حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ چیز که ویندوز ۱۰ می تواند آن ها را انجام دهد اما OS X اپل نمی تواند

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

سرانجام مایکروسافت، ویندوز ۱۰ خود را منتشر ساخت و تقریبا ما با ریز و بم های این ویندوز جدید آشنا شدیم ایم. البته باید این نکته را اذعان کنیم که، ویندوز ۱۰ به مراتب بهبود بسیار بزرگ تریست، آن هم نسبت به ویندوز ۸ که به نظر می رسید که چیزی بیش از یک فاجعه بود.

اما صرف نظر از این که ویندوز ۱۰ چگونه از ویندوزهای قبلی بهتر است، باز هم این سوال همیشگی در ذهن بسیاری ایجاد خواهد شد که : ویندوز ۱۰ نسبت به OS X اپل چگونه است؟

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

مطمئنا وقتی که ویندوز ۱۰ را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که مقدار زیادی از مواردی وجود دارد که آن ها در ویندوز ۱۰، از OS X اپل قرض گرفته شده اند. چیزهایی مثل پنل اعلانیه ها که در ویندوز ۱۰ جدید است و درست همانند مرکز اطلاع رسانی در OS X است و از آن گرفته شده است.

البته جدای این بده بستان ها، باید گفت که یک دسته از ویژگی ها در ویندوز ۱۰ وجود دارد که در OS X وجود نداشته و سیستم عامل اپل قادر به انجام آن ها نیست. در این جا پنج مورد از قابل توجه ترین ها ارائه شده اند :

۱٫ نوشتن برروی صفحات وب به لطف پشتیبانی ویندوز ۱۰ از صفحات لمسی

4431bb9c77f80e277da6693240bf57dad4f73ac7

بله چنین چیزی در ویندوز ۱۰ وجود دارد : صفحات لمسی جذاب برای ویندوز، هنگامی که ویندوز ۸ برای اولین بار به بیرون آمد. با وجود آن که، استفاده از یک صفحه لمسی در لپ تاپ و یا دستکتاپ، کمی عجیب و گیج کننده است، اما پس از مدتی، شما به کامپیوتری که به یک صفحه نمایش لمسی مجهز است واکنش نشان داده و عادت خواهید کرد.

ویندوز ۱۰ با قابلیت صفحه نمایش لمسی به شما اجازه انجام کارهایی از قبیل حاشیه نویسی صفحات وب با استفاده از مرورگر جدید مایکروسافت اج را می دهد، آن هم با نوشتن مستقیم برروی صفحه نمایش لمسی. پس تا زمانی که کامپیوتر شما دارای یک صفحه نمایش لمسی باشد، شما می توانید با مرورگر کروم چنین کاری را انجام و آن را به عنوان یک تصویر با دوستان و همکارانتان به اشتراک بگذارید.

اوه! شما علاوه بر این ها، قادر به انجام بازی های جذاب لمسی همچون فرویت نینجا در ویندوز ۱۰ هستید، اتفاقی که در مک هایتان قادر به انجام آن نخواهید بود.

۲٫ جا به جایی میان دسکتاپ و تبلت

41cf92c6e6f37d20dcb04a5b0085ca0843b93224

صحبت از صفحات نمایش لمسیست. اگر می خواهید دز کارامدی ویندوز ۱۰ را بالا ببرید، بهتر است که این ویندوز را در دستگاه هایی چون لپ تاپ های هیبریدی مانند ThinkPad Yoga ببینید.

با استفاده از این قابلیت جذاب ویندوز، شما قادر خواهید بود که با استفاده از یک سرفیس پرو ۳، همچون یک لپ تاپ با استایل ویندوز ۷ استفاده کرده و پس از آن، با جدا کردن صفحه کلید، به طور خودکار، سبک آن را به ویندوز ۸ تبدیل کرده و از صفحه لمسی آن استفاده بهینه کنید.

دوستان اپلی اما، هنوز باید در کیف خود، هم مک بوک خود را حمل کنند و هم آیپدشان را. اگر می خواهند که همزمان از یک تبلت و لپ تاپ با هم استفاده کنند.

۳٫ جست و جوی صوتی

d09e1af69be684967129ffbd67cbad9ecb99ba1d

اوکی. قبول داریم که دستیار دیجیتالی مایکروسافت یعنی کورتانا از سیری اپل برداشته شده است. اما باید این را قبول کنیم که، در حالی که سیری تنها برروی آیفون و آیپد وجود دارد، کورتانا در حال آمدن به دسکتاپ و لپ تاپ های ماست. و این یعنی این که، شما قادر خواهید بود که تنها با استفاده از صدای خود، به جست و جو در وب و کامپیتور خود بپردازید.

اما کورتانا، بیش از یک مخاطب است. او شما را از به روز رسانی آب و هوا مطلع کرده و نمودارهای ورزشی شما را به شما ارائه می کند. شما با او می توانید برنامه های خود را مدیریت و کارهای بیشتری را به وسیله او در دسکتاپ، لپ تاپ، و یا تبلت های هیبریدی تان انجام دهید.

۴٫ استریم کردن ایکس باکس برروی بازی ها

13735c0206e7a78c85f929b0738fba5e0a9cc782

ایکس باکس و ویندوز ۱۰، در حال رفتن به سمت تعاملی عالی هستند. به لطف ویژگی جدید استریم ایکس باکس در ویندوز  ۱۰، شما قادر خواهید بود که مثلا اگر یکی از باری هایتان برروی ویندوز ۱۰ در جریان است،(به لطف این ویژگی و همانطور که از نامش پیداست،) به ایکس باکس ببرید و یا همان بازی را ابتدا برروی ایکس باکس بازی و سپس برروی ویندوز ۱۰ استریم کنید.

اما این ویژگی علاوه بر مورد بالا، یک کاربرد جالب دیگر هم دارد و آن این است که، شما به لطف این ویژگی قادر خواهید بود که به اجرای بازی های آنلاین چند نفره با دوستانتان بپردازید. آن هم مثلا بدین صورت که یکی از دوستانتان آن بازی را برروی ایکس باکس در حال اجرا داشته باشد و دیگری هم همزمان همان بازی را برروی کامپیوتر با ویندوز ۱۰ در حال اجرا داشته باشد. ویژگی جالبیست نه؟!

۵٫ بازی های تاپ و به روز

e73a2e6ff52f5dcfb884af2aa31106e270727f8c

این واقعا درست است : هر گیمری که می خواهد به روز ترین و آخرین بازی های رایانه ای را با بالاترین گرافیک ممکن بازی کند، راهی به جز انتخاب ویندزو ۱۰ ندارد. بله! فروشگاه اپل هم مطمئنا برخی از عناوین بازی های داغ و جذاب را ارائه می دهد اما، بالاترین و بهترین مجموعه بازی ها تنها برای ویندوز در دسترس است. بنابراین اگر شما می خواهید بازی هایی چون The Witcher 3: Wild Hunt و یا Mortal Kombat X را بازی کنید، شما به یک کامپیوتر پرقدرت با گرافیک، همراه با سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیاز دارید.

[su_button url=”https://www.yahoo.com/tech/5-things-windows-10-can-do-that-apples-os-x-cant-125170319784.html” background=”#06a570″]yahoo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

بخوای همشو بگی اندازه دو جلد کتاب میشه

نيما

هه
همش همینه گلم

raminrx7

واقعا همینجوره!!!

hamedj2

در زمینه بازی که واقعا مک در مقابل ویندوز اصلا قابل مقایسه نیست و اختلاف در حد ۳۳۱۰ و آیفون هست … !
اما در زمینه های دیگه من خودم به شخصه مک رو خیلی بیشتر می پسندم و خوب این نظر شخصی من هست …
من طراح و عکاس هستم و کیفیت و راحتی که در آیمک ۵k دارم در هیچ سیستم دیگه ای نمی تونم داشته باشم …
سیستم عامل مک در کنار لپتاپ های فوق العاده مک بوک ها و یا آیمک ها یک تجربه بسیار عالی هست که من با هیچ چیز عوضش نمیکنم … اما خوب ویندوز هم یک سیستم عاملی هست که روی همه نوع سخت افزاری میشه داشت و یه جورایی شبیه اندروید حسابش کنیم در مقابل ios …

aalidlg

مورد اخر به صد تا os x میارزه

diho

این موارد رو هم بهش اضافه کنید:
۱- امنیت بیشتر
۲- حریم خصوصی شفاف تر
۳- پشتیبانی از تقویم و زبان پارسی
۴- وجود حالت continuum (هنگام اتصال موبایل یندزی؛ برنامه های داخل موبایل به صورت دستکتاپی نمایش داده میشه، حتما در این باره جستجو کنید)(نیاز یه سخت افزار جدید در گوشی)
۵- وجود اپلیکیشن های یونیورسال
۶- توجه به مشتریان، سلایق و درخواست کاربران
دوستان لیست رو کاملترکنند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان