حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر دیدنی ماه کامل از نقاط مختلف دنیا

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

ماه کامل منظره‌ای دیدنی است و هر ۲۸ روز تکرار می‌شود. نور سفید ماه زیبایی خاصی به شب می‌دهد و هرچند رصد ستاره‌ها و اجرام دیگر را دشوار می‌کند، اما تجربه‌ای لذتبخش است و ارزش چند شب رصد نکردن ستاره‌ها را دارد. حال اگر مجهز به یک دوربین عکاسی مناسب و کمی ذوق باشید، می‌توانید تصاویر زیبا و خلاقانه‌ای ثبت کنید که هر بیننده‌ای را به وجد آورید. اکنون در ادامه نگاهی به برخی تصاویر گرفته شده از ماه در نقاط مختلف زمین می‌اندازیم.

شامگاه ۳۱ جولای یعنی جمعه گذشته، ماه کامل بود و ضمناً در زبان انگلیسی به آن اصطلاحاً Blue Moon به معنای “ماه آبی” نیز گفته می‌شود که ارتباطی با رنگ واقعی ماه ندارد و منظور از آن، ماه کاملی است که در یک ماه میلادی برای بار دوم ظاهر شود.

در تصویر زیر که توسط عکاس ناسا، بیل اینگالز در روز ۳۱ جولای گرفته شده، ماه کامل را پس از طلوع و در کنار کاخ کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی می‌بینید.

blue-moon-july31-washington-dc-nasa-1

تصویر زیر، تصویر دیگری است که در ادامه توسط بیل اینگالز گرفته شده و در آن می‌توانید ماه کامل را ببینید که بالای گنبد کاخ کنگره رفته است.

blue-moon-july31-washington-dc-nasa-2

تصویر شگفت‌انگیز زیر که یک هواپیما را در پرواز از مقابل ماه نشان می‌دهد، توسط کریس جانکووسکی از اری پنسیلوانیا گرفته شده است.

blue-moon-plane-chris-jankowski-eerie-pa

تصویر زیر ماه کامل را بر فراز کوه Table Rock در کارولینای جنوبی نشان می‌دهد و توسط شرینیواسان مانیوانان گرفته شده است.

blue-moon-table-rock-SC

تصویر خاص و منحصر به فردی که در ادامه می‌بینید از نقطه‌ی دیگری از دنیاست، اما نه از روی سطح آن، بلکه ۴۰۰ کیلومتر بالاتر! عکس زیر توسط فضانورد ناسا، اسکات کلی، از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

blue-moon-from-space

عکس زیر توسط دبی ری از آوا در ایالت میسوری گرفته شده و ماه را بر فراز ناحیه Ozarks نشان می‌دهد.

blue-moon-ava-missouri-ozarks

عکس زیبای زیر توسط جنی کارتر از پلانو در تگزاس گرفته شده و در آن ماه کامل در پشت لایه‌ای از ابر پنهان شده است.

blue-moon-plano-texas

در عکس دیگری که توسط بیل اینگالز گرفته شده، یک هواپیما را در پرواز از مقابل ماه می‌توانید ببینید.

blue-moon-july31-washington-dc-plane-nasa

ماه کامل و برج آمریکا: در تصویر زیر که توسط شناندوا سانچز از سان آنتونیو در تگزاس گرفته شده ماه را در سمت راست و بالای برجی موسوم به برج آمریکا می‌بینید.

blue-moon-rises-san-antonio-sanchez

تصویر بعدی توسط شانا کاراس از دریاچه اوزارک در ایالت میسوری گرفته شده است.

blue-moon-shaunna-karras-missouri

عکس زیر که به دلیل نوردهی طولانی در آن جزئیات ماه معلوم نیست، اما در مجموع نور ماه تصویر زیبایی خلق کرده، توسط استویان استویانووسکی در اوهرید در مقدونیه گرفته شده است. در این تصویر می‌توانید مسیر عبور یک هواپیما را ببینید که حتی چراغهای پیوسته و چشمک‌زن آن نیز در بدنه و دوسر بال مشخص است.

blue-moon-july31-airplane-ohrid-macedonia-stojanovski

عکس زیر توسط مارتا کوریسلاوسکا-ساوارزینسکا در وروکلای لهستان گرفته شده است.

blue-moon-wroclaw-poland

عکس زیر توسط کاریسا پترسون از آلما در ایالت کلرادو گرفته شده است.

blue-moon-carisa-peterson

عکس زیر توسط یک نوجوان ۱۵ ساله به‌نام برایان مرفی توسط یک تلسکوپ اوریون در مریلند مرکزی گرفته شده است.

blue-moon-full-moon-brian-murphy

عکس زیبای زیر نیز توسط نسلین تالاورا در پورتوریکو گرفته شده است و زیبایی آن نیازی به توضیح ندارد.

blue-moon-puerto-rico

عکس زیر توسط پاولا کامارگو در گویانای ونزوئلا گرفته شده است. تصویر بزرگنمایی قابل توجهی دارد و در آن برخی ویژگی‌های سطح ماه مانند Mare Tranquility و گودال تایکو دیده می‌شود.

blue-moon-july31-venezuela-camargo

شاید اگر عکاس حرفه‌ای نباشید، تاکنون تلاش‌هایی ناموفق برای عکاسی از ماه داشته‌اید و هربار با تصویری اشباع شده مواجه شده‌اید که در آن جزئیات سطح ماه مشخص نیست. شاید هم با دوربین گوشی تلاش کرده‌اید و حتی بیشتر ناکام مانده‌اید. خب، در گذشته مطلبی آموزشی در این باره در ترنجی منتشر شده است (اینجا کلیک کنید). راز گرفتن عکس خوب از ماه، کنترل نور است که توسط سه پارامتر ISO، دیافراگم و مدت نوردهی انجام می‌شود. ضمن اینکه اگر می‌خواهید جزئیات سطح ماه بیشتر معلوم باشد، یا باید از تلسکوپ استفاده کنید، یا اینکه لنز دوربین فاصله کانونی زیادی داشته باشد یا اصطلاحاً لنز “تِلِه” داشته باشید. فاصله کانونی بالای ۱۰۰ میلیمتر توصیه می‌شود، البته با رزولوشن بالا هم می‌توان کمبود فاصله کانونی را با زوم دیجیتال تا حدودی جبران کرد.

[su_button url=”http://www.space.com/30127-blue-moon-photos-2015-by-stargazers.html” target=”blank” background=”#06a570″]Space[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HALA MADRID

۸۰ درصدش آمریکا بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده