حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فضانوردان باتجربه روس به‌زودی راهپیمایی فضایی خواهند داشت

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

روز دوشنبه دهم ماه اوت ساعت ۱۸:۴۴ به‌وقت‌تهران دو فضانورد روس ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است راهپیمایی فضایی شش‌ساعته داشته باشند و این راهپیمایی از تلویزیون ناسا به‌طور زنده پخش خواهد شد.

تصویر بالا، مهندسان پرواز، الکساندر میسورکین و فیودور یورچیخین (بیرون از کادر) را در حال راهپیمایی فضایی نشان می‌دهد. هر دو فضانورد از آژانس فضایی فدرال روسیه هستند و در این راهپیمایی پنج ساعت و ۵۸ دقیقه بیرون ایستگاه بودند. این راهپیمایی در ۲۲ اوت سال ۲۰۱۳ برای جایگزینی یک آزمایش مخابرات لیزری، نصب کمکی‌های جدید برای راهپیمایی فضایی و بازرسی پوشش آنتن‌ها در سطح خارجی ایستگاه انجام شد.

فرمانده مأموریت شماره ۴۴ ایستگاه، گنادی پادالکا و مهندس پرواز، میخائیل کورنینکو از آژانس فضایی روسیه لباس‌های فضایی خود را خواهند پوشید و در ساعت ۱۸:۴۴ به‌وقت‌تهران از ایرلاک (دریچه ویژه ورود و خروج فضانوردان به ایستگاه) Pirs خارج خواهند شد. هدف آن‌ها این است که یک سری قطعات جدید به بخش روسی ایستگاه اضافه کنند و همچنین یک بازرسی عکاسی با جزئیات از سطح بیرونی ایستگاه انجام دهند.

پادالکا و کورنینکو دستگاه‌هایی به نام بسط شکاف (Gap Spanner) روی بدنه ایستگاه نصب خواهند کرد. این دستگاه‌ها راهپیمایی فضانوردان را در آینده آسان‌تر خواهد کرد. آن‌ها همچنین چرک‌های روی پنجره ماژول سرویس “زوزدا” را پاک خواهند کرد، بسط‌هایی روی آنتن‌های مخابراتی نصب کرده و یک آنتن فرسوده را که برای ملاقات مداری و سکو گیری فضاپیماهای مهمان با سکوهای روسی استفاده می‌شد جایگزین کرده و از نقاط و سخت‌افزارهای مختلف ماژول زوزدا و ماژول‌های اطراف آن عکس‌برداری خواهند کرد.

این دو فضانورد همچنین یک وسیله آزمایش را که در سال ۲۰۱۳ نصب شده بود، جمع خواهند کرد. آزمایش Obstanovka که به مطالعه تعامل بین ایستگاه فضایی و محیط پلاسمایی فضا در مدار ارتفاع پایین زمین می‌پردازد. این محیط پلاسمایی می‌تواند سامانه‌های تأمین توان الکتریکی و سطوح خارجی را تحت تأثیر قرار دهد.

این راهپیمایی فضایی، ۱۸۸ اُمین راهپیمایی فضایی در پشتیبانی مونتاژ و تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی بین‌المللی و دهمین راهپیمایی فضایی برای گنادی پادالکا است که نسبت به هر انسان دیگری درمجموع زمان بیشتری را در فضا سپری کرده است. این راهپیمایی برای میخائیل کورنینکو که در پنجمین ماه مأموریت یک‌ساله‌اش است، دومین راهپیمایی فضایی خواهد بود.

پادالکا به‌عنوان خدمه فعالیت بیرون وسیله شماره یک (EV1: Extravehicular crew member 1) و کورنینکو به‌عنوان خدمه دوم (EV2) راهپیمایی خواهد کرد. هردو فضانورد لباس‌های فضایی روسی اورلان را که خطوط آبی دارد خواهند پوشید.

[su_button url=”http://www.nasa.gov/press-release/veteran-russian-cosmonauts-set-for-spacewalk-on-nasa-tv” target=”blank” background=”#2adcab”]NASA[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده