حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ویدیویی موتورولا موتو جی ۲۰۱۵

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

برگ برنده و سود اصلی برخی شرکت ها، پرچمداران آن ها است و در برخی شرکت ها اوضاع به منوال دیگریست. برخی شرکت ها یا سیستم عامل ها خود را در دستگاه های رده پایین یا رده متوسط به خوبی نشان می دهند و تمرکز اصلی آن ها روی این دست دستگاه هاست. موتورولا از آن دست شرکت هایی است که موفق ترین دستگاهش سری میانه رده یا همان سری Moto G آن ها است. به همین دلیل اهمیت عملکرد موتورلا در موتو جی ۲۰۱۵ بیشتر از عملکردش در موتو ایکس ۲۰۱۵ است. در این مطلب ویدیو نقد و بررسی The Verge و Android Authority را با هم خواهیم دید.

motog3_featgrid1x2_customization_d

موتو جی ۲۰۱۵ با تحت برنامه ویژه موتورلا یعنی Moto Maker قابل شخصی سازی است و این شخصی سازی با درب پشتی رنگی قابل تعویض، کامل تر و آسان تر می شود. موتو جی ۲۰۱۵ در حقیقت نسخه پلاستیکی پرچمدار ۲۰۱۵ موتورولا یعنی موتو ایکس ۲۰۱۵ است که مشخصات میانه رده تری را داراست. اول از همه این دستگاه میانه رده، تحت گواهینامه IPX7 ضد آب است که این خیلی قابلیت خوبی است. این دستگاه تا عمق ۱ متری و به مدت ۳۰ دقیقه ضد آب است که خب توصیه می شود برای تست، این کار را انجام ندهید.

نمایشگر ۵ اینچی موتو جی ۲۰۱۵ رزولوشن HD یا ۱۲۸۰*۷۲۰ را داراست که چگالی تصویر ۲۹۴ پیکسل در هر اینچ را ارایه می کند. در حقیقت از یک میانه رده بیشتر از این هم انتظار نمی رود، به خصوص در قیمت ۱۸۰ دلار (برای مدل ۸ گیگ حافظه داخلی و ۱ گیگابایت حافظه رم) و یا ۲۲۰ دلار (برای مدل ۱۶ گیگ حافظه داخلی و ۲ گیگابایت حافظه رم).

Moto G 2015 (1)

اما موضوع آزاردهنده یا غیر قابل تحمل (حداقل برای من) ضخامت حاشیه های زیاد نمایشگر این دستگاه است ۱۴۲٫۱x72.4xx11.6 به نسبت رقبا بسیار بیشتر است، به خصوص در ضخامت که شما با یک دستگاه ۱۱٫۶ میلی متری طرف هستید. البته موتورولا طراحی منحنی خود را برای پشت این دستگاه استفاده کرده است و این ضخامت ضخیم ترین نقطه است، مسلما در لبه ها ضخامت کمتری را شاهد هستیم. اما در مجموع موتو جی ۲۰۱۵ یک دستگاه خوش دست به حساب نمی آید.

از نظر عملکرد اما مشکلی در آن دیده نمی شود چرا که پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ که یک ۴ هسته ای به فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز است به خوبی از پس نیاز اندروید خام ۵٫۱ بر می آید. می گوییم خام چرا که جز چند قابلیت ساده، مورد خاصی در این رابط کاربری توسط موتورلا افزوده نشده است.

Moto G 2015 (1)

دوربین ها هم تصاویر خوبی ثبت می کنند البته تا زمانی که روی آن ها زوم نکنید. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و یک ۵ مگاپیکسلی در جلو قرار داده شده است تا یک دستگاه قانع کننده نسبت به قیمت باشد. بسیار خوب، در ادامه به تماشای نقد و بررسی ویدیو The Verge و Android Authority از موتو جی ۲۰۱۵ می نشینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/5kHrQ[/aparat]

دانلود ویدیو به حجم ۱۰ مگابایت

[aparat]http://www.aparat.com/v/M5dr3[/aparat]

دانلود ویدیو به حجم ۳۱ مگابایت

نظر شما درباره موتو جی ۲۰۱۵ چیست؟ قبل از پایان مطلب باید یکی دیگر از قابلیت های مهم و حیاتی موتو جی ۲۰۱۵ را یادآور شویم، این دستگاه از نسل چهارم مخابراتی یعنی ۴G LTE پشتیبانی می کند که برای دستگاهی در این رده و این قیمت بسیار عالی به نظر می رسد. آیا به اندازه دست به جیب شدن وسوسه کننده است یا ترجیح می دهید کمی بیشتر هزینه کرده یک گلکسی A5 یا اکسپریا M5 بخرید؟

[su_button url=”https://www.youtube.com/user/AndroidAuthority” target=”blank” background=”#0fb869″]Android Authority[/su_button]

[su_button url=”https://www.youtube.com/user/TheVerge” target=”blank” background=”#0fb869″]TheVerge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
abbas

البته حاشیه در رنگ مشکی کمتر به نظر میاد اما در کل میتونست بهتر باشه.
ویژگی ضد اب بودن در این رده عالیست
سخت افزار در مدل ۱۶ گیگ به خاطر داشتن رم ۲ برای خرید منطقی تر است.
جالبتر قیمت این گوشی هست یعنی مدل ۱۶ گیگ با دلار ۳۵۰۰ حساب کنیم باید ۷۷۰ دربیاد فکر نکنم در کشور عزیزمان زیر ۹۰۰ گیر بیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)