحی آن است. در کل این یکی از بهترین محصولات سونی اریکسون است.

۷٫ Sony Ericsson Xperia X10

9

سلام بر همگی، به دنیای اندروید خوش آمدید. این اولین تجربه سونی‌اریکسون از یک محصول اندرویدی در سال ۲۰۰۹ بود. می‌دانیم که ویواز جدیدتر است ولی می‌خواستیم بخش اندروید را جدا از بقیه باشد . این محصول که با اندروید ۱٫۶ وارد بازار شد (به اندروید ۲٫۳ هم ارتقا می‌یافت) دارای یک صفحه نمایش ۴ اینچی با رزلوشن ۴۸۰ در ۸۵۴ است. دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو HD و سرویس‌های سونی‌اریکسون برای محصولات اندرویدی هم در نظر بگیرید. در کل این اولین تجربه شیرین سونی‌اریکسون در بازار اندروید بود.

۸٫ Sony Ericsson Xperia Arc

8

بالاخره به آخرین محصول رسیدیم! این محصول سونی‌اریکسون که طراحی فوق‌العاده‌ای هم داشت یکی از محصولات خاطره‌انگیز برای کاربران است. صفحه نمایش ۴٫۲ اینچی و دوربین ۸ مگاپیکسلی و پردازنده نسبتا قوی (در دوران خودش!) و نسخه ۲٫۱ از اندروید و طراحی زیبا و دلنشین با قوس زیبا در پشت محصول و وزن کم آن ، اکسپریا آرک را به یک محصول فوق‌العاده تبدیل نمود. چندی بعد از معرفی این محصول، آرک اس هم با پردازنده قوی‌تر و رنگ‌بندی جدید روانه بازار شد. این یکی از آخرین محصولات سونی‌اریکسون بود که واقعا دوست داریم نمونه‌ای جدید از آن را دوباره ببینیم.

[poll id=”112″]

بسیار خب همانطور که به شما عزیزان قول داده بودیم این مطلب را آماده کردیم و البته شاید بهتر باشد مجددا اشاره کنیم که هنوز هم محصولات فوق‌العاده‌ای از سونی‌اریکسون وجود داشت که در این مطلب حضور نداشتند، از K310 و W550 محبوب حساب کنید تا Xperia X10 Mini و Xperia Play. امیدوارم این مطلب حس “نوستالوژیک” همیشگی را به شما عزیزان القا کرده باشد. منتظر نظرات شما هستیم و یادتان نرود که در نظرسنجی شرکت کنید.

sonyericsson-w550-00

اشتراک در
اطلاع از
45 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

وای z530 هدیه قبولیم تو دانشگاه از طرف پدرم.ممنون ترنجی . خیلی ممنون :rose:

riofarina

arc s و p990 خاطراتی داشتم باهاشون
p990 که کلا برام بد بود چقدر ضرر کردم روش.
arcs عالی بود.
k750 هنوز دست پدر داره کار میکنه.
یزمان طرفدار متعصب سونی بودما خخخخ الان فقط شایسته سالاری

احمد

ببخشید اینجا نظر میدم فقط خواستم اقای مخملی ببینن چند روزه نظرات من تایید نمیشن نمیدونم چرا 😥

احمد

میدونم ولی مشکل اینه که اول از همه نظر دادم اخر از همه تایید شده

ЖǷΣRÏA

هیچی k750 نمیشه، یادش بخیر…. ویوازم عالی بود تو دوره خودش، هر دوشونو داشتم، هیچ وقت یادم نمیره چه ذوقی داشتم موقع خریدشون :yes:

ss007

من از ترنجی درخواست دارم برای نوستالوژیک بعدی از محصولات قدیمی نام برده شه. با سپاس فراوان. :rose:
موافقا لایک بدن. :good: :yahoo: :heart: B-)

ss007

منظورم برای سامسونگ بود.
حالا موافقا لایک بدن.

‫احمدرضا گوهری‬‎

منظورتون سبزی خوردکن هاش هست دیگه، نه؟!
(شوخی)
وقتی سونی اریکسون p990 رو ساخت رو گوشی های سامسونگ هنوز آنتن وجود داشت.
(جدی جدی)

HEDAYAT

همه این محصولات عالی بودند
اما خاطره ی بنده از سونی اریکسون ؛ Xperia mini هست؛) در زمان خودش گوشی بسیار خوبی بود
مچکر از این مطالب ارزشمند

Mehran

یاد گذشته افتادم. محصولات سونی اریکسون به خصوص اندرویدیهاش خیلی زیبا و جذاب بودن :heart:

Joker

هنوز Sony ericsson hazel و Sony Ericsson Xperia Arc s دارم هر دو تاشون فوق العاده بودن مخصوصا Arc s :rose:
کلا محصولات سونی اریکسون عالی بودن
بعدش مدیران سایت اخبار سونی رو هم بزارید

By Feili

یادش بخیر!
هنوز k800 ام رو دارم. به جرات می تونم بگم فوق العادست.
بعد ۸ سال هنوز باتریش مثل روز اول کار می کنه. چه زود گذشت!
اون زمان من سوم ابتدایی بودم و الآن میرم دوم دبیرستان.
سونی اریکسون گوشی های خیلی خوبی می ساخت. همین الآن هم ۳ تا گوشی سونی اریکسون فعال داریم تو خونه که ۲ تاش به عنوان گوشی اول هست. به شخصه سونی اریکسون رو بیشتر از نوکیا دوست داشتم و دارم.

S.A.R.H

سومی :heart:

TLORDNO

نوستالژی من از سونی اریکسون
k300
z530
w300
k750
w810
یه مدت هم تو کف p990 بودم ولی هزینه های دانشگاه اجازه نداد بخرمش 😥

pooyat77

یادش بخیر من قبلا F305 داشتم که یک دکمه داشت که وقتی میزدی میرفت تو بخش بازی ها …. بعدش هم عوض کردم vivaz گرفتم که واقعا دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق العاده ای داشت تو زمان خودش فقط بدیش این بود که تاچ اسکرینش زیاد حساس نبود.
الان هم که Z2 دارم 🙂

im80za

دوربینای سونی اریکسون واقعا عالی بود
حتی اگه میریختید رو کامپیوتر و مثلا با دوربین زد ۱ مقایسه میکردید عکسای اریکسون در بعضی موارد واقعا بهتر بود.

Nfs

:wacko: :wacko: :wacko:

Mehran

البته نه همشون. دوربین arc s وx10 خوب بودن ولی دوربین vivas و satio زیاد جالب نبودن.

Moazez

Arc که بهترین کمرافون ۲۰۱۱ شد ولی اینکه از z1 بهتر بود خنده داره چون همون z هم از arc بهتر بود. حتی xperia s هم بهتر بود از arc

power.man

K750
هنوز محشره،،، هنوز مثل روز اول کار میکنه ماشالا
چند بار فلشش کردم و هنوز روش کار های توسعه دهندگی انجام میدم…. در یک کلام، بزرگترین اشتباه سونی، تغییر نام
SonyEricsson mobile communication AB
به
Sony mobile communication
و حذف لوگوی سبز قشنگ بود…
راستی، آخرین بار که کا۷۵۰ رو شارژ کردم، چهار ماه پیش بود،
الآن که دارم کامنت میدم، ۶۰ درصد شارژ داره!!! :wacko:

Sonic Mmr

khob malome vaghti flash mizani mesle rooze avalesh kar mikone
:negative: :wacko:

mehdi sami

k750 که فوق العاده بود . من هنوز سه تا از گوشی های سونی اریکسون رو دارم و نگرشون داشتم البته k750 هم داشتم که یادمه افتاد تو اب و سوخت .. satio هم داشتم که فروختمش ولی خداییش عجب دوربینی داشت 🙂 اینم عکساشون…
http://s1.upload7.ir/downloads/7fTT7kWbCCtgMDWju6EqTkQwcrK84mr2/20150809_210818.jpg

mohammadh hossein

کلی با p990 خاطره دارم. البته خودم نداشتمش ولی یکی از رفیقام داشت که همیشه با هم بودیم

raminrx7

پس کو c905???????? 🙁 :yahoo:
دوربینش در زمان خودش ۲سال از بقیه گوشیا جلو بود واقعا

Moazez

بهترین خاطرات ما. یزمانی همه سونی اریکسون داشتن. من از سونی اریکسون
j230
K510
K610
W610
T650
G900
Satio
Arc
داشتم. فوق العاده بودن.

Exynos

گوشی های سونی اریکسون تکرار شدنی نیستن (خصوصا سری واکمن) :good:
اون موقع طراح ها جا برلی خلاقیت داشتن و تنوع معنی داشت الان گوشی های تمام برند ها شدن مثل کاشی!!
واقعا خسته کننده شده کاش برگردیم به همون دوران

saber133

تمام پولامو جمع کردم وقتی مدرسه میرتم و …. شد ۲۰۰ هزار تومان دقیق یادم نیست ولی خیلی سال پیش بود فکر کنم ۱۰ سال پیش نمیدونم یادم نیست اون موقع با ۲۵۰ تومان … که ۲۰۰ رو جمع کرده بودم ۵ ۰ تومانشم بابام داد گوشی k750 رو با ۳۰ هزار تومان خط ایرانسل خریدم وای خدایا چه حسی داشت… از زندگی نا امید شده بودم خخخخخخخخخخ از بس که به این گوشی عشق میورزیدم تقریبا ۲ سال پیش افتاد تو جوب آب خیلی عمقش زیاد بود با خودش برد تهش پیداش کردم ولی دیگه واقعا داغون شده بود و ضربه سنگینی بهش خورده بود واقعا خاطره انگیز بود شاهکار سونی اریکسون بود عالللللللللللللی بود خیلی دوستش داشتم… یادش گرامی

REZA

از سونی اریکسون فقط دوتا گوشی داشتم k320 k550 ماله خیلی وقت پیشه شایدم مدل هاشون و اشتباه نوشتم!!
کا ۳۲۰ خیلی سبک ولی کلفت .جز گوشی های رده بالا نبود که گرفتمش.تو استفاده معمولی تا یه هفته هم شارژ نگه میداشت .خیلی زیاد استفاده میکردم ۴ روز!!بعد هم اون یکی و خریدم خیلی دوسش داشتم دوربینش اون موقع خوب بود.نسبت به نوکیا خیلی سریع تر بود.یادشون بخیر!
کا ۳۲۰ رو که گرون فروختم!نسبت به اینکه دست دوم بود فقط روش ۱۰ تومن ضرر کردم خخخ
کا ۵۵۰ هم دیگه نابود شده .هیچ جاش سالم نیست .هیچ جاش!!

یه زمانی باهاشون عشق میکردم یادش بخیر.
بعدشم نوکیا ۵۸۰۰ خریدم که اون فوق العده بود

TLORDNO

یادش بخیر ۵۸۰۰ چه صدایی داشت.ولی نصب برنامه بدون هک عذابی داشت

amir1202

من اولین گوشی k750 بود در یک کلام عالی بود بعد k810 داشتم آخرین گوشی که از سونی اریکسون داشتم t 650 بود که سر از لباس شویی درآورد و سوخت
به نظر من بزرگ ترین اشتباه سونی جدا شدن از اریکسون بود وگرنه الان جاش تو ته جدول نبود :bye:

amir_h

قبل از ارائه z530یه گوشی سونی اریکسون خریدم t630بعد از ۱۲ سال هنوز در حد اک نگهش داشتم..فوقالعاده بود فقط یه ایراد داشت..فکر کنم اون موقع هنوز mp3اختراع نشده بود..خخخ.چون فقط اهنگاهی amdمیخوند..یه amdبنان ریختم توش هنوزم دارمش….چقدر که با اون اهنگ خالی و بی کیفیت اشک نریختم اون زمان

محمد کردزنگنه

یادش بخیر اولین گوشیم P990 بود حرف نداشت با سیستم عامل سیمبین می تونستی دکمه های سخت افزاریشو جدا کنی یا شارژرش که مثل داک بود با خود گوشی توی جعبه بود و همینطور قلمش.

alibozorgi.xperia

وااااااااااای خدا P990i من سال ۱۳۸۵ اولین گوشیم بود ۱۱ سالم بود اون موقع ک خریدم این گوشی برای خودش ابهتی داشت لامصب انگار کامپیوتر بود قلم داک صفحه کلید یادش بخیر تازه دوتا خریدم یکیشون تا سال ۸۹ دستم بود ولی دومی هنوز ک هنوزه اکبند تو جعبست حتی نایلون های وسایل و خودشم روشن فقط پارسال برای تست باتریش روشن خاموشش کردم به عنوان عتیقه برش داشتم
سیر تکامل گوشی های من
P990i
Xperia arc s
Xperia S
Xperia Z
Xperia Z3

Moazez

تنها گوشی ساخت ژاپن سونی اریکسون w900 بود که تو زمان خودش از هیچ نظری رقیب نداشت.

TLORDNO

آقا کسی P1 یادش میاد؟
گوشی با کلاسی بود :heart:

m7890

یکی از گوشی هایی که جا بود اینجا نامی ازش برده بشه گوشی p1 بود.گوشی های سری پی سونی اریکسون گوشی های مهندسی بودن.پی وان با سیستم عامل بی نظیر آون موقع یو آی کیو ۳(uiq3). من یکیش رو آون موقع خریدم ۳۰۰ تومن و اگه با گوشی جی ۹۰۰ عوضش نکرده بودم الان داشتمش. چون گوشی جی ۹۰۰ که یکی از ضعیف ترین گوشی های سونی اریکسون بود خیلی زود خراب شد.آون موقع به جای روت کردن گوشی رو هک میگردیم.و کلی تغییرات توش میدادیم.

Mostafa Move

من که سونی اریکسون رو از p800 شروع کردم
فکر کن مردم با ۶۶۰۰ داشتن

Sina Saffarian

من K750 داشتم و هنوزم دارم ولی دیگه استفاده نمیکنم.
اون موقع ها هرکی میرسید میگفت کا پیکان و کا جواد !!! خلاصه این دم آخریا روم نمیشد بیرون بیارم.

AK_007

W810I

Dontbon

وای خدایا یادش بخیر من Sony Ericsson W700 رو داشتم 😥 انگار همین دیروز بود 😥 واقعا فوق العاده بود 😥 بسه دیگه زیاد گریه کردم :mail:

farshad niknam

نوستالژمن سری اول از k800 و satio بود که هنوزم ساتیو رو دارم
ولی کاش، کاش، کاش سونی سه سری با طراحی آرک یا ویواز تولید کنه خیلی طراحیای زیبایی دارن

حمید

Xperia Arc s فوق العاده است ♥

omid_a

یادش بخیر گوشی W850 ام…گوشی های الان دیگه آدمو ذوق زده نمیکنه…
http://uupload.ir/files/qqme_sonyericsson-w850-00.jpg

Different_boy

جالب بود.برگشتیم به قدیم ها.اولین گوشی سونی اریکسون ک داداشم خرید کا۳۰۰ بود!!اینقدر تجب کردیم که ی گوشی دوربین دار دستمون بود!!!میگفتیم چقدر تکنولوژِ پیشرفت کرده.دوربین داره گوشی!!!!!!
بعد خودم اولین گوشیم کا۵۱۰ شد.یکی از گوشی های ابتدایی که سونی اریکسون روش بلوتوث گذاشته بود.توی مترو باهاش بلوتوث میگرفتم پسرخالم داشت سکته میکرد از تعجب ک چطور ممکنه!!!!!
بعد هم اولین بار پی۹۹۰ رو دست ی مرد دیدم با کت و شلوار داشت توش شطرنج بازی میکرد.با اون چرخ دنده عجیبش!!عاشقش شدم.اما همیشه نوکیا ی چیز دیگه بود.چون اریکسون جاوا میزد فقط.من عاشق سیستم عامل و نرم افزار و تم و… نوکیا بودم.
کا۷۵۰ پرفروشترین گوشی سونی اریکسون بود.توی متن گفته نشد اما بهترین گوشی ۲۰۰۶ هم شد!!!تغییرات چقدر زود اتفاق افتادن.ایفون سال ۲۰۰۷ معرفی شد!!!
ولی همه مدلهای معروف سونی اریکسون رو از نزدیک باهاشون کار کردم.چون ی زمانی دومین برند ایران بود.توی دانشگاه خیلی زیاد بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs