حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ پس از ۳ روز بر روی ۶۷ میلیون سیستم نصب شد و رکورد سریعترین بروزرسانی سیستم‌عامل را کسب کرد

نوشته

8 سال قبل | 14 دیدگاه | ترنجی

ظاهرا ویندوز ۱۰ حتی از آنچه که پیشبینی می‌شد نیز سریعتر در حال رشد است و این سیستم‌عامل که ۳ روز از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آن می‌گذرد، کم‌کم در میان آمارهای سیستم‌عامل‌های مختلف سر برآورده و توانسته که بسیار سریع قد علم کند. ردموندی‌ها شاید از چنین سرعت پیشرفت و استقبال چشمگیری مطلع بودند که سودای کاربران یک میلیاردی ویندوز ۱۰ را در سر می‌پروراندند! پس از ۳ روز از عرضه‌ی عمومی، ۶۷ میلیون کاربر نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ بدون شک یک آمار خیره‌کننده به حساب می‌آید. در ادامه با ما باشید.

اگر کاربران ویندوز ویستا از کند بودن آن می‌نالیدند و کاربران ویندوز ۸ از استارت منویی پر از کاشی‌های نامفهوم شکایت داشتند، ظاهرا این بار بنا به رسم سنتی مایکروسافت یعنی یک ویندوز در میان، ویندوز ۱۰ تمامی منتقدان را راضی کرده و با دستی پر پا به میدان گذاشته است؛ این بار از منتقد و هوادار همه دور هم جمع شده‌اند و در بیشتر مواقع شاهد تمجید کارشناسان از ویندوز جدید هستیم.

قبل از این مایکروسافت در بلاگ خبری رسمی خود، خبر از نصب ۱۴ میلیون ویندوز ۱۰ در ۲۴ ساعت اول از عرضه‌ی عمومی داده بود و به نظر می‌رسد که بازخورد مثبت کاربران اولیه از کار با سیستم‌عامل جدید باعث شده که سرعت نصب حتی بسیار بیشتر از ۲۴ ساعت نخست رقم بخورد و اکنون شاهدیم که تا بامداد امروز و پس از گذشت حدود ۳ روز از عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی، شمار کاربرانی که ویرایش نهایی را نصب کرده‌اند از مرز ۶۷ میلیون نفر عبور کرده‌اند و این به معنی ۵ برابر شدن تعداد کاربران نسبت به ۲۴ ساعت اول عرضه بوده که کاملا چشمگیر بوده است.

همانطور که در هفته‌های گذشته خبر آن منتشر شد، مایکروسافت برای بروزرسانی گسترده‌ی کاربران خود برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشت و شبکه‌ای ۴۰ ترابیتی را برای این کار فراهم کرد و اکنون آنها اعلام کرده‌اند که ۱۵ ترابیت در ساعات اولیه عرضه‌ی عمومی نسخه‌‌ی نهایی این ویندوز، ترافیک انتقال اطلاعات در شبکه وجود داشته است و برای درک بزرگی این عدد کافیست بدانید که این میزان ترافیک دقیقا ۲ برابر میزان ترافیکی است که قبلا اپل با آن رکورد آپدیت کاربران خود را به سیستم‌عامل دسکتاپ جدیدش جایجا کرد و ظاهرا ویندوز در این بخش توانسته فاصله‌ی چشمگیری را با مک حفظ کند و باید کار ردموندی‌ها را تحسین کرد.

از آنجایی که کاربران ویندوز ۱۰ شدیدا در حال افزایش هستند و این شرکت نیز قصد دارد آنها را با آپدیت‌های ریز و درشت بروز نگه دارد، از این رو مسلما ترافیک شبکه‌ی مایکروسافت پیوسته در حال افزایش خواهد بود و حتی شاید کار به جایی برسد که نرخ انتقال اطلاعات ۴۰ ترابیت بر ثانیه جوابگوی نیاز میلیون‌ها کاربر ویندوز نباشد!

مدیران ردموند باید به کار خود افتخار کنند چرا که این سرعت بروزرسانی رسما سریعترین رکورد بروزرسانی کاربران در طول تاریخ سیستم‌عامل دسکتاپ بوده است و بدون شک دیگر کسی حرفی از دوران طلایی ویندوز XP یا ۷ نخواهد کرد و اکنون تمامی رکوردها و اخبار پیرامون ویندوز ۱۰ می‌چرخند.

سران مایکروسافت اعلام کردند که هدف این شرکت کسب ۱ میلیارد کاربر ویندوز ۱۰ پس از ۲ الی ۳ سال از آغاز عرضه‌ی آن است و در آغاز درخشان این سیستم‌عامل می‌تواند نوید روزهای طلایی سیستم‌عامل ویندوز را بدهد که اختلاف خود را با رقبا در بخش دسکتاپ بیش از پیش افزایش دهد.

آیا شما ویرایش ۱۰۲۴۰ ویندور ۱۰ را نصب کرده‌اید؟ به نظر شما رسیدن به ۱ میلیارد کاربر پس از ۳ سال امکان‌پذیر خواهد بود؟ مهمترین دلیل موفقیت چشمگیر ویندوز ۱۰ را تا به اینجای کار در چه می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/windows-10-is-said-to-be-running-on-67-million-pcs-already” target=”blank” background=”#06a570″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Atta

انتظار همچین استقبالی و داشتم
من خودم در اولین ساعت ویندوز از مایکروسافت دانلود کردم
به نظرم این ویندوز اومده که جایگزین لایقی برای ۷ و xp باشه
و برا همیشه تو ذهنها بمونه

Salvatore

ویندوز ۱۰ محشره
به نظر من ۱۰ کاری میکنه که همه ویندوز xp و دوران طلاییش رو فراموش کنن

REZA

من که هنوز نگرفتمش .شبا که رایگانه سرعتم کم میشه جدیدا

✰ BARDIYA ✰

ویندوز ۱۰ فوق العادست تو این دو روزی که نصب کردم همچین منو جذب خودش کرده که نگو امکانات فوق العاده ، روان بودن و سرعت بالا ، مرورگر خیلی سریع واقعا محشره محشر :good: :good:

miladbf96

اقااااااا شما از ۸٫۱ مهاجرت کردی یا ۷ اگه از ۸٫۱ مهاجرت کردی میشه بفرمایی سرعت بالا اومدن ویندوز بیشتر شده یا تغییری نکرده یا کمتر شده؟؟؟ :rose:

✰ BARDIYA ✰

سلام دوست عزیز من از ۷ اپگرید کردم به ۱۰ از اولش هم با ۸٫۱ حال نمیکردم نمیچسبید بهم ولی به جرات میتونم بگم ویندوز ۱۰ محشره و تا حالا هیچ ویندوزی روش نیومده سرعت ویندوز چه موقع روشن شدن و بالا اومدن و چه موقع خاموش شدن ویندوز فوق العاده سریع و کم هست و در عرض چند ثانیه بالا میاد سرعت محیط کاربری و مرورگر اج ویندوز رو هم که نگو در یک کلام فوق العادست :rose:
حتما ویندوز ۱۰ رو نصب کن پشیمون نمیشی دوست عزیز منو که چند ساله ویندوز ۸ به خودش جذب نکرده بود اما ویندوز ۱۰ همچین منو جذب خودش کرده که میگم کاش چند سال پیش این ویندوز رو معرفی میکرد :good: :good:

Ari khan

البته واسه سرعت بوت ویندوز یکم زوده که قضاوت کرد چون تو نسخه های قبل بعد مدتی سرعتش کم میشد اما فعلا با نظر بردیا خان موافقم :good:

Ehsan

و ما همچنان منتظر پول برای خرید لایسنس 😥

miladbf96

اقاااااا چرا ۳ روز ۲ روز تازه اومده :unsure:

Ali.R

الان تو کامپیوتر من فقط یه وین ۷ و یه کروم نصبه..بدون هیچ درایور
فقط دوبار در ماه کامپیوترم رو روشن میکنم صرفا جهت شارژ اینترنت (نمیدونم چرا با گوشی نمیشه پرداخت کرد)
اصلا هم حوصله دانلود و نصب وین ده رو ندارم
خسته ام میفهمین؟خسسسسته 😐 😐

حبیب

علی جان!
جا نزن داداش! قول دادیا!
تازه اول کاری.من یه رتبه ی خوب ازت میخوام!
از قدیم گفتن؛ کی خستس؟! دشمن!
پس استارتو بزن و توکل به خدا!

Ali.R

عشقی داداش،،به روی چشم :rose:

حبیب

:heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...