حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاچ آی دی اپل ایمن تر از حسگر اثرانگشت سامسونگ

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

این جا یک بحث حساس وجود دارد. شما موضوع خیلی مهمی چون امنیت دستگاه خود را به یک حسگر اثرانگشت می سپارید و دیگر خیالتان از بابت آن راحت است، اما آیا این حسگر یا به عبارت بهتر، این مجموعه شناسایی هویت شما، آنقدر ایمن است که واقعا از بابت آن نگرانی نداشته باشید؟ گویا پاسخ بستگی به برند دارد و برای اپل این پاسخ بله است اما برای دیگران خیر! در ادامه با ترنجی باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است؟

سامسونگ با ارایه گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج که حسگر اثرانگشت جدید سامسونگ را استفاده می کنند فاصله خود را با اپل در این زمینه کم کرد. درست است که گلکسی اس ۵، تب اس، گلکسی آلفا و گلکسی نوت ۴ از حسگر اثر انگشت نسل اول سامسونگ بهره می برند اما این تلاش در مقابل حسگر اثر انگشت اپل که روی آیفون ۵ اس استفاده شده بود بسیار ابتدایی به نطر می رسید. حالا در نسل جدید خود این ضعف را برطرف کرده است.

HTC_One_Max_35829189_06

به جز سامسونگ، اچ تی سی و هوآوی هم از حسگر اثرانگشت استفاده کرده اند و البته چندی دیگر از شرکت ها در حال حاضر حضور ذهن نداریم. اما مسئله اینجاست که تحقیقات جدید Yulong Zhang & Tao Wei که در کنفرانس Black Hat USA 2015 ارایه شد، می بینیم که هکر می تواند به دیتاهای حسگر اثرانگشت دسترسی پیدا کند و بدین صورت کارهایی انجام بدهد به صورتی که شما متوجه هیچ موضوعی نشوید. این مشکل فقط در دستگاه های سامسونگ نبوده است و دستگاه ها هوآوی و اچ تی سی هم آسیب پذیرند. شاید بتوان گفت ایراد اندروید.

۴ راهی که برای هک کردن اثر انگشت که توسط FireEye ارایه شده است می تواند داده های اثرانگشت را در مقایس وسیع به سرقت ببرد. این حمله روی گلکسی اس ۵ و اچ تی سی وان مکس تایید شده است. ظاهرا تولیدکننده نمی توانند حسر اثرانگشت را کاملا قفل کنند. در برخی دستگاه ها دیده می شود که حسگر اثرانگشت به جای حفاظت شدن با فایل های ریشه ای (root) با فایل های سیستمی حفاظت می شوند و این موضوع کار را برای هکر ساده تر می کند.

Yulong Zhang می گوید:

[su_quote cite=”سامسونگ”]در این حمله، اطلاعات حسگر اثرانگشت مورد حمله، مستقیما به دست هکر می افتد. در مدتی که حسگر اثرانگشت گول خورده است، فرد هکر می تواند از این داده ها برای موارد بدخواهانه استفاده کند.[/su_quote]

iphone-6-touch-ID-VS-samsung-fingerprint

در این تحقیقات مشخص نشده است که کدام تولیدکننده اندرویدی حسگر اثرانگشت ایمن تری دارد اما اشاره شده است که حسگر اثرنگشت آیفون ” بسیار ایمن است”. پس از این گزارش تولید کننده های بزرگ استفاده کننده از این حسگر ها، آپدیت های امنیتی لازم را برای دستگاه های خود منتشر کردند. البته طبق این بررسی نشان داده شده است که فقط موبایل ها و تبلت ها نیستند که شامل این خطر می شوند و لپاتپ های رده بالا هم در معرض این خطر هستند.

اما اگر خیلی نگران امنیت خود هستید باید بدانید مادامی که برنامه های خود را منابع قابل اطمینان چون Play Store دانلود می کنید و دستگاه خود را روت نکرده اید، هیچ خطری متوجه شما نیست، شاید دلیل ایمنی آیفون ها هم همین موضوع باشد. به همین دلیل است که گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج های روت شده دیگر قابلیت پرداخت Samsung Pay را نخواهند داشت.

و در انتها نظر شما؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/08/07/report-samsungs-fingerprint-sensors-arent-as-secure-as-iphones-touchid/”]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

بنظر من که منطقیه این نتیجه!!چرا که اندروید هنوز به صورت رسمی و کامل از این قابلیت پشتیبانی نمیکنه!!بهتره که بعد از ارائه اندرویدM این موضوع دوباره بررسی بشه!!!
مورد دومم اینه که بنظرم سطح دسترسی ای که اندروید به این قابلیت داده بیشتر از iosهست،اما بازم نمیشه از این اشکال گذشت!!! اپلم که ایول داره!

S vs S

برای همین چیزا گرونه دیگه!!!!!!

Ari khan

ببخشید گرون بودن چه ربطی به این مورد داشت؟؟؟ :wacko:
یه سیستم عامل بسته اگه غیر این باشه باید تعجب کرد! 😉

Ali.R

فکرکنم با اندروید ام ،این مشکل امنیتی حل شه..
واسه من که هیچ وقت از رمز و پترن و … استفاده نمیکنم،حسگر اثرانگشتی که تو اس۶ و ایفون و هواوی هست،خیلی کاربردیه..چون فقط میخوام گوشیم از دست افراد فوضول در امان باشه و بیشتر راحت‌ و سریع و دقیق بودنش واسم مهمه

HALA MADRID

تبریک به اپلی ها غیر از این هم باشه جای تعجب داره … همینه که سونی از این سیستم استفاده نمیکنه

Moazez

حالا سونی استفاده میکنه به اپل هم یاد میده امنیت یعنی چی. سونی یا یچیزی رو استفاده نمیکنه یا بکنه از همه سرتره.

TLORDNO

امیدوارم اینطور باشه پیشرفت تکنولوژی به سود من مصرف کنندس
اما این صفحه رو ذخیره کردم تا ببینم واقعا اینطور که شما میگی خواهد بود یا نه
خدایی شما کارت از طرفداری گذشته داری سونی رو مث خدا میپرستی.هیچ چیزی بی عیب نیس.هیچ چیز جز خدا .شایدم جز این اعتقاد داشته باشی که به خودت مربوطه

Moazez

در چیزهایی که سونی تخصص داره توش، دقیقا خدا میدونمش. من طبق تجربه حرف میزنم وقتی میبینم سونی یچیزی میسازه که بهترینه در همه چی و به هیچکس هم پول نمیده که زورکی ازش تعریف کنن بهش ایمان میارم. اون برندهایی که تبلیغات دوروغین میکنن،اونایی که فروشنده اجیر میکنن اونا خودشون میدونن چی میسازن که انقدرم براش هزینه صرف تبلیغ میکنن.

mahyar

غیر از این بود تعجب میکردم واقعا
اپل عشقه 🙂 :rose: :heart: :heart:

amir_narimanpour

بچه ها کسی میدونه تو اینستاگرام چطور باید دایرکتای پاک شده رو برگردونم ؟؟ اصن میشه؟؟؟
مساله خیلی مهمیه تو رو خدا اگ میدونید ب سرعت برام ایمیل کنید
a.narimanpoor33@gmail.com

Xperia king

یکی از دلایل استفاده نکردن من از دیوایس اپلی کمونیستی بودنش مگه نه شرکت محترمیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)