حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی و سامسونگ در حال افزایش تولیدات صفحه نمایش های OLED انعطاف پذیر هستند

نوشته

8 سال قبل | 14 دیدگاه | ترنجی

طبق گزارشی که توسط یکی از رسانه های کره ای منتشر شده است؛ هر دو شرکت ال جی و سامسونگ در حال افزایش ظرفیت خود جهت ساخت تعداد بیشتر صفحات خمیده و انعطاف پذیر آن هم از نوع اولد هستند. در ادامه برای شرح این گزارش ترنجی را دنبال کنید.

دو شرکت اصلی ساخت تلوزیون و صفحات نمایشی اولد، بر این عقیده هستند که فروش LCD ها به اندازه ی کافی خوب نبوده و انتظار دارند با سرمایه گزاری بیشتر برروی ساخت صفحات نمایشی منعطف از نوع اولد، بتوانند سود بیشتری کسب کنند. سامسونگ می‌گوید این تکنولوژی در سال آینده رشد بسزایی خواهد کرد و برنامه های زیادی برای کار بری از این نوع تکنولوژی دارند.

پنل های LCD سال گذشته نزدیک به ۱۳۱ میلیارد دلار فروش داشته اند که امسال با اندکی رکود این مقدار یه ۱۲۹ میلیارد دلار، تنزل پیدا کرده است؛ همین کاهش فروش کافی است که این دو ابر قدرت کره جنوبی به فکر ساخت و استفاده بیشتر از صفحات اولد انعطاف پذیر بیافتند.

اگر بخاطر داشته باشید، سامسونگ مدتی پیش اعلام کرد که آن ها در نظر دارند با استفاده از این صفحه نمایش برروی تلوزیون های هوشمند خود، آینه ای هوشمند قرار دهند؛ این ایده می‌تواند به فروش هرچه بیشتر این تلوزیون ها کمک کند. همچنین صفحه نمایش OLED هم مدتی پیش در اولین نسل ساعت های هوشمند اپل واچ، استفاده شد که فروش فوق العاده ای داشتند.

سامسونگ برآورد کرده که در سل ۲۰۱۵ این نوع صفحات ۱۱.۸ میلیارد دلار خواهند فروخت که افزایش ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل دارند.

نظر شما چیست ؟ این صفحات را کاربردی می‌دانید؟ سامسونگ معتقد است که تولیداتش کافی نیست و مدیر عامل این بخش، گفته است که به مقدار قابل توجهی تولید را افزایش خواهد داد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/New-report-says-Microsoft-Lumia-940-Lumia-940-XL-and-Lumia-840-will-be-launched-this-year_id72200″ target=”blank” background=”#06a570″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

واقعا اگه الجی و سامسونگ نبودن معلوم نبود این ژاپنیا کی تصمیم به کاهش قیمت میگرفتن!!!این دو شرکت باعث کاهش قیمت و افزایش بازدهی تولید صفحه نمایش شدن وگرنه اگه اونا نبودن ماهنوز تو کف خرید یه LEDساده بودیم!!دقیقا مثل قضیه قیمت سیم کارتهای همراه اول که بعدا به لطف(؟)ایرانسل بسیار کاهش پیدا کرد….البته تاثیر این دو شرکت هم تو پیشرفت این صنعت رو هم نمیشه نا دیده گرفت(و ۱۰۰ البته ژاپنی ها)

riofarina

موافقم، نه تنها تو tv بلکه تو همه چی. کلا رقابت نباشه مردم بدبخت میشن.

h26m76

من که پول این جور چیزا رو ندارم هر چی میخواید بسازید 😥

amir_narimanpour

بیش از نیمی از بازار نمایشگر دست این دوتاس و از لحاظ اختراع و پیشرفت الجی خیلی بهتره اما کیفیت و رنگ سامسونگ بهتره

MaKenZi

درود

البته از نیم بیشتر هست

اما در مورد کیفیت باید عرض کنم که بالاترین کیفیت رو در حال حاضر OLED ال‌جی دارا هست
اما به دلیل قیمت بالایی که داره، کمی ارزش خریدش کمتر هست و ال‌جی در تلاش هست
تا این مشکل قیمت رو رفع کنه

emad007

چه دامنش بلنده خانمه. اصنم مشخص نیس
اصصصصصصصلناااااااااااااااااا :yes:

amir_narimanpour

خخخخ

Ari khan

اقای جمشیدی لینک منبع درست نیست و لینک مال مطلب لومیا۹۴۰ هست 😉

mahdi rahmani

ال جی عالیه
کاش زودتر قیمت oled ها خیلی کم بشه
چون اصلا کیفیت تصویرش قابل مقایسه با lcd و led های رایج نیس…خیلی توپه

Navid

شرکتهای ژاپنی خیلی جفا کردنند ونامردی یادمه سال ۷۶ واسه خریدم یه ضبط تک کاست سونی۴۰ روز تمام کار کردم اخرشم نشد بخرم یه تلوزیون تری نیترون سونی ۳۰۰ هزار تومن بود دستمزد یه کارگر ۱۲۰۰ یه کارمن ۲۵هزار تومن در ماه میگرفت یک سال کار میکردی تا یه تلوزیون ۲۱ بخری!! حقشونه الان به فلاکت بیوفتن نامردا سونی همین الانم تو محصولاتی که انحصار داره تا جایی که راه داره اجحاف میکنه مثلا یه دوربین فیلم برداری حرفه ای که ۷۰۰دلار هزینه ساختشه رو ۵هزار دلار و بیشتر میفروشه

Navid

کنار گذاشن ساخت ساخت پنل های oled از طرف سامسونگ کاری اشتباهیه شرکتی که تو صفحات oledموبایل حرف اولو میزنه بایست این راه ادامه میداد

MaKenZi

درود

۲تا مشکل وجود داشت که سامسونگ از این وادی کنار کشید
۱- تولید صفحات OLED سایز بزرگ بسیار مشکل‌تر از سایز کوچک اونها هست
۲- قیمت تمام شده‌ی این محصول هم بالا هست

در نتیجه سامسونگ تصمیم گرفت به جای تولید OLED بر روی بهبود LED تمرکز
کنه که قیمت پایین‌تری داره

اما من شخصا مسیر ال‌جی رو ترجیح میدم، چون ال‌جی در تلاش هست تا بتونه
قیمت تمام شده‌ی OLED رو کاهش بده تا امکان استفاده‌ی کیفیت برتر رو برای
تمام اقشار مهیا کنه

farid73

لامصب این سامسونگ غول نمایشگره :wacko:

شاهرخ حسینی

سامسونگ لامصب توخیلی چیزا غوله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....